mai 15, 2024, 01:55:11 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Besinslangeinntaket på ramma bak rustet i stykker  (Lest 1585 ganger)
GD
Nybegynner
*
Innlegg: 38
Bosted:


Vis profil

« på: august 30, 2012, 22:01:08 pm »

Det ene bensininntaket bak på ramma har rustet opp. Hvordan kan man få fikset dette? Er det noen mulighet for å få dratt frem slangen direkte frem til pumpa foran ved høyrehjulet uten å gå via ramma. Dette er en injection motor.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7140
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1 på: august 30, 2012, 22:10:47 pm »

sjekk post #836 på denne tråden:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,175.810.html

Slik jeg løste det i alle fall
Loggført
quattro
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: halden


Vis profil

« Svar #2 på: august 31, 2012, 02:01:26 am »

jeg har lagt opp 8 mm kobber rør under bilen, har lagt det på siden av gulvet rett under der stigtrinnet er skrudd:)
Loggført

1973-VW 1303 S
1992-Audi S4 2,2
1987- Audi 90 2,2 Quattro
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7140
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #3 på: august 31, 2012, 07:43:17 am »

samme sted som meg, men jeg ble anbefalt å ikke bruke kopper, da det blir sprøtt over tid av vibrasjoner, slik at det kan være fare for brudd på sikt. Jeg brukte rustfritt.

Tur på ene siden, og retur på andre. BT skrøt av ryddig opplegg når den ble godkjent med injection-motor Glad
Loggført
GD
Nybegynner
*
Innlegg: 38
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: august 31, 2012, 12:17:14 pm »

Hjertelig takk for svar og løsninger. Planen min er å få til en løsning som er god nok og som BT kan akseptere inntil bilen blir plukket fra hverandre for å totalrestaureres. Løsningen din Grelland, var en løsning jeg tror jeg vil gå for når bilen totalrestaureres. Den virket utrolig bra. Ideen med kobberrør har jeg vært inne på selv og den kan fungere greit. Fint at du, Quattro, bekrefter at dette fungerer. Finnes det gode festeanordninger eller klips til røret. Så på bildet ditt Grelland men fikk ikke se festeanordningen så tydelig.
Ellers så synes jeg det er hyggelig å komme i kontakt med entusiaster med injectionmotor. I det store bildet er det ikke mange med erfaringer på disse. Har nettopp fått totalrenovert motoren så dette blir spennende da det er en stund siden jeg skrudde den fra hverandre.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7140
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #5 på: august 31, 2012, 13:43:59 pm »

hvis du ikke allerede har lest disse, så kan du ta en titt her for å se hva jeg har puslet med på EFI-fronten:

http://shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=23&t=105351
http://shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=23&t=137798

Loggført
quattro
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: halden


Vis profil

« Svar #6 på: september 01, 2012, 00:53:17 am »

Jeg har festa det med gummibelagte stålklammer..  Går du inn på Biltema.no, så har de delenr 61-961 Glad
Loggført

1973-VW 1303 S
1992-Audi S4 2,2
1987- Audi 90 2,2 Quattro
quattro
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: halden


Vis profil

« Svar #7 på: september 01, 2012, 00:57:06 am »

Men kobberør sprekker?,Blir jo brukt til bremser og da!!
Loggført

1973-VW 1303 S
1992-Audi S4 2,2
1987- Audi 90 2,2 Quattro
GD
Nybegynner
*
Innlegg: 38
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: september 01, 2012, 20:07:31 pm »

Takk for tipset quattro. Skal sjekke ut disse klemmene
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!