mai 08, 2024, 22:00:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Paknings problemer.  (Lest 2100 ganger)
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« på: april 01, 2009, 18:39:35 pm »

Holder på å restaurere en 1600 motor, skal skifte alle pakningene. Har fått pakningssett fra Unneberg. Ingen av pakningene er merket så det er jo litt av et sirkus. Kan noen fortelle med hvilke av pakningene i settet som skal til ventilstengene (innsug) Hæ??
De originale oljetetningsforingene/-pakningene er slitte men jeg finner ikke ut hvilke av pakningene i settet som er tilsvarende, ingen av de settet likner dem som stod på.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: april 01, 2009, 20:35:11 pm »

Hvis du ser i den andre tråden din så vil du se at du allerede har fått svar på spørsmålet

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,13722.msg141987.html#msg141987

Dersom jeg tolker deg rett basert på ordbruken så ønsker du å bytte tetningene som sitter i hver ende av støtstangrøra?
Dvs. de 16 røde pakningene på bildet her. De trenger ikke være røde i den du har kjøpt...

http://www.unneberg-bil.no/webshop?referer=none&p=i&id=1455
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
52split
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND


Strandbil


Vis profil
« Svar #2 på: april 01, 2009, 21:14:19 pm »

Tror han mener ventil tetningene,  men de er ikke med i pakningsettene vel?
Loggført

T1 1966
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #3 på: april 02, 2009, 13:13:29 pm »

Nettopp. Har snakket med HotShop, fikk fortalt at det er 4 pakninger/tetninger og at de skulle ligge i settet.
Det er foringene/tetningene rundt innsug som skal hindre at det trekkes olje inn og dermed blårøyk.
Er det andre foringer som skal brukes enn det som ligger i pakningssettet?
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
52split
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND


Strandbil


Vis profil
« Svar #4 på: april 02, 2009, 14:17:14 pm »

Jeg hadde ikke på pakninger der , men det var på helt nye blyfri topper!
Vet ikke hva andre gjør!
Loggført

T1 1966
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #5 på: april 02, 2009, 17:46:34 pm »

Det var en som mente det kun var behov ved "High performance" motorer ? Men på skjema jeg har i en gammel rep.bok, står foringene oppført som "oljestoppring".
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #6 på: april 02, 2009, 17:50:36 pm »

Det var en som mente det kun var behov ved "High performance" motorer ? Men på skjema jeg har i en gammel rep.bok, står foringene oppført som "oljestoppring".

Tar du ett bilde av de og legger ut slik at vi får se hvordan de ser ut?
Har demontert noen topper i det siste og noen har hatt pakninger der og andre ikke!
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #7 på: april 02, 2009, 19:56:26 pm »

har ikke sånne pakninger på min 1600 motor å det fungerer helt utmerket.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #8 på: april 02, 2009, 22:54:02 pm »

Mener å ha lest et sted at det er valgfritt å bruke disse, mange som ikke gjør det. Men har du slitte ventilstyringer kan det nok være en fordel...
Loggført
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #9 på: april 02, 2009, 23:59:13 pm »

Er ikke dem nye ventiltettningene røde på farge og 6mm høye
og 10 mm i utvendig diameter sån som disse!


* IMG_0349.JPG (101.97 KB, 1280x960 - vist 133 ganger.)
Loggført

Vw 1302
torvw
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted: FURNES



Vis profil
« Svar #10 på: april 03, 2009, 00:39:49 am »

Er ikke dem nye ventiltettningene røde på farge og 6mm høye
og 10 mm i utvendig diameter sån som disse!
kommer ann på hvilket sett du har kjøpt! flere varianter!
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #11 på: april 03, 2009, 08:16:47 am »

Jo de ser slik ut som på bildet, de jeg har i settet, men de er større i høyde og tjukkelse enn det som er originalt. Har dette noe å si ift. hvor mye bevegelse det er på ventilfjærene? Settet jeg kjøpte var til 1300-1600 motor.
Der jo snedig da at en antakelig ikke trenger foringene så lenge det er originalt. Tyskere er jo frenetisk opptatt av at alt skal være riktig og i henhold til tekniske spesifikasjoner, Ordnung muss sein.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #12 på: april 03, 2009, 17:00:12 pm »

Orginalt så var det vel noen tynne bakkelit foringer som satt der!tynnere og svart rød på farge!"i hvertfall brukte er det"
tror ikke det skal ha noen efekt på bevegelsen på ventilfjærene da dem skal ha nok klaring runt foringa!
har ikke prøvd dem selv før nå,men monterer en motor i dag så da kan jeg så om det er noe problem!
Loggført

Vw 1302
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #13 på: april 04, 2009, 14:29:34 pm »

De to gjenværende jeg har er vel kanskje av bakkelitt, svarte. Trodde at motor ville suge inn olje uten disse foringene?
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!