mai 09, 2024, 15:13:50 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1915 motor  (Lest 1516 ganger)
Fiskars
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland


VMP


Vis profil
« på: oktober 03, 2012, 18:18:13 pm »

Har en 1915 T1 motor som jeg kjøpte for 5 år siden (betalte sikkert alt for mye for den) Siden har den stått i kjelleren. Nå er det på tide å få den bort. Jeg har ikke startet motoren og vet ingenting om tilstand. Den skulle være i bra stand ifølge selger men jeg vil nok anbefale å åpne opp og se.  Selges uten gassere.
Pris: bud over 5000,-
EDIT: endeslark finnes. Åpen for bud

Her er litt info fra forrige eier

 
----- Original Message -----

Sent: Tuesday, June 05, 2007 10:31 AM
Subject: Info om boble motor

Her er det jeg husker om motoren i bobla:
-         1915 med standard veiv og slaglengde. Hvis jeg husker rett er boringen da 94mm??
-         Kammen tror jeg er 297 grader / 11,1 mm løft. (det høres mye ut, mulig det er mindre løft...)
-         ”mini” viftehus uten uttak til varmluft.
-         12V generator (bilen var opprinnelig 6V)
-         Jeg tror det er en T-3 blokk, men jeg har stemplet på nytt AB motornummer pga biltilsynet....
-         Blokk er  frest ut diverse steder for å få plass til den nye boringen.
-         Alle motor lagre ble byttet i 1990.
-         Ekstra oljesump, liten type som montertes istedet for std oljedeksel, med ekstra papirfilter inni. (ikke den typen med eksternt standardfilter)
-         Høy kapasitet oljepumpe (bredere drev)
-         Standard fordeler og coil.
-         2 stk T-3 forgassere (Solex?) med hjemmelaget link.
-         T-1 topper som fikk nye ventiler/foringer/seter.. Jeg mener å huske at ventilene ble større også. Toppene er boret til maks pga sylindrene, uten sylindrene montert kan man se friluft fra innsiden av brennkammeret :-0
-         Standard toppdeksler.
-         Stivere ventilfjærer, standard løftere og løftestag.
-         Jeg husker desverre ikke fabrikat/type på stempler/sylindre, men jeg kjøpte ikke billigste sort...

Alt dette er skrevet på ”husken” så jeg garanterer ikke at det er rett, men det finner vel du ut av J

« Siste redigering: oktober 03, 2012, 18:37:54 pm av Fiskars » Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #1 på: oktober 03, 2012, 18:26:04 pm »

Er motoren tett?
Loggført
Fiskars
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland


VMP


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 03, 2012, 18:32:29 pm »

Det er vanskelig å si da jeg ikke har hatt start på den.
Skal til gjøvik i helgen så om noen østlendinger er interessert kan den tas med da
Loggført
Fiskars
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland


VMP


Vis profil
« Svar #3 på: oktober 04, 2012, 20:10:09 pm »


* P2280334.jpg (53.86 KB. 775x581 - vist 326 ganger.)

Loggført
Ovalhunter
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Stange



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 04, 2012, 20:40:15 pm »

den går greit rundt?
Loggført

Adolfswagen
Vwwasser
Seniormedlem
****
Innlegg: 396
Bosted: Halsnøy, Kvinnherad



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 04, 2012, 23:27:53 pm »

Kor i Vindafjord bur du?
Loggført
Fiskars
Medlem
***
Innlegg: 235
Bosted: Vindafjord, Rogaland


VMP


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 05, 2012, 07:32:57 am »

Går greit rundt ja.

Bor en ferjetur fra Halsnøy Osteaktig
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!