mai 05, 2024, 07:10:39 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 35
841  Forum / Problemløseren / Sv: 1835ccm på: september 19, 2008, 08:44:17 am
Du sier du har kjørt MGA noen år. Når det gjelder å tenke motor så kan du bruke denne kunskapen. Også MGB for den saks skyld.
842  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Overhaling av 1200-motor - hva bør gjøres? på: september 15, 2008, 08:32:55 am
Det enkleste etter min mening er å se om du får start slik den står med litt kontroll av tenning, forgasser osv. Går den så kan du vurdere videre hva som skal gjøres.
843  Forum / Problemløseren / Sv: Lekkasje fra et merkelig hull på undersiden av tanken på: september 08, 2008, 09:01:01 am
Undres på om det er gjenger i hullet? Så vidt jeg kan se så er det det. Dette kan være uttak for en varmer. I så fall skru inn en bolt med korekte gjenger og pakning som tåler bensin. Ingen gjenger, lirk inn en bolt fra insiden om det går, skru til med pakning og mutter på utsiden. Begge tilfeller bruk en type pakning-sement som tåler bensin.
844  Forum / Problemløseren / Sv: Lekkasje fra et merkelig hull på undersiden av tanken på: september 07, 2008, 22:49:59 pm
Et gammelt ordtak sier det var noen som var der da det smallt, mens andre var i nærheten. Har heldig vis ikke en lur nabo som mekker så jeg sover trykt.   Blunker

Jeg synes det var et klokt forslag her. kjøp ny tank.
845  Forum / Problemløseren / Sv: Lekkasje fra et merkelig hull på undersiden av tanken på: september 07, 2008, 21:48:39 pm
Det hjelper ikke å lufte. Proffene fyller den med gass som selvfølgelig ikke brenner.
846  Forum / Snikk-snakk / Sv: Jeg haaater tjuvpakk! på: september 07, 2008, 15:09:29 pm
Ikke noe nytt dette nei, har faktisk oplevd at karoserideler har blitt avmontert i fullt dagslys mens jeg handlet å drakk kaffe.
Men med årene har det faktisk blitt mye verre. Etter at org. deler har en tendens til å bli avmontert når anledningen byr seg, så har jeg satt diskre bu-merke på saker og ting. Så håper jeg at det ikke dukker opp noe. Kjeltringer er jo fredet vilt i Norge, men et eventuelt oppgjør kan jo være verdt ei bot.

Hadde det vært i bil miljøet?? Men ofte nei, finansering av dyre laster/vaner er vel ikke noe nytt.
847  Forum / Krigsmodeller / Sv: DIV. VW KRIGSMOD. Gamle bilder av u-kjendt og kjendt opprinnelse. på: september 07, 2008, 14:24:20 pm
SKOGSVRAK funnet i 2008 like over grensa, faktisk i midt Sverige. Jeg vil tro den er kommet fra Norge like etter krigen? Utrolig nok ser det ut til at de orginale bred dekkene fremdeles står på bak, det tyder på org. 4xw kasse. Etter hva jeg har hørt så ble skjermene fjernet med tanke på ombygging til belter i sin tid.

Dette blir i alle fall kongebil med litt innsats, allt som mangler kan skaffes.
GRATULERER! den forhåpenligvis lykkelige finner.
848  Forum / Krigsmodeller / Sv: Swimmwagen - Se link for bilder og info - Til salgs i Tyskland på: september 03, 2008, 19:56:25 pm
He,he. Det er tre nugler på en schwimmwagen. For å si det enkelt, ikke lurt å glemme dem nei, etter en eventuell tapping.
849  Forum / Krigsmodeller / Sv: Swimmwagen - Se link for bilder og info - Til salgs i Tyskland på: august 31, 2008, 20:13:35 pm
 Øyerulling    Hullet i siden er jekkfestet.
850  Forum / Hva skjer? / Sv: HUMBUG 2008 på: august 27, 2008, 15:03:14 pm
Det skulle bare mangle. Er  ikke dette sosialt da. Var på treff på rosanes for mange år siden og det var veldi hyggelig. Gå i god tid ut for å samle kokker, så får vi håpe at jo flere kokker jo mere søl ikke slår til. Kan jeg bidra med noe så gjør jeg gjerne det.
851  Forum / Problemløseren / Sv: Lodding av vaier i messinghylse på: august 26, 2008, 22:54:19 pm
Det hender at det ligger belegg inni hylsa. Puss det bort med smergel, fortinn den inni etterpå. men jeg synes ikke noe om tinn i denne sammenhengen. Bruk sølvlodd eller egnet loddetråd med flussmiddel. Det får du i butikker med elektroder osv.
852  Forum / Hva skjer? / Sv: HUMBUG 2008 på: august 26, 2008, 22:47:14 pm
Hadde også tenkt å dra innom, men så ble denne helga ledig. Er ikke treff noe flere lager?
853  Forum / Krigsmodeller / Sv: TYPE 82 og 166. STORT OG SMÅTT på: august 25, 2008, 21:40:36 pm
Her er en ombygd 166 som jeg fannt et bilde av. Trolig fra 1960 tallet. Tidligere DDR.
854  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvem Faen Er Tistlo? på: august 22, 2008, 21:59:33 pm
Gratulerer med T.skjorte. Men med ditt VW prosjekt, hvor lenge er den hvit? I alle fall rekker en hvit skjorte i 5 min. for meg og da er jeg heldig eller u - heldig, ta det som det passer. Men jeg ser etter pjokken i skjorta neste gang på treff. Da blir du med i Schw. 166. Så får du  veteranhjelp til skjortevasken.
Etter dette stuntet kan du ikke bygge den gravide jernplata om til 12v. eller 220v for den del.
855  Forum / Krigsmodeller / Sv: HVA SKJER. Marked, treff etc. på: august 19, 2008, 09:44:48 am
SCC.2008.

Bilde 1. De to her ser ikke ut til å ha angst. Samtalen går foreløpig avslappet.
Bilde 2. Får håpe det ikke er olje på stripa. Har hørt det finns bleie.
Bilde 3. Vannglede!!   (Men føreren ser trolig etter om det er radarkontroll. Lysene er i hvert fall på.)
Bilde 4. De store undere fåregår i de lukkede rom.      Blunker
Bilde 5. Det var topp med en rast på turen, takk til grunderne.
856  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC-2009: Tråden for konstruktive innspill på: august 18, 2008, 23:03:24 pm
Takk for en topp helg. Stor takk alle til dere sliterne som har planlagt å jobbet et helt år for å spre glede og inspirasjon i miljøet. Dette var en proff gjeng. Jeg har arangert treff og vet hvor mye jobb det er for å tilrettelegge, dette var 100%. (Og så kommer alltid noen sytere da, de som ikke bidrar med noe annet enn sur kritikk og en lurer på hva en driver med på fritida uten betaling, håper dere slipper dem.)

I alle fall GRATULERER. Dette var full pakke på alle nivåer, det er meldinga herifra og det til hele gjengen med slitene bein.

Så et lite ønske fra meg er grå i håret uten gps. Veikart vedlagt all info er fint. Jeg mista orienteringsansen og havna rundt om kring i området på bærtur med hengeren til å begynne med. Men veien hjem gikk jo fint.

Et lite p.s. Tyskerne med Schwimmwagen på tur ble invitert til felles møte/treff. Dette i forbindelse med den turen de var på og det faktisk ved påsketider og de takket nei, da de ikke hadde tid å avse.

Men, vi kan bistå med internasjonal invitasjon via Holland, men da må det bygges opp en god del mere når det gjelder VW krigsmodeller. De store treffene går nedi Europa og de er med en gjennomført tilrettelegging hvor lengre kjøreturer i vann, tereng og severdigheter inngår. Men dette må være opp til de som lager treffet.
857  Forum / Krigsmodeller / Sv: HVA SKJER. Marked, treff etc. på: august 17, 2008, 22:33:50 pm
Til SCC 2008. VI TAKKER, SPESIELT ALLE SOM HAR BIDRATT TIL DETTE UTROLIGE ARANGEMANGET.

Et fantastisk opplegg med proffe idealister. Også en stor takk til alle deltagerne. Dere har alle gitt oss i V.S.N ei stor kjempehelg som vi aldri vil glemme. Vi har koset oss nesten glugg i hjel der oppe. EN FANTASTISK OPPLEVELSE.

Det har aldri i Norge, i fredstid vært samlet så mange norsk registrerte VW krigsmodeller på en gang, faktisk 10 stk.
3 Schwimmwagen på vannet samtilig, har det heller ikke vært. Vel å merke dette var kjøretøyer med stor N.


Når det gjelder Schw. så er det veldig bra med allt over 1 da det er registrert ca. 150 Schw. i hele verden. Ca. 30 av dem står på museum. Mange ligger i gryn. Ca. 20 er i Amerika, 1 i Argentina, 2 i Canada, 1 i Hong kong osv. Hvor mange flyter på vannet? Et forsiktig anslag vil trolig være ca. 50 på verdensbasis. Og så var det hvor mange kommer på et treff i Norge?

Atter en gang en takk fra oss til vær eneste en av dere.

Ps.Vi er takknenlig om det dukker opp flere bilder her.
858  Forum / Krigsmodeller / Sv: HVA SKJER. Marked, treff etc. på: august 14, 2008, 22:59:45 pm
Da er SCC. Gardermoen klar med rimelig oversikt for oss. Ta det med ro og kos dere på turen. Ei god reise ønskes med og uten henger.     Glad
859  Forum / Problemløseren / Sv: KLutsjen?? på: august 14, 2008, 16:34:50 pm
Denne var 100%. (Lurt å trekke til skruene på trykkplata i flere omganger ved montering og som forklart med korekt moment.)
860  Forum / Problemløseren / Sv: KLutsjen?? på: august 14, 2008, 12:50:43 pm
Det går nok bra, men dette er vel en jobb for de klarsynte. Lurer på om ei god reparsjonsbok kunne vær et brukbart studium i første omgang.
861  Forum / Krigsmodeller / Sv: HVA SKJER. Marked, treff etc. på: august 03, 2008, 15:04:50 pm
En takk til Unneberg Bil for et fint treff og gratulerer med 20 års jubileumet.

Bilde fra søndag 08.08. 2008, hvor det var utstilling med premiering.
862  Forum / Problemløseren / Sv: Montere girkasse på: august 02, 2008, 20:18:16 pm
Diff og drev skal vel måles inn. Videre skal det vel legges inn riktig schims etter utregning og div. målinger med micrometer . Det er vel gjort og da er jeg forundret over resultatet. I alle fall dumt å knekke ei kasse med eventuelt nye deler?
863  Forum / Krigsmodeller / Sv: HVA SKJER. Marked, treff etc. på: august 02, 2008, 08:50:58 am
Til Unneberg Bil på Jubileum, rebusløp kl.12.00 i dag, lørd. Men det silregnet kl. 10.00. Ikke cab. vær nei, men vi får se om det går å fyre opp grillen kl.18.00.  Solen kom fremm etter hvert og det seig i alle fall på med VW utover hele ettermidagen.
Det blir rebusløp, også søndag fra kl.11.00 og utover.

Bilde, fra lørdag formidag. 
864  Forum / Problemløseren / Sv: Gjenger tankutløp på: august 02, 2008, 08:45:41 am
Den er fingjenget. Måle gjenger? du får et gjengelære til romelig pris der ute (bilt.) Det spørs vel om det er nok gjenger tilbake. Loctite har et tetning - speisialstoff som tåler bensin.
865  Forum / Problemløseren / Sv: Dynamo ? på: juli 29, 2008, 15:56:36 pm
Er kjempefornøyd med den jeg kjøpte derifra og det til en hyggelig pris. lykke til.
866  Forum / Problemløseren / Sv: Dynamo ? på: juli 29, 2008, 13:01:31 pm
Komplett dynamo. Unneberg bil.
867  Forum / Problemløseren / Sv: Oljelekk fra støtstenger, hjelp... på: juli 28, 2008, 19:35:01 pm
PS. Husk, lim pakningen fast i selve toppdekselet med kontaktlim. Da slipper du at den flytter seg ved påsetting.
868  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Polering av glass på: juli 25, 2008, 19:45:09 pm
I alle fall lykke til med og uten riper, over og under vann. God tankrem reddet meg gjenom biltisynet noe ganger. Det er jo resultatet som teller og selvfølgelig og med en god posjon tomodighet.     Glad
869  Forum / Problemløseren / Sv: Oljelekk fra støtstenger, hjelp... på: juli 25, 2008, 19:36:10 pm
Hvis det er den typen jeg tenker på, så har hylsene en gummipakning i hver ende. Må skiftes ved overhaling. Det er viktig å trekke ut den fleksible delen på røret i hver ende med fornuft, slik at det blir press på pakningene når topplokket skrues til. Er det slik? Så må du ta å av topplokket, strekke rørene og skru sammen oplegget slik det skal gjøres fra starten av med kontroll og skift av pakninger. Det skal sirkulere olje under ventildekselet, feil når den renner ut.

Ps. Div. rep. Der er ikke det store problenet å finne ut hvor ojen kommer fra. Alltid finn ut det før reperasjon foretaes.
870  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Polering av glass på: juli 24, 2008, 21:54:13 pm
Brukes bilen til dykking?
Sider: 1 ... 27 28 [29] 30 31 ... 35
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!