mai 02, 2024, 10:01:04 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3 4 5
31  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dårlig oljetrykk på varm motor WBX på: mars 30, 2014, 19:41:59 pm
Ok, det er ein gammel pumpe, men har ingen tydlige riper. Mn skal prøve og sjekke klaringen imorgen.
32  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dårlig oljetrykk på varm motor WBX på: mars 30, 2014, 13:27:13 pm
fra ca svar nr 590 og utover i denne tråden ser du hva jeg gjorde med pumpa i min wbx blokk:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,29825.600.html

Så det dere mener at det er pumpa som er problemet? At det er klaring mellom pumpa og veggen? Det med den O-ringen du har lagt, hjelper det for å få høyere oljetrykk? Kan olja snike seg bak pumpa og gjennom til kammen? Mange spørsmål nå  Øyerulling
33  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dårlig oljetrykk på varm motor WBX på: mars 30, 2014, 11:57:24 am
Klaring mellom drev og oljepumpelokk?

Hvordan kan eg måle de? ser ingen slitasje på drevene og ser ut til at pumpa er borti lokket når eg ser på lokket.
34  Forum / Teknisk, teori og praksis / Dårlig oljetrykk på varm motor WBX på: mars 30, 2014, 11:00:12 am
Eg har bygget en ny wbx motor med alle nye lagrer, men sliter med oljetrykket på tomgang med varm motor. Det hjelper når eg øker turtallet og det har også hjelpt å bruke 20w50 olje. Men trykker er fortsatt lavt! Eg bruker 10w40 olja. Eg har sjekket oljepumpen og den ser bra ut. Kan den være montert feil på noen som helst måte? Vurderer tette kanaler, men tviler på det. Kan det være olje trykk ventil eller olje kontroll ventilene som tuller? Tviler på at det er feil lagrer siden veiv er standard, og trur ikkje den er slipt. Nåken idear?? Haster..
Thomas
35  Forum / Teknisk, teori og praksis / Hydraulisk clutch på: mars 17, 2014, 17:57:57 pm
Hei!
Her er det ein som har montert hydraulsik clutch på både boble kasse og 915 Porsche kasse.
http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/234558-hydraulic-clutch-915-a.html
Jeg har en Porsche 915 kasse jeg ønsker å lage hydraulisk clutch på og den må fungere optimalt! Nåken som har tips og erfaringer med hydraulisk clutch på ein 915 kasse og eller om det finnes bedre måter å lage hydraulisk clutch på? Takker for svar.
Thomas 
36  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Eksos j tubes på: mars 10, 2014, 01:17:28 am
Ønsker å kjøpe j tubes eller grenrør til wbx.
37  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Pinnebolt på: mars 05, 2014, 22:09:05 pm
Kan du ikkje sveise på ein mutter og skru den opp? Så slipper du å bore og gjenge. Hjelper helt sikkert å gi den noen saftige slag på bolten slik at den løsner litt. Bare ett tips :-)
38  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / pakningsett, lagrer til wbx og t1 innsug på: februar 17, 2014, 22:40:34 pm
Ønsker å kjøpe komplett pakningsett og lagrer til 2,1 dj wbx. Ønsker også t1 innsug type empi :-)

Thomas
39  Forum / Teknisk, teori og praksis / Mendeola gearkasse på: januar 06, 2014, 21:23:32 pm
Hellun:) lurer på om nåke. Har dere erfaringen med mendella gearkasser? Disse er jo veldig holdbare sies det. Eg har null erfaring med dei, men ønsker å kjøpe ein slik til rallycross. Passer dei rett over på en vanlig boble motor? Er det som å gire en vanlig kasse eller kan den brukes som en dogboks? Også hvordan er det å handle en slik fra usa? Og/eller er det nåken som har en brukt til salgs?

Takker for svar :-)
40  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dreiing av drev på: desember 06, 2013, 23:49:23 pm
hmm, var ikke dumt det med å slipe ned med vinkelsliper først for å få vekk det som er herda. Eg får også prøve å lage en aksel for å spenne dette opp. Hardmetall skjær har eg møkje liggende av så får egentlig bare sette igang å prøve når eg kommer him fra jobb etter helgen.
41  Forum / Teknisk, teori og praksis / Dreiing av drev på: desember 05, 2013, 10:12:12 am
Hei!
Nå har jeg skaffet meg dreie benk og skal dreie drev fra en girkasse. Har dreiet før så vett litt hva det går i, fikk også opplæring av han som solgte den til meg. Det jeg skal dreie er 3. og 4. drevet. Dette for å flytte gamle 3. drevet over til 4 drevet  Blunker Men er disse drevene herdet? Hvordan er det å dreie noe slik? Hvordan sette dette opp i benken? Takker for alle tips  Osteaktig
-Thomas
42  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Inngående aksling på: november 26, 2013, 15:28:06 pm
Takk skal du ha Glad Nå lærte eg nåke nytt. Skyvelæret lånte eg av ein aen og som sikkert har slark i systemet Blunker Sender deg ein PM
43  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Inngående aksling på: november 26, 2013, 12:17:35 pm
Fra enden på inngående aksling på VENSTRE side av bildet er den 22,1 mm
Fra enden på inngående aksling på HØGRE side av bildet er den 25,4 mm
Antall tenner på inngående aksling på 1. gearet er 10 stk
Antall tenner på utgående aksling på 1. gearet er 38 stk
 Glad
44  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Inngående aksling på: november 25, 2013, 22:35:28 pm
Det er en dobbeltlokks kasse visst de du mener er at det er to lokk på enden av kassen? Men om det er 1302 eller 1303 er eg usikker på.. Men mener dette er en 1973 mod. Skal måle opp og telle tenner i morgen  Glad 
45  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Inngående aksling på: november 25, 2013, 22:09:52 pm
hei! I dag fikk eg veldig lyst til å åpne en gearkasse og sjekke hvordan den såg ut inni. Eg visste at 1. gearet var ødelagt og tenkte å hive kassen, men etter å ha jobbet iherdig og syntes dette ble spennende så vil eg og putte i ett nytt 3. gir med ny utveksling og flytte org 3. gear over til 4. gearet  Glad Men då trenger eg en ny ingående aksling og nytt 1. gear på utgående aksling. Se bildene! Er det noen som har en billig eller vil donere til en som prøver å lære alt!?  Gliser Takker og bukker

Inngående aksling
[attachment=1]

Utgående aksling
[attachment=2]

Prosjektet i sinn helhet!
[attachment=3]
46  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW 1302 førstegangsbil på: november 15, 2013, 04:47:08 am
Dette blir gøy! Blunker
47  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vi bytter til: Øke turtall og effekt på WBX på: oktober 14, 2013, 09:24:57 am
Da er motoren bygget, bruksområdet blir på en blicross bane. Oppsett med to doble 44mm fajs forgassere og 1:25 vippearmer. Det er ikkje blitt skikkelig testet, men det gjekk veldig fort opp over veien hima! Osteaktig Eg beholder også wbx fordeler på og det virket veldig bra, har også hørt at den har bedre tenningskurve enn 009 fordeler.
48  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1:25 vippetøy i wbx på: oktober 10, 2013, 04:59:04 am
Ok, da var de dårlig planlegging av meg, men det stemmer nok det du seie.
49  Forum / Teknisk, teori og praksis / 1:25 vippetøy i wbx på: oktober 09, 2013, 19:50:02 pm
Eg har montert nytt vippetøy i ein wbx motor. Det er 1:25 vippetøy som skal gi ca 10 hk meir i en orginal motor seie dei som kan det. Orginalt vippetøy løfter ventilen 1mm og med dette vippetøyet skal det løfte 2,5mm på ventilen (korriger om eg har feil). Eg målte løfte høyde på ventil med orginal vippearm og etterpå målte eg på 1:25 vipperarm og da var "bare" løftehøyden 1mm høyere, nåken andre som har erfaringer med dette?


Dette er kva eg har montert: https://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C15-20188S

-Thomas
50  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: fordeler på: oktober 08, 2013, 10:16:12 am
Okei, då får 009 fordeleren legges på hyllen! Takk for svar.

Thomas
51  Forum / Teknisk, teori og praksis / fordeler på: oktober 07, 2013, 17:19:12 pm
Eg har montert forgassere på en wbx og bruker den fordeler som er orginalt på motoren, men eg lurer på om det er noe forskjell på en 009 og den orginale?
52  Forum / Forumexpressen / Egersund - Haugesund på: august 19, 2013, 19:39:24 pm
Nåken som kan ta med to seter og en fordeler? Glad Send gjerne melding på Tlf. 98047964
53  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vi bytter til: Øke turtall og effekt på WBX på: juli 24, 2013, 04:35:38 am
heilu Glad
Nei eg har vore opptatt med alt aen enn dette, men planen er å få bygget slik motor gjennom høst/vinteren! Delene ligger klare, må bare begynne.. Er veldig spent sjøl ;-)
54  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vi bytter til: Øke turtall og effekt på WBX på: april 18, 2013, 22:03:30 pm
Bare å fjerne sprutet, demontere sperra i fordelern og montere to doble 40 eller 44 Gliser

Er de jeg skal nå, bare med 009 fordelar og to doble 44 Osteaktig
55  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 009 fordeler på: april 17, 2013, 22:22:15 pm
har forhåpentligvis skaffet Glad
56  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 009 fordeler på: april 17, 2013, 19:26:59 pm
Ønsker å kjøpe Bosch 009 fordeler  Glad
57  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vi bytter til: Øke turtall og effekt på WBX på: april 16, 2013, 10:37:05 am
Tusen takk for tips og hjelp til forståelse! Glad nå må eg nok lesa litt meir rundt omkring Blunker
58  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: WBX med singel forgasser på: april 15, 2013, 18:42:43 pm
Tror den første linken din er feil, men skal kikke litt inne på forumet der.
Va mener du med overklokking? Er det når løfterne begynner å flyte? Kjenner vell det på motoren at den ikke har mer å gi  Glad Jeg tenkte å bare flytte turtallsperren til 9000 omdr så lipper jeg megasquirt eller andre systemer, vil jeg tru  Øyerulling
Hva motor er ITB's for NA for noe? Aldri hørt om det..  Rekker tunge eller er de wankel motor? Wankel blir uansett for dyrt.. Men kanskje seinere, det er veldig rått med wankel  Gliser

Men datasprut virker fristende  Osteaktig
59  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: WBX med singel forgasser på: april 15, 2013, 15:03:22 pm
Men med bytte til mekaniske løftere og annen kam så kan eg vell få høyere turtall? Jeg har til dags dato Engle 120 kam og hydrauliske løftere Så eg kan vell ikkje komme høyere enn 6500rpm før løfterene svikter?

Feks. disse løfterne som tåler 9000 rpm med en bigfoot kam: http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=1537
Er det noe annet som vil svikte på motoren då? 9000 rpm er jo gaaanske heftig spør du meg  Osteaktig

Men når jeg bytter en slik krystall så øker jeg MHz i krystallen, så teoretisk så kan jeg "fjerne" turtallsperren med å bytte i en krystall som harn veldig mye høyere MHz enn den som står i. Si jeg har en 8,3 MHz nå også bytter jeg i en som er 30MHz (https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=74-512-55&toc=20166) går det ann? Eller tuller jeg til noe annet då?
60  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: WBX med singel forgasser på: april 15, 2013, 12:18:42 pm
De svarer seg vell ikkje me så møkje meir enn 6200 omdr, hvornår slutter løfterene å funke da?
Sider: 1 [2] 3 4 5
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!