Vanvittig flott og gjennomført prosjekt! Jeg er for tiden desverre sjelden innom forumet selv, men synes det er ufortjent tafatt lite respons fra folk i denne tråden (?) Kan kansje skyldes at folk blir målløse
Gleder meg stort til å se fortsettelsen! Keep up the good work, eller "weiter so!" passer vel kansje bedre her
Hadde også først IF i flere år med alt jeg eide da jeg bodde i Norge, men bytta også over til Tryg Vesta med alt da IF begynte å rote det til på samme måte. Tryg Vesta sa at så lenge veteranbilen var godkjent ombygd med alle endringene i vognkortet, så oppfylte jeg kravene til veteranbilsforsikringen der. Hadde vel ikke full kasko, men delkasko, uten at det spiller så stor rolle tror jeg.
Kan jo hende dem har endra syn på dette siden det, men er vel verdt et forsøk.
Jeg er sjeldent innom her på forumet for tiden, men tenkte dette kansje kunne være av interesse, for tidligere eier, eller om det evt. er noe muffens på gang. Syntes også at bilen virka så kjent (?)
Bilen ligger for salg i Tyskland, angivelig med norske papirer. Selger er ikke norsk og heller ikke tysk (har mailet ham for morro skyld, da jeg tenkte det kansje var en annen nordmann bosatt i tyskland). Magefølelsen sier dette virker litt rart, men kan jo hende han har rent mel i posen fordet da
Steike flott bil ja! Var det forresten den det tok fyr i på et Sør Rogaland treff på cruisingen en gang rett rundtom århundreskiftet? Varm elektronikk bak isolasjon inni bilen?
Har i minnet at det satt WBX i den da (?) eller tenker jeg på en annen bil? Gratulerer med vel blåst SCC uansett!
Tja, dersom en mener 1500,- for en komplett "litt sliten men ellers ok" 2.1 WBX er for mye (dersom det er det det er snakk om her) så burde en ikke begynne å bygge Oxyboxer heller synes jeg.
Selv usett så vil jeg påstå at alt under 2500,- for en slik motor begynner å bli billig, dersom det bare er snakk om normal slitasje og ikke foreligger større skader.
I Norge ligger prisnivået veldig lavt på bla.a disse motorene. Ta en titt i utlandet (hvor dem ofte tjener halvparten eller mindre enn nordmenn) hva dem må ut med for bare ei tom wbx blokk i ukjent tilstand, eller ei brukt veiv, da får du / dere bakoversveis vil jeg tro
Tøff buggy! Likte godt utkappet i hekken for motoren. Har tenkt på lignende selv, evt. med avtagbart "lokk", men har ikke turt å sette stikksaga i den der, enda
Veldig interessant denne du linker til BB. Har du (eller noe andre her) førstehånds erfaringer med denne? ca. leveringstid ( ser det står 10 dager, men stemmer ikke alltid fra Kina og co. Snakker vi dager, uker eller måneder? ) og hvordan er kvaliteten?
Ingenting å si på prisen. Har den noen form for godkjenningsnummer e.l. forresten? Har en sliten Eberspächer B1L montert, så dette er et bra alternativ til å overhale en 30 år gammal og "oppbrukt" Eber
Tror du er inne på noe her Jørn. Som tidligere nevnt, så kan jeg godt være behjelpelig med å bygge en virtuell 3D modell av forstillinga med animasjon av bevegelsesforløpet ved forskjellige vinkler, lengder osv dersom du sender over alle vitale mål
Interessant tråd. Støtter tanken med tilsetning av en skvett 2 taktsolje, men da i E85 fuelen for å motvirke uttørring osv. slik en gjør med noen dieselkjøretøyer på gjevn basis. På dieselkjøretøyer gjøres dette da dieselen er så "tørr" at levetiden på dieselpumper osv forringes betydelig i forhold til hva ståa var for noen år siden.
Finnes jo høykvalitets 2 takt olje som er "fullsyntetisk" men også organisk / plantebasert olje som kansje passer bedre sammen med E85. Begge typer forbrenner meget bra og etterlater veldig lite avleiringer og sot. En hadde fått ekstra smøring til alt som E85`n kom i kontakt med.
Ser ut som om du har gjort det veldig bra i motorras-konkurransen Jørn. Ai ai ai. Ser du skriver du mangler lagersett. Har en kompis som har noe KS sett til slipt WBX veiv, som kan være vanskelig å få tak i ellers, dersom det tilfeldigvis er det du trenger.
Om du spesifiserer det du skal ha tak i, så kan jeg godt høre litt rundt i pølselandet for deg.
Spotta disse også på parkeringsplassen utenfor. Den sølvfarga er vel Gerd Weiser sin om jeg ikke tar feil. Han gikk også å steg rundt der og hadde en finger med i opplegget.
Spotta et par å tjue originale Hebmüller bobler i oppstilling og paradekjøring på Lørdag, to steinkast fra der jeg bor. Bildet er tatt utfor det som en gang var Hebmüllers produksjonslokaler her i Wülfrath, der dem stilte bilene opp for å gjenskape bilder fra produksjonstiden. Spesielt morsomt er det at jeg fikk med meg dette ved en ren tilfeldighet
Vanvittig bra! Flott fargekombo også. Rød bil med sorte detaljer er og blir en slager! Går forresten rykter om denne flotte bilen her i Tyskland. Ble forleden spurt av en kar i VW miljøet i Solingen om jeg kjente noe til den, jeg som va fra norge. "Selvsagt kjenner jeg til denne. Har følgt spendt med på byggetråden ei god stund"