VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: pWolf på mars 18, 2015, 22:50:15 pm



Tittel: Tips til dysing empi hpmx 44
Skrevet av: pWolfmars 18, 2015, 22:50:15 pm
1915 motor , tenning og ventiler justert.
Gassere er synka.
Går fint på lavt register men oppover i registeret så henger den litt igjen. Mlh mistenker at det gjøres noe med dysingen.
Har noen et forslag til dysing?

Dette sitter i nå

[attachment=1]


Tittel: Sv: Tips til dysing empi hpmx 44
Skrevet av: Jeemars 19, 2015, 02:40:25 am
Det høres ut som du er i nærheten med oppsettet du har. Om det er snakk om orginaltopper, uten videre bearbeiding. Men om du har mindre hoved dyser (bensin) ville jeg testet. Hold ørene oppe for ulyder. Hold luftdysene 40 over hoveddysene så er du i nærheten. Men fintuning kreves.


Tittel: Sv: Tips til dysing empi hpmx 44
Skrevet av: Kjell Roarmars 19, 2015, 07:55:55 am
Tips : Kost på motoren en fintuning i benk, så får du noen ekstra hk hele veien, og en triveligere motor enn du klarer å få til selv. Koster noen kroner, men er verdt det.


Tittel: Sv: Tips til dysing empi hpmx 44
Skrevet av: pWolfmars 19, 2015, 16:34:30 pm
Tips : Kost på motoren en fintuning i benk, så får du noen ekstra hk hele veien, og en triveligere motor enn du klarer å få til selv. Koster noen kroner, men er verdt det.

Ja den skal nok i benk hos en mister JEE iløpet av sommeren , må bare ringe å høre med ham først  :D


Tittel: Sv: Tips til dysing empi hpmx 44
Skrevet av: pWolfmars 19, 2015, 16:36:20 pm
Det høres ut som du er i nærheten med oppsettet du har. Om det er snakk om orginaltopper, uten videre bearbeiding. Men om du har mindre hoved dyser (bensin) ville jeg testet. Hold ørene oppe for ulyder. Hold luftdysene 40 over hoveddysene så er du i nærheten. Men fintuning kreves.

Toppene er fiksa litt på , men akkurat specs har jeg ikke helt fått greie på. Vi skal teste litt til uka så ringer jeg nok deg å bestiller benke time ;)


Tittel: Sv: Tips til dysing empi hpmx 44
Skrevet av: Formula Veemars 24, 2015, 23:27:34 pm
På min 1915 ble det ikke skikkelig gang på det før jeg satte på 32mm ringer og økt gasshastigheten.
Mener jeg endte opp med 55, 115 og 210, med uporta cb 044, 110 kam og csp supercompetition