Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 17
|
34
|
Forum / Problemløseren / Sv: Brisk tennplugger
|
på: juni 29, 2018, 09:42:39 am
|
På en litt godt brukt motor er det ikke sikkert du merker den store forskjellen, men kanskje du korter ned levetid på coil, kabler stifter og kondensator ved bruk av feil plugger? Men du sparte en 100 lapp på pluggene. Prøv og lykke til. Dette var påstanden!!! Det er faktisk en påstand jeg kan stå for. Og bare for å nevne det da, GRANDIOSA er Norges mest solgte Pizza. Vennligst forklar hvordan pluggkabler blir ødelagt av å bruke Brisk plugger. Jeg er ikke så god med elektrisitet at jeg klarer å skjønne hvordan det er mulig. Er det på samme måte som at ledningsnettet og sikringer blir ødelagt av å bruke Biltema pærer ?
|
|
|
35
|
Forum / Problemløseren / Sv: Brisk tennplugger
|
på: juni 28, 2018, 14:13:20 pm
|
Mitt svar var basert på litt Grelland og litt Smokken Jeg er helt enig i å støtte lokale forhandlere og rekvisitasjapper. Men skremsel som at coil og kabler varer kortere ved å kjøpe Brisk plugger var litt søkt. Ref Ted67 så er Brisk en ganske stor leverandør av plugger til OEM markedet. Jeg synest det er fint at Biltema fører disse og at de er tilgjengelige over disk. Dessverre kan gutta bak disken i den lokale T-Hansen sjappen mer om solbriller og poleringsmidler enn tennplugger.
|
|
|
36
|
Forum / Problemløseren / Sv: Brisk tennplugger
|
på: juni 28, 2018, 10:23:40 am
|
Brisk er vel ikke Kina produkt? virker som OK plugger etter et kort søk på nettet. Problemet i dag er jo at de lokale bilrekvisita sjappene ikke har slike deler på lager lenger.
På en standard boblemotor ville jeg helt klart testet Brisk plugger.
|
|
|
39
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Pauter turbo råder selges
|
på: mars 14, 2018, 11:40:37 am
|
Hei.
Min plan var å slipe en std WBX veiv fra 55mm rådetapp til 2" rådetapp. da kan man stroke den fra 76,4 til ca 78mm. =indexslipe.
Jeg har også nye JE 101,6 stempler liggende som passer til rådene om det er interresse for det.
mvh Carsten
|
|
|
44
|
Bruktbørsen / Deler selges / Autronic SM4 sprut selges
|
på: februar 28, 2018, 15:50:16 pm
|
Hei. Vurderer å selge mitt Autronic SM4 sprut. Chip 1.09. Kun gått noen 402 metere + noen mil på gaten. Ferdig ledningsnett for boble. Ledningsnettet er satt opp for: sekvensielt sprut, 4 dyser. 4 smart coiler, veiv og kam sensor, IAT, oljetemp, og 2 trykk sensorer, TPS, Clutch management, speed sensor og lambda input Fungert prikkfritt på min motor uten forstyrrelser eller lignende. Følgende følger med: ECU+ledningsnett +programmeringskabel + instruksjonsbok. Prisantydning kr 10.000,- plug and Play Mvh Carsten
|
|
|
45
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Batteri
|
på: februar 19, 2018, 22:28:55 pm
|
Jeg tror det går fint. Ta det med nest CCA. Men er nok en fordel å ha kraftig lader om du må bruke starteren mye.
|
|
|
54
|
Forum / Problemløseren / Sv: porschevifte
|
på: mars 02, 2017, 16:03:25 pm
|
Mutteren er vel 18x1mm på de eldre dynamoene. den er NLA hos Porsche. Har gjengetapp om du må lage deg en.
|
|
|
56
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: turbo
|
på: februar 13, 2017, 21:52:55 pm
|
jikk det å få igjen bakluka med det turbo oppsette? Ja luken gikk fint igjen. Men det var på millimeteren. Kjøleluft til intercooleren var nok litt dårlig, jeg brukte vifte/uttakene på viftehuset til kjøling. Jeg ville brukt en vannkjølt intercooler. Lettere å plassere, og lettere å kjøle ned.
|
|
|
57
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: turbo
|
på: februar 13, 2017, 11:28:34 am
|
Morsomt å se den motoren igjen! Ja den var 1776cc. Konseptet fungerte bra. Ble brukt som daily driver i mange år. Den hadde nok en alt for liten turbo...
|
|
|
58
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back in beige...
|
på: desember 17, 2016, 23:39:59 pm
|
Lager nytt viftehus til Porsche viften. Tanken er å kunne bruke resterende originale deksler. Byggskum, glassfiber og gammel Biltema sparkel funker fint til formen. Litt anderledes form enn det gamle..
|
|
|
59
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back in beige...
|
på: desember 04, 2016, 23:18:29 pm
|
Nei Erich Denne skal fungere på gaten også. Er bygget som en gatebil. Store bremser og stabstag mm Men den skal på sikt fungere på stripen også. Mvh Carsten
|
|
|
60
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back in beige...
|
på: desember 04, 2016, 19:16:24 pm
|
Bilen har stått og støvet litt ned siden SCC, fokus har vært å få ferdig ny garasje. Ble en ganske hektisk innspurt før SCC, med bremsing av motoren noen dager før, og ferdig montering av diverse seler og alu timene før jeg dro opp. Motoren bremset fine tall hos Jonus Racing på rullene det. Jonus var flink med innstillingen og det var ikke så mange pullene vi gjennomførte. Litt små ting ble forbedret etter bremsingen.
På SCC skrudde jeg opp trykket littegrann og tok noen testturer på stripen. Jeg skrudde av all trykk bygging på start, siden jeg kun hadde vanlige gate dekk. Målet var å teste bilen og at clutch systemet mitt fungerte noenlunde. Resultatet var enkelt: Motor funket. Clutch system funket Dekk funket absolutt ikke Clutch holder kun til ca 450 whp
Startene var dritt dårlige, sikkert både dekk og sjåfør. Når jeg begynte å få litt fart og trykk, så slurte clutchen... lå stort sett på turtallssperren hele veien... Skrudde ladetrykket helt ned da fungerte det litt bedre. Med ca 210 km/t i mål. Veldig fornøyd med at det fungerte som det gjorde.
Fikk endelig skrudd litt i dag. Motor ute for oppgradering av clutch. Listen med forbedringer er litt lang, men mange småting.
|
|
|
|