mai 14, 2024, 07:37:26 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Rustproblemer der to stykker stål ligger oppå hverandre  (Lest 783 ganger)
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: februar 23, 2011, 01:23:15 am »

Heisann,

Dette er utvilsomt et problem som angår mange av oss. Jeg notert meg at jeg har korrosjon steder hvor to stykker stål ligger oppå hverandre. F.eks på T1 der flensene til stigtrinn eller skjermer boltes fast. Eller mellom braketten til bakfangerene og karosseriet.

Hva kan vi gjøre under restaureringen og i ettertid for å bekjempe fuktansanlingen? Lage større glippe mellom stålstykkene, slik at fukten renner bort? Satse på at vi klarer å gjøre det tett (vil neppe fungere på sikt)? Hva er deres hypoteser og erfaringer?

Takk for det.

Mvh,
Marius
Loggført
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #1 på: februar 23, 2011, 07:41:57 am »

Jeg sverger til en real runde med "tynnstoff" i kriker og kroker etter restaurering av biler. Dette kryper inn over alt, og legger seg på steder der vann/kondens ellers ville lagt seg på stålet. Så står bilen på bukker en dag eller to og drypper fra seg. Overskytende vaskes av med tennvæske eller white sprit. Mange som glemmer dette når bilen står der nylakkert og fin.
« Siste redigering: februar 24, 2011, 07:36:04 am av GeirH » Loggført

Har laaang VW-pause.
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #2 på: februar 23, 2011, 07:59:38 am »

Jeg brukte skikkelig offshore grunning. Først kost i alle skjøter etc. deretter lakkering. Tok rikelig på kosten slik at det rant godt inn i sprekker/skjøter. Da får jeg grunnet steder jeg ikke kommer til med sprøyte.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 24, 2011, 07:27:31 am »

Jeg brukte en punktfres, og tok av noen av disse delene. Gjorde en god slipe grunne lakkejobb, og sveiste på igjen. Driten er at du må behandle på nytt der du har sveiset. Men skikkelig tokomponent grunning, og lakk har virket her iallefall...
Petter'n.
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!