mai 15, 2024, 08:40:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forandringer på ruter/div..  (Lest 784 ganger)
nord
Medlem
***
Innlegg: 124
Bosted: Finnsnes



Vis profil
« på: september 06, 2009, 21:23:09 pm »

Hei!
Er nybegynner innen vw og har kjøpt meg en 73 mod 1200 sparemodell som jeg skal pusse opp.
I den samenhengen lurte jeg litt på dette med forandringer som har blitt gjort på bobla opp gjennom årene.
Forstår det slik at rutene ble større i 64 men er det samme rutene derfra og opp..?,sett bort ifra 1303 selvfølgelig.
Virker og som motorlokk og frontlykter forandret seg i 68..?,forandret panser seg også da..?,eller er det samme fra 64 og oppover..?
Håper noen kan klarne dette litt op for meg.. Glad

Ron.
Loggført

1200 spareboble
Porsche 928 S4
1958 Plymouth
Harley Sportster "Ironhead"
Moto Guzzi V7R
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: september 06, 2009, 22:58:26 pm »

67-68 skjedde det ein bigtime forandring! Alle biler fekk 12volt elanlegg og samtidig fekk dei fleste ein ansiktsløftning. Boblene fekk ny type skjermer og lykter og det samme med panser og motorlokk.

Vinduene vart 15% større i modellåret 65.

Ein grei inføring i basic forskjeller er å bruka busselecta.com der ser du mangen av hovedforskjellene
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #2 på: september 07, 2009, 11:44:28 am »

Bakruten ble ennå større en gang på 70 tallet... Misstenker at det er på 03'n det kom.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #3 på: september 07, 2009, 12:07:53 pm »

Bakruta ble større med 1972-modellen, så vidt jeg kan lese ut av oversiktene jeg har. Dette da tydeligvis på samtlige modeller.

Ellers skjedde det fryktelig mange detaljendringer hist og her iløpet av 70-tallet, og det fantes flere spesialutgaver og modeller enn jeg tror noen orker å ha fullstendig oversikt over. Bare vær nøyaktig på å oppgi at det er en Sparemodell du har når du trenger deler, så burde ting bli riktig Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!