mai 05, 2024, 08:00:48 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: henting av bil fra sverige  (Lest 15613 ganger)
Hansi
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog


tlf: 949 72 075


Vis profil
« på: juni 10, 2008, 22:04:00 pm »

Lurer på å stikke til sverige å hente meg bil:)                                                                               åssen gjør jeg det når jeg kommer over grensa. må jeg stoppe å tolle inn bilen?
får jeg kjøpt prøveskilt der eller får jeg kjøre hjem på svenske skilt?
noen med erfaringer???
Loggført

Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal

67 t1-- 70 westy
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #1 på: juni 10, 2008, 22:11:28 pm »

Lurer på å stikke til sverige å hente meg bil:)                                                                               åssen gjør jeg det når jeg kommer over grensa. må jeg stoppe å tolle inn bilen?
får jeg kjøpt prøveskilt der eller får jeg kjøre hjem på svenske skilt?
noen med erfaringer???
Du må stoppe på tolla og få tollpapirer derfra. Du pleier å få ca 3 dager til og gå på nærmeste tollsted i forhold til hjemsted. Du får ikke leid prøveskilt på grensa, det må ordnes på biltilsynet før du drar til sverige. Du kan ikke kjøre bilen i Norge med svenske skilt. Blir du stoppet, kan det medføre førerkort beslag, eller i bestefall ei kraftig bot, og tollerne sjekker om bilen har norske prøveskilt eller står på henger.
Loggført
johmolan
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 468
Bosted: Halden



Vis profil
« Svar #2 på: juni 11, 2008, 07:44:44 am »

Hvordan er det med avgifter på veteranbiler, er det noe forskjell på det fremfor de som er nyere?
Loggført

Medlem Folkevognklubben Østfold
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #3 på: juni 11, 2008, 10:16:24 am »

Norske prøveskilt kan brukes i hele skandinavia så du kan jo bare kjøpe med deg dette på tilsynet og klistre dem på når du henter bilen.
Loggført

1961 T1 - Custom
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #4 på: juni 11, 2008, 10:17:29 am »

Hvordan er det med avgifter på veteranbiler, er det noe forskjell på det fremfor de som er nyere?

Tommelfingerregel: Pris+frakt *1,25 (25% norsk moms) + ca 6000,- i engangsavgift og registrering.
Loggført

1961 T1 - Custom
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: juni 11, 2008, 10:21:47 am »

Svenske biler kan jo kjøre i Norge. Hvorfor kan man ikke kjøre den over akkurat som man ville gjort hvis man var på ferie?

Skjønner problematikken på en ny bil som aldri er regisrert osv, men på en brukt bil?

De 6000 i reg og avgift: hvilke poster fordeles det på?
Loggført
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #6 på: juni 11, 2008, 10:24:29 am »

Engangsavgiften på min 67 modell var 4529,-
Biltilsynet skulle ha 430,- for ID-sjekk og det blir da i underkant av 5løk....
Skilter koster litt forskjellig rundt omkring....
Loggført

SCREWDRIVER #1
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #7 på: juni 11, 2008, 11:05:37 am »

Svenske biler kan jo kjøre i Norge. Hvorfor kan man ikke kjøre den over akkurat som man ville gjort hvis man var på ferie?

Svare er vel ganske innlysende. Hadde vi kunnet kjørt svensk registrerte biler i Norge med norsk førerkort, hadde det ikke vært mange som kjøpte biler i Norge.
AVGIFTER hadde gått tapt. Vi kunne dratt over grensa og kjøpt biler til halv pris.
Regelen er helt på tryne med tanke på at alle andre nasjonaliteter har lov til og kjøre norsk reg kjøretøy i Norge eller ett hvilket som helst annet land, mens vi bare kan kjøre norsk regget bil i Norge.
Kuleste var svaret jeg fikk av departemanget på sp.målet om dette ikke kunne forstås som diskriminering. Svaret var jo, men det er lov til å diskriminere egene statsborgere.
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: juni 11, 2008, 11:35:59 am »

Det hørtes jo ganske utrolig ut ja! Mente det var en tidsbegrensning på hvor lenge man kunne ha bilen på svenske skilter, men at du ikke kunne krysse grensa engang?

Hvordan beregnes engangsavgiften:

Såvidt jeg har skjønt regnestykket er det

1) Pris på bil
2) Frakt
3) Mva summen av overnevnte
4) Årsavgift
5) Vrakpant
6) Småkostnader til kontroll/utstedelse av kjennemerker?

Er det noe mere som jeg har oversett? Eller er det disse postene 5-6 som engangsavgift dekker?



Svenskene sa det vel riktig når de hintet til noe om østblokk-tilstander...
Loggført
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #9 på: juni 11, 2008, 13:06:57 pm »

Det hørtes jo ganske utrolig ut ja! Mente det var en tidsbegrensning på hvor lenge man kunne ha bilen på svenske skilter, men at du ikke kunne krysse grensa engang?

Hvordan beregnes engangsavgiften:

Såvidt jeg har skjønt regnestykket er det

1) Pris på bil 
2) Frakt
3) Mva summen av overnevnte

Summen av de 3 øverste var ikke tema når jeg snakket med Tollboden i Trondheim...dvs når jeg snakket med dem om engangsavgiften.
4) Årsavgift

Årsavgift får du tilendt krav om etter at du har fått skilter....
5) Vrakpant

Inngår som 1300,- av engangsavgiften.
Les Toll.no om engangsavgiften.

6) Småkostnader til kontroll/utstedelse av kjennemerker?

Enn vanlig time hos din lokale Trafikkstasjon koster 430,- da er den i prinsippet registrert. Hvis du har tolldeklarasjonen i orden.
Kjennemerker koster forskjellig fra hvor og hvem som bestiller...frakt etc.
Mange bestiller selv fra Lator og Skiltfabrikken....men Trafikkstasjonen hjelper deg med det også...



Er det noe mere som jeg har oversett? Eller er det disse postene 5-6 som engangsavgift dekker?



Svenskene sa det vel riktig når de hintet til noe om østblokk-tilstander...

Tenker du på at Zlatan er fra Østblokken...?
Loggført

SCREWDRIVER #1
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #10 på: juni 11, 2008, 13:35:40 pm »

Svare er vel ganske innlysende. Hadde vi kunnet kjørt svensk registrerte biler i Norge med norsk førerkort, hadde det ikke vært mange som kjøpte biler i Norge.
AVGIFTER hadde gått tapt. Vi kunne dratt over grensa og kjøpt biler til halv pris.
Regelen er helt på tryne med tanke på at alle andre nasjonaliteter har lov til og kjøre norsk reg kjøretøy i Norge eller ett hvilket som helst annet land, mens vi bare kan kjøre norsk regget bil i Norge.
Kuleste var svaret jeg fikk av departemanget på sp.målet om dette ikke kunne forstås som diskriminering. Svaret var jo, men det er lov til å diskriminere egene statsborgere.
[/quote]

Er dette sant? I så fall.........er det mulig??? Ja.....i Norge åpenbart.
Loggført
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #11 på: juni 11, 2008, 13:44:03 pm »

Svare er vel ganske innlysende. Hadde vi kunnet kjørt svensk registrerte biler i Norge med norsk førerkort, hadde det ikke vært mange som kjøpte biler i Norge.
AVGIFTER hadde gått tapt. Vi kunne dratt over grensa og kjøpt biler til halv pris.
Regelen er helt på tryne med tanke på at alle andre nasjonaliteter har lov til og kjøre norsk reg kjøretøy i Norge eller ett hvilket som helst annet land, mens vi bare kan kjøre norsk regget bil i Norge.
Kuleste var svaret jeg fikk av departemanget på sp.målet om dette ikke kunne forstås som diskriminering. Svaret var jo, men det er lov til å diskriminere egene statsborgere.

Er dette sant? I så fall.........er det mulig??? Ja.....i Norge åpenbart.
[/quote]
Jobbet for ett svensk firma og kjørte svensk reg vogntog i Norge og trudde det var lovlig siden det var næring. Belønningen var 20000 i bot til meg og 50000 til firmaet.
Privat bil kan beslaglegges hvis du blir stoppet
Loggført
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #12 på: juni 11, 2008, 15:16:46 pm »

Så om jeg har en svensk kompis på besøk, låner bilen hans og blir stoppet, så kan jeg risikere bøter og tap av førerkort?
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #13 på: juni 11, 2008, 15:19:44 pm »

Så om jeg har en svensk kompis på besøk, låner bilen hans og blir stoppet, så kan jeg risikere bøter og tap av førerkort?

HELT korrekt! Og boten kan bli alle importavgiftene på bilen x 1,5 pga straffetoll.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Hansi
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog


tlf: 949 72 075


Vis profil
« Svar #14 på: juni 11, 2008, 15:43:38 pm »

 Sjokkert takk for info! dette kunne fort blitt en kjedelig situasjon å havne oppi..
Loggført

Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal

67 t1-- 70 westy
larskr
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted: Arneberg


Vis profil

« Svar #15 på: juni 11, 2008, 16:07:58 pm »

Det at du ikke kan kjøre svensk bil i Norge i det heletatt stemmer ikke helt, jeg bor på grensen og føler at jeg har satt meg inn i tollreglene ganske så godt i og med at jeg farter minst like mye i Sverige som i Norge. Du kan kjøre svensk bil i norge hvis en person som etter norske regler er berettiget til å føre det utenlandskregistrerte kjøretøyet er med som pasasjer og er kapabel til å føre kjøretøyet.
Utdrag fra reglene:

§ 5. Innførsel og midlertidig bruk av utenlandsregistrert motorvogn for personer med fast oppholdssted i Norge. Vilkår.

a) Sammen med berettiget person. 
        Person med fast oppholdssted i Norge kan innføre og midlertidig bruke utenlandsregistrert motorvogn dersom berettiget person selv er med i vognen. 
        Med berettiget person menes person som har gyldig førerkort og som er berettiget til toll- og avgiftsfri innførsel av motorvogn til midlertidig bruk i henhold til denne forskrift. 

Kjører du alene med f.eks lånt svensk bil så er det håpløst, da blir de ikke glade på tollstasjonen i det heletatt Blunker
Jeg har selv blitt stoppet på grensen med Svensk bil, det endte med kryssforhør. Jeg var helt ærlig og det endte med ordene "men vi ser at du kjører svensk bil" Jeg forklarte hvordan det hang sammen og at jenta ved siden av meg var eier av bilen og at hun hadde lov til å føre den i Norge. Den ene tolleren sa ok, den andre sa nei de slipper ikke videre. De tok begges førerkort og satt og ringte i ca 20min. Så kom den ene tilbake og fortalte meg at jeg hadde rett.... Glad God tur videre...

Hele regelverket for avgiftsfri og midlertidig bruk av utenlandsk kjøretøy finner du her:
http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-19910620-0381.html
Loggført
larskr
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted: Arneberg


Vis profil

« Svar #16 på: juni 11, 2008, 16:19:07 pm »

Her har du også link til kalkulator for innførsel av kjøretøy Glad
http://www.toll.no/templates_TAD/RegistrationTax.aspx?id=79&epslanguage=NO
Husk å bytte fra personbil til veteranbil hvis det er en gammel goding du sikkler på, da blir resultatet mye penere Blunker
Det som kommer i tillegg til det som er i kalkulatoren er vising på trafikkstasjon tror det er ca en 500 for vising av veteranimport som førstegangsregistrering i Norge.
Så må du kjøpe veteranskilt, priser finner du på f.eks http://www.latorskilt.no/pages/bestilling/bestilling-veteran.html
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #17 på: juni 11, 2008, 16:29:13 pm »

Svare er vel ganske innlysende. Hadde vi kunnet kjørt svensk registrerte biler i Norge med norsk førerkort, hadde det ikke vært mange som kjøpte biler i Norge.
AVGIFTER hadde gått tapt. Vi kunne dratt over grensa og kjøpt biler til halv pris.
Regelen er helt på tryne med tanke på at alle andre nasjonaliteter har lov til og kjøre norsk reg kjøretøy i Norge eller ett hvilket som helst annet land, mens vi bare kan kjøre norsk regget bil i Norge.
Kuleste var svaret jeg fikk av departemanget på sp.målet om dette ikke kunne forstås som diskriminering. Svaret var jo, men det er lov til å diskriminere egene statsborgere.

Klarer ikke helt å hisse meg opp over dette jeg, så lenge man har eget avgiftsnivå på biler i Norge, hvordan skal ellers reglene utformes så de ikke blir misbrukt?

Og er det nå egentlig diskriminering når alle statsborgere i landet må følge samme regler?
Loggført

1969 Militær-buss
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #18 på: juni 11, 2008, 16:46:54 pm »

Svare er vel ganske innlysende. Hadde vi kunnet kjørt svensk registrerte biler i Norge med norsk førerkort, hadde det ikke vært mange som kjøpte biler i Norge.
AVGIFTER hadde gått tapt. Vi kunne dratt over grensa og kjøpt biler til halv pris.
Regelen er helt på tryne med tanke på at alle andre nasjonaliteter har lov til og kjøre norsk reg kjøretøy i Norge eller ett hvilket som helst annet land, mens vi bare kan kjøre norsk regget bil i Norge.
Kuleste var svaret jeg fikk av departemanget på sp.målet om dette ikke kunne forstås som diskriminering. Svaret var jo, men det er lov til å diskriminere egene statsborgere.

Klarer ikke helt å hisse meg opp over dette jeg, så lenge man har eget avgiftsnivå på biler i Norge, hvordan skal ellers reglene utformes så de ikke blir misbrukt?

Og er det nå egentlig diskriminering når alle statsborgere i landet må følge samme regler?
Jepp, det er diskriminering. Og departementet innrømmer det selv. Har sikkert sitti 15- 20 møter med både dem og tolldirektoratet om dette.
I mitt tilfelle gjelder det vogntog. Jeg er kompetent til å føre ett norsk vogntog på norske veier, MEN jeg er ikke kompetent til å føre ett svenskregga vogntog på norske veier. Med andre ord, jeg mister min kompetanse ved å kjøre ett svenskt vogntog.
Førerkort er egentlig ett kompetansebevis. Jeg kan kjøre biler fra enhver nasjonalitet i andre land, bare ikke i Norge.
Og her er det ikke snakk om og eie bil selv, men og jobbe for andre.
Klart vi har ett eget avgiftsnivå i Norge, så dette med å eie utlanskreg bil i Norge, har jeg forståelse for-
Loggført
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #19 på: juni 11, 2008, 16:51:53 pm »

Det at du ikke kan kjøre svensk bil i Norge i det heletatt stemmer ikke helt, jeg bor på grensen og føler at jeg har satt meg inn i tollreglene ganske så godt i og med at jeg farter minst like mye i Sverige som i Norge. Du kan kjøre svensk bil i norge hvis en person som etter norske regler er berettiget til å føre det utenlandskregistrerte kjøretøyet er med som pasasjer og er kapabel til å føre kjøretøyet.
Utdrag fra reglene:

§ 5. Innførsel og midlertidig bruk av utenlandsregistrert motorvogn for personer med fast oppholdssted i Norge. Vilkår.

a) Sammen med berettiget person. 
        Person med fast oppholdssted i Norge kan innføre og midlertidig bruke utenlandsregistrert motorvogn dersom berettiget person selv er med i vognen. 
        Med berettiget person menes person som har gyldig førerkort og som er berettiget til toll- og avgiftsfri innførsel av motorvogn til midlertidig bruk i henhold til denne forskrift. 

Kjører du alene med f.eks lånt svensk bil så er det håpløst, da blir de ikke glade på tollstasjonen i det heletatt Blunker
Jeg har selv blitt stoppet på grensen med Svensk bil, det endte med kryssforhør. Jeg var helt ærlig og det endte med ordene "men vi ser at du kjører svensk bil" Jeg forklarte hvordan det hang sammen og at jenta ved siden av meg var eier av bilen og at hun hadde lov til å føre den i Norge. Den ene tolleren sa ok, den andre sa nei de slipper ikke videre. De tok begges førerkort og satt og ringte i ca 20min. Så kom den ene tilbake og fortalte meg at jeg hadde rett.... Glad God tur videre...

Hele regelverket for avgiftsfri og midlertidig bruk av utenlandsk kjøretøy finner du her:
http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-19910620-0381.html

I følge direktoratet og dets advokater kan dette kun skje etter søknad. Tolkningssak vistnok. Og tro meg, jeg har brukt mange timer og penger for å få deres tolkninger av regelverket. Det er tross alt de som har siste ordet her, hvis ingen prøver det i rettssystemet da. Og det blir dyrt med ett usikkert utfall
Loggført
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #20 på: juni 11, 2008, 17:10:10 pm »

Så om jeg har en svensk kompis på besøk, låner bilen hans og blir stoppet, så kan jeg risikere bøter og tap av førerkort?

HELT korrekt! Og boten kan bli alle importavgiftene på bilen x 1,5 pga straffetoll.

SÅPASS! Det der er jo f... ikke logisk for 5 øre. Har vært heldig så langt da mao. Er tom for ord....
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #21 på: juni 11, 2008, 18:19:30 pm »

Min søster bodde et par år i Sverige og kjøpte seg bil der. Hun hadde lov til å kjøre sin egen bil i Norge, men jeg kunne ikke låne den.
Unntak med fast bostedsadresse i Sverige?
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #22 på: juni 11, 2008, 18:29:57 pm »

Tror regelen er at hvis du melder flytting til Sverige og får svensk personnummer, så kan du kjøre svensk bil i Norge når du er "på besøk" her i Norge.
Loggført

1969 Militær-buss
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #23 på: juni 11, 2008, 18:55:28 pm »

Tror regelen er at hvis du melder flytting til Sverige og får svensk personnummer, så kan du kjøre svensk bil i Norge når du er "på besøk" her i Norge.
Hvis du har svenskt førerkort kan du føre hvilken bil du vil innen EU. Men det er idiotisk at du ikke kan bo i Norge og jobbe for ett utenlansk firma så lenge det har med føring av kjøretøy(så lenge det innbefatter kjøring i Norge).
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #24 på: juni 12, 2008, 00:27:58 am »

Enig med deg Even når vi snakker yrkestransport. Det høres konkurransevridende ut. Jeg tenkte kun på private bileiere når jeg svarte, og der har vi de reglene vi fortjener (siden flertallet vil ha den regjeringen vi har som er for verdens høyeste bil- og bensinavgifter og flertallet vil være "Annerledeslandet" utenfor EU.)
Loggført

1969 Militær-buss
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #25 på: juni 12, 2008, 07:33:42 am »

Selv utenlandske personer med bosted i norge som har med seg bil fra deres hjemland har kun lov å kjøre denne i norge i ett år før den må ut av landet. Sjekket dette opp en gang med tollvesenet da en tysk kollega lurte på om hun bare kunne kjøre sin tyske bil her uten problem.

for maaaaaange år siden bodde en kjenning i danmark hvor han studerte. han kjørte 1303. Etter noen år ble han stoppa og måtte betalte en klekkelig bot. Så dyr at han måtte selge bilen og kom hjem uten etter studietiden var over :-(

Så danskene har det akkurat likt som oss.... og de har enda dyrere biler.
Loggført

1961 T1 - Custom
BKA
Juniormedlem
**
Innlegg: 74
Bosted: Askim



Vis profil
« Svar #26 på: juni 12, 2008, 10:33:27 am »

Hva om man da leier en bil i Stockholm for å kjøre tilbake til Oslo? Og hva med peronen som skal transportere den tilbake til opprinnelses land? Vet om folk som kjører leiebiler på kryss og tvers i Europa. Må da være skikkelig økonomisk risikisport!
 Hæ
Loggført

1965 VW T1 1200
1998 Audi A4 Avant
2006 Ford Galaxy(VW) 1.9 TDI Trend
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #27 på: juni 12, 2008, 13:18:28 pm »

Alt dreier til syvende og sist om indrivelse og sikring av skatt og snikskatt fra politikerne/myndighetene. Det gjelder å tette alle smutthull slik at vi skatter rikelig. Tenk bare gamle bildeler om noe skulle bestilles fra utlandet, de skattes også med full mva. avgift.
Et gått råd, kjøp veteranbilen fra utlandet nå, før det kommer forbud. Nemlig på grunn av at de eldre kjøretøyene forurenser for mye med sin eldre teknlogi. Her i Norge blir de trolig etter vært avgifts faset ut av trafikken. Dette i neste omgang, med tileggsavgifter.
« Siste redigering: juni 12, 2008, 13:29:14 pm av svenole » Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #28 på: juni 12, 2008, 13:39:57 pm »

Når jeg handlet splitt fra sverige var det hvertfall ingen problem å kjøre inn på svenske skilter. Og ja, jeg spurte både tollvesen og biltilsynet. Eneste jeg måtte ty til var å levere dem inn til tollvesenet når jeg var innom der som måtte gjøres innen 3 virkedager eller no slikt.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hansi
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog


tlf: 949 72 075


Vis profil
« Svar #29 på: juni 12, 2008, 14:48:58 pm »

kjøpte meg bil på hønefoss isteden jeg Glad
ska hente i helga Gliser Gliser Gliser
Loggført

Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal

67 t1-- 70 westy
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!