Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13
|
125
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1967 Notchback 1500A(bruksbil)
|
på: juli 27, 2012, 22:43:28 pm
|
når motoren er varm skal motoren startes som følger. Vri om nøkkelen samtidig som du gir gass " dvs at den normalt starter før gassen er i bunn. Går ikke dette bruker jeg holde pedalen i bunn og prøve på nytt. Vedr tomgang så kan du jo skru opp denne litt
Okay.. Skjønner... Eneste problemet angående tomgang er at den er normal når motoren er varm, men den har nesten ikke turtall når den er kald?? Kan det være en choke som ikke henger med??
|
|
|
127
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1967 Notchback 1500A(bruksbil)
|
på: juli 27, 2012, 22:12:47 pm
|
Noen som har gummilist under krom håndtaket på panseret på notch? Eller veit hvor i verden det er å få tak i?
ISP WEST (USA), Axel Stauber (Tyskland) og sikkert andre og. Men de jeg nevner har ganske sikkert. Da får vi sjekke opp isp west
|
|
|
128
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1967 Notchback 1500A(bruksbil)
|
på: juli 27, 2012, 22:11:54 pm
|
Får ta en runde på detta til uka litt vakuum pumpe arbeid for å se om ting virker er gøy skal ha full service til uka.. Pluss litt senk foran og nye hjul Er faktisk en ting til som er teit med bilen... Den har meget lavt tomgangsturtall når den er kald Men normal når den er varm.. Lettstartet når den er kald, litt treg når den er varm... Forslag?
|
|
|
131
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1967 Notchback 1500A(bruksbil)
|
på: juli 27, 2012, 18:31:39 pm
|
Etter noen turer med godbilen, så har jeg funnet noen nye ting å reparere... Ting 1: toppdeksel venstre side lekker olje.. Må skiftes og justere ventiler..
Ting 2: forgasseren må justeres.. For det første så kjører jeg 15 mil på en tank(!!!), for det andre så henger ikke motoren helt med når gasser blir klemt i bunn..Akselerasjonspumpe?
Passer ventildekselpakning fra vanlig 1600 over på min 1500??
|
|
|
136
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1967 Notchback 1500A(bruksbil)
|
på: juli 04, 2012, 10:57:30 am
|
Oppdatering: Bilen må vises på biltvilsynet, grunnet sletting av teknisk data.. Og den har vært uten skilter før 1991..
så........ Nå har jeg justert opp høyden bak, så nå ere bake foran igjen.. Skal bestille time til uka.. håper bilen blir godkjent i løpet av August.
Fram til det, så blir det bare litt pusling med tepper og annet...
|
|
|
139
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Ønsker å låne/leie originale felger m/dekk for visning på BT
|
på: juli 02, 2012, 09:32:45 am
|
Hallo etter mye om og men med biltvilsynet, så må jeg visst vise bilen min.. Da hadde jeg håpet på å få låne/leie originale stålfelger med godkjennbare dekk på Kan ordne med et lite depositum også hvis det er ønskelig. Dette er til en 67 notch med 4 hjulbolter.. Helst i nærheten av jessheim Krysser fingra for at noen har så jeg får skilter på denna bilen en gang..
|
|
|
142
|
Forum / Problemløseren / Sv: Senketabell.. +-,"...
|
på: juni 30, 2012, 23:16:48 pm
|
Da har jeg justert 2 på indre og 2 på ytre.. Bilens laveste punkt bak er nå på 14 cm, og skjermen dekker 5 mm av dekket.. Tror dere gutta i tviltilsynet godkjenner dette?
|
|
|
143
|
Forum / Problemløseren / Senketabell.. +-,"...
|
på: juni 29, 2012, 16:39:42 pm
|
Fant en senketabell på forumet, som jeg tenkte jeg skulle bruke... Det eneste problemet mitt er:
Rotasjon + er med klokka? Rotasjon - er mot klokka?
Gradene som er oppgitt, er det når bilen står på bakken, eller når fjærplata henger løst og ikke i spenn? Regner med at bilen bør være rimelig i vater hvis disse gradene skal stemme???
Noen som veit?
|
|
|
145
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1967 Notchback 1500A(bruksbil)
|
på: juni 29, 2012, 11:11:41 am
|
Sånn ja... Bilen er godkjent.. MEN, denne bilen har ikke tekniske data inne systemet til satans feilvesen, så den må vises... Da må bilen opp i skyene, på med originale stålhjul og vises hos en med en hel haug med vrangforestillinger... FAEN!!!! Tar helga nå..
|
|
|
149
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1967 Notchback 1500A(bruksbil)
|
på: juni 28, 2012, 08:13:29 am
|
EU Kontroll ble avbrutt på Onsdag grunnet meget stor forskjell på driftbrems bak (75%). Så i går kveld ble det vasking, pussing, smøring og justering av bremsebånd bak.. Så håpe det går bedre i dag I går kom også skiltene fra Skiltfabrikken i Oslo For håpentlig så kommer jeg på neste Onsdagstreff på jessheim Har satt in mere tepper, men har ikke bilder av dette ennå
|
|
|
150
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1967 Notchback 1600(1500)
|
på: juni 25, 2012, 21:20:47 pm
|
I dag har jeg også fått lagt inn en del av teppet innvendig i bilen Gjort klart til EU på Onsdag, med nytt horn og noen pærer.. Får håpe de ser litt imellom fingra på høyden
|
|
|
|