483
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Olje skift! Hva annbefaler du!
|
på: august 05, 2008, 15:37:24 pm
|
Mener å huske at JHU postet en link på 2you om en svensk mc fyr som hadde utdannet seg/forsket litt på dette og laget en hjemmeside om resultatene han kom frem til. Mye bra lesestoff om viskositeter og innkjøring/oppstart av nybygde motorer.
|
|
|
486
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Olje skift! Hva annbefaler du!
|
på: august 04, 2008, 14:36:29 pm
|
Du må ihvertfall ikke finne på å tømme på syntetisk olje, den blir så tynn at den bare renner av... Here we go again..... Hvorfor er en syntetisk 10-40 olje tynnere enn en mineral 10-40 olje? LOL hehe var derfor jeg satt på en liten smiley nederst... fikk vel på en måte den reaksjonen jeg var ute etter...
|
|
|
492
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hørt om SCC:
|
på: juli 08, 2008, 08:47:09 am
|
Har hørt et rykte om at to nordlendinger i en hvit og brun bay er observert på vei til SCC i høy hastighet gjennom Europa med en gammel race-vw bakpå.......
Rester observert i en sving nær Hamburg:
Det har jeg også hørt rykter om! Kanskje det er noe i det da? Det ble sagt at de kjørte i Expressfart, så de rekker det nok selv om bayen var sliten (veldig brun nederst...) ...skal vistnokk være en utflytter fra Pennsylvania? sikkert bare snakk...
|
|
|
493
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hørt om SCC:
|
på: juli 07, 2008, 19:12:23 pm
|
Var i Västerås i helga, der kom jeg i prat med to svensker som kjørte boble. Den ene med type1 2165 turbo, som var bremset til like over 300 hk. Han andre hadde en type 4 på ikke mer en 2,9l som var bremset til "över fyrahundra" også den med turbo. Begge skulle til SCC...
|
|
|
495
|
Forum / Problemløseren / Sv: Startvansker på 1963 modell 1200
|
på: juli 01, 2008, 12:11:52 pm
|
Du sier at det er en bensinslange som suger seg flat, det kan tyde på at utluftingen i bensintanken er tett og bensinpumpa sliter med å pumpe bensin frem til forgasseren. Kan være greit å sjekke!
|
|
|
505
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Pick-up 1987 Rustfri!
|
på: juni 18, 2008, 21:50:01 pm
|
Disse ble vel levert med enten 1,9 eller 2,1 l vannboksere, så jeg vil tro det er det i denne å? Uansett så vil jeg anbefale deg å heller sette inn en annonse på vwbus.no forumet, da dette forumet er for luftkjølte vw's. Kan være lettere å få solgt'n der. Lykke til med salget! http://vwbus.no/forum
|
|
|
506
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: maskering ved pulverlakkering
|
på: juni 15, 2008, 09:00:19 am
|
Jeg leverte noen alufelger til pulverlakk. Der var det noen felter som ikke skulle lakkes. De tok å maskerte med alu-folie type "fra kjøkkenet". Min erfaring med dette er at det blir best resultat hvis du unngår "skjøter" i lakken, dvs det blir best hvis du lakker hele felgen.
Ved pulverlakk blir delene gjort statisk med strøm, så sprøyter de på pulveret som fester seg til alt som er statisk, før det blir sendt igjennom ovnen fortsatt med strømmen tilkoblet, slik at det smelter.
Og vips så har du en veldig fin og sterk overflate som tåler mer enn vanlig lakk... så lenge du ikke får en skade i lakken, da har du det gående!
|
|
|
|