mai 03, 2024, 10:50:56 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 17
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Variant, med "ferdige" bilder  (Lest 134531 ganger)
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #180 på: februar 25, 2009, 17:51:47 pm »

Nå er den nye forstillingen på. Må si at det ble veldig bra. Ha også en dialog med de som skal ta EU. Dette skulle ikke by på problemer.
Kjører litt Lobo taktikk, bilder kommer hehe
Loggført

Mvh

Marius
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #181 på: februar 25, 2009, 22:01:36 pm »

har fulgt med siden starten her Wurthmannen.
5 rattar til custom work! det er dette som er bilbygging selvom jeg ikke synes alle løsninger er like heldige da  Osteaktig
men sånn må det bli når man legger sitt personlige preg på bygget og ikke kopierer nabobilen eller kikker i bibelen
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #182 på: februar 25, 2009, 23:02:23 pm »

ingen bilder enda... Trist

 Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #183 på: februar 26, 2009, 00:10:47 am »

Nå kommer det bilder. Er det fin høyde:)


* Bilde211.jpg (74.65 KB, 800x600 - vist 638 ganger.)

* Bilde215.jpg (68.18 KB, 800x600 - vist 504 ganger.)

* Bilde213.jpg (69.31 KB, 800x600 - vist 494 ganger.)
« Siste redigering: februar 26, 2009, 00:14:42 am av -Marius- » Loggført

Mvh

Marius
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #184 på: februar 26, 2009, 00:12:52 am »

og et til.    Bilder av forstilling forbigår i stillhet...


* Bilde216.jpg (70.36 KB, 600x800 - vist 513 ganger.)

* Bilde213.jpg (69.31 KB, 800x600 - vist 401 ganger.)
Loggført

Mvh

Marius
Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #185 på: februar 26, 2009, 00:38:50 am »

Nå kommer det bilder. Er det fin høyde:)

Dette er jo bare rått!
Skal den være så lav? Hvor mye bakkeklaring har du?
Loggført

72 1302 roadster
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #186 på: februar 26, 2009, 00:39:23 am »

mmmm, lønner seg å sitte oppe sent!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #187 på: februar 26, 2009, 00:39:35 am »

Å fy f... Sjokkert Sjokkert

Heilt utruli rått og deilig!!!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #188 på: februar 26, 2009, 00:40:21 am »

Er det igjen noe plass for å svinge der Marius?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #189 på: februar 26, 2009, 00:41:52 am »

 Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #190 på: februar 26, 2009, 07:26:07 am »

Det er plass sil sving, men der ligger frontplaten på bakken:) Så det spiller jo ingen rolle om en kan svinge Osteaktig
Problemet nå er bak, må modde litt på hjulhuset der også.

Er det igjen noe plass for å svinge der Marius?
Loggført

Mvh

Marius
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #191 på: februar 26, 2009, 07:47:02 am »

Dæsken døtte...  Sjokkert  Dette blir helrått!! Gliser
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #192 på: februar 26, 2009, 08:03:41 am »

Veldig moro å se en med både fantasien og kunnskaper i orden! Vannvittig bra prosjekt  Gliser
Loggført

Alt MÅ ned!!
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #193 på: februar 26, 2009, 08:45:21 am »

Morsomt prosjekt, nå gjenstår det bare å seksjonere fronten og få den ned på bakken;



* TimsNotchNextstepPaint041.jpg (58.67 KB, 598x409 - vist 582 ganger.)
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Gabbis
Juniormedlem
**
Innlegg: 89
Bosted:


Vis profil

« Svar #194 på: februar 26, 2009, 09:30:33 am »

Dette er jo bare helt fantastisk!! Gleder meg til å se denne på veien!
Og bare la den være i den høyden er du snill, frontplata sliper seg jo til etter hvert...  Blunker Osteaktig
Det vil si du må jo få den ned litt bak da.
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #195 på: februar 26, 2009, 09:32:50 am »

Og bare la den være i den høyden er du snill, frontplata sliper seg jo til etter hvert...  Blunker Osteaktig

 Osteaktig
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #196 på: februar 26, 2009, 11:46:15 am »

Dette va jo helrått :-) Monter på gnistklosser på forstillingen så sparer du frontplata litt ;-)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Ørjan Evensen
Medlem
***
Innlegg: 174
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #197 på: februar 26, 2009, 23:03:50 pm »

 SjokkertÅÅÅÅÅ FYYYYYY F..........!!!!! Dette ser heilt fantastisk psycho rått ud. Hadde aldri trodd at ein Variant kunne bli så SYKT sleip, dette e någe av det feteste eg har sett av ein Type 3. All honnør te deg, Marius Glad
Eg GLEDE meg te å se denne ferdige!  Kult
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #198 på: februar 26, 2009, 23:40:55 pm »

Grattis.. Du har her en tråd som jeg ser frem til oppdateringer på.  Godt gammeldags brett-opp-armene håndtverk... I love it. Keep it up.

Men.. ønsker gjerne bilder av hvordan du har festet type 1 forstillingen  Blunker
Loggført

Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #199 på: februar 27, 2009, 07:48:36 am »

Detta skal det bli gøy å se fortsettelsen på.
Loggført
slowbug
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #200 på: februar 27, 2009, 10:17:49 am »

Fantastisk, fantastisk  Gliser Gliser, sykt rått stuk på den bilen din. Det må da være digg for deg og se at alle timene du har putta inn har resultert i en så rå bil. Stå på  Glad
Loggført

-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #201 på: mars 04, 2009, 00:10:46 am »

Her er noen bildere av forstillingen og løsningen på den


* CAM_0254.JPG (134.23 KB, 640x480 - vist 457 ganger.)

* CAM_0260.JPG (128.54 KB, 640x480 - vist 448 ganger.)
Loggført

Mvh

Marius
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #202 på: mars 04, 2009, 00:13:45 am »

Laget nye hjulhus bak også. Dette var egentlig ferdig, men var ikke førnøyd med løsningen. Begynner som vanlig med å kutte vekk alt for så å lage nye.


* CAM_0265.JPG (133.72 KB, 640x480 - vist 369 ganger.)

* CAM_0266.JPG (132.15 KB, 640x480 - vist 406 ganger.)
Loggført

Mvh

Marius
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #203 på: mars 04, 2009, 00:15:19 am »

Nå har jeg ennå flere cm å senke:)


* CAM_0268.JPG (128.57 KB, 640x480 - vist 388 ganger.)
Loggført

Mvh

Marius
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #204 på: mars 04, 2009, 00:18:49 am »

Jeg har en T2 kasse liggende. Denne er med 4 ribber mener jeg. Festes med en "bøyle" fremme. Vanlig wire på clutch. Er dette noe vits å bruke? Skal jo sammen med en 112i. Jeg kan jo bruke standr svinghjul da.
Loggført

Mvh

Marius
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #205 på: mars 04, 2009, 00:24:32 am »

blir lav ja!


som regel er det 3-5 eller 6 ribber. hva er koden  på kassa eller har du bilde?

på 3 og 5 ribber'n må du skifte clutchhus til 6 ribbers hvis du skal ha inn 228WBX svinghjulet uten å slipe.

PS har du Transporter T3 skiver foran?>??

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #206 på: mars 04, 2009, 14:48:09 pm »

vanlige T1 skiver på denne Jørn.
Loggført

Mvh

Marius
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #207 på: mars 04, 2009, 14:55:48 pm »

Blir bare målløs Marius!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #208 på: mars 04, 2009, 15:59:27 pm »

en annen ting du må vurdere ved å sette inne "buss" kasser er jo att hockey sticken kommer mye høyere opp på disse kassene , sånn att man må ha giroverføring oppe på tunnelen.husker ikke hvor mye høyere i farta men ca 7-9cm.
ellers må du montere kassa som de gjør i sand-buggiene i usa , såkalt 10 graders tilt av kassa....
eller byge om hele girkassa til Berg bus mellomhus og bruke type 1 skiftegafler etc.
dette kan gjøres på 3 og 5 ribbers. går på 6 ribbers også , men da må du bruke hele drevsatsen fra 3 ,5 ribbers eller sein boble (002 drevsats)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #209 på: mars 04, 2009, 16:07:44 pm »

en annen ting du må vurdere ved å sette inne "buss" kasser er jo att hockey sticken kommer mye høyere opp på disse kassene , sånn att man må ha giroverføring oppe på tunnelen.husker ikke hvor mye høyere i farta men ca 7-9cm.
ellers må du montere kassa som de gjør i sand-buggiene i usa , såkalt 10 graders tilt av kassa....
eller byge om hele girkassa til Berg bus mellomhus og bruke type 1 skiftegafler etc.
dette kan gjøres på 3 og 5 ribbers. går på 6 ribbers også , men da må du bruke hele drevsatsen fra 3 ,5 ribbers eller sein boble (002 drevsats)

kjenner jeg Marius, lager han noe selv Blunker
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 17
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!