VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Formula Vee på oktober 25, 2011, 12:49:04 pm



Tittel: Demontere vippestellet under lagring? -Er det EGENTLIG nødvendig?
Skrevet av: Formula Veeoktober 25, 2011, 12:49:04 pm
Har hørt om og vet om noen som gjør dette.
Men hvor viktig er det egentlig? Noen som har målt forskjell i fjærtrykk over en vintersesong med komprimert fjær?
Kontra ukomprimert?


Tittel: Sv: Demontere vippestellet under lagring? -Er det EGENTLIG nødvendig?
Skrevet av: Espen/VW54oktober 25, 2011, 13:20:31 pm
Og hva om man i stedet for å helle olje, skru av vipper, faktisk fyrer motoren i løpet av vinteren.. 


Tittel: Sv: Demontere vippestellet under lagring? -Er det EGENTLIG nødvendig?
Skrevet av: Erlend / bug66oktober 25, 2011, 14:20:38 pm
Hvor lang tid tar å skru av vippene? 15 min maks?

Fjærene kan få lavere styrke. Spes hvis det er mye temp forskjeller.


Tittel: Sv: Demontere vippestellet under lagring? -Er det EGENTLIG nødvendig?
Skrevet av: Lassenoktober 25, 2011, 15:40:37 pm
ta motoren inn i stuå , sett varmepompå på jevnt 24 grader... problem solved ;)


Tittel: Sv: Demontere vippestellet under lagring? -Er det EGENTLIG nødvendig?
Skrevet av: BeetleBugoktober 25, 2011, 16:48:49 pm
ta motoren inn i stuå , sett varmepompå på jevnt 24 grader... problem solved ;)

Flott å fint men hva da med de fjørene som konstant ligger sammenpresset? Skal du vri om nå og da? Klart fjørene mister trykk over tid og jeg har til og med opplevd å miste 20% trykk på en BugPack fjør presset til coil bind 1 gang.