Noen som har erfaring med å putte en 1600 Type 1 i en Porsche 912? Hva må gjøres mot girkasse/klutsj, motorfester bak (Type 2 eller Type 3 blokk som også har gjenger for dette?)?
Istedet for å få tak i en Porsche brannpumpe motor for å konvertere så regner jeg med at det blir enklere og billigere å kjøre med en type 1 motor i Porscha. Den har jo allerede det bakre motorfestet som burde stemme sånn bortimot.
Søk litt på thesamba.com. Står endel der.
Var selv inne på tanken om å gjøre dette med min 912, men gikk i stedet for å overhale/trimme original motoren. Noen vil si at du "ødelegger" porsche'n med en vw motor. Selv synes jeg ikke det er så ille. Sikkert gøy med en stor t1 motor, men jeg ville uansett tatt vare på den originale porsche motoren (om du har den da?)
Fysisk størrelsesmessig er vel motorene relativt like, men du må nok modde litt for å få tettet rundt motoren. Og så må du ordne noe for varme apparatet og staget fra gasspedalen.