mai 02, 2024, 23:47:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T-111 en prosjekttråd  (Lest 61969 ganger)
bug tech
Juniormedlem
**
Innlegg: 65
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #150 på: juni 22, 2011, 11:23:30 am »

Denne reprasjone er nok noe som ble gjort av Simen, han som hadde bilen etter Trond, han dreide ut og presset inn slitebane i alle tromlene, jeg tipper det er han som har byttet splines også.
Loggført

57 1200 T1 (Solgt)
69 2332 doka
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #151 på: juni 22, 2011, 12:09:41 pm »

Kanskje Simen er å friste til å ta på seg en jobb med å fikse dette også? eller er det andre der ute som har lyst til å tjene litt ekstra feriepenger?
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #152 på: juni 23, 2011, 20:04:48 pm »

Grunnen til at splines er utslitt er i alle fall ikke noe mysterium, som JHU påpeker.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #153 på: juni 23, 2011, 23:21:29 pm »

Bruker du varmebestandig loctite i tillegg, har du både loctite som holder og skruer..
Er splines like nyere modeller?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #154 på: august 30, 2011, 10:33:44 am »

Mekket dette bildet for en tysker, passer jo inn her på en måte også.

* T111vsRader.jpg (89.34 KB. 261x800 - vist 557 ganger.)

Loggført

Speed is no substitute for direction
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #155 på: august 30, 2011, 11:21:48 am »

Egentlig ganske utrolig at den forskjellen i bredden på eikene kan gjøre en så stor visuell forskjell! T-111 felgene er veldig mye finere!
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #156 på: august 30, 2011, 11:37:14 am »

Mekket dette bildet for en tysker, passer jo inn her på en måte også.
[ Vedlegg ]

Kult! Helge? Nå?
Loggført

SCREWDRIVER #2
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #157 på: august 30, 2011, 13:13:22 pm »

Eg syns at de felgene i kombo med bremser e bare steinkult Glad
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #158 på: august 31, 2011, 16:03:31 pm »

Eg syns at de felgene i kombo med bremser e bare steinkult Glad

Amen!
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #159 på: august 31, 2011, 17:01:09 pm »

x10
Loggført
V-111
Medlem
***
Innlegg: 123
Bosted: Grong



Vis profil
« Svar #160 på: september 02, 2011, 20:13:21 pm »

Har du sett denne?


Edit: Ser bildet er kommentert
« Siste redigering: september 02, 2011, 20:15:58 pm av V-111 » Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #161 på: september 09, 2011, 11:32:25 am »

Ja, får stadig bilder og gamle bilblader med bilde av gobilen :-) Det e like kjekt hver gang.
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Airborne
Supermedlem
*****
Innlegg: 738
Bosted:



Vis profil
« Svar #162 på: september 19, 2011, 18:20:35 pm »

Bruker du de originale "studs`ene" (Eller hva det nå heter på norsk - hjulbolter? ) på 356 bremsene? Hvilken type muttere bruker du isåfall som passer felgene? Er det bolter med forsenkning inn i felgen, eller er det bolter med flat anleggsfale mot felgen du bruker? (Driver og knoter med mine 356 bremser og Crestlines felger.....)

Bjørn
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #163 på: september 20, 2011, 21:40:08 pm »

Bjørn, jeg kappet ned bolter til Landcruiser for å få på ET Mags på 356 bremser.
Loggført
Airborne
Supermedlem
*****
Innlegg: 738
Bosted:



Vis profil
« Svar #164 på: september 21, 2011, 10:30:57 am »

Takk for tips! Har landcruiser boltene samme dimensjon på splines som de originale porsche boltene?
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #165 på: september 22, 2011, 22:40:17 pm »

Du kan maile meg på j-steiro@online.no , så slipper vi å ødelegge tråded. Kan sikkert få tatt noen bilder.
Loggført
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #166 på: september 23, 2011, 15:40:32 pm »

Fin tråd! Og kjempefin bil!!!!!! Gliser
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #167 på: januar 07, 2012, 23:36:14 pm »

Skal montere sikkerhets belter i bilen før neste sesong, og lurer på hva slags type eg skal gå for. Noen tips ?
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #168 på: januar 07, 2012, 23:53:40 pm »

Wolfburg vest har noen fine "originale"
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #169 på: januar 07, 2012, 23:58:19 pm »

Jeg monterte i Ovalen min før turen til SCC i fjor. 3 punkts uten snelle fra http://www.wolfsburgwest.com/

Borret hull i gulvet på hver side av stolene, samt et hull i b stolpen. Tok et flattjern som jeg laget gjenger i å tredde opp i b-stolpen (pass på at du ikke borrer for høyt pga kassene til pilene) fra innsiden og skrudde fast. Sikkert bedre å sveise fast en mutter på baksiden av flattjernet men jeg hadde ikke sveiseapparat der og da. M10x1,5 gjenger får holde ei stund. Sikkert ikke ideelt men bedre enn å treffe rattet med fullt moment.

Originalitet måtte vike for sikkerheten, klart tegn på at jeg nærmer meg 40.
Loggført

1961 T1 - Custom
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #170 på: januar 08, 2012, 21:31:44 pm »

kos har motoren fungert ? er de heilt konge å kjøra insp ?    Rekker tunge
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #171 på: januar 08, 2012, 21:41:21 pm »

D e jo ikkje akkurat noge originalbil dette så d som eg lure litt på e om d finnes noe som "passer" bilen liksom...... Vett at d tidligere har vært montert noe som var festet i noen øyebolter i gulv bak stolene. Så eg får vel undersøke litt.....
Btw så startet eg opp maskinisten i går og d bare virker:-) skulle bare hatt litt tid til å shinet motorrom.....
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #172 på: januar 08, 2012, 21:51:55 pm »

D e jo ikkje akkurat noge originalbil dette så d som eg lure litt på e om d finnes noe som "passer" bilen liksom...... Vett at d tidligere har vært montert noe som var festet i noen øyebolter i gulv bak stolene. Så eg får vel undersøke litt.....
Btw så startet eg opp maskinisten i går og d bare virker:-) skulle bare hatt litt tid til å shinet motorrom.....


http://www.pedersens-racing.no/ finner du 4 punkt seler som er godkjente (e-merket) og andre som ikke er godkjente men til løpsbruk   Glad

2 stk 4 punkt i frontsetene med øyebolter x 2 i gulvet og "skulderbeltene" ned mellom bakseterygg og pute passer nok bedre på din bil.

Jeg skal ha denne løsningen i T-1776. Har kjøpt røde e-merkede sabelt belter men tror jeg har ombestemt meg og skal kjøpe nye  Flau
Loggført

1961 T1 - Custom
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #173 på: januar 08, 2012, 22:01:47 pm »

Hvis T111 fortsatt har Porsche seter foran så er 4-punk seler ikke å anbefale. Da selene ikke vil holde deg fast i en evt kollisjon. Selene vil skli nedover sidene på stolen.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #174 på: januar 08, 2012, 22:13:22 pm »

thingen får og insp motor til sommers. da bare 1600 med mexico og en liten sneglehus i tilegg.Glad  har flere ecu er liggende nå om du sko trenge en neste gang du fyller den med vann Rekker tunge
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #175 på: januar 08, 2012, 22:37:22 pm »

Hvis T111 fortsatt har Porsche seter foran så er 4-punk seler ikke å anbefale. Da selene ikke vil holde deg fast i en evt kollisjon. Selene vil skli nedover sidene på stolen.

Det har den ja, kom ikke på det jeg.

Da blir det 3 eller 2 punkts på deg da endre.
Loggført

1961 T1 - Custom
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #176 på: januar 09, 2012, 10:46:19 am »

Det er jo litt av poenget som Pål nevner her. Har porschestolene som sagt og da blir vel 4 punkt nesten livsfarlige...... men bobla er vel ikkje noen trygg bil i utgangspuktet heller......
Får lete litt og finne noe i grått eller svart trur eg. 2 eller 3 punkt.

@jalokey
Godt å vite at du har delelager på ecu, men bilen står i tørr å god garasje så det e så bra så :-)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #177 på: juli 14, 2012, 16:04:16 pm »

Eg går å lurer på å gjer noe med denne. Skifte farge, fjerne noe av callooken å få litt mere original/resto bil. Muligens luftfjæring. Er det galskap? Bør denne bilen bli slik den er? Kom med meninger. Kravet eg har er at det skal ikkje være nyere enn 63 mod cab eller 57 mod sedan med ragtop. Vil ha en pen originalfarge :-) :-)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

ts
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #178 på: juli 14, 2012, 16:56:03 pm »

Skal du bytte den vekk eller gjøre om på T-111 ?

Jeg solgte nettopp varianten her i Bergen. Har nok arbeid med razoren fremover.
Loggført

57 - 117 Oval Ragtop - Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #179 på: juli 14, 2012, 17:05:34 pm »

Eg går å lurer på å gjer noe med denne. Skifte farge, fjerne noe av callooken å få litt mere original/resto bil. Muligens luftfjæring. Er det galskap?

JA!
Hvorfor endre en vinner?  Øyerulling Gliser
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!