mai 03, 2024, 07:39:07 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 58 59 [60] 61 62 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow  (Lest 650414 ganger)
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #1770 på: juni 03, 2009, 05:09:02 am »

Og hvorfor ikke like godt bytte simringen i kassa når først motoren er ute Blunker Min lakk nesten mere fra girkassa enn fra motoren. Jeg kjøpte alle tettningene fra Unneberg når jeg byttet på min "bil".
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1771 på: juni 03, 2009, 05:29:13 am »

Og hvorfor ikke like godt bytte simringen i kassa når først motoren er ute Blunker Min lakk nesten mere fra girkassa enn fra motoren. Jeg kjøpte alle tettningene fra Unneberg når jeg byttet på min "bil".

Takk for tipset! Will do.

Hei Thomas,
Husk o-ringen i svinghjul også,
Vær nøye når du bytter simmeringen i blokka,den som er bak svinghjulet.
Ellers er det bare stå på,dette rekker du Blunker

Mags

Takk for tipset til deg også. Er vel dette man lærer av Glad Notert bak øret over hva man bytter på en gammel motor før man monterer den "for godt" Blunker

Får ta en telefon til Unneberg når de åpner. Ingen som skal innom de i dag og som skal mot Oslo vel?  Øyerulling

Noen som også har tips til hvor jeg kjøper flexirør for å erstatte varmepottene? Altså fra under viftehuset og til bakenden av "kanalen" på bilen.
5cm er vel disse i diameter. Jeg kjører jo J-tubs på min og hadde vært greit med litt luft inn i bilen til frontruta.
« Siste redigering: juni 03, 2009, 05:49:02 am av DrLaban (Thomas S) » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1772 på: juni 03, 2009, 05:49:04 am »

Hør med Jøran  ;)Thomas

Mags
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1773 på: juni 03, 2009, 05:51:43 am »

Tess har flexirør.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
olastuen
Juniormedlem
**
Innlegg: 68
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1774 på: juni 03, 2009, 06:52:47 am »

Bare digger denne vinkelen her Osteaktig


Det er du absolutt ikke alene om!!! Glad
Loggført

- Day one GOD created air.. the second day he created volkswagens
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1775 på: juni 03, 2009, 06:56:28 am »

Hør med Jøran  ;)Thomas

Mags

07:54 og delene jeg trenger ligger klar hos Jøran Glad Dette kaller man SERVICE  Gliser
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #1776 på: juni 03, 2009, 06:56:38 am »

ser meget bra ut thomas! vw-motorene er fæle til å lekke i bakkant har jeg skjønt. min gjør også det, så må vel ut med motor jeg også for å bytte det samme som deg.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1777 på: juni 03, 2009, 07:03:33 am »

ser meget bra ut thomas! vw-motorene er fæle til å lekke i bakkant har jeg skjønt. min gjør også det, så må vel ut med motor jeg også for å bytte det samme som deg.

Hadde den enda bare lekket litt, men det kommer såpass mye at jeg måtte ha beregnet oljepåfylling hver gang jeg fylte bensin Blunker

Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #1778 på: juni 03, 2009, 08:03:55 am »

ser meget bra ut thomas! vw-motorene er fæle til å lekke i bakkant har jeg skjønt. min gjør også det, så må vel ut med motor jeg også for å bytte det samme som deg.

Hadde den enda bare lekket litt, men det kommer såpass mye at jeg måtte ha beregnet oljepåfylling hver gang jeg fylte bensin Blunker



det nytter ikke Rekker tunge i tillegg ser det litt uprofesjonelt ut å etterlate seg dammer med olje. hehe. det passer seg ikke på en slik bil! Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1779 på: juni 03, 2009, 15:09:07 pm »

Sådær, da har jeg hentet simringer og o-ring. Takk til Jøran for å redde meg nok en gang!!! Greit med delelager "ett steinkast" unna heimen Osteaktig

Rakk også TESS først, hvor jeg fikk hentet meg mer gass til sveiseapp, og kjøpt flexislanger for erstattning av varmepottene.
Men fy #€&%#/ for en pris på 1,5m 50mm flexslange og 4 slangeklemmer... 680,- !!  Sjokkert

Nå er det bare å vente på at naboen kommer seg hjem fra jobben slik at jeg får momentskralla jeg får låne av ham.
Så bærer det i garasjen. *TVI TVI*
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
vwhotrod
Seniormedlem
****
Innlegg: 256
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #1780 på: juni 03, 2009, 21:08:27 pm »

Tess er utrolig dyre på slangeklemmer med litt dim.. Jeg holdt meg til flex-rør og dro heller på tema da jeg skulle bytte på fastbacken.

Lykke til med finpussen! Håper du rekker å bli ferdig! Du får ta noen `ronas for meg som må holde meg hjemme..  Flau
Loggført



Ting tar tid..

Fastback 1972
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1781 på: juni 03, 2009, 22:55:48 pm »



Bare digger denne vinkelen her Osteaktig


Utrolig rått. Kan jo bli en fin, liten fiskedam i felgene om det regner. Glad
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1782 på: juni 03, 2009, 23:35:10 pm »

Tess er utrolig dyre på slangeklemmer med litt dim.. Jeg holdt meg til flex-rør og dro heller på tema da jeg skulle bytte på fastbacken.

Lykke til med finpussen! Håper du rekker å bli ferdig! Du får ta noen `ronas for meg som må holde meg hjemme..  Flau

Slik det ser ut nå, så tilbringer jeg nok helga i garasjen for å få den helt klar.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1783 på: juni 03, 2009, 23:45:03 pm »

Ett skritt tilbake, og ett frem...

Nok en laaaaang kveld i garasjen. Desverre står jeg på samme sted som i går kveld. Bortsett fra at jeg har en motor uten oljelekkasje Glad

Fikk en time hjemme i garasjen før jeg reiste til bilen. Benyttet denne til å sveise inn og grovslipe "taket" i utsparringene i bakfangeren.
Nå ser det litt mer "ferdig" ut Glad Ble mye bedre enn å bare ha hullet i fangeren.


Så bar det avgårde til bilen og det gikk relativt kjappt å få motoren ut. Er utrolig enkelt å få denne ut og inn ved å bruke luftfjæringa.
Slippe den ned på en liten tralle og bare trille motoren ut av bilen.

Takk til Jan (og heb) for hjelpa. Oljelekkasjen var i simringen bak svinghjulet.


Og innen jeg reiste hjem igjen så var motoren på plass, og startet som den skulle. Og nå trenger den ikke bleie lenger Blunker hehe


Delene mine har også ankommet landet, og lå ved lunsjtider i dag til "tollvurdering". Har jeg litt flaks så jeg jeg disse på fredag.

Men NÅ er det senga... ZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZzzzz
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Danna
Medlem
***
Innlegg: 242
Bosted:



Vis profil
« Svar #1784 på: juni 03, 2009, 23:54:06 pm »

Nice Glad
Du kan vel fortsatt kanskje rekke dette ? Eller ?
Loggført

Ønsker å kjøpe Splitt Pickup eller Panel.
-
  • 58' VW 113
-
  • 58' Karmann Ghia
-
  • 66' Ragtop
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1785 på: juni 03, 2009, 23:57:05 pm »

Nice Glad
Du kan vel fortsatt kanskje rekke dette ? Eller ?

Har vel egentlig innsett at dette blir for tight.
Skal holde på to lange kvelder til, men jeg må ta en status på fredag om jeg skal ordne prøveskilt eller ikke.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #1786 på: juni 04, 2009, 07:07:49 am »

så digg å få tettet oljelekkasjen! Osteaktig
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1787 på: juni 04, 2009, 07:18:34 am »

Nå må du faan ta dæ Osteaktig,få den finnern ut å kom dæ i garasjen nå,det er ennå 2 dager på dæ

Snakkas på lørdagen Øyerulling
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1788 på: juni 04, 2009, 08:12:40 am »

Hehehe.. vi får se hva de neste kveldene bringer Blunker
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #1789 på: juni 04, 2009, 08:24:25 am »

Dette kan du (om du har tid) fikse selv. Jeg hadde en panikkbestilling som lå på gardermoen dagen før BR i fjor. Jeg måtte opp på tollkontoret og ta ansvar.
Dvs hentet pakkelapp, så bort til tollkontoret og betalte, så tilbake og fikk hentet ut pakken..

Håper du rekker å bli ferdig, jeg kjører nedover fra oslo fredag ettermiddag etter jobb, om du trenger følgebil.. Glad

Delene mine har også ankommet landet, og lå ved lunsjtider i dag til "tollvurdering". Har jeg litt flaks så jeg jeg disse på fredag.
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1790 på: juni 04, 2009, 15:28:24 pm »

I dag ramlet trekantvindu i krom og lysrelèet ned i kassa. Yiiihaaaa! Takk til Skrotnisse for kjapp levering! Osteaktig

Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #1791 på: juni 04, 2009, 15:48:03 pm »

Er sjelden noe god løsning med maratonskruing før en slik tur. Spesielt ikke på en slik gjenomført bil, greit å fullføre i samme stil:)
Loggført

Mvh

Marius
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1792 på: juni 04, 2009, 16:00:02 pm »

Er sjelden noe god løsning med maratonskruing før en slik tur. Spesielt ikke på en slik gjenomført bil, greit å fullføre i samme stil:)

Nettopp. Innså vel tidligere i uka at dette ville holde hardt. Senket derfor skuldrene men ikke tempoet i går.
Blir jobbing i garasjen i helga istedet for fylla i .se    Sesongen har jo nettopp begynt så jeg satser på å gjøre meg helt ferdig.

"vi får se" praten er mest for å roe ned "måsekråkene" Blunker hehe
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #1793 på: juni 04, 2009, 16:04:04 pm »

lurt valg:)
Loggført

Mvh

Marius
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #1794 på: juni 04, 2009, 17:40:33 pm »

Kjør det tempoet du e mest komfortabel med. Det er både du og bilen mest tjent med. Gratulerer med et kjemperesultat uten sidestykke.....
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1795 på: juni 05, 2009, 00:22:29 am »

Kom hjem for 30 minutter siden. Fikk den ene av to pakker i posten i dag. Selvfølgelig så mangler jo pakka med panserlista Trist Satser på at den kommer i morra.

MEN, jeg har alt for mye igjen til å rekke ned. Blir nok stortsett ferdig med selve bilen i morra kveld/natt, men da gjenstår fangerne, og der har jeg en del timer med jobb. Skal også jobbe i morra så jeg kommer meg ikke i garasjen før ut på dagen.

Ble ferdig med det elektriske i dag. Har igjen å koble dørpopper og anlegg.
Og jeg får overhodet ikke oljetrykkslampa til å tenne når jeg vrir om tenninga. For den skal vel lyse som en kontroll for så å slukke, eller gjør den ikke det på bobla??

Så dere får kose dere på Bægg Rænn. Jeg tilbringer trolig hele helgen i garasjen.  Glad
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1796 på: juni 05, 2009, 06:13:38 am »

Og jeg får overhodet ikke oljetrykkslampa til å tenne når jeg vrir om tenninga. For den skal vel lyse som en kontroll for så å slukke, eller gjør den ikke det på bobla??



Den skal lyse som kontroll ja, men husk at ledningen som kommer fra brytern er jord. Og de tre lampene i dashen skal ha en pluss der det vanligvis kobles jord.. Slik at i det det blir oljetrykk så brytes jordinga og lampa slukker. Regner med at pæra er sjekket og funnet i orden. Glad  Knall prosjekt fortsatt dette her. Kos deg i garasjen i helga, gleder meg til å se bilen her nede i fredrikstad.

Se forøvrig pm.
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1797 på: juni 05, 2009, 07:13:20 am »

Og jeg får overhodet ikke oljetrykkslampa til å tenne når jeg vrir om tenninga. For den skal vel lyse som en kontroll for så å slukke, eller gjør den ikke det på bobla??



Den skal lyse som kontroll ja, men husk at ledningen som kommer fra brytern er jord. Og de tre lampene i dashen skal ha en pluss der det vanligvis kobles jord.. Slik at i det det blir oljetrykk så brytes jordinga og lampa slukker. Regner med at pæra er sjekket og funnet i orden. Glad  Knall prosjekt fortsatt dette her. Kos deg i garasjen i helga, gleder meg til å se bilen her nede i fredrikstad.

Se forøvrig pm.

Mistenker at det er oljetrykksbryteren min som er defekt. Pæra/pæreholder er byttet/testet. Skal måle om jeg har kontakt mellom polen på bryteren og jord når jeg ikke har trykk.

Fikk alt annet til å fungere i går kveld. Lys, viskere etc. Og jeg fikk ikke minst gredd ut det helsikes ledningsnettet foran der. Neste prosjekt skal jeg strekke nye kabler og legge det helt annerledes. Glad
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1798 på: juni 06, 2009, 00:51:35 am »

Nok en lang kveld i garasjen. La hodet virkelig i bløtt i kveld og greide å få tenkt ut løsningen på å få snowflake-lampene til å fungere som blinklys også.
Siden koblingsskjemaet med 4 relèr er borte fra forumet måtte jeg prøve meg litt frem, og til slutt satt den. Skal lage en skisse senere slik at det arkiveres her for senere bruk. Eneste som gjenstår er å få varselblinken til å fungere igjen etter modifikasjonen. Men det viktigste er at jeg nå har blinklys rundt hele.
Har for frisket opp elektronikk-kunnskapen fra skolen i hvertfall Blunker

Før jeg tok kvelden/natta så gjorde jeg klar sub og hattehylle for "bekledning" i morgen. Kommer også til å lage de siste mdf-gulvene under panseret slik at stereo og de siste kablene der kan strekkes.

Fikk den lenge etterlengtede panserlista mi også. Endelig slipper jeg se på de 4 gummiproppene i panseret Glad

Men nu er det natten, tidlig på'n i morra!
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1799 på: juni 06, 2009, 23:22:37 pm »

Kom akkurat inn døra og får oppdatere tråden litt vel. Ble 15 timer i garasjen i dag... : eek :

Modda repro krom ringene til baklampene mine slik at jeg fikk glasset igjennom. Hekken er da ferdig, og fungerende Glad


Kledde så sub'en og fikk ferdig baksetet. Glemte jo seff ta bilde av det, så det får jeg poste senere.

Siden jeg ikke skal ha noe anlegg synlig så måtte jeg finne en måte å skjule fronthøytalerne, men samtidig prøve å få lyden best mulig. Dette er ikke helt optimal plassering, men det skulle vise seg å bli veldig bra likevel (lydmessing).

Etter å ha laget en pappmal og kappet ut denne i MDF så laget jeg to hull til høytalerne.
Jeg benyttet profilen som går på tvers nede ved "torpedoveggen", og lot høytalerne være "inne" i denne.
Dette gjorde at jeg ikke fikk mer enn tykkelsen på mdf'en ekstra på torpedoveggen.

Limte så mattebiten kun på midten og stiftet rundt hullene slik at jeg kunne skjære uten at matta flyttet på deg. Etter jeg var ferdig fjernet jeg stiftene igjen.


Her ser dere årsaken til at jeg ikke limte hele med en gang. Stiftet så fast høytalerstoff og la på resten av kontaktlimet. Høytalerne monters fra undersiden av MDF'en.


Beklager crappy iPhone-bilder, men her er panelet på plass. Når alt inne i bilen er på plass så legger man så og si ikke merke til de runde hullene med høytalerstoff Glad


Done! Mangler bare å montere vinduene i dørene (skal polere opp trekantvinduene i morra).


Ble faktisk veldig fornøyd med lyden i bilen. Det er også nå resultatet med all lyddempingen høres!
Lyden blir INNE i bilen, og høres ikke utenfor. Er jo trossalt meg selv jeg skal spille for Blunker
Har igjen å finjustere forsterkeren, men det tar jeg senere. Må også la høytalerne få jobbet seg inn litt.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Sider: 1 ... 58 59 [60] 61 62 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!