mai 02, 2024, 16:35:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motorvarmer  (Lest 887 ganger)
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« på: september 17, 2011, 13:05:13 pm »

Hei! Glad
Jeg har en komplett motorvarmer med rør og ledninger, kan noen hjelpe med diagram over hvordan dette skal kobles/se ut?
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: september 17, 2011, 14:00:41 pm »

Øh...

Skrur du ikke bare ut lokket under  oljesila og skrur fast elementet?
Ledningen legger du der du vil ha den.

 Øyerulling
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #2 på: september 17, 2011, 14:33:57 pm »

ikke vet jeg? hehe Fulgte med i en eske! Men Er det kansje jeg som tar feil her!?
Heter det kansje bensinvarmer? Skal gi varme i cupeen om jeg ikke tar feil!?
Heter eberspächer.
Har jeg skrevet feil navn beklager jeg! er ikke akkurat expert!
Loggført
Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 17, 2011, 23:41:33 pm »

Prøv denne: http://www.aircooledheaven.com/blog/Article/12.html
eller:
http://classicvw.org/eberspacher/
Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #4 på: september 18, 2011, 01:37:54 am »

Har i sommer drevet og installert en Eberspächer BN2 i min 1302. Det er ikke akkurat gjort i en fei, kan man si... Ikke virker den etter at jeg satt den inn heller, men har nå fått den på plass. Tok noen ettermiddager og vel så det.
Det skal skjæres ut/borres fem huller i karroseriet og legges opp en del ledninger og rør. Du bør teste den før du setter den inn.

Hvilken bil har du? 1302, 1303 og standardboblene har forskjellig monteringssett (braketter, plater og plastrør), og hullene skal kappes forskjellig på de modellene.

Hvilken Eberspächer-modell har du? Står på det lille skiltet på varmeren.

Jeg kan sende deg dokumentasjon på installasjonen, hvis du vil. Fikk det fra en hyggelig kar på forumet her.

Jeg tror det enkleste er at du får team'et deg opp med en eller flere som allerede har slike montert. Da ser du hva som skal gjøres hvor på bilen, og ikke minst få sjekket at du har alt som skal være i den kartongen. Vanligvis er eksosrøret rustet opp, og du er heldig hvis du har absolutt alt av braketter og pakninger som trengs til din modell. Kan være lurt å gjøre unna delejakten før man begynner å skru.
Loggført
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #5 på: september 18, 2011, 09:22:59 am »

oki takker for svar! jeg har en 1302, men vet ikke hvilken varmer.
Her er den! dette var alt som fulgte med! kan sjekke nr senere...

* 11072011056.jpg (48.73 KB. 400x300 - vist 80 ganger.)

Mangler det noe? Trenger denne eget reele? det fulgte ikke med.

Loggført
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #6 på: september 18, 2011, 14:13:07 pm »

Ser ganske komplett ut det der!

Bildet er litt lite, men det er ut som du mangler:

- ledningsnettet som bryteren sitter på
- stålrøret for luftinnsug
- T-stykke for å koble deg innpå bensinledningen mellom tanken og tunnelen

De to L-formede tykke plastrørene hører til friskluften, og har ikke noe med Eberen å gjøre.

Dette skulle være et godt utgangspunkt!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!