mai 15, 2024, 05:01:56 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Bruktbørsen / Deler selges / eske med små-deler gis bort på: mai 14, 2012, 15:41:59 pm
En eske med diverse små deler gis bort til den som henter i Oslo.
Mobil: 93 08 90 85
2  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "minibuss"-familebil? på: juli 10, 2011, 18:58:39 pm
Har prøvd alle varianter med bare tall, bare bokstaver og ørten forskjellige passord, men det er ikk så viktig lenger heller. Har kikka litt rundt på nett her og der og lander vel på en transporter, caravelle, hi-ace, vito etc...
3  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "minibuss"-familebil? på: juli 09, 2011, 10:09:38 am
Takk for tipset, det ser ut til at det er rette kanalen for spørsmålet. Men jeg får ikke registrert noen profil der, når jeg har fylt ut alle rubrikkene får jeg en melding om at jeg har valgt ett passord med upassende tegn, jeg har selvfølgelig både dobbel og trippelsjekka at jeg har fulgt instrukser om tall,siffer, store og små tegn, antall tegn osv. virker som det er en feil fra "dems" side.
Noen som har opplevd det samme på nevnte side?
4  Forum / Teknisk, teori og praksis / "minibuss"-familebil? på: juli 09, 2011, 07:11:18 am
Familein går med planer om å bytte bil til noe større, så har tanken slått meg at kanskje det lar seg gjøre å bruke en T3,er det ikke det som er betegnelsen på disse minibussene/kassebilene?
For å få ett så fornuftig svar som mulig skal jeg fortelle litt om vårt bilbruk: Vi skrur ikke noe videre selv, men setter bort servicer og det meste av rep. Bilen brukes daglig og i løpet av ett år kjører vi hvertfall ikke under 15000 km. Bilen brukes til både langturer og vanlig dagkjøring. Vi er to voksne med to barn og hund.
Det store spørsmålet er om det går å ha en sånn bil til denne bruken med ett overkommelig verksted "budsjett" eller vil disse bilene med slik kjøring kreve reperasjoner og nye deler hele tiden slik at vi ender opp med ett prosjekt 2-3 ganger i året?
La oss si at med nåværende bil bruker vi kanskje rundt 20 000,-+ pr år inkludert kasko, årsavgift, og service/vedlikehold...
Takknemlig for hundre prosent ærlige tilbakemeldinger!
5  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1969 modell 1300 bobble,selges eller byttes på: oktober 14, 2010, 14:08:59 pm
Du har PM
6  Forum / Snikk-snakk / Sv: Har lys tå kjøpe ny boble, noen tips på veien? på: juni 20, 2010, 19:38:09 pm
Tillater meg å være så frekk at jeg limer inn en annonse jeg har her på forumet, bilen står i Oslo og jeg vil da tro at du kan kjøre den til Ålesund, men kanskje lurt å ta noen pauser både for deg selv og bilen...! Det er en helt grei bruks bil som den står i dag, men fargen er ikke helt etter ditt ønske, den er lilla metallic.

Vurderer å selga Bobla da ett Vespa prosjekt trenger all ledig tid og kr...! Bilen er i god teknisk stand, nylig bytta bremsepumpe, bærekuler foran, clutcwire arm, blinklys relè/bryter og nytt lydhorn.
Bilen er absolutt ikke rustfri, men langtfra kategorien opprusta, tidligere eier har utsatt den for en dårlig lakkjobb så om man vil ha en strøken/pen bil må den lakkes om med tilhørende forarbeider som mattslilping, sparkling og grunning. Innvendig er den helt grei, men ikke strøken. Har kjøpt nye stigtrinnsatser, men ikke sveisa de på (eller fjerna de gamle), de bør byttes.
Den har ett rusthull i ene forskjermen hvor jeg får tommelen igjennom, disse to tingene bør jo fikses.
Bilen starter lett og motor går bra. Står for tiden uten skilter.
Er du ute etter en bil som er helt grei, og som kan brukes som den er i sommer for så å starte å jobbe på den til vinteren er dette bilen for deg. EU godkj. frem til mai 2011
Pris: Ikke under 15 000,-
Tlf: 93 08 90 85
7  Bruktbørsen / Biler selges / 1969 boble vurderes solgt-kan slettes på: juni 18, 2010, 13:24:45 pm
Skal beholde bilen likevel-tatt av salg
8  Forum / Problemløseren / Sliten motor...? på: oktober 13, 2009, 12:04:20 pm
Skulle flytte en 69 mod 1300 fra Oslo til vinterlagring på landet i forrige uke. Det som slo meg var att jeg synes det var så lite ork i motoren i motbakkene opp mot sollihøgda, datt ned på 60 kmt. i hver kneik oppover selv om jeg starta bakkene i 80-90++
For de som ikke kjenner sollihøgda kan jeg bare si at det er lange moderat bratte bakker.
Det jeg lurer på er om det kan tyde på att motoren ikke yter hva den burde? Er ikke motor kyndig selv... Det var ikke sånn at den holdt på å kveles eller noe, men  tapte mye "kraft" om dere forstår?
9  Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen har forsøkt å stjele bobla mi! IGJEN!! på: september 20, 2009, 11:38:57 am
Hvis det er som du antyder at det er noen som vet om din boble og er ute etter den så er det jo antageligvis noen du har møtt eller noen venner av disse igjen... Dette er jo en litt ekkel tanke, men er vel ikke så mange andre muligheter?
Uannsett så håper jeg du finner ut hvem det er og at du offentligjør navn i miljøet slik at deres mulighteter for ytterligere faenskap mot enda fler blir begrensa!
Carl Berner området er jo ett noe belasta strøk, så kan kanskje være tilfeldig...?
10  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sandblåse og lakkere på: mai 04, 2009, 09:14:23 am
Da blir det pussing på karosseriet ser det ut som, noe spesielt papir jeg bør bruke? Forrige lakk jobb er ikke spesielt godt utført så det er en del "bobler" her og der, i tillegg er det antageligvis sparkla igjen hull i panser hvor originale list fester sitter. Det gjør vel ingenting om jeg pusser "dypere" på disse stedene?
Da ribber jeg bilen for inventar til høsten, mattpusser den da innvendig og utvendig uten å foreta noe karosseriløft, for så å få den til lakkering. Så kan jeg vel om ett par års tid løfte av karosseriet for kanalbytte? Blir egentlig litt mye å ta karosseriløft + alt dette på en gang er jeg redd... Tvilende
11  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sandblåse og lakkere på: mai 03, 2009, 21:02:55 pm
Pusse karosseriet for hånd mener du? Er ikke det helt sinnsykt mye jobb? Gjorde det med en Vespa scooter en gang, synes det var mye jobb...
Men jeg trenger kanskje ikke og pusse så langt gjennom, om du skjønner hva jeg mener? Neida, selve karosseriet er ikke videre rustangrepet, men jeg trodde kanskje resultatet ble best om man sandblåste helt rent med tanke på småbulker og sparkling etc, men det skal jo sies at jeg aldri har gjort et sånt prosjekt som dette før.
Tusen takk for alle svar så langt, dette har blitt en fin tråd for mitt vedkommende ihvertfall. En dag er kanskje jeg kapabel til å komme med råd og vink til neste nybegynner!
12  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sandblåse og lakkere på: mai 03, 2009, 11:55:01 am
Vet i i hvertfall at stigtrinnsats begge sider skal byttes nå snart, kikker nærmere på kanaler da, om kanaler ikke skal byttes, kan motor bli sittende?
13  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sandblåse og lakkere på: mai 03, 2009, 11:28:14 am
Så du mener jeg kan sandblåse bilen uten å demontere karosseriet, men kun fjerne interiøret? Det har jeg ikke tenkt som en mulighet engang, I så tilfelle betyr vel det at motor etc. kan bli værende...?
Er ikke så redd for at prosjektet skal strande om jeg først begynner, har jo forsåvidt tilgang på bilmekke kyndige folk i vennekretsen om jeg skulle bli stående helt fast.
Hadde ikke trodd det skulle bli så dyrt som 40000,-  men får vel bare sjekke litt rundt, skal jo gjøres skikkelig når det først skal puttes noen kr. i prosjektet.
14  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sandblåse og lakkere på: mai 02, 2009, 14:53:40 pm
På sikt skal bilen sandblåses og lakkeres, men så er jeg veldig usikker på hvor mye jobb dette blir for meg med tanke på demontering og montering igjen. Er vel ikke helt urealistisk å se for seg at jeg takler dette selv på en 69 mod 1300? Tvilende Er ikke videre bevandra hva bilmekking angår, men har jo gjort div. ting på div. biler de siste åra. Hva mener dere? er det bare å sette i gang til høsten? Og sist, men ikke minst hva vil det koste meg sånn ca. å få sandblåst og lakka den i to farger, rødt karosseri og hvite dører? Er jo greit å få strippa den ned også med tanke på div. rustsveising og muligens kanalbytte... Sjokkert
15  Forum / Problemløseren / lufttrykk på: april 26, 2009, 19:24:37 pm
Har lagt om til sommerdekk i dag og må visst en tur og etterfylle litt luft, noen som vet hvor mye jeg skal fylle? 175-70 r15.
Bobla er en 69 mod, 1300...
16  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bilen vår er 50 år denne månden ! på: april 19, 2009, 14:08:07 pm
Gratulerer med dagen!
17  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny og grønn! på: april 19, 2009, 12:45:24 pm
Takk for svarene så langt! Da har jeg litt å gå etter når det gjelder dekk og kanaler, har også tenkt litt på eksosanlegget/potte, noen som har formening om hva som gir best effekt og tar seg bra ut? Er også usikker på hva jeg gjør med front og bakfanger for å få de blanke igjen, er noe rustne/stygge...
Skrur noe bil selv, men foreløpig ikke motor så om det er noen verksteder i Oslo området som er gode på eldre bobler så er det gjerne greit å sette bort motorservice til dem, tips ønskes.
18  Forum / Snikk-snakk / Ny og grønn! på: april 19, 2009, 06:12:23 am
Da har jeg kjøpt min Første boble, en 69 mod. Tror den skal være i bra stand, var i allefall god å kjøre; ikke no tull med gir, motor går fint, tight og fin i styring osv...
Det er noe rust i kanaler som skal taes omgående, ellers tror jeg det er mest interiør det dreier seg om. Ja, også skal den på sikt lakkes om, men ingen hast... Håper det er noen her inne som kan hjelpe meg med alt fra hvor jeg bør handle deler til tips om hva som gjerne er boblas svake punkter etc.
Om noen har synspunkter på hva som tar seg best ut hva dekk angår vil jeg gjerne høre det og, vil nok ha et "original" look.
Når det gjelder kanalene, hvordan går jeg frem her? må de kappes av, eller hvordan er de festa...?
Detter er utvilsomt den bilen jeg hittil har eid, som jeg føler jeg "kribler" mest over å få på stell, om dere skjønner...?
Håper hvertfall på råd og tips.
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!