mai 06, 2024, 14:30:07 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: avstiving karosseri  (Lest 1415 ganger)
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« på: januar 21, 2009, 06:27:46 am »

For de av dere som har tittet på prosjekt tråden min så er jeg helt klar om dagen for karosseriløft. MEN ..bør/må jeg stive av karosseriet i døråpningene og på tvers mellom disse først så jeg ikke får vridninger i karrosseriet?? hadde vært kjekt å kunne lukke igjen dørene når karosseriet skal på igjen en dag (om 2-3 år )Rekker tunge ..
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #1 på: januar 21, 2009, 10:18:26 am »

Hvis det ikke er en cabriolet, og du ikke har planer om å bytte kanaler eller gjøre andre store innhogg i karosseriet, så skal det nok gå greit uten.
Loggført
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 21, 2009, 10:48:17 am »

ikke cab nei .men MÅ bytte høyre ytter kanal samt de 20 fremste cm av varmekanalen ..
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 21, 2009, 23:35:33 pm »

Da ville jeg stivet den av med et par firkantjern eller tilsvarende.

Gjorde det selv på min boble i kveld og det tok ikke lange tiden....  Glad
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #4 på: januar 21, 2009, 23:41:23 pm »

En billlig og enkel forsikring mot skevheter i hvertfall
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 22, 2009, 07:27:46 am »

okei .da blir det slik.tenkte å ta en stag i hver døråpning fra A til B stolpe .sånn ca midt på åpningen ...og på tvers mellom disse i bilen ..det burde funke eller?
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 22, 2009, 08:44:31 am »


Det var akkurat det jeg gjorde ihvertfall. Fürsten har hatt sin cab hos proff i Fredrikstad, og samme oppsett er brukt der.
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 22, 2009, 09:13:35 am »

Skal du bytte komplette Kanaler?
T3 er jo Ytterkanal ,mellomkanal (+Varmerør)og inner kanal.
Bytte en del om gangen,du trenger ikke noe av stivning så lenge du ikke skjæter alt i filler mann Øyerulling

Driver nå med en Notchback kanal jobb,har bytta inner kanal,deretter rep av mellomkanal,
så til slutt ytterkanal.
Litt jobb er det Blunker

Mags
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!