mai 07, 2024, 23:33:59 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4 5
61  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: juli 31, 2014, 08:44:05 am
Da har det endelig skjedd litt på boble fronten igjen.
Fikk tatt meg en tur ned til Hot Shop i ferien og handlet inn eksos til motoren, stabstag foran og bak pluss nytt teppe.

Etter at jeg fikk kjøpt eksos kunne jeg endelig montere motoren. Siden jeg ikke hadde peiling på tilstand så har jeg montert opp motor og kasse på en pall. Motoren lå i deler da jeg kjøpte bilen, så det var greit å få gjort en test oppstart for å få et bilde av tilstand.

Jeg startet med å gjøre alle grunninnstillinger, tenning, terningsnekkefølge og stift.
Først tok jeg ut pluggene og kjørte på starteren til jeg ikke oljetrykk på motoren, uten belastning. Så var det litt plunder med å få bensinpumpa til å suge men, så for det var i orden startet den uten mer tull Glad

Selv om motoren gikk måtte det til litt justering, det viste seg at vektene i fordeleren hadde rustet fast slik at den ikke regulerte tenningen og forgasseren hadde selvfølgelig irret igjen Blunker
Nå er dette ordnet og den ser ut til å gå som ei klokke Glad   


Litt nye deler.


Rett før oppstart Glad


Slik den står nå


Trykk på bildet så er det en liten video av motoren igang Glad
62  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: juni 03, 2014, 21:43:56 pm
Da er prosjekt coilovers i gang, har tilpasset alle delene mangler bare sveise, lakkere og ferdig montering. Glad







63  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Hjelp, må rydde lokalene! Diverse glassfiber, glass, hengerfester støtfangere på: mai 21, 2014, 08:50:20 am
Jeg er interessert i fanger foran og brak til 02.
Har du mulighet til å sende de? 
64  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: mai 14, 2014, 13:02:14 pm
Jo jeg ser den, jeg kjører med AVO golf coilovers selv på min 03. Jeg hadde før justerbare VW bein med stor fjær. Med det oppsettet ble det mye subbing og dunking i bakken pga for slappe fjærer. For å fikse dette satte jeg i golf dempere, som bør være mye stivere foran siden Golfen har motoren foran. Det hjalp lite. Så satte jeg på CSP senkefjærer for å få det stivere, men det hjalp ingen ting. Da gikk jeg for AVO golf coilovers. De kommer med 220 lbs fjærer som vil være bra stivt på en golf, passende for banekjøring i følge AVO. Jeg fant selv ut at 110 lbs var det vanlige coilover kit ble solgt med, les Kercher/CSP og lignende. Det var i følge eksperten komfortabelt nok til at man kunne selge det til alle.
Komfort var ikke det jeg var ute etter, jeg ville ha bilen lav, les ca 10 cm bakkeklaring og samtidig ikke grunnstøte etter en fartshump, og da kreves harde dempere og stive fjærer.
I følge http://www.laperformance.co.uk/blog/ så var 150lbs det de brukte på bane. Så jeg gikk for 180lbs fjærer.

Nå er grunnstøtingene svært skjeldne og bilen er lavere enn før. Og jeg får faktisk skryt for hvor komfortabel bilen er...   Øyerulling


Du har selvfølgelig helt rett i at det blir mindre felg kant med denne forstillingen. Selv har jeg 6" foran, men skal vel på med 7" etterhvert.

Takk for svar, bra å høre andres erfaringer på området! Glad
Tydelig at der er forskjellig erfaringer med å bruke G1 bein noen har samme erfaring som deg mens andre sier som jeg påsto her tidligere at de er for korte. Mulig det er mest med kvalitet og fabrikat å gjøre. 

Jeg er ikke veldig fan av smale framhjul så derfor vil jeg tvi holde på 3-bolt forstillinga. Risikerer vel å få dårlig svingradius men, noen kompromisser må det vel bli. Blunker Her er en link til den tråden jeg har hentet inspirasjon fra:     
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=506462&postdays=0&postorder=asc&start=0
65  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: mai 14, 2014, 09:29:11 am
Om du bytter bærearmene og spindlene til 1303 så er golf1 beinene bolt on.  Blunker

Ja de er bolt on men, coilover bein fra golf blir ekstremt korte på boble, slik at du må justere de mye opp og sjansen for at demperen slår helt ut ved kjøring er stor. 
Pluss at 1303 forstilling øker sporvidden og det er jeg ikke interessert i, så det er en mening bak galskapen.  Blunker
66  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: mai 14, 2014, 08:45:38 am
Kom med teorien da, kanskje fler kan bidra?

Tenkte og ved hjelp av mitt betydelige Golf mk1 delelager å bygge coilovere selv.

Demperbein med 3 bolt kappes og tilpasses Golf mk1 innsatsdempere (må visstnok være Koni på grunn av innsnevringen i boble beinene)
Jeg har et sett med coilover til mk1 liggende så tenker å bruke fjærer og hjelpefjærer fra de, så kjøpe 7" gjengerør og justeringsmuttere fra ebay.

Kom gjerne med innspill hvis noen har noe erfaringer med dette.

Jeg vet selvfølgelig at dette aldri blir godkjent så dette er for "moroskyld"           
67  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: mai 13, 2014, 21:33:44 pm
Er det noen som har noen demperbein med 3-bolt innfesting jeg trenger kun røret/beinet ikke spindel osv.
Tegnger disse til en en liten teori jeg tenkte og teste i praksis, si fra hvis noen har, som jeg kan få kjøpt for en billig penge. Glad
68  Forum / Problemløseren / Sv: Eberspacher BN2 luftvarmer på: april 08, 2014, 19:52:56 pm


Gidder du å sende om jeg betaler frakt? Er din lik som jeg har?

Den er lik din ja.
Hele varmern og alle rørene ligger i en stor pappeske, som sagt kan du få den hvis du gidder å hente den.
69  Forum / Problemløseren / Sv: Eberspacher BN2 luftvarmer på: mars 21, 2014, 08:23:29 am
Jeg har en hel liggende, den kan du få hvis du gidder å hente den. Glad
70  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: mars 18, 2014, 23:00:03 pm
Åååhhh,ser bra ut Glad Når har du planer om å få den på veien?

Takk for det, håper å kunne få den gjennom EU-kontroll og få skiler i løpet av sommeren Glad

Den bunnpanna så delikat ut! Hva har du lakkert den med?

Den er grunnet med Biltema sin to komponent epoxy grunning, og nå der den lakkert svart med to komponent akryllakk fra biltema. Det er første gang jeg prøver to komonent produktene til biltema, det ser veldig greit ut så langt.



71  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: mars 17, 2014, 22:49:45 pm
Da er flyndra endelig grunnet Glad





72  Forum / Snikk-snakk / Sv: Levere inn boble til vraking på: mars 12, 2014, 17:17:55 pm
Bak på toppen av "tunnelen" under baksetet, ved den luken hvor du løsner geitoverføringa fra girkassa.   
73  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: mars 11, 2014, 11:48:56 am
Om du sjekker 70 cm bakenfor, der de to 17mm boltene sitter så er det ikke uvanlig med rust der også.

Er det på undersiden av området jeg har ringet rundt med rødt her?
Isåfall er det ikke noe tegn til tilsvarende skade der, hele det området er sandblåst på begge sider og ser bra ut. Glad

74  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: mars 11, 2014, 08:30:23 am
Har du delt bilen eller jobber du med en helt ny bunn?

Har delt bilen ja, så dette er samme originale bunn. Glad
75  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: mars 10, 2014, 22:25:32 pm
Da har jeg fått lagt inn ei god økt på flyndra i går og nå i kveld.
Tror den nå er ferdig rustmessig og er klar til å lakkering etterhvert. Glad

Tok bra med bilde så, ja bilder sier mer enn tusen ord Blunker





















76  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: februar 26, 2014, 14:26:24 pm
Det er interessant og høre hvordan andre løser utfordringer med rust.  Glad

Jeg for min del har aldri brukt kjemisk rustfjerner så det har jeg ikke noe erfaring med.

Fremgangsmåten jeg har kommet frem til er å sandblåse, behandle med rustomvandler (rust melk) og til slutt epoxygrunning før ønsket topplag.
Man ser veldig godt om rustomvandleren virker eller ikke, på områder hvor det er sandblåst bort rust reagerer den raskt og blir til en dypblå jevn farge. De områdene som bare er blåst men , ikke rustne reagerer ikke omvandleren på samme måte. Du ser at den er ujevn i fargen og noen ganger reagerer den ikke i det hele tatt og blir bare liggende opp på som ei brun gugge.

Etter anbefaling fra lakkerer bruker jeg eksentersliper og pusser/sliper bort den overflødige omvandleren, fordi den får ei hard overflate som gir dårlig heft for grunning/lakk.
Omvandleren reagerer kjemisk med rusten å hindrer at den får jobbe videre, derfor er det ikke noe poeng å ha den på områder der du kan slipe rent. Det er mye viktigere at den ligger nede i porene som blir veldig tydelige særlig ved sandblåsing.

Wuth og biltema sine omvandlerer fungerer i prinsippet helt likt. Begge angriper rusta kjemisk og gir deg en hard blå overflate hvor i teorien rusten skal være stoppet. Den store forskjellen jeg opplever er at Wuth sin er veldig enkel og jobbe med når den er "ferdig", jeg kan veldig enkelt pusse bort overflødig omvandler med eksentersliper. Mens biltema sin bare kliner seg i pussepapiret på eksentersliperen. Skal men bruke biltema sin så bør en gå over med et papir med tynner å tørke bort overskuddet når den begynner å skifte farge.

Jeg er på ingen måte noe ekspert på området men, dette er ihvertfall mine tanker og erfaringer rundt bruk av rustomvandler. Glad

Må også poengtere at omvandler og kjemisk rustfjerner ikke er det samme.                         
77  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: februar 25, 2014, 22:40:32 pm
Bra prosjekt! Pøs på meg bilder når monteringa begynner også Osteaktig

Takk for det!:) ja får prøve og oppdatere med bilder jevnlig.

Verksted med ordentlig smøregrøft! Nice!

Morsomt å se en til GL boble på gang. Her følges det, du må stå på videre!  Blunker

Smøregrav er kjempe fint det kunne nok tenkt med løftebukk men, verkstedet er i utgansgpunktet et lanbruksvekrsted så må inn med tresker osv å da er det ikke plass til løftebukk. Blunker
Hva looken blir til slutt er nok ikke riktig så entydig som navnet på tråden tilsier Blunker

Hvilken rustomvandler benytter du?

Jeg bruker Wurth sin, den er dyr men jeg er hvertfal velig fornøyd med den. Har også brukt biltema sin men, den blir seig i overflaten så den er vanskelig og slipe/pusse, selv etter et par dager. Jeg bruker alltid å pusse bort alt det overflødige slik at omvandeleren kun ligger igjen i porene. Jeg har inntrykk av at den har absolut best virkning etter sandblåsing. Har brukt denne på biler som har gått i salt mange år etterpå uten at det ruster mer enn normalt.
78  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: februar 23, 2014, 22:16:54 pm
tommel opp. Ser jo knallbra ut.
 skjønner jeg bare må hoppe i det igjen og prøve på nytt. brent barn lukter ille men prøver gjerne igjen Glad

No guts- no glory!   Gliser
Blei lekkert! Godt jobba  Glad

imponert!! veldi bra!

Takker for komentarer, hyggelig at folk liker det en driver å surrer med!  Glad


Har gjort en innsats på flyndra i helga.
Lånte meg en varmtvannsvasker for et par helger siden, fikk da spylet vekk det meste av gammel understells masse. Der hvor det lå tykt lag gikk det knall fint å spyle av men, der det lå bare et tynt lag greide jeg ikke spyle det bort. Gikk på denne helgen å fikk skrapet vekk det lille som var igjen etter spyling. Har i tillegg sandblåst alle plasser hvor det var rustangrep av betydning.

Fikk meg selvfølgelig en overraskelse i dag når under siden av flyndra er helt rein, det viser seg at rammehode har rustskader fra innsiden. Det er ikke tilfeldigvis noen her som har et løst rammehode eller en repro del liggende som kan selges til meg for en symbolsk sum? Jeg ser at den er å få kjøpt som repro del ny nå men, kvaliteten ser heller dårlig ut med tanke på passform. Send gjerne en PM hvis noen har noe. 

Her er flyndra sandblåst:


Her er rammehode og rustskadene jeg nevnet, hullene er etter litt lett banking med en skrutrekker.


Flyndra etter siste vask i efta, denne siden er også sandblåst og behandlet med rustomvandler.


Et lite før bilde av flyndra her ligger det 3-5mm med understells masse på hele.
   
79  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: februar 08, 2014, 22:53:40 pm
Da er endelig karosseriet lakkert, resultatet ble over all forventning Blunker
Lakkeringen gikk veldig bra når jeg fikk riktig blandingsforhold og gikk tilbake til den sprøyta jeg er mest komfortabel med, i tillegg hadde jeg 27grader i rommet idag.
Vurderte i går og finne frem karosserideler for og trene på men, etter at jeg hadde pussert ferdig karosseriet i dag ble fristelsen for stor og jeg bestemte med for å ta sjansen. Tenke som så at: "flaksen følger idioten" og i dag slo det for en gangs skyld til! Rekker tunge
Taket på bilen ble faktisk såpass bra at jeg kan se speilbilde av panelen i taket i garasjen. Det ble langt fra perfekt men synes resultatet bel bra med tanke på at jeg aramatør og gjør jobben i en garasje. Glad

Litt bilder da. Glad

Siste pussing.




Ferdig bil!!!!!!!!! Glad







 
80  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: februar 07, 2014, 14:08:55 pm
Fint å lese om andres erfaringer på dette, flott at du skriver og legger ut bilder av prosessen med å lakkere. Håper du får det til etterhvert Glad

Det er erfaringsutveksling som er hovedgrunn for mine prosjekt tråder, slike forum kan i enkelte tilfeller gi uvurderlig hjelp.
Som nevnt tidligere har jeg nå funnet synderen, så er lysere på det nå! Glad   

Oooops. Ja, det hjelper jo ikke  Blunker
For mye herder er nok verre enn litt eksperimentering med tynneren også. Kjør på!
Gleder meg til bilder av pokal-blanke skjermer  Gliser

Etter og ha prata med selger og en lakkerer i dag så sier de at mengden tynner kun er en veiledning. Den som skal lakkere må selv justere tynner i forhold til eget ønske og erfaringer.
Forhørte med også litt i forhold til at jeg har brukt feil blandingforhold og de mente så lenge den herdet og kunne pusses uten at det kliner seg i papiret for mye, så var det ikke noe grunn for at den lakken jeg har lagt på kunne ligge.

Jeg brukte samme feil blandingsforhold da jeg tok det lille inne i bilen og hadde ingen problemer med å pusse det etter et døgn. Så jeg er optimist og satser på at jeg slipper å pusse ned den lakken som er lagt på.  Glad   
81  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: februar 07, 2014, 12:32:52 pm
Personlig er jeg litt skeptisk til å leke kjemiker. Kan ikke nok om konsekvenser av det  Tvilende
 30 deler med tynner er mye (men Sikkens har kanskje en grunn?!).
Har ofte gjort motsatt med epoxy-primer (mer tynner) på store flater, for å få det så glatt som mulig før vannsliping, og det har gått fint. Kan ikke gi deg noe kvalifisert tips, desverre. Ring en lakkerer!

Jeg ville prøvd en skjerm e.l. og lekt litt med heftstrøk med sikkens egen oppskrift.  Google lakken din og finn databladet. Står typisk spesifisert hvor mange minutter du skal vente i 20 grader, før du legger det siste flytstrøket. For "tørr" lakk blir nok alltid appelsin, og man kan like godt satse på å lykkes. Av og til gjør man det  Osteaktig Og det er en god følelse!
Edru, konsentrert og full fokus er avgjørende! Ingen dagdrømming, da blir det fort mye sig  Gliser

Takk for mye nyttige innspill!
Har nå sjekket med selger av lakken og det viser seg at jeg har datablad på feil lakk. Trodde jeg hadde Sikkens lakk (som det står på pakkseddel) men, det viser seg at lakken jeg har er en Lesonal AT med blandingsforhold 5-2-1 og IKKE 100-50-30.
Så er ikke rart jeg opplevde bare problemer med lakk og ny sprøyte.
Riktig blandingsforhold og noen trenings biter så tror jeg detta skal gå mye bedre! Glad 
82  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: februar 07, 2014, 09:43:05 am
Trur nok jeg må legge død planen om å lakkere karosseri i helga og finne frem karosserideler å trene på. Er tross alt mye lettere å gjøre opp igjen en del enn hele karossen Blunker

Hva tenker du i forhold til tynner mengde? blande etter oppskrift eller bruke mindre tynner i håp om at det gir mindre risiko for renning. Min tanke er hvertfall at det er bedre med litt appelsinhud enn sig/renner. 
83  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: februar 07, 2014, 08:21:11 am
100-50-30 stemmer jo med databladet. Lakk (og epoxygrunning) er lett å få til å renne   Tvilende   
Sprøyter du et "heftstrøk" før du legger det siste med flyt? Man skal bygge opp tykkelsen i to etapper, med litt tørk i mellom (5-10 minutter). Tynneren fordamper (lakken kjennes litt klissete) , og når du legger på neste runde kan man legge på nok til å få fylt opp til flyt uten at det renner. Lettere sagt enn gjort! Det er dette som gjør det så sabla vanskelig å hel-lakkere en bil. (Mye lettere med mindre stykker/ deler). Man mister fort kontrollen på tida fordi det går for seint, og noe har tørket for mye (og det blir appelsinskall fordi det nye ikke flyter med det gamle). Vanskelig, men utrolig digg når man som lykkelig amatør får det til (noe som dessverre ikke skjer alltid i mitt tilfelle)  Flau Det betyr ikke at teorien ikke stemmer.   Glad

Lykke til! 

Takk for svar! Glad

Jeg la jo epoxygunning på nesten hele bilen dagen før uten noe trøbbel, så går dagen ble en liten nedtur. Blunker
I tillegg har jeg byttet sprøyte, på grunninga brukte jeg Biltema sin "proff sprøyte" og synes jeg hadde god kontroll. På lakken brukte jeg ei Ivata LPHV sprøyte som jeg "investerte" i til dette prosjektet. Synes Ivata'n var mye vanskeligere å bruke enn billig sprøyta fra Biltema, så jeg vurderer å gå tilbake til billig sprøyta siden jeg føler meg tryggere på den, selv om det i utgangspunktet er ei MYE dårligere sprøyte.

Det med et heftstrøk har ikke jeg gjort, så det er godt mulig det er der problemet ligger. Jeg hadde nok også altfor lav temperatur i går, var nok i underkant av 15 grader. Nå vurderer jeg om må begynne med noen løse karosserideler for å få litt følelsen med lakk og sprøyte.         
84  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: februar 06, 2014, 21:40:19 pm
Da er første lakkering gjort. Har lakkert "bagasjerom", motorrom, alt unnen til, hjulhus og alle skarpe kanter. Har i tillegg støvet over alle de store flatene som kontrast til siste pussinga før siste lakkering, så derfor ser det ikke pent ut nå.

Jeg lakkerte litt inni bilen en dag før her og synes lakken ble for tynn på gunn av for mye tynner selvom jeg hadde i mindre enn oppskriften, var desverre dum nok til og blande likt i dag.  Sint Det ble desverre noen sig, det er takk og lov ikke noe problem på de plassene jeg har lakkert nå. blanningsforholdet er 100lakk 50herder og 30tynner jeg er har redusert til 20tynner disse to gangene. Trur jeg må helt ned på 5%tynner, skal forhøre meg litt i morgen på hva jeg bør gjøre. Hvis noen av dere har noe erfaringer rundt dette så mottas det med stor takk!:) Bruker ikke BT som tidligere nevent i en annen tråd men Sikkens Autocryl, Autocylen er utganspungtet tynnere enn BT og skal være lettere og få til å flyte ut. Det er jo litt ironisk at det som skulle gjøre det enklere er problemet mitt;) 

Tok noen bilder i dag også, ble dårlig klavitet på bilene, men bilder er jo altid morro.Blunker







85  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: februar 05, 2014, 22:00:46 pm
Endelig begynner det å hjelpe, fikk lagt grunning i dag.  Glad



86  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: februar 02, 2014, 21:44:17 pm
Takk for du deler bilder. Stå på!

Mvh
BB

Ja må ut med noen bilder Blunker
Jeg har lite kjenskap til det tekniske på disse boblene så kommer nok mer tekniske spørsmål etterhvert og ikke bare bilder tenker jeg Glad

tøft!
en tråd som må følges nærmere Glad

grymt verksted  Kult

Hyggelig at folk følger med!
Må si dine prosjekter er til stor inspirasjon, spesilt siden jeg selv vurdere et rørramme prosjekt etterhvert (ikke med dette karosseriet) Blunker
Ja jeg tror det er takket være et fanastisk gardsveksted at min bil interesse er så stor som den er.

Hyggelig å se noen som har slik respekt for originallikhet i rustsveisingen.  Den var utrolig bra for rust den bilen din, gleder meg til å se den ferdig!

Jeg legger nok unødvendig mye tid å gjøre sveise arbeidet så godt det ikke skal være synlig eller at det må til et godt trent øye for å se hva som er gjort. En annen fordel med det er at det tvinger frem femstilling metoder som utfordere meg og tvinger med til å lære meg nye metoder. Jeg trives veldig med håndtverket med stål. Glad
87  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: februar 01, 2014, 21:20:36 pm
Har kommet godt i gang med pussing, og begynner å bli klar til lakkering. Håper og komme så langt at jeg får grunnet i løpet av morgen dagen.
Dette er min første hel lakkering på egenhånd så blir veldig spennende og se resultatet.

Bilen klar til kontrast.


Klar til pussing.



HMS på høyt nivå! Blunker


Nå er alt pusset med maskin med 240 korning håper å sparkle ferdig og få gunnet i morgen. Før ny kontrast og finpussing med 400korning.
88  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: januar 13, 2014, 22:07:38 pm
Da har det endelig skjedd litt i boble verden.

Nå er alt av understellsmasse fjærnet fra innerskjermer og alle områder hvor det var overflaterust er nå sannblåst og behandlet med rustomvandler.











89  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: mars 22, 2013, 09:53:08 am
Looking good! Tøffe felger !  Blunker

Ikke noe og utsette på de der nei!

Takk for det! Glad Må si de ser bedre ut på bilen enn jeg hadde forventet. Siden det ikke er noe understell på bilen for øyeblikket så vet jeg ikke hvorden det blir med plassen. Jeg kommer ikke til å bytte til glassfiker skjermer uansett, så må til og valse og noe stort verktøy med høy overtalingsevne. Blir spennende å se hvor de havner i skjermene, jeg kan vel i alle tilfeller glemme svingradius hvis jeg greier å få de under skjermbuene. Blunker

Ser veldig bra ut! Tøffe felger som passer godt til bilen du bygger.
Syntes forresten det var noe kjent med dem Blunker

Mvh
Arild Glad

Du synes det er noe kjent med dem ja! Blunker



Skal du ikke ha på Cookie Cutter`s felga ?
Lyst til å selge dem ?

Kan vurdere det, send meg en PM så kan vi se om vi blir enig om noe.
90  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: mars 17, 2013, 21:49:49 pm
Da er jeg endelig ferdig med rustsveising på karosseriet! Glad Har også gjort litt testing med felger i håp om å øke motivasjon litt.


Bra med biler.














Sider: 1 2 [3] 4 5
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!