mai 05, 2024, 00:05:43 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bestille fra Cip1  (Lest 3992 ganger)
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« på: mai 27, 2008, 14:02:21 pm »

Hei


Jeg bestilte en del deler fra Cip1 igår, og fikk idag en bekreftelse på epost sammen med et skjema jeg måtte fylle ut..

Noen som har vært borti dette?

Det er greit med sikkerhets angående handel på nett, men syntes det blir litt i overkant hvis jeg må drive å scanne førerkort og visakort for å sende dem..
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 605
Bosted: Moss


1967 T2


Vis profil
« Svar #1 på: mai 27, 2008, 14:03:22 pm »

Bruk Master card, da slipper du det mener jeg Glad
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #2 på: mai 27, 2008, 14:08:04 pm »

Dette er korrekt. Jeg vet flere som har gjort det samme. Når du har gjort det en gang, slipper du senere. Scannet skjemaet sammen med kortene og sendte over.
Loggført
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3 på: mai 27, 2008, 14:08:56 pm »

Hørtes mye greiere ut Blunker


Men pengene er jo allerede drukket fra kontoen min.. Så ser ikke helt problemet(som sikkert skal være til mitt beste) Men men... Har skrevet en mail og spurt.
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #4 på: mai 27, 2008, 14:10:00 pm »

Bruk Master card, da slipper du det mener jeg Glad

Nei det gjør du ikke.

Valget er ditt, vil du handle fra Cip1 eller ikke. Hvis ja, så sender du dem skjemaet som forespurt. Jeg kranglet med dem men kom ingen vei.

Norge er unik når det kommer til kredittkortgjeld i og med at banken dekker tap med mindre du viser GROV uaktsomhet. Slik er det ikke i andre land, der må du bevise din uskyld. Cip1 ønsker å være føre var og unngå noen form for problemer og vil derfor at alle kunder skal legitimere seg ved bruk av kredittkort. Akkurat på samme måte som du som kredittkortbruker ønsker å bli spurt etter legitimasjon hvis du benytter kortet på en bar.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #5 på: mai 27, 2008, 14:15:02 pm »

Dette er standard-prosedyre fra Cip1. Det holder å ta bilde av visakort og førerkort og maile dem det. Og er du redd for misbruk av kortet kan du sensurere bort tallene i midten (men du har jo allerede gitt dem kortnummeret, så... Glad )
Loggført

1969 Militær-buss
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 605
Bosted: Moss


1967 T2


Vis profil
« Svar #6 på: mai 27, 2008, 14:15:52 pm »

Tja, når jeg prøvde å handle med visa måtte de ha en kopi sendt, men så testet jeg med Master card og Paypal og da slapp i allefall jeg..
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: mai 27, 2008, 15:56:46 pm »

Tja, når jeg prøvde å handle med visa måtte de ha en kopi sendt, men så testet jeg med Master card og Paypal og da slapp i allefall jeg..

Det har nok lite med hvilken type kort det er... er nok mer stikkprøver.
Jeg måtte ikke gjøre dette på mitt gamle visa kort, men måtte gjøre det nå på mitt mastercard. Men hva så... til tross for den ekstrarunden på fax fikk jeg allikevel delene mine på 3 arbeidsdager (med helg i mellom). Imponerende av UPS gitt...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #8 på: mai 27, 2008, 16:12:44 pm »

Jeg har måttet scanne kortet mitt hver gang. Er da ikke så stress.

Men som sagt går shippinga dritkjapt Glad

edit:
og god service. To av gangene det har vært salg på siden
har jeg glemt å skrive på tilbudskoden, men sendte i ettertid på mail og de har gitt meg
pengene tilgode for senere handel Glad
« Siste redigering: mai 27, 2008, 16:14:41 pm av Gaston » Loggført

1957 Type 2
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #9 på: mai 27, 2008, 16:24:08 pm »

Tja, når jeg prøvde å handle med visa måtte de ha en kopi sendt, men så testet jeg med Master card og Paypal og da slapp i allefall jeg..

Men det var nok ikke på grunn av Mastercardet, men fordi du betalte via Paypal og dermed overtar Paypal ansvaret.
Loggført

1969 Militær-buss
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #10 på: mai 27, 2008, 16:34:50 pm »

Jeg tok et bilde av baksiden av Visakortet mitt, og førerkortet. Og sendte dette til hun som var ansvarlig for min ordre..

Håper dette holder Glad
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
laksen
Medlem
***
Innlegg: 101
Bosted: Sør-Odal


Vis profil

« Svar #11 på: mai 27, 2008, 17:23:51 pm »

samme her. Skjulte de midterste sifferene på kortet.
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #12 på: mai 28, 2008, 06:13:06 am »

Du trenger kun å gjøre dette ved første bestilling. Senere er det tut og kjør.
Det er nok ikke trukket fra kontoen din ennå, men bare reservert.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #13 på: mai 28, 2008, 08:58:10 am »

Tja, når jeg prøvde å handle med visa måtte de ha en kopi sendt, men så testet jeg med Master card og Paypal og da slapp i allefall jeg..

Det har nok lite med hvilken type kort det er... er nok mer stikkprøver.
Jeg måtte ikke gjøre dette på mitt gamle visa kort, men måtte gjøre det nå på mitt mastercard. Men hva så... til tross for den ekstrarunden på fax fikk jeg allikevel delene mine på 3 arbeidsdager (med helg i mellom). Imponerende av UPS gitt...

Samme erfaring her: bare avkrevd legitimasjon en gang, tror nok det er fordi de skal sikre seg mot kortsvindel. Bestilte varer natt til 30. april, 2. mai ble de levert på døren. Da ble jeg imponert! Kjekt å kunne følge bestillingen via nettsiden.
Så ventet jeg på å få telefon fra UPS Sverige (som ved forrige bestilling) der en får tilbud om å betale mva og ekspedisjon med kort. Den telefonen kom ikke... Men det var tydelige klistremerker med beskjed om at pakkene IKKE måtte åpnes før tollklarering var gjort. Altså bare å vente... Etter en uke ringte jeg UPS for å høre om det gikk an å betale noe med kort, men fikk svar om at papirarbeidet lå hos Tollvesenet, og det tok den tiden de trengte. Når 10 dager var gått etter mottak, kunne jeg åpne. Bare å vente altså, risikoen ved å åpne var 45% straffetoll på totalbeløpet... Ble noen lange dager, gitt!
Loggført
T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« Svar #14 på: mai 28, 2008, 09:15:52 am »

Jeg har også kjøpt deler fra der...

Når du fyller ut dette skjemaet så kan du stryke over (skjule) de midtre siffrene på kortnummeret ditt.. Det godtas..


Ellers så er dette den beste leverandøren jeg har handlet fra..
Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #15 på: mai 28, 2008, 10:32:18 am »

Bildet jeg tok var så utydelig at det eneste man så var igrunn at det var to kort og likt bilde og underskrift..

Fikk mail tilbake om at dette var helt fint Glad


Men toll og mva??

Jeg trodde cip1 regnet dette med jeg.. Syntes jeg leste det her på forumet et sted.. Hæ Hæ
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #16 på: mai 28, 2008, 10:48:53 am »

det er dette som er poenget mitt hver gang noen bedyrer hvor fint det er å handle på nettet. Jada mye er billig i USA, spesielt med dagens dollarkurs, men du må legge på moms på kjøpesummen og frakta og et fortollingsgebyr på noen hundringser. Så på stæsj og taiwan-biter, som jeg ser mange legger ut bilder fra at de har kjøpt i USA, er det ikke mye å hente i forhold til å bruke en norsk forhandler. Spesial-deler til motor/gir etc er nok en annen sak.

I tillegg har du dette med service, reklamasjon og ikke minst support den dagen du trenger et par bremsesko for å komme deg på treff...

Ta heller en telefon til en av de norske sjappene, og få en pris, du vil bli overrasket over hvor konkurransedyktige de er i mange tilfeller. I tillegg støtter du en viktig del av hobbyen vår.

De fleste norske forhandlerene lagerfører mye av det billige "skrotet", men de kan samtidig fortelle deg at du kan få et kvalitetsprodukt som er litt dyrere, slik at du har et reelt valg. Det værste som er, er å måtte kjøpe ting to ganger...

Og så får du ikke en regning til i posten noen uker etter at pakka kom...
Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #17 på: mai 28, 2008, 10:51:24 am »

Norge er et annerledes land? Jeg bestillte noen VW deler fra Tyskland fra en forhandler som kjenner meg. Han var fortvilet over byråkratiet. Pakken ble stoppet i den Norske intollingen til tross for at mitt navn og min adresse med avsender sto i alle papirer. Han måtte og ble pålagt å inhente kopi av mitt pass/førerkort for å ungå at pakken ble returnert avsender, altså i Tyskland. Når jeg sendte kopi av førerkortet som ble fakset vidre til intollingen gikk allt greit.    Hæ
Den forklaringen han fikk på dette var at de skulle vite hvem jeg er, legitimasjon. (Jeg står jo i telefonkatalogen.)
Loggført
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #18 på: mai 28, 2008, 11:10:11 am »

Ja er enig i hva du sier grelland.. Jeg har tidligere handlet litt bmwdeler fra danmark, hvor jeg i etterkant har fått regning på mva/toll etc som TNT har lagt ut, og konkludert med at det ofte er like billig å handle i Norge.


Men jeg mente at Thomas S sa at cip1 regnet dette med i totalsummen... Øyerulling


Vil jeg da få varene levert på døren og evt en regning i posten noen uker etterpå? eller må jeg betale noe ved mottak av varene..
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #19 på: mai 28, 2008, 11:12:47 am »

Det kommer en MVA regning i etterkant, basert på summen av deler og frakt. I tillegg kommer det et lite utleggsgebyr til fraktselskapet.

La oss si at du handler for $750 og at frakten er $50. Du må da betale moms av totalsummen på $800 + ca. 150,- i behandling/utleggsgebyr.

Med en dollarkurs på 5, vil totalbeløpet i NOK inklusive alt bli kr. 5150,-

That's it!
« Siste redigering: mai 28, 2008, 11:16:34 am av Jøran Larssen » Loggført
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #20 på: mai 28, 2008, 11:22:34 am »

ok...Glad


Tror det kom på 440USD til sammen, eller ca 2200kr..

Jeg får se hva som skjer:)

Alt i alt er jeg iallefall kjempefornøyd med servicen og utvalget til cip1!

Bestilte mandag kveld, og hvis varene kommer imorgen. Så er jeg iallefall imponert Gliser
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #21 på: mai 28, 2008, 11:43:22 am »

Vær klar over at det kan ta lang tid før du får momsavregning. Jeg trodde de hadde glemt meg, men etter nesten 2 mnd kom regningen.

cip1 har god service, og de er proffe. Måtte også sende inn skjema da jeg bestilte, men etterpå så kommer alt automatisk opp ved senere bestilling. Enkelt og greit Glad
Loggført

Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #22 på: mai 28, 2008, 11:47:00 am »

.
« Siste redigering: januar 29, 2011, 22:43:26 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« Svar #23 på: mai 28, 2008, 12:14:02 pm »

Det kommer toll og mva i tillegg... Men du får pakken på døre og faktura i posten på toll og mva... Dette går fint.. Glad
Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #24 på: mai 28, 2008, 14:03:42 pm »

det er dette som er poenget mitt hver gang noen bedyrer hvor fint det er å handle på nettet. Jada mye er billig i USA, spesielt med dagens dollarkurs, men du må legge på moms på kjøpesummen og frakta og et fortollingsgebyr på noen hundringser. Så på stæsj og taiwan-biter, som jeg ser mange legger ut bilder fra at de har kjøpt i USA, er det ikke mye å hente i forhold til å bruke en norsk forhandler. Spesial-deler til motor/gir etc er nok en annen sak.

I tillegg har du dette med service, reklamasjon og ikke minst support den dagen du trenger et par bremsesko for å komme deg på treff...

Ta heller en telefon til en av de norske sjappene, og få en pris, du vil bli overrasket over hvor konkurransedyktige de er i mange tilfeller. I tillegg støtter du en viktig del av hobbyen vår.

De fleste norske forhandlerene lagerfører mye av det billige "skrotet", men de kan samtidig fortelle deg at du kan få et kvalitetsprodukt som er litt dyrere, slik at du har et reelt valg. Det værste som er, er å måtte kjøpe ting to ganger...

Og så får du ikke en regning til i posten noen uker etter at pakka kom...

Hos cip1 er det godt forklart om du kjøper billge greier eller tysk kvalitet eller brasil VW  NOS.. tilsvarende som om du ringer en lokal i norge.
Hadde prisene i usa og i norge vært like så hadde jeg forstått ditt argument med at moms på pris+frakt kommer i posten etterpå, men når prisforskjellen er så stor at totalsummen fiks ferdig allikevel er betydelig lavere, samt man får levert delene på dør med bare 1-2 dager i forskjell(vel å merke om norsk leverandør har på lager, ellers taper de faktisk på levering) ja da skjønner jeg godt at det er lett å bestille i utlandet :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
laksen
Medlem
***
Innlegg: 101
Bosted: Sør-Odal


Vis profil

« Svar #25 på: mai 28, 2008, 16:28:24 pm »

2 uker siden jeg fikk pakke. Ikke sett noe til mva Blunker
Loggført
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #26 på: mai 28, 2008, 16:59:05 pm »

Har vært der sjæl. - Det kommer Glad Når du endelig har glemt pengetapet etter siste bestilling dukker den opp i postkassa.  Gliser
Loggført

1957 Type 2
.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #27 på: mai 29, 2008, 14:18:11 pm »

Men vi må huske at det er viktig å ha lokale leverandører, stiger dollaren igjen så er vi sure når butikkene er gått konk.

Se bare nærbutikkene, posthusene, telefonkioskene, fiskeværene osv.

Få igjen!

(men dæsken dollarn er lav :|)

.LP
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #28 på: mai 29, 2008, 15:46:49 pm »

Ja er enig i hva du sier grelland.. Jeg har tidligere handlet litt bmwdeler fra danmark, hvor jeg i etterkant har fått regning på mva/toll etc som TNT har lagt ut, og konkludert med at det ofte er like billig å handle i Norge.


Men jeg mente at Thomas S sa at cip1 regnet dette med i totalsummen... Øyerulling


Vil jeg da få varene levert på døren og evt en regning i posten noen uker etterpå? eller må jeg betale noe ved mottak av varene..

Frakt er inkl i totalen fra CIP1, mva kommer i tillegg og den fakturaen kommer i posten senere.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!