mai 16, 2024, 00:46:21 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Trenger hjelp med t4 kamdrev  (Lest 1070 ganger)
stl
Juniormedlem
**
Innlegg: 57
Bosted:


Vis profil

« på: mai 06, 2009, 19:55:10 pm »

Jeg har montert justerbartkamdrev på en t4 kam.Men jeg har ingen kammer å sammenligne med,sånn at jeg får drevet på riktig plass.
Er det noen som kan tegne el forklare meg hvordan jeg kan sjekke om jeg har gjort rett før montering av blokka?Hæ
på forhånd takk
Loggført
torvw
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted: FURNES



Vis profil
« Svar #1 på: mai 09, 2009, 01:49:42 am »

Jeg har montert justerbartkamdrev på en t4 kam.Men jeg har ingen kammer å sammenligne med,sånn at jeg får drevet på riktig plass.
Er det noen som kan tegne el forklare meg hvordan jeg kan sjekke om jeg har gjort rett før montering av blokka?Hæ
på forhånd takk
hmmmmmmmm.... hva er poenget med å bruke justerbart cam drev når hensikten din er å stille den inn på akkurat samme måte som et som er fast?HæHæ?
Loggført
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #2 på: mai 09, 2009, 11:16:29 am »

poenget er vel og ha ett punkt og gå ut fra tror jeg Glad
da du ser på kamdrevet og holder det faste punktet rett opp
da skal den bakerste kamprofilen peke rett ned!
Loggført

Vw 1302
stl
Juniormedlem
**
Innlegg: 57
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: mai 09, 2009, 12:13:02 pm »

Et justerbart drev er ikke til for å settes der det faste haddde stått.Det er for å få timet kam og topp vendehøde.det er faktisk endel å hente på å juster kammen,å ikke bare bolt on.
Jeg fikk problem når dette skulle testes i blokka,å lurte derfor på om jeg hadde satt drevet på feil plass,har mange forskjellige alternativ pga skrue hullene er ovale.Jeg hadde satt det rett,så da ble det å ta bort litt på råden.
Problem løst.
Loggført
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #4 på: mai 09, 2009, 13:51:43 pm »

Ja greit nok att det ikke skal helt på orginal plassen!men en må ha ett utgansgpunkt og starte fra!!
og justere kammen har ikke noe med vendehøyde og gjøre.det er for att du for max løftet der du vil det skal være!
justerbart kam drev er mye brukt blant annet for att noe retarder eller advanser kammen for og forandre bunndrag.toppefekkt osv!
Loggført

Vw 1302
stl
Juniormedlem
**
Innlegg: 57
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: mai 09, 2009, 18:31:27 pm »

Det stemmer.Jeghar ikke sågod peiling på dette,men det med vendehøyden var feil ja.Det er derfor jeg får hjelp til justering.Eneste jeg helt garantert vet er at på de andre motorene jeg har gjort dette,så har det vært veldig stor forskjell,men dette er til løpsmotorer,og da er det litt annerledes kjøring enn på gata.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!