VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Filip/purity på mars 31, 2012, 17:34:43 pm



Tittel: Justering av DRLA - Sotete plugger og dårlig respons på tomgangsskruer
Skrevet av: Filip/puritymars 31, 2012, 17:34:43 pm
Jeg prøver å få justert mine doble 40mm DRLA forgassere. I "bibelen" står det at jeg skal skru tomgangsskruene inn til jeg hører turtallet synker og sylinderen slutter å tenne, og så skru de helt inn. Til slutt skal de skrus ut til sylinderen tenner bra igjen.

Problemet mitt er at sylinderen min slutter aldri å tenne, og turtallet stiger faktisk litt når jeg skrur skruen helt inn. Har noen peiling på hva dette kan skyldes? Etter at motoren har stått på tomgang noen minutter er pluggene helt sorte av sot, så jeg mistenker at tomgangsdysene kan være for store. Tenninga er justert til 30 grader ved 3000 rpm (010 fordeler). Ventilene er justert, og plugger, pluggledninger og coil (Bosch blå) er nytt.

Jeg har 180 air correctors, 140 hoved-, og 60 tomgangsdyser, aks husker jeg ikke i farten. Motoren er en 2-liter type 4, med hvassere kam, originale firkant-port topper, og thunderbird eksos.