mai 12, 2024, 16:23:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fredagstråd: Det største kuppet ditt?  (Lest 2202 ganger)
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« på: august 29, 2008, 10:43:23 am »

Hva er tidenes største "kupp" du selv har gjort i VW-verden? Bil / biler / del / deler ... samme hva. Fortell oss en god historie...eller fler!

Jeg starter:
Fredag kveld på Ekeberg for 5-6 år siden.. vi vandrer hvileløst omkring og på toppen av sletta er det en sånn sidrumpa full-størrelse buss som har rullet inn, smekk full av deler til Buick. Gubben driver og pakker ut og lemper banankasser utover gresset. Jeg registrerer at her er det Buick only og er iferd med å gå videre, da jeg gløtter inn i bussen gjennom den åpne sidedøra. Innenfor er det banakasser fra gulv til tak, og innerst, øverst.....i den øverste banankassen, ser jeg det stikker opp 1/4-del av et ratt. Treimitasjon og med krommet tutring... Hmm... Kan det være?... tenker jeg.

- Jeg spør gubben: -det rattet som stikker opp der inne - hva er det til?
- Hakke peiling sier gubben, alt jeg vet er at det ikke er til Buick..
- Kan jeg ta en titt? sier jeg

Han drar litt på det og lemper noen fler banankasser....etterhvert vipper han frem rattet og gir det til meg.....

200-kroner, så er det ditt! sier han..

I hendene mine ligger et strøkent EMPI VDM-ratt med tutknapp og hornring og sprekkfri kringle... På Ekeberg. For to hundre kroner...

Hhuuuuaahhhh....slikt gjør godt!



(ala dette: http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,1780.0.html)

Loggført

SCREWDRIVER #2
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #1 på: august 29, 2008, 10:59:30 am »

[håper det er lov med å komme med korrigeringer på de innspillene som kommer, jeg var nemelig en av de du gikk sammen med denne kvelden for 7-8 år siden....og husker fortsatt denne episoden...det var da du for alvor fikk "Radar-prisen" i klubben....den nesen der skal man ikke kimse av....men det som er nesten bedre enn de 300.- kronene du betalte for rattet...det er den kommentaren din da "nyvunnne" vennine (senere kone) hadde da du gledesstrålende viste fram først Solo-fatet som du hadde "fått" og som til nød gikk gjennom kontrollen hos henne.....og du lykkeligere enn noensinne dro fram det før omtalte rattet....SJÅ HÆR DA H... ET VDM-RATT TE TREHOINNERKRONA...!!"
Hun ser på det som det var noe du nett dro opp av den nærmeste kloakkkummen og utbryter lakonisk: "Øystein har du en bil uten ratt....??!"

...det var så deilig sagt at det nesten ikke kunne sies bedre....

Men det beviser at motsettninger tiltrekkes av hverandre...og at det rattet vil for ALLTID være mitt bilde på samlivet deres:

Leif
P.S. hva hun sa om de tingene jeg hadde med i bilen den gangen....det velger jeg å ikke ta med i denne positive tråden....
]
Loggført

SCREWDRIVER #1
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #2 på: august 29, 2008, 11:01:29 am »

Æ flire... Men Lif - del med oss et av dine kupp da! (Beige Oval...for eksempel...)

Det slår meg nå at vi har hatt en veldig liknende slik tråd tidligere..på tuju?
Loggført

SCREWDRIVER #2
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #3 på: august 29, 2008, 11:05:02 am »

Æ flire... Men Lif - del med oss et av dine kupp da! (Beige Oval...for eksempel...)

[som sagt tidligere....dette er en positiv tråd...og da skal vi ikke blande inn min og din`s eneste handel....noensinne...EVER-....!!]
Loggført

SCREWDRIVER #1
52split
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND


Strandbil


Vis profil
« Svar #4 på: august 29, 2008, 11:07:05 am »

[
Hun ser på det som det var noe du nett dro opp av den nærmeste kloakkkummen og utbryter lakonisk: "Øystein har du en bil uten ratt....??!"

]



Hehehe. Den var bra!!!
Loggført

T1 1966
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #5 på: august 29, 2008, 11:10:12 am »

Æ flire... Men Lif - del med oss et av dine kupp da! (Beige Oval...for eksempel...)

[som sagt tidligere....dette er en positiv tråd...og da skal vi ikke blande inn min og din`s eneste handel....noensinne...EVER-....!!]

Fortell oss om en annen slager da! Da du kjøpte kikkerter i Florida...
Loggført

SCREWDRIVER #2
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #6 på: august 29, 2008, 12:02:13 pm »

Jeg kjøpte raset svensk rallykross girkasse i Oslo for 800,- Plukket så ut en ZF IRS sperre som jeg solgte for 6000,- før jeg solgte resten for noen hundrelapper.
På ekeberg kjøpte jeg en ubrukt rød felg med space saver dekk for 50,-... solgte den for 3000,- til en Porsche eier som ikke hadde org reservehjul...

Kjøpte også ekte Westfalia takgrind i Bad Camberg... i år 2000, dvs et år det ikke var "treff" der, betalte ca 300 mener jeg...

Loggført

Speed is no substitute for direction
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #7 på: august 29, 2008, 12:06:45 pm »

Det er kanskje da jeg annonserte etter Type2 og fikk en telefon om en 23-vinduer som jeg kjøpte.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #8 på: august 29, 2008, 12:19:44 pm »

Ikke mitt, men min svoger sitt. I 1987/-88 var jeg med min svoger for å se på en eldre VW som stod i en gammel garage i Froland, i annonsen stod det vel bare "eldre VW" ts. Vi kjørte opp i min -80 talls callooker for å ta en titt, ingen andre hadde vist sin interesse.
Da gubben åpnet garagen etter litt lirking, stod det en flott 1957 mod. der, uten rust og greier, noe nedstøvet men ellers bra.Vi fikk hakaslepp begge to. Vi dro ut bilen, renset bensinfilter, fyllte på litt bensin, sjekket batteri. og vips der startet skiten. Vi kjørte den hjem for egen maskin, 5000,- fattigere. Dessverre solgte min svoger bilen året etterpå for 7000,- !!!!! Dette da han ikke hadde tid til den.
Idag angrer han fortsatt det salget.
Til og med den gangen var 5000,- for en oval litt billig, men gamlefar hadde jo ikke peiling, bilen var jo gammel !
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
TEW
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: august 29, 2008, 14:34:26 pm »

Akkurat nå som jeg er på jakt etter en doka igjen så fremstår jo denne som et kupp.

Fikk tips om at denne sto oppe i skogen på Darbu, og etter å ha tilslutt ha funnet eieren på Hønefoss, fikk jeg kjøpt den for den nette sum av kr 800,-

Dette var den gamle bilen til Darbu kolonial.

Det hører også med til historien at jeg noen år senere solgte den for 6000,- (tror jeg) fordi jeg ikke hadde plass til den.

Dette var i rund 90-92 om jeg ikke husker feil.

(Sukk) Flau
« Siste redigering: august 29, 2008, 14:49:49 pm av TEW » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #10 på: august 29, 2008, 22:09:34 pm »

Mangen bra historier, her!! Og mangen dårlege salg Øyerulling
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #11 på: august 29, 2008, 22:28:59 pm »

Jeg føler meg ikke hjemme i denne tråden.....da jeg dessverre har gjort mange flere "dårlige salg" enn "gode kjøp". Men veldig moro å lese om dere som er utstyrt med flax også Osteaktig

Keep em comin'
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
DVS-RACING
Medlem
***
Innlegg: 146
Bosted: Sørumsand



Vis profil
« Svar #12 på: august 30, 2008, 00:10:51 am »

Er usikker på hva det største kuppet var, men noen er jo hvert å nevne...
 
 En fyr gikk gjennom området vi satt og pusha deler på Bad Camberg '99  med et ikke ukjent VDM-ratt i hånda på tur ut mot porten til det lokale loppemarkedet rett ved sidan av treffplassen. Merkelig tenkte jeg og tok med noe tyske mark og gikk etter han. Flere hadde sett fyren med rattet og tenkt samme tanke... å følge etter han... fikk jeg vite da jeg kom tilbake med rattet i hånda,50 tyske mark lettere.

Fikk tak i australsk listverk til boble  for ikke mange kronene i Sydney for 10 år siden.

Fun-ho lagde modellbiler å New-Zealand og noen av disse er ekstremt mye verdt forsto jeg på VW-Nationals-treffet i Whangerei påsken '98. En fyr i Taranaki VWclub hadde byttet til seg en av de forkrommede utgavene av splittbuss mot en fullt kjørbar splittbuss scala 1:1. Very very hard to find sa han... 2 år senere fikk jeg med meg såpass mange at jeg ikke turde å fortelle det til noen der...     
Loggført
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #13 på: august 31, 2008, 08:40:14 am »

Morro tråd..

Jeg var på delemarked med min gode turkammerat Leif, eller Fusen..
dette var i granåsen... vi parkerte dokan til Leif på området, og gikk hver vår retning.. etter to minutter og 24 sec, fant jeg en kjent profil i en tilhenger.. der lå det en nos t 2 profilert bakfanger... løftet denne og spurte på pris.... han svarte 500, jeg prøvde meg på tre hundre... og selger sa, nei  jeg må ha 500.... ok sa jeg gikk fire skritt til venstre for å betale. og der......... mitt på bordet lå drømme rattet... et tilnærmet støkent PETRI PEALIT.. helt komplett.. jeg løftet rattet, spurte hva skal du ha for dette da? selger ser raskt på rattet, ser meg i øynene og sier, det der må jeg ha 200 for..... jeg klarer å holde tilbake smile til jeg har betalt...

det rattet sitter nå i tool boxen som kjøres daglig...

SOM JEG KOSER MEG:::


Alien
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #14 på: august 31, 2008, 11:36:03 am »

Jeg foreslår at vi bytter Tittel på tråden til  Det største ratt-kuppet ditt!!
Loggført

SCREWDRIVER #1
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!