Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10
|
152
|
Forum / Cal-look / Sv: Er feite bakdekk "ekte" cal-look?
|
på: mai 28, 2008, 09:46:13 am
|
Det er viktig å skille mellom cal-look og drag race for å få det svaret riktig. Cal-look er burger,børnings,råning,stil og overaskende akselerasjoner ,og av og til stripa. Racing er mere transport tralle og eksprementering for å vinne over utfordrere, spesiellt "back in the days" vil jeg anta. Har sett mange bilder fra tiden og det er litt ulikt angående på bredden , men det er veldig vanlig med stor rulle omkrets. Det siste nevnte er jo veldig avgjørende for hvilken kasse og hk en har.
|
|
|
153
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motortype til T2
|
på: mai 28, 2008, 09:09:05 am
|
Du kan fint velge 1600 boble motor eller t4 motorer feks 2liter . Husk at du må ha alt kjøle blekket rundt motoren. Har du en frisk 1600 så går den ikke så værst . Boble motoren trenger oppgjenging til bakre motorfeste eller du kan kjøpe ett monterings kit fra unneberg bil. Har selv hatt frisk 1600 og 2 liter i Bay og under vanlig kjøring var prestasjonene nesten det samme. Det skal sies at 1600 var i en panel og var frisk. 2literen var i varebil med ruter og vekten blir noe mer. Topp farten på 2literen lå rundt ca.125kmt og ca 115kmt på 1600. Det som er fint med 2literen er gir kassa ,men standard 1600 blir for svak til den kassa.
|
|
|
156
|
Forum / Type 2 / Sv: Din type 2
|
på: mai 22, 2008, 17:36:58 pm
|
Det går et skille på 71 modellen så man kan ha litt feitere felger på 72 og opp.
|
|
|
158
|
Forum / Type 2 / Sv: Min -72 VW Transporter Camper
|
på: mai 21, 2008, 00:05:36 am
|
Fet bus! Og et pent og koselig interiør på denne tur bussen. For å få løs de varme hendlene på dachen må du under å ta av et klips så er det bare å trekke de rett ut. Men det finnes også en annen senere modell som er bare å trekke rett ut.Jg fikk mine seter rene med en kombinason av jif og cillit bang og børste. Men vet ikke om det er noe å anbefale da de ble noe "Sticky"etterpå. Tror egentlig de er missfarget de setene dine,ser slik ut.
|
|
|
160
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Er det flaut med original bil?
|
på: mai 17, 2008, 15:41:37 pm
|
Synes ikke orginal folket skal føle seg på noen måte i mindre tall eller "ukule"....Og egentlig tror jeg folk flest er mest til hengere av en bil med orginalt utseende. Veldig mange har et forhold til bobla og selv noen som ikke er intressert i bil kan da være en kritiker i hvor orginal bilen er . Fru Hansen som kjørte 65 modell bobla si i 12 år kan da da komme med kommentarer som at : "jeg kan ikke huske at min bil hadde en slik en". Desverre er det slik at eiere av orginal restaurerte biler holder de som mest i garasjen som et lite museum og de bilene ser lite til asfalt foruten på noen enkelte treff . Man får det svaret man vil ha et hvem og hvor man spør! Og det er kansje i spesielle fora orginal folket holder seg mest? Jeg synes jeg får mest negative kommentarer på at det og det ikke er orginal....men det er meg. Det paradoksale er at den grønne patinerte ,senkede med alufelger notchen til Lobo kan per kvaderat cm være mere orginal enn den nedslipte ny restaurerte "orginal bilen " til Herr Hansen.
|
|
|
161
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bytte kanaler, eller sveise der det er rusthull?
|
på: mai 15, 2008, 13:42:56 pm
|
Går du for reperasjonen er det bare å kappe bort jekkfestet. Deretter kappe hull i bungelen for å ta en titt. Prøv gjene med en skrutrekker å stikke hull i kanalen først. Klarer du det ikke holder de en stund til. Det rustne jekk festet kan ha kolapset under heving og forårsaket bungelen.
|
|
|
163
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bytte kanaler, eller sveise der det er rusthull?
|
på: mai 15, 2008, 13:25:33 pm
|
Det jeg ville ha begynt med er å kappe hull der det er rust . Kanskje er det bare mere rust og kanskje er det tidvis fin lakk. Drittjobben med all seise reperasjoner er reingjøring og nøyaktig tilpassing av plate biter. Er det gjort ordentlig rent går sveisinga lett og fort for den drevne. Kapping og reingjøring fikser de fleste og det er også lettere å bestemme seg for det en eller andre. Sverger selv til mest mulig av det orginale stålet så langt det lar seg ordne. Men som nevn tidligere er det ofte mere rust enn man tror.
|
|
|
165
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Glas pack potte
|
på: mai 09, 2008, 10:57:26 am
|
Jeg trenger en glaspack potte til! Gjerne rustete og gammel men bør være hel og solid og bra i sveisene. Flensen spiller ingen rolle!... Den skal bygges om så det er stort sett det mitre partiet som må være solid. Betaler max 350,- og etter tilstand. Mvh
|
|
|
166
|
Forum / Cal-look / Sv: cal-head
|
på: mai 06, 2008, 13:04:57 pm
|
Hmm... litt har da skjedd ! bilen har fått noen nye deler ..som andre seter , uttagbar enmanns bøyle , M Thompson shifter,annen eksos, og disse wide oval dekka som vist i dekk tråden. Planen for sommeren blir cal rute lister,matt svarte ventilasjonsruter , nytt glassfiber panser og felt lakkering. Men jeg stresser ikke
|
|
|
170
|
Forum / Snikk-snakk / Ser du etter en transporter?
|
på: april 29, 2008, 09:32:27 am
|
På finn ligger det opptil flere til salgs nå! Og inne på den ene salgs annonsen ligger det flere veldig billige bayer. panel,doka ,campers . Noe for en hver .
|
|
|
171
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bay spørsmål; veggen mellom tank og motor
|
på: april 21, 2008, 22:27:07 pm
|
T2 opp til og med 71 mod kan man" slippe "motor og gir i ett ned. Fra 72 og opp er det litt mere styr da den fikk et ekstra feste på girkassa samt at den ikke har den avtagbare bak plata. Man må da jekke motoren opp og sikte å stuke for å entre motoren ....men det går .
|
|
|
172
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hjelp!
|
på: april 20, 2008, 15:09:05 pm
|
1.Ta av luft filteret , 2. skru av forgasser og gas kabel.3.Løsne den store mutteren du kommer til bak vifte huset, mener du trenger en 36 mm kopp nøkkel med en lang arm, 4. lås reim hjulet med en kile (flat trekker)5. Ta av vifte reima . 6. Løsne de 4 stk 10mm skruene som holder plata bak dynamo. 7. trekk ut dynamo.
Sliter du med mutteren bak i vifte huset kan det lønne seg å ta bort vifte reima , så kan du sette vektøy på denne helst med lang arm . Da burde mutteren løsne. Har gjort jobben mangen ganger og får du løsnet den store mutteren kjappt er hele jobben gjort på en time.
Lykke til
|
|
|
174
|
Bruktbørsen / Deler selges / Kubel kriger
|
på: april 11, 2008, 11:42:18 am
|
Kriger fra corgi selges om jeg får 300,- eller mer. Litt av skilt nummeret henger på fortsatt. Kanonen er borte.
|
|
|
176
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Intercooler som oljekjøler.....selvfølgelig :)
|
på: mars 31, 2008, 12:14:53 pm
|
@Holmen
Nå har jo ikke EBB laget denne kjøleren .Han har fikset litt på den. Lappet to lapper på og borret et hull. Har man det som "prosjektgarasje" som hobby er det fint om man er kapabell til litt kapp,lapp og drill. Som å lime inn ei flis og pusse litt over. Synes det er gøy med prosjekt garasje som tar i bruk ting som blir ansett som søppel og skrot. Håper vi får se mere !
|
|
|
177
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Intercooler som oljekjøler.....selvfølgelig :)
|
på: mars 31, 2008, 01:21:01 am
|
Flott tråd! Fin å kunne lage å mekke tingene selv slik du gjør ! Mangen har mye penger i hendene i våre dager og har glemt litt at det går ann å fikse tingene selv. Og her er poenget ditt tror jeg. Det er også lett å glemme hvor lang tid og energi det tar å tjene de 650 kronene det koster for for ny olje kjøler. Pluss skatt ,porto,oppkrav,ventetid,miljøbelastinger osv. Det er derfor viktig å investere gode rammer for et hvert "prosjekt garasje" som verktøy og muligheter for enkel fabrikering. Av det jeg leser er dette ikke umulig å fikse i garasjen om man har et bra sveisapparat , drill, og en skrustikke. Stå på!
|
|
|
178
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Safe driving... NOT!
|
på: mars 29, 2008, 00:09:52 am
|
Moro å se -jeg ler ,synes de var nokså flinke selv om det gikk gale engang i blant. Gatebil blir nok ikke det samme lengre .
|
|
|
179
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bergers Bay / SCC Bussen 2008
|
på: mars 27, 2008, 21:29:35 pm
|
wow! Bilen ble sikkelig kul med de hjula! De andre detaljene gjorde seg også. Det er ikke lett å få tak i panel skyve dør til de tidlige modellene , men det det lar seg å sveise inn ny plate på den der. Gleder meg til å følge tråden.
|
|
|
|