VWNorge

Bruktbørsen => Eksterne salgs linker => Emne startet av: RZR-Andy på februar 18, 2008, 23:50:40 pm



Tittel: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: RZR-Andyfebruar 18, 2008, 23:50:40 pm
Lite å sette fingeren på her gitt... "feature car" i kastanjebrun, namnam!
(http://images.thesamba.com/vw/classifieds/pix/1944640.jpg)
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=568659


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Jon Tfebruar 18, 2008, 23:52:49 pm
relativt ok ja  ::)


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Oval57februar 19, 2008, 08:13:45 am
http://www.oldbug.com/richs50.htm

Bilen er pen og mye omtalt. Men om jeg skal bruke like mye tid på mine biler ville jeg holdt meg til VW-deler og spesifikasjoner. Noen som veit hvilken måned i 1950 de begynte med umbraco? Jeg hadde et juli 1950 prosjekt, der var det ingen umbraco ;)

Dessuten har denne bilen masse feil og andre "nyvinninger" som er mer eller mindre vellykket.

Det skulle har vært moro å kjøpt den og satt den i skikkelig original stand, med riktige KAMAX osv.

Når man ser på dette interiøret ser man hvor mis-match repro-interiør er. Om jeg noengang må bytte ut mitt venter jeg til noen lager dette skikkelig. Nei, Himmelservice har bare fått et godt rykte. Flere er velkomne på banen!



Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: FreddyBfebruar 19, 2008, 10:15:26 am
Nja.. For originalfreaken er det nok mykje å sette finger'n på, men for meg/menigmann er nok dette "Good Shit" så det held..

Hadde denne bilen "forsvart" ein salgspris på 400.000,- om den var dønn original..? Og er den spesiell nok til å forsvare 400.000,- slik den er no..?


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: LOBOfebruar 19, 2008, 10:18:23 am
Kan ikke begynne å klage på detaljer her asså ;) Er bare cremen alt sammen. En av mine desiderte favoritter!


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Knechtenfebruar 19, 2008, 11:42:14 am
Det sitter jo bare en 25 HK snurr i hekken på den, derfor litt vanskelig å forsvare moderniseringene. Hadde det vært en IDA værsting med de nødvendige modifiseringene for racing hadde det vært noe annet... Men denne hadde jo aldri satt sin fot i 6V garasjen, om så penga var der =)

Finnes ingen unnskyldning for å droppe OG detaljer på en bil til 400k når forstillinga og hjula er det eneste uoriginale... men det er ikke min bil =)


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: LOBOfebruar 19, 2008, 12:23:57 pm
Hadde man putta inni en IDA værsting i denne så hadde bilen ha vært ødelagt. Smaken er som baken ;)


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Oval57februar 19, 2008, 12:30:03 pm
Det sitter jo bare en 25 HK snurr i hekken på den,

Noen av oss bruker originalmotoren veit du! Skarr`e værra så skarre værra!

Finnes ingen unnskyldning for å droppe OG detaljer på en bil til 400k når forstillinga og hjula er det eneste uoriginale... men det er ikke min bil =)

Selvsagt. Det er en stor misforståelse at fine VW`s ikke skal ha originale og riktige deler.


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Knechtenfebruar 19, 2008, 12:42:33 pm
Lite å sette fingeren på her gitt... "feature car" i kastanjebrun, namnam!
(http://images.thesamba.com/vw/classifieds/pix/1944640.jpg)
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=568659


Bilen er ikke kastanjebrun som den burde, men "Texas Brown" hvis jeg ikke husker feil, altså IKKE en splitt farge... Men nå skal den ikke slaktes mer av meg... Denne bilen har fått en grundig gjennomgang på The Samba  :D

Bilen er tøff, men i den prisklassen må den tåle litt kommentarer.


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Dr. Ing. Brezelfürstenfebruar 19, 2008, 13:35:35 pm
Jeg synes faktisk det er på sin plass å si at denne bilen er mer original enn mange originalbiler som finnes ute i den store vide verden. Selv om den helt klart har brølere som umbraco, feil farge på interiørdetaljer, senking og felger osv.. har den også  originaldetajler som horder av originalfreaker bare kan se langt etter. F.eks: Jacketed K-manifold, OG "brass tag" over fordelerlokket, Batwing hornring og for ikke å snakke om pre 52 popouts som i seg selv er verdt en liten formue.
 
Jeg synes denne bilen er ganske tøff, men det har ikke noe med senking og felger å gjøre. Det er alle sjeldne smådeltaljene som fasinerer meg. Enig med kommentaren lengre opp - bilen trenger sårt
----KAMAX----

 ;) ;)


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: RZR-Andyfebruar 19, 2008, 18:23:45 pm
Ja, jeg ser nå at det er en god del svakheter med denne bilen ;D Lot meg antagelig blende av den blanke lakken, det er en tabbe folk gjør gang på gang - patinert original er så definitivt MYE bedre! :D Og hjulene hører vel heller hjemme på en Porsche om jeg ikke tar feil - nok en tabbe av eieren! ::) Får en fatt i Kamax lenger da, dere som er inne på OG-Stuff? Og i såfall hvor?


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Trond Dahlfebruar 19, 2008, 18:45:58 pm
Svakheter jeg lett kunne levd med :-D


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: LOBOfebruar 19, 2008, 19:33:18 pm
Dørhåndtakene er ganske kule da ;)


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: JSfebruar 19, 2008, 21:28:09 pm
"Problemet" med en bil som er så vannvittig overrestaurert som denne er i mine øyne at den ikke er bygd for å kjøre med.  :-\


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: LOBOfebruar 19, 2008, 21:48:05 pm
Jepp, tenk det første steinsprut hakket på bagasjelokket :( Blir ikke artig lengre når man må vaske oppkjørselen sin med zalo hver gang man skal lufte bilen.


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Dr. Ing. Brezelfürstenfebruar 19, 2008, 22:07:40 pm
Ja, jeg ser nå at det er en god del svakheter med denne bilen ;D Lot meg antagelig blende av den blanke lakken, det er en tabbe folk gjør gang på gang - patinert original er så definitivt MYE bedre! :D Og hjulene hører vel heller hjemme på en Porsche om jeg ikke tar feil - nok en tabbe av eieren! ::) Får en fatt i Kamax lenger da, dere som er inne på OG-Stuff? Og i såfall hvor?

Kamax er å få tak i.
Óg hvis du i tillegg ikke tar til takke med 13mm bolter, men bare MÅ HA 14mm - slik som de fleste av oss i 6V OutlaVWs - er det bare en utvei: Samle én og én inntil du har nok til hele bilen. :)
Det finnes også hele kit til salgs, men jeg er skeptisk til om dette faktisk er originalvare.

Jeg synes det mest imponerende med denne bilen er detaljnivået. Alt man alltids kan kjøpe over disk for penger enten det er snakk om tjenester eller deler, imponerer meg egentlig ikke. Det er kun ett spørsmål om hvor tjukk lommebok du har.
En helt annen sak er den nitidig letingen etter alle delene som må ligge bak.
Du skal følge med en god stund for i det hele tatt å komme over disse delene.


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: T1-55februar 20, 2008, 01:40:52 am
Er dette kamax som dere snakker om?, isåfall har jeg i massevis...:-)


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: RZR-Andyfebruar 20, 2008, 09:16:48 am
Står det Kamax på bolthodet og det er 14mm så er det vel stor sannsynlighet for at det er Kamax? Mener å huske det var en historie om dette på thesamba en gang...
Jeg er forøvrig helt enig i 6V Outlaw-filosofien her om at penger og kjøpt arbeid ikke imponerer, jeg er helt klart langt mer interessert i originale urestaurerte eller bare delvis restaurerte biler med passelig utvalg av smakfulle detaljer. Det fine med denne var at den ikke var nedlesset med unødvendigheter som etter min mening blir overkill...
Tar forøvrig vare på alle gamle bolter og renser de.


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Hot Owlfebruar 20, 2008, 09:30:03 am
Alle feilene satt til side, det må jo være et godt utgangspunkt for en restaurering, om stålet ikke er bulkete og stygt under sparkelen. Kamax bolter kan man få tak i, og det samme med en IDA motor...


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: RZR-Andyfebruar 20, 2008, 09:36:23 am
$70000 for et godt restaureringsprosjekt... hvorfor ikke ;) Får sikkert litt for alle umbrakoene om du selger de samlet!


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Oval57februar 20, 2008, 10:20:58 am
Som jeg har skrevet over så er det et UTMERKET (?) restaureringsobjekt for å bli en fin bil i klassen for "det folk tror er original" (for de som husker de legendariske diskusjonene på VW2you).

De som har originaldeler de vil bli kvitt, bare ta kontakt! Jeg har UMBRACO å bytte med  :P


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: BeetleBugfebruar 20, 2008, 11:43:37 am
Denne bilen gir meg INGENTING! Finner den rett og slett drit kjedelig. Pen? tja.. men skal en stå å glo på bilen? 25hk? Javel... går jo knapt fremover. Og dette har vel kanskje nåværende eier og samler også funnet ut?

Denne er i samme klasse men 100 ganger mer morsom og $10 000 rimeligere; http://www.oldbug.com/diablogris.htm

Mine two cents...

BB


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Dr. Ing. Brezelfürstenfebruar 20, 2008, 11:46:09 am
Denne bilen gir meg INGENTING! Finner den rett og slett drit kjedelig. Pen? tja.. men skal en stå å glo på bilen? 25hk? Javel... går jo knapt fremover. Og dette har vel kanskje nåværende eier og samler også funnet ut?

Denne er i samme klasse men 100 ganger mer morsom og $10 000 rimeligere; http://www.oldbug.com/diablogris.htm

Mine two cents...

BB

Artig at du sier det.
For min del er det helt og totalt motsatt.
Den du lenket til synes JEG er gørkjedelig i forhold til den brune.


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Dr. Ing. Brezelfürstenfebruar 20, 2008, 11:50:05 am
Som jeg har skrevet over så er det et UTMERKET (?) restaureringsobjekt for å bli en fin bil i klassen for "det folk tror er original" (for de som husker de legendariske diskusjonene på VW2you).

De som har originaldeler de vil bli kvitt, bare ta kontakt! Jeg har UMBRACO å bytte med  :P

Are you quoting me?  He he.

"Gratulerer du har vunnet prisen i klassen: Det folk tror er original" var en artig tråd.
Moro når temperaturen stiger litt på forumet.

Når det gjelder 25 hk, synes jeg egentlig det er noe av det tøffeste ved den brune. Og hva er egentlig kjedelig med 25hk? Jeg synes det er en kjempespennende motor. Den har en masse smådetaljer som skiller den fra 30 hk. Artig å finne forskjellene og samle til seg alle særegenheter som er riktig for tidsepoken. Nettopp dette er det flotte med den brune splitten. Den har mengder av disse særegenhetene. :)


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Oval57februar 20, 2008, 12:09:10 pm
Denne bilen gir meg INGENTING! Finner den rett og slett drit kjedelig. Pen? tja.. men skal en stå å glo på bilen? 25hk? Javel... går jo knapt fremover. Og dette har vel kanskje nåværende eier og samler også funnet ut?

Denne er i samme klasse men 100 ganger mer morsom og $10 000 rimeligere; http://www.oldbug.com/diablogris.htm

Mine two cents...

BB

Jeeeeesp! Bilen ser både fin og godt restaurert ut, men det har jo ingenting med VW å gjøre? Denne bilen har så mange nye og uspennende duppeditter at du like gjerne kunne handle en Honda. Noen ganger lurer jeg på om de som bygger slike biler liker VW/folkevogner i det hele tatt. Jeg mener ikke at alt må være orginalt, men det er moro når mest mulig av det er der. Selv holder jeg akkurat på å restaurere de brune gummimattene til splitten.


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: BeetleBugfebruar 20, 2008, 12:44:26 pm
Deilig å lese at vi alle er forskjellige... Gir meg selv et forsøk på å forklare meg, om mulig, litt bedre;

Jeg finner begge bilene sjelløse, overrestaurerte, oversminkete og kjedelige men Eldiablo byder meg opp til dans på en måte den brune overhodet ikke gjør. Jeg kunne gledet meg til å fyre Eldiablo opp, kunne glodd på gasserne, varve 8000 og jeg kunne misbrukt den totalt på stripa.

Eller enklere forklart; begge bilene er for meg som en smellvakker blondinne. Kjekk å kose med for en kort periode men ikke noe å bygge et forhold på. Den ene er bare vakker mens den andre er vakker og jævlig god i senga.

Mvh
BB



Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Dr. Ing. Brezelfürstenfebruar 20, 2008, 13:12:34 pm
Deilig å lese at vi alle er forskjellige... Gir meg selv et forsøk på å forklare meg, om mulig, litt bedre;

Jeg finner begge bilene sjelløse, overrestaurerte, oversminkete og kjedelige men Eldiablo byder meg opp til dans på en måte den brune overhodet ikke gjør. Jeg kunne gledet meg til å fyre Eldiablo opp, kunne glodd på gasserne, varve 8000 og jeg kunne misbrukt den totalt på stripa.

Eller enklere forklart; begge bilene er for meg som en smellvakker blondinne. Kjekk å kose med for en kort periode men ikke noe å bygge et forhold på. Den ene er bare vakker mens den andre er vakker og jævlig god i senga.

Mvh
BB



Hehe. De språklige bildene dine er hysterisk morsomme. :D 
Litt av en sammenligning.
Enig i at det finnes mer artige biler enn begge disse to. Hadde jeg hatt råd til å velge fra øverste hylle, ville ingen av disse stått øverst på listen for å si det slik. Urestaurert - litt frynsete splittcab står øverst på min liste 8)

Jeg tenker på begge disse bilene som smellvakre blondiner med altfor mye sminke. Den ene er sjeldent pen, mens den andre likner til forveksling på en rekke andre pene blondiner. Uansett, jeg "har ingen sjanse" på noen av disse damene okke som... Way out of my league anyway :-[


 


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Espen/VW54februar 20, 2008, 13:15:28 pm
Jeeeeesp! Bilen ser både fin og godt restaurert ut, men det har jo ingenting med VW å gjøre? Denne bilen har så mange nye og uspennende duppeditter at du like gjerne kunne handle en Honda. Noen ganger lurer jeg på om de som bygger slike biler liker VW/folkevogner i det hele tatt. Jeg mener ikke at alt må være orginalt, men det er moro når mest mulig av det er der. Selv holder jeg akkurat på å restaurere de brune gummimattene til splitten.

Selv om ikke alt er der, og man har fiksa opp litt i forhold til orginalen. Bla efekt økning. Så har det faktisk mye med vw og gjøre. Det handler om at man kan forbedre alt. Men samtidig beholde sjarmen. Du er velkommen til å bli med en tur i sommer og se hva jeg mener. ;)


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Dr. Ing. Brezelfürstenfebruar 20, 2008, 13:20:19 pm
Jeeeeesp! Bilen ser både fin og godt restaurert ut, men det har jo ingenting med VW å gjøre? Denne bilen har så mange nye og uspennende duppeditter at du like gjerne kunne handle en Honda. Noen ganger lurer jeg på om de som bygger slike biler liker VW/folkevogner i det hele tatt. Jeg mener ikke at alt må være orginalt, men det er moro når mest mulig av det er der. Selv holder jeg akkurat på å restaurere de brune gummimattene til splitten.

Selv om ikke alt er der, og man har fiksa opp litt i forhold til orginalen. Bla efekt økning. Så har det faktisk mye med vw og gjøre. Det handler om at man kan forbedre alt. Men samtidig beholde sjarmen. Du er velkommen til å bli med en tur i sommer og se hva jeg mener. ;)

Dette fører ingen steds hen gutter  :)
Dere har to vidt forskjellige utgangspunkter. Den ene mener bobla blir tøffere med tekniske forbedringer, den andre mener det tøffeste er å beholde mest mulig av det originale, men med noen tidsriktige modifikasjoner.

Jeg sier bare:
1. Smaken er som baken
2. Kult eller stygt - det må du selv avgjøre
3. Ingen har rett og ingen tar feil.

Vil dere diskutere rett elller galt kan dere heller snakke om korrekt fargekombinasjon på rattstamme, girstang og brekk fra 50-51 i forhold til bilens opprinnelige farge. DA GÅR DET I HVERT FALL AN Å HA RETT ELLER TA FEIL
 ;)


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Espen/VW54februar 20, 2008, 13:38:07 pm
Jeeeeesp! Bilen ser både fin og godt restaurert ut, men det har jo ingenting med VW å gjøre? Denne bilen har så mange nye og uspennende duppeditter at du like gjerne kunne handle en Honda. Noen ganger lurer jeg på om de som bygger slike biler liker VW/folkevogner i det hele tatt. Jeg mener ikke at alt må være orginalt, men det er moro når mest mulig av det er der. Selv holder jeg akkurat på å restaurere de brune gummimattene til splitten.

Selv om ikke alt er der, og man har fiksa opp litt i forhold til orginalen. Bla efekt økning. Så har det faktisk mye med vw og gjøre. Det handler om at man kan forbedre alt. Men samtidig beholde sjarmen. Du er velkommen til å bli med en tur i sommer og se hva jeg mener. ;)

Dette fører ingen steds hen gutter  :)
Dere har to vidt forskjellige utgangspunkter. Den ene mener bobla blir tøffere med tekniske forbedringer, den andre mener det tøffeste er å beholde mest mulig av det originale, men med noen tidsriktige modifikasjoner.

Jeg sier bare:
1. Smaken er som baken
2. Kult eller stygt - det må du selv avgjøre
3. Ingen har rett og ingen tar feil.

Vil dere diskutere rett elller galt kan dere heller snakke om korrekt fargekombinasjon på rattstamme, girstang og brekk fra 50-51 i forhold til bilens opprinnelige farge. DA GÅR DET I HVERT FALL AN Å HA RETT ELLER TA FEIL
 ;)

Poenget mitt er ikke hva som er rett eller galt når det gjelder org/ombygd. Poenget mitt er at det er ganske drøyt å si at den bilen dette startet med og da veldig andre med den ikke har noe med vw og gjøre. det er å ta ting litt feil retning..






Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Dr. Ing. Brezelfürstenfebruar 20, 2008, 13:45:46 pm
Jeeeeesp! Bilen ser både fin og godt restaurert ut, men det har jo ingenting med VW å gjøre? Denne bilen har så mange nye og uspennende duppeditter at du like gjerne kunne handle en Honda. Noen ganger lurer jeg på om de som bygger slike biler liker VW/folkevogner i det hele tatt. Jeg mener ikke at alt må være orginalt, men det er moro når mest mulig av det er der. Selv holder jeg akkurat på å restaurere de brune gummimattene til splitten.

Selv om ikke alt er der, og man har fiksa opp litt i forhold til orginalen. Bla efekt økning. Så har det faktisk mye med vw og gjøre. Det handler om at man kan forbedre alt. Men samtidig beholde sjarmen. Du er velkommen til å bli med en tur i sommer og se hva jeg mener. ;)

Dette fører ingen steds hen gutter  :)
Dere har to vidt forskjellige utgangspunkter. Den ene mener bobla blir tøffere med tekniske forbedringer, den andre mener det tøffeste er å beholde mest mulig av det originale, men med noen tidsriktige modifikasjoner.

Jeg sier bare:
1. Smaken er som baken
2. Kult eller stygt - det må du selv avgjøre
3. Ingen har rett og ingen tar feil.

Vil dere diskutere rett elller galt kan dere heller snakke om korrekt fargekombinasjon på rattstamme, girstang og brekk fra 50-51 i forhold til bilens opprinnelige farge. DA GÅR DET I HVERT FALL AN Å HA RETT ELLER TA FEIL
 ;)

Poenget mitt er ikke hva som er rett eller galt når det gjelder org/ombygd. Poenget mitt er at det er ganske drøyt å si at den bilen dette startet med og da veldig andre med den ikke har noe med vw og gjøre. det er å ta ting litt feil retning..






Det kan du si, men dette dreier seg fremdeles om meninger spør du meg. At en person sier at dette har- eller ikke har noe med VW å gjøre, er ingen opplest og vedtatt sannhet.
Jeg mener fremdeles at det dreier seg om smak og behag.
Legg like gjerne denne ballen død først som sist. :)

Det må da være lov å ha meninger du synes er drøye?
Jeg har sikkert også en masse drøye meninger om VW  :)
Leser i hvert fall daglig andres meninger om VW som jeg synes er drøye :)


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba - si din mening!
Skrevet av: Oval57februar 20, 2008, 14:00:11 pm
Ref VW54: jeg har både kjørt og sittet på med div. gamle VW`s med store og størrre motorer. Uten å ha kjørt alle, men ut i fra de jeg har kjørt Type 1 med større motor, er det INGEN som slår en god gammel Porsche 911 eller en 356.
Folkevogna krever en del radikale og ikke radikale ombygginger for å kunne kjøres behagelig med større motor osv.

Dette finnes i Porsche 911.


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Paasanfebruar 20, 2008, 14:06:40 pm
Denne bilen gir meg INGENTING! Finner den rett og slett drit kjedelig. Pen? tja.. men skal en stå å glo på bilen? 25hk? Javel... går jo knapt fremover. Og dette har vel kanskje nåværende eier og samler også funnet ut?

Denne er i samme klasse men 100 ganger mer morsom og $10 000 rimeligere; http://www.oldbug.com/diablogris.htm

Mine two cents...

BB

Den du linker til er vel ikke helt feil :D Fantastisk detaljnivå NYDELIG


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba - si din mening!
Skrevet av: Knechtenfebruar 20, 2008, 14:12:30 pm
Ref VW54: jeg har både kjørt og sittet på med div. gamle VW`s med store og størrre motorer. Uten å ha kjørt alle, men ut i fra de jeg har kjørt Type 1 med større motor, er det INGEN som slår en god gammel Porsche 911 eller en 356.
Folkevogna krever en del radikale og ikke radikale ombygginger for å kunne kjøres behagelig med større motor osv.

Dette finnes i Porsche 911.

Nå må du ikke banne i kjærka unge mann, eller så blir du kippa ut av både forumet og din egen garasje  :-*


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba - si din mening!
Skrevet av: Oval57februar 20, 2008, 14:16:23 pm
Ref VW54: jeg har både kjørt og sittet på med div. gamle VW`s med store og størrre motorer. Uten å ha kjørt alle, men ut i fra de jeg har kjørt Type 1 med større motor, er det INGEN som slår en god gammel Porsche 911 eller en 356.
Folkevogna krever en del radikale og ikke radikale ombygginger for å kunne kjøres behagelig med større motor osv.

Dette finnes i Porsche 911.

Nå må du ikke banne i kjærka unge mann, eller så blir du kippa ut av både forumet og din egen garasje  :-*

Måtte bare!


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Hot Owlfebruar 20, 2008, 14:23:03 pm
Vi snakker ikke lenger om "biler" når vi er på dette nivået, det eneste som gjenstår når ting har sklidd slik ut er VANSKELIGHETSGRAD...  for meg er det vanskelighets grad som er greia, jo vanskeligere jo bedre.

Å finne en ukomplett splitt å få den akkuratt slik den kom ut av butikken er vanskelig, ja kanskje nesten helt umulig.

Å bare finne bilen er også vanskelig... eller umulig.

Å finne sannheten om hvordan ting VAR er vanskelig.... eller um..øh.. nei det skal jeg ikke si.

Å bygge en modifisert bil er LETT

Å bygge en modifisert bil som er PEN og funker ev vanskelig, noen tror det avhenger av penger og arbeidstimer...

Å bygge delene bilen er laget av selv er vanskeligere

Å bygge så strøkent som den grå er vanskelig

Å bygge den SELV så strøken som den grå er vanskeligere



Det er nok av folk på nett som klapper og blir kjempe happy for bilder av biler... det er ikke feil med meninger med litt innhold i.


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Dr. Ing. Brezelfürstenfebruar 20, 2008, 14:45:42 pm
Vi snakker ikke lenger om "biler" når vi er på dette nivået, det eneste som gjenstår når ting har sklidd slik ut er VANSKELIGHETSGRAD...  for meg er det vanskelighets grad som er greia, jo vanskeligere jo bedre.

Å finne en ukomplett splitt å få den akkuratt slik den kom ut av butikken er vanskelig, ja kanskje nesten helt umulig.

Å bare finne bilen er også vanskelig... eller umulig.

Å finne sannheten om hvordan ting VAR er vanskelig.... eller um..øh.. nei det skal jeg ikke si.

Å bygge en modifisert bil er LETT

Å bygge en modifisert bil som er PEN og funker ev vanskelig, noen tror det avhenger av penger og arbeidstimer...

Å bygge delene bilen er laget av selv er vanskeligere

Å bygge så strøkent som den grå er vanskelig

Å bygge den SELV så strøken som den grå er vanskeligere



Det er nok av folk på nett som klapper og blir kjempe happy for bilder av biler... det er ikke feil med meninger med litt innhold i.


Helt enig! Vanskelighetsgrad er stikkordet. Hvis vi skal trekke dette eksempelet videre til feks til premiering av originale VWer på treff, så mener jeg at nettopp samme stikkord kan brukes: Hva er mest vanskelig å stille opp med? Jo, en bil som er så nært urørt av menneskehender etter samlebåndet på Wolfsburg som det lar seg gjøre. ALT som er gjort med bilen vil derfor være trekk fra totalsummen. Eks: Hvis en urestaurert oval med 60000 på telleren kommer med ny lakk, dekk, to uoriginale skjermer og nyere glass i frontruta, vil den oppnå maksimalt kanskje
80% av totalscore ved bedømming. Mao INGEN bil vil få 100% score ved bedømming og de som skal bedømme bør ha peiling for å si det sånn. DET ville vært bedømming etter vanskelighetsgrad. ALT som ikke er inntakt i forhold til autentisitet må dommerne forsøke å oppdage under bedømming. ALL annen bedømming av originalbil SYNES JEG ER HELT meningsløst.  - Men der har De meg, som Hr. Klinke sa i teaterstykket Den Spanske flue. :)


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Dr. Ing. Brezelfürstenfebruar 20, 2008, 15:00:11 pm
Jeeeeesp! Bilen ser både fin og godt restaurert ut, men det har jo ingenting med VW å gjøre? Denne bilen har så mange nye og uspennende duppeditter at du like gjerne kunne handle en Honda. Noen ganger lurer jeg på om de som bygger slike biler liker VW/folkevogner i det hele tatt. Jeg mener ikke at alt må være orginalt, men det er moro når mest mulig av det er der. Selv holder jeg akkurat på å restaurere de brune gummimattene til splitten.

Selv om ikke alt er der, og man har fiksa opp litt i forhold til orginalen. Bla efekt økning. Så har det faktisk mye med vw og gjøre. Det handler om at man kan forbedre alt. Men samtidig beholde sjarmen. Du er velkommen til å bli med en tur i sommer og se hva jeg mener. ;)

Hvis man først skal være flisespikker så kan jo jeg feks velge å henge meg opp i utsagnet: "Det handler om at man kan forbedre alt". Nei, det handler om at DU ønsker å forbedre. For MEG blir dette helt feil. Jeg er ikke ute etter å forbedre noe som helst, noe neppe Oval57/Håkon er enig med deg om heller. JEG feks, er bare ute etter å bevare, eller å restaurere slik at det blir slik det opprinnelig var. Skal jeg forbedre noe for å få bedre kjøreegenskaper eller større effekt enn hva man kunne få på 50-60 tallet (tidsriktig forbedringer), ville jeg valgt en nyere/annerledes bil.
Jeg liker bobla for det den er, og ikke for hva jeg kan få den til å bli.
Hvem som VELGER å mene noe om dette har - eller ikke har noe med VW å gjøre, er knekkende likegyldig.


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Hot Owlfebruar 20, 2008, 15:33:57 pm
Eks: Hvis en urestaurert oval med 60000 på telleren kommer med ny lakk, dekk, to uoriginale skjermer og nyere glass i frontruta, vil den oppnå maksimalt kanskje
80% av totalscore ved bedømming. Mao INGEN bil vil få 100% score ved bedømming og de som skal bedømme bør ha peiling for å si det sånn. eg, som Hr. Klinke sa i teaterstykket Den Spanske flue. :)

En ubrukt boble fra 2000 tallet er vel nærmest å få 100% skulle jeg tro...
Men hva er vanskelig med det?


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: SplitManfebruar 20, 2008, 15:41:50 pm
Vi fremfører stykket: PREMIEUTDELING
I rollen som blond, stum pokaloverleverer-dame (BPOD): SplitMan
I rollen som premie-mottaker (PM): JHU og TrondBibbeNonSplitMan

- BPOD: "I dag har vi passert en viktig og stor milepæl i vwnorge.no sin historie"
- JHU og Bibbe tørker øyne og øre, vrir seg i kontorstolen, lukker et utall chattevindu, forumer, "data-ting" og vender blikket til en tråd de har moderert som best de kan.....
- BPOD: "For dette fortjener man en premie"
- PM: "Ka e de da?"
- BPOD: "Hva annet enn en kadmium-belagt M8/14mm KAMAX? - Og ikke hvilken som helst - den umuligste av dem alle. Den som fester bakskjermen helt fremst, nederst på alle pre-Mars-1949 biler. Den som må borres ut på alle biler, til alle tider. Den med slagmuttertrekker-merkene fra vinkel-skralla, den som bare ble brukt på denne ene fremste bolten av Helmut på venstre side av samlebåndet i Wolfsburg....DEN...Kamax-bolten. Med pipe-merkene."
- PM: "Åffor premierast me då?"
- BPOD: "vwnorge.no har ENDELIG fått en vaskeekte TUJU-tråd .... en tråd med meninger, med diskusjon, med saklighet, med spenning, med identitet, med referanse-behov, med historie. En deilig tråd! DERFOR - premieres man på en dag som denne. WE LOVE IT!"
- JHU & Bibbe: "Takk for alt kjære ...... vwnorge"


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: SplitManfebruar 20, 2008, 15:43:21 pm
Eks: Hvis en urestaurert oval med 60000 på telleren kommer med ny lakk, dekk, to uoriginale skjermer og nyere glass i frontruta, vil den oppnå maksimalt kanskje
80% av totalscore ved bedømming. Mao INGEN bil vil få 100% score ved bedømming og de som skal bedømme bør ha peiling for å si det sånn. eg, som Hr. Klinke sa i teaterstykket Den Spanske flue. :)

En ubrukt boble fra 2000 tallet er vel nærmest å få 100% skulle jeg tro...
Men hva er vanskelig med det?

Alltid gjelder jo:

DESS ELDRE, DESS BEDRE, DESS VANSKELIGERE


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: RZR-Andyfebruar 20, 2008, 18:17:56 pm
Jøss, engasjerte debattanter her i dag, gitt! Deilig med saftige tuju-kommentarer som får lattermusklene i gang - det skuespillet urfremføres kanskje på SCC? ;)
Den grå ragtopen er enormt fin, og et røverkjøp til $60000 (!). Den havner vel hos Russel Ritchie eller noen av de andre engelske oppkjøperne snart? Eller i Japan? Eller i oljebyen Stavanger?


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Endre Dfebruar 20, 2008, 18:41:37 pm
Eller i oljebyen Stavanger?
:D



Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: JSfebruar 20, 2008, 18:50:06 pm
Er det ikke Russel som skal selge den brune da? Eller er det fler i Aberdeen som driver med VW i den prisklassen?


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Trond Dahlfebruar 20, 2008, 18:51:31 pm
Mente og at Russell R har kjøpt den brune, men selger den nok sikkert via oldbugs igjen.


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: RZR-Andyfebruar 20, 2008, 21:01:09 pm
Noen her som har vært og sett samlingen hans, forresten?


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Trond Dahlfebruar 20, 2008, 21:04:14 pm
Jeg var en tur i Januar 2007 å siklet og prøvde et par biler ja.. det var en gledens dag må jeg si...
Spesiell feeling å sitte med min egen rumpe i gule chop'n og gates splitten f.eks...


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: JSfebruar 20, 2008, 21:17:36 pm
Så noe av den på EBI. 12 biler eller deromkring.


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: RZR-Andyfebruar 20, 2008, 22:00:30 pm
Gates-splitten er det den blå (Randy Gates)? Så nær du kommer nybil i en gammelbil, tenker jeg? Synes jeg så noen bilder av et par billastere fra UK, en fra Aberdeen og så var det Outlavws? Pluss en viss japaner som har for mange biler? EBI var nok noe av det verste vi kunne gå glipp av i fjor ja... argh!


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: JSfebruar 20, 2008, 22:05:43 pm
Gates-bilen er den blå ja. For øvrig en av de mest uinteressante bilene som var på EBI i mine øyne.
Det var vel en frakter fra Gassergarage og en fra Outlaws. Mr.Komori fra Flat 4 tror jeg bare hadde den vinrøde splitt-chopen der.
Resten av samlingen stod hjemme i Tokyo. Han skulle komme med en annen bil i år hørte jeg. Tror Russel også skulle ta med noen andre.


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Oval57februar 21, 2008, 09:48:01 am
14 mm hode på Kamax sluttet de med midt i mars 1958. Da var det 13 mm hode som gjaldt. De skruene har tykt hode og er anderledes enn 14 mm. På fars 70-mod. restaurering er det selvsagt 13 mm Kamax som er brukt til å feste skjermene. Noe annet skulle tatt seg ut?  :P

På en og samme bil kan det være en god blanding av Kamax, Rasche og Verbus.

Splitman: du får en premie du også for kreativitet!


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Hot Owlfebruar 21, 2008, 10:23:01 am
Da var det 13 mm hode som gjaldt. De skruene har tykt hode og er anderledes enn 14 mm.

Og FOR en nydelig bolt den tykkhodede Kamaxen er, selv om jeg liker den litt lettere looken Verbusen har, så er det Kamaxen som er grom gutten.


På en og samme bil kan det være en god blanding av Kamax, Rasche og Verbus.

Det finnes også en incognito som nok bruktes av samlebånd-arbeidere som var ute etter den clean'e looken.

Tykkhodede skjermbolter er bare en kjempe ide! Og hvem behøver 14mm grep for å skru inn en m8..  min påstand er ingen.


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Dr. Ing. Brezelfürstenfebruar 21, 2008, 11:43:54 am
Da var det 13 mm hode som gjaldt. De skruene har tykt hode og er anderledes enn 14 mm.

Og FOR en nydelig bolt den tykkhodede Kamaxen er, selv om jeg liker den litt lettere looken Verbusen har, så er det Kamaxen som er grom gutten.


På en og samme bil kan det være en god blanding av Kamax, Rasche og Verbus.

Det finnes også en incognito som nok bruktes av samlebånd-arbeidere som var ute etter den clean'e looken.

Tykkhodede skjermbolter er bare en kjempe ide! Og hvem behøver 14mm grep for å skru inn en m8..  min påstand er ingen.

Her er da ikke snakk om hva man behøver eller ikke - bare autentisitet betyr noe for min del :) Hvorfor i det hele tatt stille seg spørsmålet JHU?.. Jeg forholder meg strictly(vintage) til hva jeg kjenner ble levert fra fabrikken (lettere overdrevet utsagn) . HVORFOR "Ferdinand" valgte den ene eller den andre løsningen på 50 tallet er først og fremst interessant i et historisk perspektiv - IKKE for å finne forbedringspotensialet.
 
Noen bruker kreativiteten sin til å gjøre VOLDSOMME modifikasjoner på bilen sin - som foreksempel å bytte ALLE boltene ut med syrefast :P - andre bruker kreativiteten sin til å finne "nye veier til Rom" (lete i årevis etter dokumentasjon for å finne ut når ulike endringer kom, samt finne såkalte "period pictures")     

Heck!
Jeg vil ha følelsen av gammel bil når jeg setter meg bak rattet!
Det SKAL lukte gammal ull og hestetæggel.
Det SKAL være litt krøkkete å gire med usynka kasse.
Bilens historie SKAL ikke ligge bak 5 lag lakk, sparkel og TMI-interiør (Grøss)
Det SKAL være originalt 50talls oppkast bak baksetet.
Det SKAL være... nei nå holder det kanskje...

Hadde bilen min vært som ny bil, uten kraftig vining ved relativt lave turtall ville det tatt knekken på all sjarm for min del :)
Artig med Okrasa, Denzel, Pepco, Express og 356 osv osv, men min grense går definitivt et eller annet sted ved den grusomme delte dymanofoten, og noe jeg tror kalles dobbel-portedhet som visstnok enkelte obskure miljøer har en interesse for. (GRØSS og GRU)  8)

***And all this is comming from a guy with a Kvikk Service engine in the back...***
Tru det eller ei :o


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Hot Owlfebruar 21, 2008, 13:01:45 pm
Jeg sier IKKE at du har feil, for det har du ikke... men det er noe litt Amish over "greia" di...
Men jeg kal lett se at du er på vei ned en blindvei....

Du vil ikke vaske bort spy... greit nok, en del av bilens historie

Du vil ikke rette den lille parkeringsbulken bilen fikk da Oddvar Nordli rygget inn i den etter Idrettsdagen i 59.. en del av bilens historie.

Du vil ikke fjerne steinsprutene bilen fikk under flukten fra raset i Rissa... en del av bilens historie.

Men du VIL bytte ut det nye moderne rattet som eieren vant i rebus konkurransen til Harrald A møller?

Og du vil også fjerne rusten bilen pådro seg da den var første bil som kom seg helskinnet over statthavet som dekkslast, på hurtigruta, i orkan?

Hvem bestemmer hvilken bit av historien som skal tas vare på?


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Oval57februar 21, 2008, 13:06:42 pm
I min 57 er det oppkast i fra midt på 60-tallet. Jeg har pratet med opphavsmannen. Heldighvis lukter det ikke pr. i dag. Men han kunne godt huske at han kastet opp baki brønnen. Der har jo ikke jeg byttet tepper........
Min oval har kjent historie, og det har splitten også, i og med at det bare var en eier/bruker av bilen. Enklest slik.




Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: T2manfebruar 21, 2008, 14:10:01 pm
Hvem bestemmer hvilken bit av historien som skal tas vare på?

[/quote]


Det bestemmer nåværende eier :D


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Hot Owlfebruar 21, 2008, 14:20:27 pm
Hvem bestemmer hvilken bit av historien som skal tas vare på?



Det bestemmer nåværende eier :D
[/quote]

Ups, trykte på rediger i stedet for sitat! Sorry T2man!

Akkurat det svaret jeg håpet på!
Hvorfor bestemte ikke forrige eier historien? Hvis man fjerner historien hans forfalsker man jo historen...
Men det er vel kansje det alt går ut på, å lage seg et roserødt bilde av fortiden, hvor lerretet er en forsvarsløs bil...


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: BeetleBugfebruar 21, 2008, 14:36:32 pm
Morsom diskusjon... får meg til å tenke på sigaretter i askebegeret fra første eier og californialuft i dekkene.


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Dr. Ing. Brezelfürstenfebruar 21, 2008, 16:19:19 pm
Jeg sier IKKE at du har feil, for det har du ikke... men det er noe litt Amish over "greia" di...
Men jeg kal lett se at du er på vei ned en blindvei....

Du vil ikke vaske bort spy... greit nok, en del av bilens historie

Du vil ikke rette den lille parkeringsbulken bilen fikk da Oddvar Nordli rygget inn i den etter Idrettsdagen i 59.. en del av bilens historie.

Du vil ikke fjerne steinsprutene bilen fikk under flukten fra raset i Rissa... en del av bilens historie.

Men du VIL bytte ut det nye moderne rattet som eieren vant i rebus konkurransen til Harrald A møller?

Og du vil også fjerne rusten bilen pådro seg da den var første bil som kom seg helskinnet over statthavet som dekkslast, på hurtigruta, i orkan?

Hvem bestemmer hvilken bit av historien som skal tas vare på?


Ahh!!
Dette er kanskje den beste tråden noen sinne   :) :)  :)

Helt enig med T2man. Eieren bestemmer. Det interessante spørsmålet er: Hva har tidligere eiere gjort for å påvirke? Den store forskjellen går for meg mellom biler som bærer preg av tidens tann, kontra en bil som har blitt tilpasset og forandret for å passe inn i ny kultur og omgivelser. Mao JHU, jeg skiller mellom oppkast og rattbytte ;)... Kortene må ikke blandes. Så misforstå meg ikke - her finnes ingen blindvei, og jeg er ikke en fundamentalist som konsekvent mener noe spesifikt på tross av ALT..  For hvem har egentlig sagt at jeg har et konsekvent forhold til dette?
For all del, bilen blir til mens dekkene slites  ;)
Det roserøde bildet av 50tallet kan vel kalles nostalgi. Merker at jeg knapt tør nevne ordet etter diskusjonen med gode gamle diskusjonsvillige Mangokid på vw2you friskt i minnet.. ::) Jeg er ikke av den oppfatning at ting nødvendigvis var så mye bedre før, men tiden og kunnskapen om hvordan delene og bilene faktisk så ut, interesserer meg allikevel. Interesse for historien og opprinnelsen henger derfor ikke nødvendigvis sammen med et rosenrødt bilde av fortiden. Jeg velger heller å se dette som en interesse for en periode i bilutviklingens historie.

Se det heller slik JHU:
Jeg setter mest av alt pris på en bil som bærer preg av å ha blitt brukt, men som også ikke bærer for mye preg av tidens tann.
Det å kunne hoppe inn i en autentisk bil, tilslitt på 50tallet, som kanskje ikke har sett dagens lys siden 1960 - DET er en stor opplevelse. Er masse byttet ut, forsvinner lett følelsen av 50tallet og erstattes av en masse blandede stilarter som ikke gir ett helhetlig inntrykk. Eksempelvis er splitt-dashbordet i Art Deco-stil. Putter man inn masse andre deler - som feks den oohhh-så-vanvittig-stygge-digre-Autometer-turtelleren - er det stilbrudd og vondt for øyet i mine øyne.
 
   


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: LOBOfebruar 22, 2008, 09:23:48 am
Dette har blitt en iterresant diskusjon, og jeg er enig i det meste som Brezel skriver her!

Jeg har blitt spurt mange ganger om hvorfor jeg ikke bytter den høyre framskjermen min... Den er noe stygg i lakken, og ikke en orginal ovalskjerm. Den har nok vært bytta fordi noen har hatt et lite uhell - ergo det er en del av bilens historie, og jeg bytter den ikke igjen. Selv om den ikke er orginal. Det samme gjelder førersetet mitt som kanskje skulle ha vært bytta ut.. mener noen. Det er noen hull på ryggen der. Dette viser jo bare at bilen er gammel, og ingenting kan slå lukta av 54 år gammelt urørt ineriør og et falma tak :)


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Knechtenfebruar 22, 2008, 09:34:44 am
Hvem bestemmer hvilken bit av historien som skal tas vare på?
Det bestemmer nåværende eier :D
[/quote]

En annen jeg kjenner sa en gang at INGEN eier bilene, vi har dem bare til låns, og forvalter dem til neste generasjon tar over...
Dermed kan man ta i bruk et kjent begrep: "Forlat objektet i den stand de selv ønsker å finne det" (noen ganger er det en børste inne bildet, men ikke her)

Det får bli dagens ord :)


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Dr. Ing. Brezelfürstenfebruar 22, 2008, 10:18:27 am
Hvem bestemmer hvilken bit av historien som skal tas vare på?
Det bestemmer nåværende eier :D

En annen jeg kjenner sa en gang at INGEN eier bilene, vi har dem bare til låns, og forvalter dem til neste generasjon tar over...
Dermed kan man ta i bruk et kjent begrep: "Forlat objektet i den stand de selv ønsker å finne det" (noen ganger er det en børste inne bildet, men ikke her)

Det får bli dagens ord :)
[/quote]



He he. Dette lyder nesten religiøst Knechten ;D
Må virkelig si at utsagnet setter ting i perspektiv. Den samme personen som du referer til sa vel også: Det er historien som faktisk eier bilene. Hvem vil kjøpe Maihaugen for så å legge inn varmekabler, dobbelt glass i vinduene og induksjonsovner bare fordi det er mer behagelig og nymotens?? Her har vi kanskje mye å lære av historikere og arkeologifaget. Tar ikke vi vare på historien nå vil den sakte, men sikkert gå i glemmeboka.

Kanskje man kan gå så langt som å si at det er spesielt viktig å ta vare på autentiske bobler nettopp fordi mange deler passer om hverandre på ulike modeller. Tar vi ikke vare på noen autentiske overlevde boblene vil ingen til slutt vite at understellet var stemplet "Zoll-blech" med hvit lakk under baksetet på ventre side. Kunnskapen vil gå tapt slik som mange andre gamle håndtverktradisjoner tidligere har gjort.


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Hot Owlfebruar 22, 2008, 11:22:26 am
Er det ikke alt for lett å si at eieren bestemmer?
Har det i hele tatt noe med diskusjonen å gjøre? Siden det ALLTID er eieren som bestemmer,  uheldigvis.

Se på kunstverks samlinger, der er det IKKE eieren som bestemmer hvordan ting skal holdes.

Nå var vi på full fart ned i en SKIKKELIG dyp diskusjon på det rent hypotetiske, jeg føler at å kaste inn "eieren bestemmer kortet" er å ta luften fullstendig ut av diskusjonen. Det er som å få slengt "det er en gammel bil" i trynet når man forklarer et restaurering problem...  NO SHIT SHERLOCK!!

Måtte virkelig ta meg sammen for å klare å svare på en så "død" tråd som dette nå har blitt.

Håper den tar seg opp igjen  ;)   


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Knechtenfebruar 22, 2008, 13:29:20 pm
For å komme inn mot sporet igjen... Denne splitten til flere hundre tusen, vil jo ingen kaste med det første, kanskje ikke på veldig lenge egentlig =) Og da vil den trolig overleve en del urestaurerte splitter, og når den endelig blir gravd fram i Nevada ørkenen om maaange år, vil den fremstå som så autentisk at kommende generasjoner vil tro at noen modeller kanskje ble levert med umbraco. For umbracoen kom vel i slutten av 1900 tallet en gang tenker de...

Men det er kanskje å sette det på spissen? For å være litt saklig, det er mye lettere å få tak i en ultrasjelden splittradio enn et komplett sett med 14 mm Kamax, eller for øvrig ett komplett strøkent sett med splitt skjermer... Men det blir sjeldent nevnt. Kanskje har man mer glede av en radio enn en Kamax?


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Trond Dahlfebruar 22, 2008, 13:41:47 pm
Neida den bilen får nok en annen skjebne...
Enten blir den stjålet og solgt i deler på eBay
ellers går en rikmann lei og bygger den om totalt igjen... hvorfor? fordi han kan...


Tittel: Sv: 50 split T1 på thesamba
Skrevet av: Dr. Ing. Brezelfürstenfebruar 22, 2008, 13:55:45 pm
For å komme inn mot sporet igjen... Denne splitten til flere hundre tusen, vil jo ingen kaste med det første, kanskje ikke på veldig lenge egentlig =) Og da vil den trolig overleve en del urestaurerte splitter, og når den endelig blir gravd fram i Nevada ørkenen om maaange år, vil den fremstå som så autentisk at kommende generasjoner vil tro at noen modeller kanskje ble levert med umbraco. For umbracoen kom vel i slutten av 1900 tallet en gang tenker de...

Men det er kanskje å sette det på spissen? For å være litt saklig, det er mye lettere å få tak i en ultrasjelden splittradio enn et komplett sett med 14 mm Kamax, eller for øvrig ett komplett strøkent sett med splitt skjermer... Men det blir sjeldent nevnt. Kanskje har man mer glede av en radio enn en Kamax?

Godt poeng. Når så du egentlig ett komplett sett med splittskjermer for salg sist?? Takker og bukker for den jeg fikk av deg for øvrig  ;)