SplitMan
VSN
Supermedlem
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
|
« Svar #330 på: januar 13, 2014, 11:28:00 am » |
|
Helt konge det her Jørn!
"Der Rennlaufer"....gasser-racerbilen som jeg har stående....den er ekstremt lettet fra gammelt av. Istedet for hullborr har de der rett og slett fjernet mye av innerpanelene, innerstruktur i karosseri og dører....det er rett og slatt bare ytterskallet som står igjen stort sett. Med et så kraftig bur, så må du jo kunne henge fast noen karosseripunkter i buret....også skjære vekk hele den innerstrukturen som du har jarlsbergifisert? Mere vekt spart, tenker jeg.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #331 på: januar 13, 2014, 11:34:56 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #332 på: januar 13, 2014, 12:37:39 pm » |
|
nice build ja! morro å se noen tilsvarende like løsninger , selvom jeg ikke har sett denne før
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Simen Englund
Seniormedlem
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker
|
|
« Svar #333 på: januar 13, 2014, 14:54:53 pm » |
|
Må bare si jeg digger de høla!! Ser utrolig bra ut. Prøv'n litt uten vinduer; tipper du har Norges største og raskeste fløyte! . Vil nok ule i div harmonier
|
|
|
Loggført
|
Land Rover Serie II -70 (Julie) VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar) XC 90 (konebilen) Audi 80 Cab -93
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #334 på: januar 13, 2014, 15:21:38 pm » |
|
Hullet singleskin med plasticwrap... letteste før carbon?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #335 på: januar 13, 2014, 16:06:30 pm » |
|
Hullet singleskin med plasticwrap... letteste før carbon?
Ooooh DO IT!!!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #336 på: januar 13, 2014, 16:36:13 pm » |
|
Hullet singleskin med plasticwrap... letteste før carbon?
litt snodig att du nevner det, var innom en som driver med folie i dag for å se om han hadde noe "solid" folie...da jeg har vært inne på tanken å hullborre bl.a hele taket og evt dørsider ,for så å legge foile oppå. lurer på om det blir sterkt nok. men han var ikke der i dag....
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
|
« Svar #337 på: januar 13, 2014, 20:38:59 pm » |
|
takker. Nå er det jo burbygger'n som har mekka buret mens jeg var på ferie har hverken kjerring eller unger (som jeg vet om). jobb har jeg også. jeg prioriterer bilbygging fremfor å f.eks rangle i Drammen hver helg. staget til rattstammen kan jo gå litt høyere. ved å mod'e dashen litt. nok jobb å oppdatere en tråd så blir her på vwnorge. Det er ihvertfall jeg glad for at gjør, det er så morro å følge fremgangen din
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #338 på: januar 13, 2014, 22:36:13 pm » |
|
takker. Nå er det jo burbygger'n som har mekka buret mens jeg var på ferie har hverken kjerring eller unger (som jeg vet om). jobb har jeg også. jeg prioriterer bilbygging fremfor å f.eks rangle i Drammen hver helg. staget til rattstammen kan jo gå litt høyere. ved å mod'e dashen litt. nok jobb å oppdatere en tråd så blir her på vwnorge. Det er ihvertfall jeg glad for at gjør, det er så morro å følge fremgangen din x2 :-)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
jaru
Supermedlem
Innlegg: 675
Bosted: strømmen
|
|
« Svar #339 på: januar 13, 2014, 23:41:31 pm » |
|
Fett prosjekt!
Har en ubrukt tannstang liggende som doneres til prosjektet hvis det er av interesse. Usikker på hva den er til, mulig Golf. Kan sende den med Magne en dag han er innover hvis du vil ha den.
|
|
|
Loggført
|
if it works don`t fix it Member of mandagsklubben
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #340 på: januar 14, 2014, 00:26:50 am » |
|
Hullet singleskin med plasticwrap... letteste før carbon?
litt snodig att du nevner det, var innom en som driver med folie i dag for å se om han hadde noe "solid" folie...da jeg har vært inne på tanken å hullborre bl.a hele taket og evt dørsider ,for så å legge foile oppå. lurer på om det blir sterkt nok. men han var ikke der i dag.... Håhå 100mm hullsag og folie! Yes! Proff solfilm blant annet er ganske stivt, så mulighet å skaffe stiv folie er det sikkert.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hans
Supermedlem
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #341 på: januar 14, 2014, 09:49:11 am » |
|
tror det "nesten" er mindre jobb å lage et avstøp av hele skallet og gå all the way enn å borre noen tusen hull for så legge folie (tar det av så ta av skikkelig liksom)
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #342 på: januar 16, 2014, 00:36:33 am » |
|
Fett prosjekt!
Har en ubrukt tannstang liggende som doneres til prosjektet hvis det er av interesse. Usikker på hva den er til, mulig Golf. Kan sende den med Magne en dag han er innover hvis du vil ha den.
takker for tilbudet men har ikke golf tannstanga bak spindlene=? slik att ved montering foran spindler så vil rattet da gå feil vei? kan bli litt urfordrende i 200+ km/t
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #343 på: januar 16, 2014, 00:39:04 am » |
|
tror det "nesten" er mindre jobb å lage et avstøp av hele skallet og gå all the way enn å borre noen tusen hull for så legge folie (tar det av så ta av skikkelig liksom) bare kanskje trur det er greiere med litt borring
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #344 på: januar 16, 2014, 01:02:38 am » |
|
ellers har jeg kikket på ett par alternativer til innfestinger av coilovers bak. pga 944 bærerarmer ogg senking vil det bli dårlig plass til coilovers på normal plassering. så jeg går for en "incoard" løsning med ett ledd festet i ståtdempertårnet og ett stivt stag ned til bærearmen fordelen blir også mindre uavfjæret vekt , sier'em. første alternativ var feste i buret , men NBF vil helst ikke ha noe ting festet i buret så da blir det å kjøre det ned mot indre innfestning av bærarm.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #345 på: januar 16, 2014, 01:04:30 am » |
|
.noe ala dette
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #346 på: januar 16, 2014, 01:05:42 am » |
|
fått justert inn motorfester og laget en demonterbar bøyle i front som skal være motorfeste.siden burinnfestning er fyfy.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #347 på: januar 16, 2014, 08:03:28 am » |
|
Hmm, det at NBF ikke vil ha ting festet i buret har jeg ikke hørt før. Hvor står det? Hva da med en rør-ramme bil??
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
jaru
Supermedlem
Innlegg: 675
Bosted: strømmen
|
|
« Svar #348 på: januar 16, 2014, 08:27:22 am » |
|
Fett prosjekt!
Har en ubrukt tannstang liggende som doneres til prosjektet hvis det er av interesse. Usikker på hva den er til, mulig Golf. Kan sende den med Magne en dag han er innover hvis du vil ha den.
takker for tilbudet men har ikke golf tannstanga bak spindlene=? slik att ved montering foran spindler så vil rattet da gå feil vei? kan bli litt urfordrende i 200+ km/t Det venner du deg fort til
|
|
|
Loggført
|
if it works don`t fix it Member of mandagsklubben
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #349 på: januar 16, 2014, 10:50:09 am » |
|
.noe ala dette
Sånt er dritkult!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #350 på: januar 16, 2014, 11:12:31 am » |
|
Hmm, det at NBF ikke vil ha ting festet i buret har jeg ikke hørt før. Hvor står det? Hva da med en rør-ramme bil??
Rør rammebil er andereldes vistnok. jeg har en "vanlig" bil med bur inni og da er det visstnok slik. Nå er denne informasjonen "foreløpig" og innenfor racing. Og for å få rør rammebil godkjent i racing , skal det følges ett reglement eller en form for godkjent bil. stusser litt selv da jeg sett "mye rart" godkjent
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #351 på: januar 16, 2014, 12:01:04 pm » |
|
Mulig det handler om at det ikke er lov å montere motoren i hoved bøylen
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #352 på: januar 16, 2014, 12:07:49 pm » |
|
Du vet vel at flere ledd= mere slark. og dette multipliserer seg ut til hjulet? Belcrancker fungerer også best på 90 og 180 grader. Og innfestningen til belcrancken må være like sterk eller helst sterkere en endefestene til støtdemperen. da den tar kraften X2.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #353 på: januar 16, 2014, 14:53:44 pm » |
|
.Og innfestningen til belcrancken må være like sterk eller helst sterkere en endefestene til støtdemperen. da den tar kraften X2.
Vil ikke kraften fordeles mellom vippepunktet og innfestningen til demper.? Så lenge utveksling er 1:1 Hvordan generers den x2 kraften i dette tilfellet
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #354 på: januar 16, 2014, 14:54:19 pm » |
|
Mulig det handler om at det ikke er lov å montere motoren i hoved bøylen Var visst ikke det bare. Blir ett møte med NBF .
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #355 på: januar 16, 2014, 15:01:07 pm » |
|
Belcrancker fungerer også best på 90 og 180 grader. Så lenge angrepsvinkelen er rettvinklet på bellcranken kan jeg ikke skjønne at vinkelen mellom input/output skal ha noe å si. Cranken dreier jo rundt uansett.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #356 på: januar 16, 2014, 15:22:54 pm » |
|
Belcrancker fungerer også best på 90 og 180 grader. Så lenge angrepsvinkelen er rettvinklet på bellcranken kan jeg ikke skjønne at vinkelen mellom input/output skal ha noe å si. Cranken dreier jo rundt uansett. Ja samme mener jeg. Vinkelen som kreftene virker inn mot feste punktet blir jo forandret avhengig av vinkelen mellom inn og ut på "cranken"
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
|
« Svar #358 på: januar 17, 2014, 13:51:20 pm » |
|
Belcrancker fungerer også best på 90 og 180 grader. Så lenge angrepsvinkelen er rettvinklet på bellcranken kan jeg ikke skjønne at vinkelen mellom input/output skal ha noe å si. Cranken dreier jo rundt uansett. Har aldri sett noe annet en rettvinklede belcrancker på det jeg jobber med, og der tar de styrkeberegning alvorlig. Feil vinkler og annen utveksling vil jo belaste vippepunktet mer. i tillegg kommer friksjon i vippepunktet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
|
« Svar #359 på: januar 18, 2014, 08:55:15 am » |
|
|
|
« Siste redigering: januar 18, 2014, 09:15:17 am av Reiel »
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
|