242
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Test av automatisk resizing av bilder
|
på: mars 10, 2015, 09:06:57 am
|
Det funker STRÅÅÅLENDE! Svære bilder postes på 2 sek, uten å måtte sende de med mail fra mobil, for så og åpne de i photoshop, resize bilder, save for web, prøve å poste, bildet var for stort, "du har allerede postet dette innlegget" resize igjen, osv Dette kommer garantert til å føre til at flere bruker forumet oftere. TAKK! Haha, nå var jo det verdens vanskeligste måte å gjøre det på og da :-D Jepp, men det er den måten som gir brukbar kvalitet på en så liten bildefil
|
|
|
243
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Test av automatisk resizing av bilder
|
på: mars 10, 2015, 08:40:14 am
|
Det funker STRÅÅÅLENDE! Svære bilder postes på 2 sek, uten å måtte sende de med mail fra mobil, for så og åpne de i photoshop, resize bilder, save for web, prøve å poste, bildet var for stort, "du har allerede postet dette innlegget" resize igjen, osv Dette kommer garantert til å føre til at flere bruker forumet oftere. TAKK!
|
|
|
246
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54 Oval - 356 motor og cal-look stuk
|
på: mars 07, 2015, 07:45:30 am
|
Ahhhhhhhhhhhh.... Helt rått. Den bilen din har blitt vanvittig bra. For et stuk.. Petter'n. Tusen takk! Enig, ser utrolig hardt ut.
Et trekk til rattet kunne løst båtproblematikken. Jeg trakk på mitt empiratt og det ble veldig mye bedre. Ellers ønsker jeg å se senterkopper på felgene. Det mangler noe uten.
Takker! Er egentlig ikke kjempefan av treratt selv, og har vurdert trekk, men synes tre funker her Får jeg se et bilde av rattet ditt med trekk? Senterkopper blir det etterhvert ja. Helt sjef! Synes egentlig treverket passer ganske bra inn her siden du har en veldig klassisk look med 356-innblanding og fremdeles mye "veteranbilfølelse" igjen i bilen. Mye bedre enn på en nyere bil med mer 70-talls cal-look stil. Får legge korta på bordet jeg også da Her er det sorte skinnrattet jeg har i 66'n slik det ser ut "innerst inne" Da er vi enig, igjen
|
|
|
249
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Aktivitet på forumet
|
på: mars 06, 2015, 09:01:39 am
|
For de med iphone/ipad. Jeg bruker app'n simpleresize og den står fast på 640x480 og da er alltid størrelsen innenfor. Da bruker jeg circa 4 sekund så har jeg bildefil klar til å laste rett inn på forumet uten kluss. Men for å gjøre dette enklere skal jeg legge inn Tapatalk nå som jeg har høstet god erfaring med det på The Lounge. Det vil gjøre at man kan laste bilder rett fra mobil uten å gjøre noe.
Måtte bare prøve! Hvis denne går gjennom er simpleresizer noe jeg kommer til å bruke fremover! Den var kjapp! Mange takk for tipset, Herr Dahl! X2 Har leita ei stund etter en app som funker. Denne gjorde det Ellers er de endringene som er gjort heelt topp, Trond! Både søkefunksjon og tapa. Gjør det MYE mer attraktivt å bruke forumet aktivt.
|
|
|
251
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Stemningsbilder fra verkstedet.
|
på: mars 03, 2015, 20:01:16 pm
|
Vi skrur også intensivt om dagen.... bare 3,5 mnd til Camberg...
Tusen takk til alle gode hjelpere: Mags, Trond I, Egil B, Dino og Rune W!
Nydelig! Gleder meg til å se påsha ferdig Du tar den med på SCC?
|
|
|
254
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Lyktegitter pre -67
|
på: mars 01, 2015, 15:35:54 pm
|
1-mål: Disse skal festes med fjører rundt nedre feste på lyktene og klips i overkant. Dette mangler, så kun gitter du får her. Men går helt fint å lage fester selv Löf og Øystein: Takk for bud. Lar de stå til tirsdag kl. 21.00 vwnorge tid. Budrunde forlenges med ti min for hvert bud som kommer ti min før budfrist. For å unngå snikbud tre sek før frist
|
|
|
255
|
Bruktbørsen / Deler selges / Lyktegitter pre -67 SOLGT
|
på: mars 01, 2015, 13:26:57 pm
|
Rydda i garasjen og fant ut at jeg har et sett pre 67 lyktegitter til overs. Selger det dårligste. Mangler festeklips og har noen sprekker i plasten (se bilder). Perfekt på en rat-looker! Ekte, gamle - ikke repro. HBO 300 + evt frakt.
|
|
|
256
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54 Oval - 356 motor og cal-look stuk
|
på: mars 01, 2015, 11:48:34 am
|
Er ratstamme byttet for at få boss'et til at passe eller på grund af det dybe rat?
Jepp, begge deler. Speedwell rattet kom vel bare med post 60 boss, og det er alt for dypt til den lange rattstammen som er beregnet for flatt batwing ratt
|
|
|
257
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54 Oval - 356 motor og cal-look stuk
|
på: mars 01, 2015, 11:46:03 am
|
Begge tomler opp Både for stilen og rattvalg.. Jeg er vel i utgangspunktet av den oppfatning at treratt hører hjemme i båter, men det finnes unntak og dette er definitivt et av dem. Det er jo et av de kuleste trerattene og med retrostilen bilen har nå blir det spot-on Jeg mener å ha forvilla meg inn et sted hvor du skrev at du gliser mer nå enn når den var lat og lav. Det betyr alt egentlig Egentlig enig i det med treratt jeg også, men sort vinyl blir feil i denne bilen. Orginalrattet er jo nydelig, men ble plutselig "gubbete" sammenlignet med bilens nye ytre. Det blir nok fin veggpryd sammen med Screwdrivers Awarden Når det gjelder gliset er det jo det alt koker ned til, og hele poenget med å eie en entusiastbil!
|
|
|
260
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54 Oval - 356 motor og cal-look stuk
|
på: februar 28, 2015, 19:40:26 pm
|
Scoore! Har leita i et års tid etter drømmerattet, et komplett Speedwell deep dish i god stand. Dette er i VELDIG god stand, med lett patina som skiller det fra repro. Så nå er dette på vei fra Tyskland, og i dag var jeg og henta meg en kortere rattstamme fra en 64 modell.
|
|
|
262
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Aktivitet på forumet
|
på: februar 26, 2015, 23:56:07 pm
|
Synes selv det er kjipt om forumets dager skal være over, og har vurdert å legge ut en lignende tråd selv. Hvert år har vi jo en slik tråd midtvinters, men nå er det stille som aldri før. På Facebook er det til gjengjeld MYE aktivitet og topp stemning. Ser egentlig ikke noe negativt i det bortsett fra at ting blir borte i løpet av noen dager. Men det er nesten umulig å søke opp noe her også Fikk et godt bevis på at "alle" har godt over til FB i dag. La ut ønskes kjøpt tråd her og på FB for 7 timer siden. 0 svar her, mens på FB har jeg to napp og avtalt deal allerede. Merker selv at jeg er myyyye sjeldnere inne her, og at FB har erstattet behovet. Grunnen til "overgangen" er mer og raskere respons på innlegg, samt at jeg laster opp et bilde på 1/10 av tiden der tar her. Likevel håper jeg virkelig at forumet består! Vi er vel nostalgikere hele gjengen
|
|
|
263
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Rattstamme
|
på: februar 26, 2015, 16:08:29 pm
|
Noen som har en komplett rattstamme med styrestang? Den korte typen, hvit, tidlig 60-talls. Er vel fra 60 og frem til midten av 60 engang, før den ble sort. Må være i Oslo/Akershus. (Helst rundt Skedsmo)
Skal bytte til dypere ratt i ovalen, så da vil jeg ha kortere rattstamme enn det er orginalt på 50-talls biler.
|
|
|
265
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Id på Kubelwagen
|
på: januar 22, 2015, 00:03:55 am
|
Spennende! Den er verdt så mye at den fortsatt defineres som "reddbar" selv om den ser ut som en Bixit kjeks overkjørt av en veivals
|
|
|
267
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Sjeldne godbiter
|
på: desember 18, 2014, 08:46:53 am
|
Virker som det er endel sorte 54/55 i Norge som fikk Hüls recliners montert av forhandler? Er din norsk? Ikke z-nummer tilfeldigvis?
|
|
|
268
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Gear kasse - freeway flyer
|
på: desember 14, 2014, 13:16:41 pm
|
Om det bare er giringen du er ute etter så har du i prinsippet en allerede.. Resten av verden har ikke 1300S kasser, det er noe som kun finnes i Norge og et fåtall andre land. Det man gjorde for å lage 1300S kassa (til svingakselbiler med 1600) var å bruke samme innmaten som på IRS kassene som sto i 1302/1303S og kombinere den med en ordinær svingakselkasse. Amerikanerne har som nevnt ikke disse kassene og en Freeway Flyer er i de fleste tilfellene omtrent det samme giringsmessig. Dvs de bruker 3.875:1 i diffen som er den utvekslingen som gir lavest turtall, 1300S er den eneste svingakselkassa som har denne originalt. 1300Shar vel 0.93 4.gir om jeg ikke husker feil og de fleste FF kassene 0.89 men det utgjør ikke veldig mye.
I ovalen min sitter ei kasse med kode AO. Etter hva jeg har hørt og lest meg opp på selv, skal denne ha samme utveksling som 1300s og stammer fra tidlig 70-talls ghia. Husker ikke heeelt sikkert, men mener jeg også leste at kassa fremdeles het AO når ghian fikk IRS et år eller to senere. Men den kassa er vel kanskje også aldri levert i USA?
|
|
|
270
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 13000s kasse
|
på: november 16, 2014, 00:11:32 am
|
1300s har kode AS. I ovalen har jeg AO-kasse som er fra Ghia. Den har lik utveksling som 1300s. VELDIG deilig etter å ha kjørt flere Molde-Oslo-Molde turer med 1200-kassa med usynka 1.gir og 999999999999999999rpm i 80kmt
|
|
|
|