mai 04, 2024, 10:59:47 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: fjærning av styringer inne i portene  (Lest 838 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« på: februar 21, 2013, 00:15:31 am »

type 1 topper hvordan er erfaringen med evt økt slitasje når man fjærner den delen av styringen som stikker ut av porten ??
har sett noen topper hvor dette gjort ,eller er det kun for portingens skyld og nye styringer blir satt inn?
 er det brukandes på gatemotor
eller å anbefale i det hele tatt?
blir jo lite "styring" igjen Glad
« Siste redigering: februar 21, 2013, 00:20:16 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 21, 2013, 00:47:48 am »

Snakker vi i eksos eller innsugsport?

Er vel bare "vanlig" å fjerne eller porte vekk styringen i eksosen om man bygger turbomotor?

I mitt hodet vil slitasjen på resterende styring øke, da ventilen kan "vandre" mer i styringen pga mindre og kortere støtte
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: februar 21, 2013, 00:49:35 am »

jeg tenkte evt fjerne i  begge porter Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 21, 2013, 01:39:09 am »

Fjerner du hele i innsugsporten. Blir det ca 1cm styring igjen om en ser bort i fra utveksten på ventilfjær siden. Og kanalen er rettet ut. NOT GOOD!!

På eksossiden har jeg fått forklart at den må fjernes på høyeffekts turbomotorer. Da styringen ikke tåler utslippet. Og vil sprekke. Og den må freses rett i enden. Følger den kurven i kanalen vil også biter løsne. (Løsning på problemet er støpejerns styringer med K-line innsatser).

Det holder mange mil uten styring i eksosen. Men ville absolutt beholdt den på innsuget. Hva med bare å dreie de tynnere



Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: februar 21, 2013, 06:29:27 am »

Jeg har sett at JPM gjør som Jee sier - fjerner på eksos, og dreier ned diameter på delen som stikker ut på innsug.
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #5 på: februar 21, 2013, 08:19:15 am »

Bilcross....
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!