mai 05, 2024, 17:55:37 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ombygging til 2 krets bremser og wide 5 skiver på T1 1961  (Lest 1596 ganger)
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« på: november 25, 2009, 09:49:01 am »

Jeg har brukt lønna på noe fornuftig denne måneden.

Har handlet wide5 bremsesett fra CB og ny 2 krets hovedbremsesylinder:

http://www.vwparts.net/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=113611015BD&Store_Code=VWP&search=master+cylinder&offset=0&filter_cat=&PowerSearch_Begin_Only=&sort=&range_low=&range_high=

Har hørt at jeg må montere en enveisventil på bremsene fremme siden jeg skal ha skiver. Dette skulle være for at ikke stemplene vandrer helt tilbake mellom hver bremsing eller noe. Må jeg det når jeg bruker en 2 krets pumpe og er det i så fall noen som vet hvordan dette gjøres og som har tegninger eller liknende av bremseoppsett på f.eks en 1300S med skiver ?

Loggført

1961 T1 - Custom
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #1 på: november 25, 2009, 10:26:07 am »

Det er forskjellige bremseventiler for skivebrems og trommelbrems, ja. Trommelbremser er ikke selvjusterende - derfor slippes ikke alt trykket tilbake i hovedsylinderen etter første trykk på bremsepedalen, slik at det blir mindre dødgang. Skivebremser er selvjusterende, så her er det viktig at alt trykket slippes tilbake igjen. Hvis ikke kan du få varmgang i bremsene så det holder.
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: november 25, 2009, 10:40:56 am »

Kjetil
Ventilen som gjør at ikke klossene "henger " på etter nedbrems befinner seg inne i hovedcyl for
skivebremsene , Har du kjøpt rett cyl , er det ikke mer å tenke på ..(I mm klaring på stang fra pedal inn i på cyl stempel )
Mvh
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #3 på: november 25, 2009, 12:11:11 pm »

Kjøpte den eneste pumpa jeg fant på på vwparts. Aner ikke hvilken pumpe det er men den skal vel passe fra 68 og oppover biler.

Skal høre med leverandør om dette går sammen. Pumpa ligger uansett allerede i garasjen da jeg fikk den på en forsendelse i sommer.
Loggført

1961 T1 - Custom
egulds
Medlem
***
Innlegg: 109
Bosted: Selbu



Vis profil
« Svar #4 på: januar 03, 2010, 22:12:09 pm »

fant du ut noe?  har bestilt samme bremsesett og må sikkert ha meg en hovedpumpe også. Si ifra om du vet noe mer da jeg vil handle mens jeg enda er i USA Glad
Loggført

tidlig 67 t1
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #5 på: januar 03, 2010, 23:50:12 pm »

har glemt det ut litt... skal sende mail til vwparts.
Loggført

1961 T1 - Custom
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!