mai 07, 2024, 15:22:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: IDF overhaling  (Lest 45088 ganger)
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #30 på: mars 05, 2008, 12:43:34 pm »

Her er en oversikt over hvilke dyser som stod i disse gasserne;


De fleste her kan sannsyligvis brukes - i hvertfall til å "get me in the ballpark" som det heter.. Unntaket er emulsjonsrørene som er nummerert F50. Det som vanligvis brukes i gassere til VW er F7 eller F11 og de er ganske ulike F50 som jeg har her.
Sammenlikning;


Den grønne er den som stod i fra før, mens den røde er den jeg trenger.

"Enrichment circuit jet" trenger man etter det jeg forstår ikke ta særlig hensyn til her, da denne funksjonen skal blendes av på disse forgasserne.
« Siste redigering: mars 05, 2008, 12:46:16 pm av Endre D » Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #31 på: mars 05, 2008, 17:40:11 pm »

Ser ut som ein fin oppskrift det der Osteaktig
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #32 på: mars 12, 2008, 10:43:02 am »

Knoter litt med en sak her.. Jeg skal blokkere choke funksjonen på disse forgasserne, og lurer på hva jeg skal gjøre med "innmaten", altså det som er inni den røde ringen på bildet.. Leser at noen fjerner all innmaten, noen lar alt stå igjen, og Mark Harney (Mr.IDF...) putter stemplene tilbake på plass for så å gjenge hullene til disse (i den grønne ringen) og plugge dem. Utsiden blokkeres selvsagt med block-off plate uansett. Utfordringen er at på den ene gasseren sitter stemplene dønn fast, og jeg har ikke lyst til å ødelegge noe.. Kan jeg bare la dem stå? Noen som har vært borti problemstillingen?
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #33 på: mars 25, 2008, 22:51:26 pm »

Velvel.. var og hentet en liten krabat i dag, alle har vel kaffetrakter, blender og ultralydvasker på kjøkkenbenken?  Osteaktig ;


Kjøpte også middel til delevask, alkalisk, blandes 1:5 med vann og har en arbeidstemperatur på 20-80 grader.


Bruksanvisningen var kun på nederlandsk (!), så det ble en del googling for å finne ut hvordan den virket..
Testet med toppen til en av gasserne, her før;


Og etter, veldig fornøyd med resultatet - kjørte ca 15 min på 60 grader;


Et lite drawback var at vaskeren er veldig liten, men det viste seg å være helt kurant å ta "en side av gangen". Man kan virkelig se at det skjer ting oppi her;

Dette er den samme gasseren jeg gjorde rent for hånd tidligere i tråden, og man ser hvor skittent vannet blir alikevel..
Det kan forøvrig nevnes at vaskeren avgir en helt sinnsykt intens lyd, noe som førte til rask forvisning fra kjøkkenet og ned i kjelleren  Osteaktig

Her er resultatet, skyller til slutt med varmt vann, blåser gjennom med trykkluft og sprayer et lett lag med WD-40 over da metallet blir litt "tørt" av det alkaliske vaskemiddelet ;


Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #34 på: mars 26, 2008, 20:48:49 pm »

Nice! En slik en står ihvertfall på min ønskeliste til jul Rekker tunge Hvor kjøpte du denne, og til hvilken pris?
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #35 på: mars 26, 2008, 22:18:06 pm »

hehehe veldig bra. jeg kokte mine i samme lurium mix'en du bruker,og gnikket med en oppvask børste,etter vask,må en skylle gasserne godt ellers tærer det fort i aluminiumen, og blåse di frie for vann, etter det bruker jeg 5-56 og sprayer over gasserne så di ikke oksiderer,og di holder seg lengre vis en ikke skal bruke di med det første
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #36 på: mars 30, 2008, 16:00:36 pm »

Nice! En slik en står ihvertfall på min ønskeliste til jul Rekker tunge Hvor kjøpte du denne, og til hvilken pris?
Den ligner på denne:

http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=35&products_id=771
Loggført
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #37 på: april 02, 2008, 07:46:37 am »

Nice! En slik en står ihvertfall på min ønskeliste til jul Rekker tunge Hvor kjøpte du denne, og til hvilken pris?
Den ligner på denne:

http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=35&products_id=771

Det stemmer bra Glad
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #38 på: april 02, 2008, 10:13:02 am »

har det blitt noe frem gang på gasserne dine Endre D
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #39 på: april 02, 2008, 11:09:35 am »

har det blitt noe frem gang på gasserne dine Endre D

Neeeeei... lite desverre. Skal prøve å få gjort litt i morgen, men trenger nye e-tubes som jeg ikke har fått bestilt ennå.
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #40 på: april 02, 2008, 11:20:29 am »

har det blitt noe frem gang på gasserne dine Endre D

Neeeeei... lite desverre. Skal prøve å få gjort litt i morgen, men trenger nye e-tubes som jeg ikke har fått bestilt ennå.

HMMMM...... her skaffer jeg til veie utstyr og greier, og så har du ikke orden på vareingangen.....  Øyerulling Øyerulling Øyerulling
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #41 på: april 25, 2008, 20:12:04 pm »

Noko nytt?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #42 på: april 25, 2008, 20:38:01 pm »

Noko nytt?

Nei desverre ligger dette litt brakk for tiden grunnet et annet prosjekt som prioriteres.. Øyerulling. Ultralydvaskeren skal forøvrig i aksjon i morgen i forbindelse med et noget omtalt motorbygge..
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #43 på: april 28, 2008, 20:46:40 pm »

slik ble mine weber 36 idf etter en overhaling med oppgraderings kitet montert fra cb-performance,  og di ble like rene og pene inni som på utsiden,jeg har også byttet lager i disse til gass spjell akselen,disse fikk jeg kjøpt på biltema.gass spjell akselen smurte jeg med silicon fett som er bensin bestandig. jeg slipte også overgangen fra venturi mot gassspjellet da den gamle venturien var meget tykk i forhold til den nye.gasserne skal på 1776 motoren jeg holder på med. jeg har brukt samme rense metoden som Endre D


* Weber 36 idf 002.jpg (55.07 KB, 640x480 - vist 670 ganger.)

* Weber 36 idf 005.jpg (51.53 KB, 640x480 - vist 607 ganger.)

* Weber 36 idf 004.jpg (51.98 KB, 640x480 - vist 568 ganger.)
« Siste redigering: april 28, 2008, 20:55:32 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #44 på: april 28, 2008, 21:55:44 pm »

Er dette virkelig 36 gassere Espen? Se hvor store forskjeller det er ref. første bilde i denne tråden. Blant annet har alle 36idf gassere jeg har sett bensinretur i tillegg til inntak.. Snodig hvis det er så mye forskjell på samme modell.
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #45 på: april 28, 2008, 21:59:30 pm »

Er dette virkelig 36 gassere Espen? Se hvor store forskjeller det er ref. første bilde i denne tråden. Blant annet har alle 36idf gassere jeg har sett bensinretur i tillegg til inntak.. Snodig hvis det er så mye forskjell på samme modell.

YES detta er weber 36 idf,og som jeg fortalte at det finnes et par forskjellige modeller, det er veldig stor forskjell,og det var derfor jeg la ut bilder av den her
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #46 på: august 05, 2008, 22:42:54 pm »

jeg må bare gi utrykk for min skepsis når det gjelder å vaske en Bensinforgasser i DIESEL:S Sjokkert
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #47 på: august 05, 2008, 23:17:48 pm »

jeg må bare gi utrykk for min skepsis når det gjelder å vaske en Bensinforgasser i DIESEL:S Sjokkert

OK Hæ Hæ  hvorfor skulle det ha noe å si?

Kan ikke se at dieselen skulle gjøre annet med dem enn å gjøre dem renere... Øyerulling Øyerulling
Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #48 på: august 06, 2008, 10:31:25 am »

Nei ikke noe annet at jeg syns det virker litt rart.....for meg blir det liksom litt det samme som å helle Diesel på bensintanken....men her har han jo vaska og kokt i tilleg. så dette burde han ikke ha noe problemer med....
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #49 på: september 22, 2008, 20:03:14 pm »

Da jeg ikke har en slik fancy frityrkoker som Endre, har jeg valgt å glassblåse.
Alle deler blir planslipt. Dere vil ikke tro hvor skjeiv og vridd en forgasser er originalt.
Ved plansliping passer alle delene perfekt sammen og pakning er teorien ikke nødvendig


*  (96.81 KB, 571x761 - vist 772 ganger.)

* Planslipt.jpg (106.73 KB, 845x634 - vist 569 ganger.)
« Siste redigering: september 22, 2008, 20:06:10 pm av Holmen » Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #50 på: september 22, 2008, 20:09:00 pm »

Sylindrene er blitt "honet" for unngå overganger mellom de to forgasserdelene.
Kanter fører til turbulens som igjen fører til dårlig flow


* Honing.jpg (72.84 KB, 571x761 - vist 638 ganger.)

* Honte sylindrer.jpg (84.01 KB, 845x634 - vist 559 ganger.)
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #51 på: september 22, 2008, 20:11:38 pm »

Disse delene, som jeg ikke vet navnet på, har endel støpekanter.
Disse er filt bort og overflaten pusset med sandpapir.
Alt for bedre flow. Ikke sikkert det blir et målbart resultat, men psykisk utgjør det mye....
Er her klar for glassblåsing.


* Sliping av kanter.jpg (176.78 KB, 845x634 - vist 569 ganger.)
« Siste redigering: september 22, 2008, 20:13:31 pm av Holmen » Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #52 på: september 22, 2008, 20:29:44 pm »

Dette ser jo bra ut;)
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #53 på: september 22, 2008, 20:53:47 pm »

En forgasser består av utrolig mange deler.
Her er alle messingdeler klar for rengjøring.
Satset på Endre's Coctailmix som vistnok funker utmerket.
Men han burde nevnt at når dette kommer på kok,
ekspanderer mixen på et brøkdel av et sekund slik at komfyr og kjøkkenbenk ble full av skum....


* Messingdeler.jpg (65.21 KB, 514x685 - vist 499 ganger.)
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #54 på: september 23, 2008, 06:59:20 am »

Var noen deler det der ja...
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #55 på: september 29, 2008, 19:18:02 pm »

Da var overhalingen av dette paret med Dellorto DRLA 48 TriJet ferdig.

Det som er blitt gjordt:

- Alle deler er demontert og glassblåst.
- Alle messingdeler er kokt i Zalo og sitronsyre.
- Alle plane deler er blitt planslipt. Selve huset, toppen og acc-pumpelokket.
- Nytt originalt pakningsett fra www.dellorto.co.uk.
- Nye kulelager på spjeldakslinger.
- Alle støpekanter og overganger er filt bort og pusset ut.
- Skruer på spjeldaskslinger er filt ned for bedre flow.
- Nye Earls AN slangetilkoblinger er på vei fra Summit Racing.
- Alt er behandlet med Polytrol-olje. Dette beholder glansen i aluminiumen og messingen,
  og forhindrer at ståldelene begynner å ruste.

Totalt har denne overhalingen tatt ca 10 timer.
Har da fått et forgasser par som fremstår som nye. Kanskje til og med litt bedre.
Forgasserene er forøvrig til salgs.


* Dellorto 48 TriJet.jpg (68.95 KB, 845x634 - vist 579 ganger.)
« Siste redigering: september 29, 2008, 19:21:28 pm av Holmen » Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #56 på: september 29, 2008, 20:25:37 pm »

Ser jysla bra ut! Glad

Men kor fekk du tak i den polytrol olja? Høyrest bra ut!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #57 på: september 29, 2008, 21:56:18 pm »

Oljen finnes på den lokale jernvare handelen.


* Polytrol.jpg (56.31 KB, 528x704 - vist 456 ganger.)
« Siste redigering: september 30, 2008, 09:24:45 am av Holmen » Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #58 på: september 30, 2008, 02:27:53 am »

Nais!
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #59 på: september 30, 2008, 07:03:21 am »

PM til Holmen  Glad
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!