mai 02, 2024, 03:44:10 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 18
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Baboon vil gasse litt igjen  (Lest 157820 ganger)
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #210 på: november 12, 2013, 22:27:42 pm »

Grunning på undersiden av plata. Tørke litt og snu for å slipe litt mer gammel maling.

Den er glattere i strøket nå enn før.


* Grunning.jpg (47.55 KB, 448x336 - vist 364 ganger.)
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #211 på: november 18, 2013, 12:45:38 pm »

Postmannen kom bærende med frukter i dag. NPR-Deano 92mm sylindersett. Det er veldig gøy og passer epoken ekstremt bra. Uheldigvis var det svakheter med disse settene. Stemplene er bare drit for en høykomprimert motor. Da går dessverre de på hylla. Sylinderne kan brukes og de ser veldig bra ut. Det kuleste av alt er NPR-Deano logoen før innerste kjøleribbe. Da økte plutselig motorstørrelsen fra 2007 til 2074. Fremdeles liten til å være en racemotor.

Fremdeles veldig dårlige bilder. Ønsker meg nytt kamera til Jul.


* Deano NPR.jpg (64.19 KB, 448x336 - vist 371 ganger.)

* Deano stempel.jpg (39.57 KB, 448x336 - vist 392 ganger.)
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #212 på: november 27, 2013, 22:41:54 pm »

Pusser og sliper fremdeles. Har også fått lagt på dekk på felgene. Firestone 6 bak og Firestone frontrunners. Måtte prøve litt på bilen der den står på bukker.


* felger.jpg (53.88 KB, 448x336 - vist 519 ganger.)
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #213 på: november 27, 2013, 23:13:52 pm »

In progress bilder med fine hjul er helt sjef! Digger den Kult Alle tomlene opp herfra
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
tds
Supermedlem
*****
Innlegg: 2000
Bosted: ålesund


Terjes garage.


Vis profil WWW
« Svar #214 på: november 27, 2013, 23:50:45 pm »

thumbs up!!! Gliser
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #215 på: november 28, 2013, 16:28:17 pm »

Ser ut til å bli kanon den der :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #216 på: januar 05, 2014, 21:12:51 pm »

Nå har jeg holdt på en stund uten særlig fremgang. Fingrene er helt utslitt og uten avtrykk. Kanskje halvveis med slipingen nå før et helt strøk epoxy avslutter det hele. Jeg skal altså ikke ha tepper og må derfor gjøre denne ufyselige jobben. Gammel maling slipes ned, gravrustgropene sparkles og slipes på nytt. Det blir litt grunning og sprøytesparkel underveis for å se om jeg har funnet profilene i bunnplata.

Har også vært uheldig med den gamle malingen. Den er litt myk og koker veldig lett. Litt tålmodig så går det greit.


* Bunnplate sparkel.jpg (57.38 KB, 448x336 - vist 300 ganger.)

* Bunnplate sparkel 3.jpg (75.97 KB, 448x336 - vist 319 ganger.)

* Bunnplate sparkel 4.jpg (61.83 KB, 448x336 - vist 286 ganger.)

* Bunnplate sparkel 5.jpg (60.99 KB, 448x336 - vist 284 ganger.)

* Bunnplate sparkel 6.jpg (66.6 KB, 448x336 - vist 288 ganger.)

* Bunnplate sparkel 7.jpg (45.92 KB, 448x336 - vist 320 ganger.)
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #217 på: januar 05, 2014, 21:27:58 pm »

Så mye fint arbe.. bare for å ha blankt og tråkke på a gett. Gale mann.
Loggført

BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #218 på: januar 05, 2014, 21:44:54 pm »

Så mye fint arbe.. bare for å ha blankt og tråkke på a gett. Gale mann.

Jeg har tatt over din bruk av tøfler/sokker. Gliser

Jeg skal ha en gummimatte der jeg sitter. Resten av bunn er det vel ingen som skal stå på. Tror det blir greit.
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #219 på: januar 05, 2014, 22:12:50 pm »

 Osteaktig   Blir helt klart gull dette... Legge like mye jobb i maskinisten så snakker vi.
Loggført

BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #220 på: januar 29, 2014, 09:08:23 am »

Ble ferdig i går kveld med grunnarbeidet før grunning. Nå har jeg fri fra jobb og tar et strøk med grunning eller to helt i fred i garasjen. Resultatet så langt er myyye bedre enn før jeg startet.


* 56-bunn-1.jpg (51.22 KB, 448x336 - vist 291 ganger.)

* 56-bunn-2.jpg (51.16 KB, 448x336 - vist 269 ganger.)

* 56-bunn-3.jpg (49.17 KB, 448x336 - vist 275 ganger.)

* 56-bunn-4.jpg (56.26 KB, 448x336 - vist 254 ganger.)

* 56-bunn-5.jpg (46.2 KB, 448x336 - vist 287 ganger.)
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #221 på: januar 29, 2014, 20:12:37 pm »

Sånn, da var det klart. Nå skal det forberedes til burbygging og videre lakkering.

I morgen blir det litt tilpassing av bur hvis grunningen har blitt tørr. Det er litt kaldt i garasjen og tørketiden er lenger.


* 56-bunn-grunn-1.jpg (57.95 KB, 448x336 - vist 270 ganger.)

* 56-bunn-grunn-2.jpg (56.07 KB, 448x336 - vist 259 ganger.)

* 56-bunn-grunn-3.jpg (63.04 KB, 448x336 - vist 273 ganger.)
Loggført
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #222 på: januar 29, 2014, 22:59:46 pm »

Fantastisk! Stå på!!
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #223 på: januar 30, 2014, 21:25:13 pm »

Har fått gjort litt i dag også. Noe bra og uheldigvis noe dårlig.

Det dårlig var at grunningen fremdeles var litt myk og har fått en litt uheldig bahandling med både et skarpt bur og varmt slipestøv fra vinkelsliperen. Sitter litt igjen på noen steder.

Ellers har Fredrik og jeg hatt en hel dag i garasjen. Vi fikk løftet karosseriet på bunnplata og lurte buret inn på plass. Har tredd i et rør på bakstreverne, så nå er de skrudd sammen. Har også kappet av gummimatte festet i bunnplata da bøylen skulle stå akkurat der Osteaktig Har også startet på dørstreveren. Denne blir nå mulig å demontere hvis det er nødvendig.

Ellers fikk jeg fikset en ramme til setet jeg skal sitte i. Tok en original som jeg senket litt i bakkant og gjorde om på det bakerste røret. Flattjern til selve stolen sveiset på i underkant slik at stolen havnet litt lavere i rammen. Blir nok bra når sveisen er slipt ned.


* 56-bur-1.jpg (60.96 KB, 448x336 - vist 301 ganger.)

* 56-bur-2.jpg (50.98 KB, 448x336 - vist 258 ganger.)

* 56-sete-1.jpg (60.36 KB, 448x336 - vist 257 ganger.)

* 56-sete-2.jpg (59.54 KB, 336x448 - vist 242 ganger.)

* 56-sete-3.jpg (61.87 KB, 448x336 - vist 262 ganger.)
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #224 på: januar 30, 2014, 21:59:11 pm »

Looking good  Glad

Ser du skriver at det er litt kaldt på verkstedet. Jeg ville vært forsiktig med å lakke med 2k produkter i under 20 grader.. En ting er at det flyter dårligere ut når det er kaldt men det kritiske er at herdeprosessen kan stoppe hvis det blir for kaldt. Under 15+ er risky, men avhenger visst litt av type produkt og herder. Om den kjemiske prosessen først stopper vil den ikke starte igjen med det resultat at lakken aldri vil tørke skikkelig.
Lakket selv en halv bil på låven i fjor vinter i 15-16 pluss, i sommer var det bare å slipe ned alt å gjøre det på nytt..
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #225 på: januar 30, 2014, 22:03:26 pm »

Det er 15 grader i garasjen hele vinteren så da er det vel på grensen.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #226 på: januar 30, 2014, 22:17:52 pm »

Det har nok vært litt i kaldeste laget i det siste. Er ikke ofte jeg må bruke jakke i garasjen. Må prøve å få varmet den opp litt skikkelig.

Når jeg skal lakke farge må jeg bygge meg en liten bås med varme.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #227 på: januar 31, 2014, 00:58:21 am »

Skal du bygge noe avstivere fra der buret går ned i bagasjerommet og ned til rammegaflene?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #228 på: januar 31, 2014, 06:34:57 am »

Er det ikke krav til Dato stempling på Stoler med Lisens?
Stå på  Vegard
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #229 på: januar 31, 2014, 08:31:18 am »

Skal du bygge noe avstivere fra der buret går ned i bagasjerommet og ned til rammegaflene?

Det får vi se an senere. Nå ligger det i alle fall til rette for enkel avstiving. Noe skal i alle fall holde motor og gaflene fast.
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #230 på: januar 31, 2014, 08:33:34 am »

Er det ikke krav til Dato stempling på Stoler med Lisens?
Stå på  Vegard

Seriøst? Betyr det at jeg må ha en sånn kjip Kirkey stol. Det er helt uaktuelt for denne bilen. Dette må jeg finne ut av..
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #231 på: januar 31, 2014, 08:44:46 am »

Det er ikke noe krav på dato stempling,er nok Rally og Rallcross det da
« Siste redigering: januar 31, 2014, 11:23:35 am av mags » Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #232 på: januar 31, 2014, 10:40:39 am »

Alt står å lese i reglene som du finner nettet her: http://bilsport.no/grener/dragrace/ og jeg ville begynt å studere de generelle reglene istedenfor å gå på de spesifikke reglene for hver klasse: http://bilsport.no/uploads/2008/02/614_generelle_tekniske_bestemmelser2014.pdf

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #233 på: januar 31, 2014, 14:26:55 pm »

Alt står å lese i reglene som du finner nettet her: http://bilsport.no/grener/dragrace/ og jeg ville begynt å studere de generelle reglene istedenfor å gå på de spesifikke reglene for hver klasse: http://bilsport.no/uploads/2008/02/614_generelle_tekniske_bestemmelser2014.pdf

Mvh
BB

Da lurer jeg videre. Hvilken klasse skal jeg egentlig klassifisere meg inn i. Jeg vil jo bare kjøre litt, for meg selv, for gøy, maks 10.99. Super Street? uten skilt?
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #234 på: januar 31, 2014, 14:36:42 pm »

Da lurer jeg videre. Hvilken klasse skal jeg egentlig klassifisere meg inn i. Jeg vil jo bare kjøre litt, for meg selv, for gøy, maks 10.99. Super Street? uten skilt?

Nå begynner det å bli interessant. For å få mest mulig kjøring så er det jo en fordel om du klarer å komme deg til elimineringen. Du som har en bil uten skilt må gå å få den, og deg, lisensiert for å få lov å kjøre på Gardermoen. Det betyr teorikurs til våren med bestått oppkjøring på Spring Nats. Deretter må du betale årslisensen slik at du får den tilsendt i posten. Når du har fått denne kan du få utført årskontroll på bilen for å få den lisensiert. Du har muligens race lisens fra før og slipper dermed unna med en årlig avgift på 1450,- + årskontroll.

Jeg tror Super Street kan være en bra klasse:

Benevning
S/ST etterfulgt av startnummer.
Denne gruppen er tiltenkt debutanter og inneholder standard modifiserte gatebiler. Det er påkrevet med heldekkende karosseri, skjermer over alle hjul, panser, grill, tak, frontrute og fungerende dører. Sportsbiler, vans og panel trucks aksepteres. Støtfangere er valgfritt. Grill kan erstattes med plater. Altereds, dragsters, og funny cars er forbudt.
Minimumsvekt inkl. fører er: 544 kg (1200 lbs) for 4-syl.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #235 på: januar 31, 2014, 14:46:14 pm »

teknisk sjekker alltid datostempling på sete og belte. jeg er på mitt andre sett. selv om stolen og setet var god som ny. har du lavrygget originalstol og org trepunkt, derimot, så er det ingen krav. sånn er det bare
Loggført
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #236 på: februar 04, 2014, 14:45:29 pm »

Hvis han skal kjøre Super street bør han kjøre pokker så konsistent på 10.90 tallet hvis målet er å ta seg videre. S/ST er vel en typisk "throttle stop" klasse?
ET høres ut som et bedre valg...:

Deltakerne setter sitt eget dial-in før kvalifisering. Dette kan endres mellom hver runde i
kvalifisering. Kvalifiseringslister settes opp etter den som kommer nærmest det fastsatte
dial –in i gjeldene runde.
 
Deltakerne setter sitt eget dial-in før elimineringen. Dette kan endres mellom hver runde i
elimineringen.
Dial-In skal merkes godt synlig for tidtakingen ved startnummeret på den siden som vender
mot tidtakingen.
Startmetode: Fullt tre med 0,500 intervall.
Stigeoppsett: Sportsman-stige.
 
Eliminering blir gjennomført med handikap start, basert på bilenes innbyrdes dial-in.
Første bil i mål er vinner med følgende unntak:
1. Kjøres det fortere en dial-in betegnes det som breakout (utslått)
2. Kjører begge bilene raskere enn sitt dial-in regnes den som er nærmest sitt dial-in som vinner.
3. Tyvstarter en av deltakerne, er den andre automatisk vinner. (Breakout er nå ikke gjeldene,
men regelen for absolutt breakout er fortsatt gjeldene)
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #237 på: februar 04, 2014, 17:25:43 pm »

Sportsman er klassen for deg Vegard. Superstreet er på vei ut pga for vanskelig konkuranse form. Sportsman tar hensyn til hvor fort bilen går. Og du setter selv index. I finalene blir differansen på indextid tatt høyde for. Og tregeste bil får grønt lys først. Og raskeste bil må stå igjen like lenge som differansen. På denne måten skal bilene teoretisk sett gå likt over mållinjen. Og det gir den beste formen for først i mål vinner. Om du da ikke kjører fortere enn indekset som er satt.

Begynner det gå fort kan du steppe opp til top sportsman.

Superklassene er avlegs. Og veldig lite underholdende med throttlestop og elektriske duppeditter som styrer E.T. Og ofte går bilene i disse klassene hele sekundet raskere på 402 enn de presterer. Bare for å ha litt å gå på når det gjelder nedbremsing.
Loggført

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #238 på: februar 04, 2014, 18:13:35 pm »

Sportsman er klassen for deg Vegard. Superstreet er på vei ut pga for vanskelig konkuranse form. Sportsman tar hensyn til hvor fort bilen går. Og du setter selv index. I finalene blir differansen på indextid tatt høyde for. Og tregeste bil får grønt lys først. Og raskeste bil må stå igjen like lenge som differansen. På denne måten skal bilene teoretisk sett gå likt over mållinjen. Og det gir den beste formen for først i mål vinner. Om du da ikke kjører fortere enn indekset som er satt.

Begynner det gå fort kan du steppe opp til top sportsman.

Superklassene er avlegs. Og veldig lite underholdende med throttlestop og elektriske duppeditter som styrer E.T. Og ofte går bilene i disse klassene hele sekundet raskere på 402 enn de presterer. Bare for å ha litt å gå på når det gjelder nedbremsing.

Jee, det er nå to år siden Sportsman og Top Sportsman ble faset ut og erstattet av Super Street og Super Gas.

Street Legal: til 11.00
Super street: til 10.90
Super gas: til 9.90
Super comp: til 8.90
Pro Street: til 7.60

Klassene som eksisterer er:

§619 street legal 2014
§622 ET racing 2014
§623 super street 2014
§624 super gas 2014
§625 super comp 2014
§626 pro street 2014
§627 street 10.5 2014
§628 competition 2014
§629 altereds 2014
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #239 på: februar 04, 2014, 20:19:21 pm »

Der kan du se. Da blir det ET racing da.. Om det da ikke bare gjelder gateregistrerte biler.

Uansett. Superstreet med 10,9 ET er noe drit for oss boblegutta. Og utrolig kjedelig. Å kjøre på Ideal tid har aldri vært moro. Best for ungene det der...
Loggført

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 18
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!