VWNorge

Forum => Type 2 => Emne startet av: Trond Dahl på november 27, 2008, 10:01:37 am



Tittel: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: Trond Dahlnovember 27, 2008, 10:01:37 am
Jeg var av den oppfattelse av f.eks forstilling med innsveiste justeringssatser ikke var godkjent på buss, men han her har fått til litt av hver. Den fete dokaen jeg kom over har litt av hvert i vognkortet gitt.
Andre som har fått senking godkjent på buss? Er det mye som må til?

1:MOTOR/KUPE VARMER.KJØRETØY SENKET.JUSTERBAR FRAMAKSEL OG TORSJONSSTAV
2:DREID MED 1 TANN BAK.VENTILERTE BREMSESKIVER FORAN,DIAM.270MM OG 2-ST
3:EMPELS CALIPER.KLAUS BYTTEMOTOR.MOTORNR.:GB 328544 MED PORSCH - VIFTEH
4:JUL OG TO DOBLE 40 WEBER-FORGASSERE.GODKJENT MED DEKK DIM.F:185/60R15.
5:B:185/65R15.GODKJ.26.08.08(351)   


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: pernovember 27, 2008, 12:04:00 pm
Den Dokan må jo være vært sin vekt i gull.

Bilder ?

Per.


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: Jøran Larssennovember 27, 2008, 12:37:49 pm
Jeg var av den oppfattelse av f.eks forstilling med innsveiste justeringssatser ikke var godkjent på buss, men han her har fått til litt av hver. Den fete dokaen jeg kom over har litt av hvert i vognkortet gitt.
Andre som har fått senking godkjent på buss? Er det mye som må til?

1:MOTOR/KUPE VARMER.KJØRETØY SENKET.JUSTERBAR FRAMAKSEL OG TORSJONSSTAV
2:DREID MED 1 TANN BAK.VENTILERTE BREMSESKIVER FORAN,DIAM.270MM OG 2-ST
3:EMPELS CALIPER.KLAUS BYTTEMOTOR.MOTORNR.:GB 328544 MED PORSCH - VIFTEH
4:JUL OG TO DOBLE 40 WEBER-FORGASSERE.GODKJENT MED DEKK DIM.F:185/60R15.
5:B:185/65R15.GODKJ.26.08.08(351)   

Den gamle til Thomas Tørjesen?


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: BERGERnovember 27, 2008, 13:07:49 pm
Jøss!! Her var det mye rart!?
Motor/kupevarmer godkjent i vognkortet!!??
Dreid med 1 tann!!!!???
Klaus motor......
Og jul..?

Men for all del, bra jobba det der :)


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: Trond Dahlnovember 27, 2008, 13:14:02 pm
Jøss!! Her var det mye rart!?
Motor/kupevarmer godkjent i vognkortet!!??
Dreid med 1 tann!!!!???
Klaus motor......
Og jul..?

Men for all del, bra jobba det der :)

linjeskift i autosys deler opp ord tydeligvis.. Skal nok være Porsche viftehjul som vi kan anta hva betyr hehe
Dreid 1 tann bak er nok at den for å reflektere at den er senket et hakk bak. Dersom det er likt på T2 bak som boble?

Og jeg vet ikke om det er Thomas sin gamle, men det er ikke det navnet den er registrert på nå hvertfall :-)


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: JTWEnovember 27, 2008, 13:14:30 pm
Klaus er kanskje den tyske tuningfirmaet? http://www.yunis.de/klaus5/

Men: hvem og hvordan har man fått godkjent dette? Hvordan er ting dokumentert, og hvorfor godkjenner man i dette tilfellet ting som ellers har blitt sablet ned hos BT?

Det står vel vitterlig at "ingen sveise eller opprettingsarbeider er tillatt på foraksellegemet" i diverse håndbøker fra VW, og så har man her fått det godkjent?


Er det en norsk bil fra starten av? Tyskerene må vel ha bensinvarmer i vognkortet, da det er krav om utskifting av brennkammer etc.


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: Trond Dahlnovember 27, 2008, 13:16:04 pm
Det kan nesten virke som om den er importert og godkjent i utlandet og at de bare dårlig har oversatt det som sto.


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: Hot Owlnovember 27, 2008, 13:17:24 pm
Må man til BT for å kunne ha litt julestemning også?

Det er som det altid har vært, det har alltid gått å få godkjent fornuftige oppdateringer...


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: Trond Dahlnovember 27, 2008, 14:58:51 pm
Jeg var av den oppfattelse av f.eks forstilling med innsveiste justeringssatser ikke var godkjent på buss, men han her har fått til litt av hver. Den fete dokaen jeg kom over har litt av hvert i vognkortet gitt.
Andre som har fått senking godkjent på buss? Er det mye som må til?

1:MOTOR/KUPE VARMER.KJØRETØY SENKET.JUSTERBAR FRAMAKSEL OG TORSJONSSTAV
2:DREID MED 1 TANN BAK.VENTILERTE BREMSESKIVER FORAN,DIAM.270MM OG 2-ST
3:EMPELS CALIPER.KLAUS BYTTEMOTOR.MOTORNR.:GB 328544 MED PORSCH - VIFTEH
4:JUL OG TO DOBLE 40 WEBER-FORGASSERE.GODKJENT MED DEKK DIM.F:185/60R15.
5:B:185/65R15.GODKJ.26.08.08(351)   

Den gamle til Thomas Tørjesen?

Hvilken farge var den ?


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: Jøran Larssennovember 27, 2008, 15:10:22 pm
Jeg var av den oppfattelse av f.eks forstilling med innsveiste justeringssatser ikke var godkjent på buss, men han her har fått til litt av hver. Den fete dokaen jeg kom over har litt av hvert i vognkortet gitt.
Andre som har fått senking godkjent på buss? Er det mye som må til?

1:MOTOR/KUPE VARMER.KJØRETØY SENKET.JUSTERBAR FRAMAKSEL OG TORSJONSSTAV
2:DREID MED 1 TANN BAK.VENTILERTE BREMSESKIVER FORAN,DIAM.270MM OG 2-ST
3:EMPELS CALIPER.KLAUS BYTTEMOTOR.MOTORNR.:GB 328544 MED PORSCH - VIFTEH
4:JUL OG TO DOBLE 40 WEBER-FORGASSERE.GODKJENT MED DEKK DIM.F:185/60R15.
5:B:185/65R15.GODKJ.26.08.08(351)   

Den gamle til Thomas Tørjesen?

Hvilken farge var den ?

Oransj split doka.


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: Jøran Larssennovember 27, 2008, 15:11:57 pm
Er nok ikke den. Vet forøvrig hvem som har den nå, og når jeg leser nøye her så ser jeg at vi snakker godkjenning i 08.


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: Jon Tnovember 27, 2008, 15:15:48 pm
Klaus motor?


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: -Marius-november 27, 2008, 16:21:23 pm
Det meste kan man få godkjent med rett fremgangsmåte. BT er ikke så 4-kantet som mange skal ha det til:) Det går en cab på østlandet med mye rar godkjenning også. Ref V-244.


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: JTWEnovember 27, 2008, 16:39:13 pm
For meg høres det ut som noe som er godkjent i Tyskland som så er oversatt direkte omtrent.

Og det er vel ikke noe nytt i så måte? For da er jo ryggen "klar" hvis det skjer noe. Der er kjernen i problemet; hvem vil ha ansvar for det folk lager? De er det langt i mellom


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: Reielnovember 27, 2008, 16:53:57 pm
Det meste kan man få godkjent med rett fremgangsmåte. BT er ikke så 4-kantet som mange skal ha det til:) Det går en cab på østlandet med mye rar godkjenning også. Ref V-244.
Ha ha ha  ;D


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: Martinnovember 27, 2008, 18:35:25 pm
V-244?  ehh.... står det får VOLVO 244  ::)


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: -Marius-november 27, 2008, 20:07:46 pm
ja, volvo. Konge bil!!! Eller reg nr V 244;)


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: Martinnovember 27, 2008, 20:49:46 pm
fetaste Heblican  ;D


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: -Marius-november 28, 2008, 17:33:11 pm
jo takk for det :)


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: Davidnovember 28, 2008, 17:56:56 pm
Hadde ikke Even Kirkenes en slik med alt dette i vognkortet til salgs??


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: Lars Brattengjanuar 03, 2010, 03:20:33 am
De på BT i sarpsborg er ganske oppegående, så lenge du ikke drar strikken for langt, Type 2 Detective bussen for eksempel. Moderat modding med litt samtaler før ombygging så er de på gli, Tror ikke du får godkjent senking på buss da ikke noe er typegodkjent siden du må kappe og sveise.

Men det er jo mulig å gjøre noen tiltak ved for eksempel EU Kontroll ved å justere litt opp, gutta på verkstedet skjønne at det ikke er orginalt når du ikke kommer opp på 4 søylern!!!!


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: Dewiljanuar 03, 2010, 04:03:12 am
Han jeg fikk til å se på bobla i særp var ikke veldig oppegående hvertfall.
Jeg siterer: "den må jo gå på tomgang for at jeg skal få testet bremsene" på en 56 oval? hmm. Sperra opp øynene når jeg bremset den av rullene! ;D

Første gang jeg har vært på biltilsynet med en bil som ikke går, som er tom for strøm, uten varmepotter (faktisk lov om man har trekantrute) og ruller ut godkjent. En fin dag :D

Mye som også kan være kjekt er å ha bekjentskaper på BT. Mye som kan godkjennes da. Snakka litt med en kompis i går og det finnes i følge han personer som har lov til å bygge om det meste. Men alt må dokumenteres at det er forsvarlig og sikkert. Typegodkjenning av biler har jo visse krav til høyder på alt fra lamper til høyde på bil og bakkeklaring, hvor langt bakover i tid de gjelder må man vel nesten lese seg til.

Lovdata.no er jo et fint sted å starte.


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: Vemund Simensen (prizma)januar 03, 2010, 09:24:38 am
Jeg var av den oppfattelse av f.eks forstilling med innsveiste justeringssatser ikke var godkjent på buss, men han her har fått til litt av hver. Den fete dokaen jeg kom over har litt av hvert i vognkortet gitt.
Andre som har fått senking godkjent på buss? Er det mye som må til?

1:MOTOR/KUPE VARMER.KJØRETØY SENKET.JUSTERBAR FRAMAKSEL OG TORSJONSSTAV
2:DREID MED 1 TANN BAK.VENTILERTE BREMSESKIVER FORAN,DIAM.270MM OG 2-ST
3:EMPELS CALIPER.KLAUS BYTTEMOTOR.MOTORNR.:GB 328544 MED PORSCH - VIFTEH
4:JUL OG TO DOBLE 40 WEBER-FORGASSERE.GODKJENT MED DEKK DIM.F:185/60R15.
5:B:185/65R15.GODKJ.26.08.08(351)   

Den gamle til Thomas Tørjesen?

Hvilken farge var den ?

Oransj split doka.

Er dette den samme "gule" splitten som ble solgt sommeren for 2 år siden?
Den var iallefall godkjent senket husker jeg (fra annonsen).

Det er folk på forumet som går riktig vei når de bygger bil. Disse får godkjent bremser i vognkort, søker om å få godkjent bruk av ny girkasse, og etter hverdt motor.
Dette gjøres selvfølgelig i tett kontakt med BT. Og det tar tid.  Evt har jeg hørt at man kan cashe ut ca 50 000,- og ta en tur til Tüv i Tyskland (vet ikke hvor dette er) og få hele bilen testet - og godkjent.
Det er sikkert mye jobb der å altså - men jeg har hørt om muligheten.


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: Lars Brattengjanuar 03, 2010, 14:54:42 pm
dokan min er godkjent med mercedes 123 skiver bak og saab calipere. etter hva jeg har skjønt. så da får jeg i værtfall stoppet. Er greit vis jeg vil bygge turbo marskin


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: K.Hjanuar 03, 2010, 16:15:45 pm


Det står vel vitterlig at "ingen sveise eller opprettingsarbeider er tillatt på foraksellegemet" i diverse håndbøker fra VW, og så har man her fått det godkjent?


Det er lov å sveise på forakselen til Type2. Her er en SI fra vw.

http://www.specialpatrolgroup.co.uk/spooky/beam/original.html


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: Syncronautjanuar 04, 2010, 09:30:35 am
Det kan nesten virke som om den er importert og godkjent i utlandet og at de bare dårlig har oversatt det som sto.

Det stemmer nok det - typisk Tysk vognkortinnhold det som står her...


Tittel: Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
Skrevet av: OveFjanuar 04, 2010, 10:33:11 am
Klaus motor?

Tipper "Klaus motor" betyr dette: http://www.yunis.de/klaus5/en/Auswahl_en.asp

Ove