mai 12, 2024, 22:25:13 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Eu kontroll  (Lest 1324 ganger)
pdrs
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted: Bodø


Vis profil

« på: juni 23, 2013, 13:26:40 pm »

Hei, har en 1300, 1966 mod, som er ombygd med en 2.1 L wbx motor med weber forgassere og pumaforstilling. Ingenting er prøvd godkjent i vognkort  Tvilende
Bilen er reg og eu godkjent, siden forrige eier hadde en kompis som tok eu kontrollene..  Rekker tunge
Men nu er det nu sånn at jeg ska ha bilen inn på eu til neste år, å lurer derfor på hva jeg må gjøre får å få den eu godkjent ?  Hæ

Takker for svar Glad
Loggført
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #1 på: juni 23, 2013, 13:47:29 pm »

Det beste er jo og få det godkjent av biltilsynet og få det skrevet inn i vognkortet så slipper du bekymringer ved Eu kontrollene og ved tekniske kontroller langs veien.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
pdrs
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted: Bodø


Vis profil

« Svar #2 på: juni 23, 2013, 13:55:37 pm »

ja vet, men trur du ikke dem blir å slå seg vrang, når jeg ikke har noe papirer  Tvilende å tar skiltan på biln  Rekker tunge
får prøve å ringe dem imorgen å høre hva dem sier  Glad
Loggført
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #3 på: juni 23, 2013, 14:17:11 pm »

ikke oppgi reg nr og navn. Bare spør på generelt grunnlag
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 23, 2013, 17:26:54 pm »

Bilen blir EU-Godkjent selv om motoren ikke er godkjent. Det er derfor man har punkt nr9 på en PKK, der får man i verste fall en anmerkning og forevisning til trafikkstasjon.

Ikke sikkert verkstedet anmerker det heller.

Så det er bare å ta PKK på vanlig måte og ta det derfra.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
pdrs
Nybegynner
*
Innlegg: 14
Bosted: Bodø


Vis profil

« Svar #5 på: juni 24, 2013, 15:46:20 pm »

Da skal jeg gjøre det Glad
takker!
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #6 på: juni 26, 2013, 08:53:28 am »

Bruk verkstedet der kompisen til forrige eier jobber...
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!