mai 18, 2024, 00:17:01 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Girkasse trøbbel i T3 doka  (Lest 835 ganger)
Mr.Andersen
Nybegynner
*
Innlegg: 1
Bosted:


Vis profil

« på: mars 27, 2014, 19:50:56 pm »

Hei
Har en T3 doka fra 82 med en luftkjølt bensin i. Plutselig i forrige måned så streika girkassa og ble hengende i tredje gir, til jeg måtte kvele den. Etter det så har kassa nektet å gå i fri og den blir stadig hengene fast i tredje. Har tenkt til å demontere motor og kasse i helgen og lurte på om noen hadde noe tips om en typisk feil eller noe jeg burde se etter på denne 4 trins kassa.Tror den har girkode 091. Hadde en drøm om å bytte til en 5 trinns kasse uansett, men har skjønt at dette blir vanskelig når jeg har den luftkjølte CU motoren i forhold til tilpasninger.

Hjelp og svar taes imot med takk!

Hilsen "Ferskingen"
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #1 på: mars 28, 2014, 12:43:44 pm »

Pussig,,dette skjedde meg ifjor også. Måtte rugge litt på bussen for å få'n ut av 3. gir. 
Tok alikevel en tur Oslo-Odalen -Oslo men da girte jeg 1. 2. 4. Glad  Har nå kjøpt ny kasse. Ikke sjekket den gamle enda
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #2 på: mars 28, 2014, 15:16:59 pm »

Skiftemoffa i girkassen som er sprekt.Den til 3&4gear Hadde mange av dem på verksted før.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
ORANGEBUG
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: buvika



Vis profil
« Svar #3 på: april 04, 2014, 18:23:55 pm »

Hei
Har en T3 doka fra 82 med en luftkjølt bensin i. Plutselig i forrige måned så streika girkassa og ble hengende i tredje gir, til jeg måtte kvele den. Etter det så har kassa nektet å gå i fri og den blir stadig hengene fast i tredje. Har tenkt til å demontere motor og kasse i helgen og lurte på om noen hadde noe tips om en typisk feil eller noe jeg burde se etter på denne 4 trins kassa.Tror den har girkode 091. Hadde en drøm om å bytte til en 5 trinns kasse uansett, men har skjønt at dette blir vanskelig når jeg har den luftkjølte CU motoren i forhold til tilpasninger.

Hjelp og svar taes imot med takk!

Hilsen "Ferskingen"


Fem-trinns kassa er noe lengre, så noe modding av fremre feste må du påregne...... Har nettopp utført dette selv, samt at du må bytte overføringa, stag og girstang Blunker meeeen det går.
Loggført

"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!