mai 15, 2024, 04:32:29 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Går ikke på tomgang  (Lest 892 ganger)
GD
Nybegynner
*
Innlegg: 38
Bosted:


Vis profil

« på: april 09, 2015, 19:22:56 pm »

Har en 1600 inj. 77 mod.
Bilen går greit, men så finner jeg ut at jeg skal fylle på ny bensin. Den gamle var fra des 2014. Gjør seg med litt fersk bensin tenker jeg.
Jeg benytter Shell 98 blyfri. Både gammel og ny er denne typen bensin. Om det er en tilfeldighet vet jeg ikke, men bilen vil absolutt ikke gå på tomgang etter å ha fylt ny bensin. Det var kanskje 5-7 ltr igjen av den gamle.  Litt ettertenning kan registreres også. Pluggene ser rimelig ok ut. Jeg fyller på litt dyserens for å se om det kan ha løsnet noe underveis. Hjelper ikke. Det er ikke problemer med å starte bilen. Den responderer greit på gasspådrag. Lurer på hvor jeg skal begynne å lete ?
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: april 10, 2015, 19:59:04 pm »

Bytt pluggene. Småkjøring om våren har knekt plugger hos meg. Tror ikke det har noe med ny bensin å gjøre. Hvor langt kjørte du før du fyllte ny bensin?
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
GD
Nybegynner
*
Innlegg: 38
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: april 10, 2015, 21:37:23 pm »

Takk for svar. Jeg rakk ikke å kjøre mange meterne. Pluggene er i utgangspunktet helt nye. Motoren er totalrenovert forøvrig. Nesten alt er byttet. Motoren har begynt å stoppe også på høyere turtall. Akkurat nå lurer jeg på om det er noe med bensintilførselen. Skal sjekke pumpa og bensinfilteret i morgen.  Kan være et blindspor. Tok en stikkprøve på 2 av pluggene. Virket ok.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!