Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8
|
92
|
Bruktbørsen / Deler selges / Originale Empi instrumenter vurderes solgt. + div til T1
|
på: mars 13, 2009, 09:08:29 am
|
Da disse ikke passer helt til Zwitter prosjektet legges de ut for salg igjen. selges 3500,- eller beste bud over det. Linker her til salgstråden hvor jeg kjøpte de: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,9542.0.htmlJeg er lettest å treffe på 90505142 Etter en liten rydde runde i garasjen er det noen smådeler jeg ikke trenger: Nye sota Hella blinklysglass 61-64 forran kr 150,- Disse er E merket. Nye gummimansjetter til akselrør svingaksel kasse. 150,- To stk nye foringer til fjærplate 61- med 4 tagger. 100,- SOLGT! Ny Cofab styredemper. 150,- SOLGT! To stk nye gummidempere til fjærplate 100,- Priser er + frakt.
|
|
|
94
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 53 Zwitter
|
på: mars 12, 2009, 15:38:38 pm
|
Har hørt mye bra om Toten bilopphuggeri. De har sikkert muttere til deg Dette prosjektet blir kult å følge med på. Masse gromme deler og fet bil Ja jeg har vært innom der noen ganger, tror det blir billigere å bestille nye fra Brasil Det begynner å ta form bunnplata blir ferdig denne uken. venter bare på dekka som er bestillt. Det blir Vredstein Sprint Classic 155/70x15 og 205/70x15 Bilen får jo rett stuk bare ved hjelp av profilen på dekka.
|
|
|
97
|
Forum / Problemløseren / Sv: lange .. korte akslinger?
|
på: mars 12, 2009, 03:17:00 am
|
Du kan sjekke nummeret som sitter slått inn i kassen, ikke nummerene som er støpt på siden. Det er slått inn i flate som vender nedover på siden av kassen. Legg inn nr her og du får svar.
|
|
|
99
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 53 Zwitter
|
på: mars 12, 2009, 02:41:17 am
|
Jeg vet ikke om jeg skal eller , finanskrisen treffer oss håndtverkere midt i trynet. Det er lite å gjøre denne og neste uke, men det betyr jo mere tid i garasjen. Jeg må jo først av alt gi noen rosende ord til CSP, og Jøran Larsen. Har i løpet av det siste året montert en del "kit" fra CSP sitt utvalg. Det er ikke å komme bort fra at de vet hva de driver med. Så lenge du vet hvilke deler du skal ha, og bestiller riktig. Så er det plankekjøring når delene skal monteres. Bruker faktisk lengere tid med originaldeler til tider, da det er flere alternativer å velge mellom. Les nøye i CSP "bibelen", så passer delene som en drøm. Når det gjelder Jøran så skaffer han delene fra CSP på så kort tid at det ikke gjør noe om man har glemt en del eller to. For ikke å glemme så er prisene hans svært konkuransedyktige. Har jobbet på flere biler til bekjente og venner det siste året, og Jøran har levert hver gang. Tror vel det er flere som sitter igjen med samme følelsen. Når det gjelder skogsturen oppe hos NHH i dag så skyldes det at jeg måtte ha tak i et sett med korte aksler til 1300S kassa som skulle inn i Zwitteren. Bremsesette bak fra CSP kommer i to utgaver til svingaksel T1, jeg hadde det til det korte liggende. Gamlingen har gitt meg ganske frie tøyler når det gjelder dette bygget, det eneste er at det skal ende opp som en trygg og sikker bil. (I den grad det lar seg gjøre ) Her kommer det noen bilder fra dagen økt.
|
|
|
101
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 53 Zwitter
|
på: mars 11, 2009, 07:55:25 am
|
Bilen skulle selges uten alle de gromme delene. Men har du overtatt disse også, så bilen blir bygget med skivebremsene osv som er på bilde i første innlegget eller? Switter er en fin modell og kult med litt custom Som du sier, skulle selges. Siden vi ikke solgte den har vi plukket opp tråden igjen. Alt av gromme deler som ligger her skal monteres.
|
|
|
102
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 53 Zwitter
|
på: mars 10, 2009, 22:26:54 pm
|
Da er har det begynnt å røre seg litt her igjen. Forstillinga er ferdig, girkasse er montert og bremsene skal på plass i løpet av denne uken. Regner med at bunnen er ferdig i løpet av uka. bilder kommer.
|
|
|
103
|
Forum / Problemløseren / Sv: Slark i forhjul.
|
på: mars 02, 2009, 22:21:38 pm
|
Jeg ville sjekket om den nedre linkpin er strammet opp, hvis ikke får du slark i hele spindelen. Løsne låsebolten og prøv å stramme linkpin.
|
|
|
107
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 53 Zwitter
|
på: februar 21, 2009, 20:13:20 pm
|
Da har jeg blitt sponset med eget sveiseapparat og et lite sveisekurs. Så da trekkes denne fra salg, og jobben starter i morgen.
|
|
|
111
|
Forum / Krigsmodeller / Sv: Hvor mange Kubler i Norge?
|
på: februar 15, 2009, 04:05:53 am
|
Hei.
Ligger nok noen stykker begravd under flystripa på Kjevik,Kristiansand. Her ble fly og annet materiell brukt som fyllmasse...
Av en eller annen grunn så er det samme historien på Lista flystasjon. Tjenestegjorde der i perioden 1990-2005. Traff mange av de gamle gutta fra krigen, og fikk jo høre noen historier. Det meste av fly og kjøretøyer ble samlet opp på flystasjonen for så å sprenges til fillebiter og senkes i myra mellom flystripa og "ammodumpa". (området med ammo bunkersene som står der i dag) Dette er i sør enden av flystripa. Sjekket litt rundt dette da jeg jobbet der og det ser ut som om det stemmer. Det ligger, eller det lå i alle fall en vingespiss halvt oppe i dagen uti myra der. Metallsøkeren som jeg lånte av EOD gutta hadde fullt utslag uansett hvor jeg svingte den når jeg tråkket rundt i myrvatten til langt over knea. Det som er det store problemet er at det kryr av blindgjenger uti denne myra. RAF slapp noen tusen tonn med bomber på Lista under krigen, så noen utgraving er vel ikke å anbefale. Kostet meg ca 15 min i grunnstilling hos stasjonssjefen etter den lille turen jeg hadde uti der. Det som ble meg fortalt av noen av de gamle krigerne er at enkelte kjøretøyer ble rullet rett ut i myra. I hovedsak Motorsykkler og lette kjøretøyer. Etter krigen ble Lista flystasjon oppgradert og drennert ut, mere enn tyskerene hadde gjort. Flystripa ble lagt om så mye av den gamle myra ligger nå delvis under sørenden av rullebanen. Med tanke på hvordan tilstanden på mumiene de graver opp fra ei myr etter et par tusen år er, så kan en jo bare drømme om hva som ligger nedi der.
|
|
|
113
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 69 MM MOTVEKTS VEIV ØNSKES KJØPT!
|
på: februar 08, 2009, 02:13:16 am
|
RS på gjøvik vet hva de driver med. Det negative er at de har mye å gjøre, så det kan ta litt tid før delene er klare. På den andre siden er det jo greit at de har mange oppdrag, sier litt om jobben de gjør. Hvordan prisen er sammenlignet med andre vet jeg ikke. Bryr meg heller ikke, så lenge resultatet av det de gjør er bra. Skal for første gang sette sammen en motor med motvektsvei, har aldrig brukt det selv. Selv om jeg ser fordelene med en slik veiv. Som det er sagt her tidligere, hør på de som vet hva de driver med. Det er flere i denne tråden som har noen motorer på samvitigheten. Hvis du begynner å se deg rundt, har Svendsen, Aaen og de gamle gutta brukt motvektsveiver? Tror ikke det. Hvorfor ikke?, Og hvorfor betaler folk godt for disse motorene? Jo de vet hva de er gode for!
|
|
|
116
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vippestell. 1:1,1 eller 1:1,25
|
på: februar 05, 2009, 18:45:54 pm
|
Husker en artikkel i VW Trends fra noen år tilbake der de satte 1:1,25 vipper på en Wasserboxer og fikk 10 hk ekstra. Uten at de gjorde noe annet med motoren. Effektøkningen ble dokumentert med før og etter måling på hjula. Det skulle bli rundt 11-12% økning da 2,1 wasserboxer i statene har 90 hk originalt. Det er uansett billige ekstra hk.
|
|
|
|