mai 02, 2024, 01:19:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Trenger råd om hva jeg bør kjøpe.  (Lest 8024 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: september 10, 2008, 17:20:41 pm »

Står på trappene til å realisere en drøm jeg(42år) har hatt i noen år:
En clean boble med bra motor, gode bremser, senking og bredda originalfelger.
Jeg vil ha det godkjent, og helst så det tåler et par hjulslepp uten å måtte skru.

Ser at de gamle er finest med langt panser og motordeksel, men de nyere er vel bedre teknisk?

Jeg har heller ikke garasjeplass(den har kona) og lurer på om bilen tåler å stå ute året rundt.

Noen som kan anbefale spes.modeller eller fremgangsmåte for å skaffe meg det jeg trenger for rundt 40-50.000?

Jeg har nettopp registrert meg her, men lover å følge godt med. Har allerede satt meg inn i de forskjellige trådene, men fant ikke noe om akkurat dette.

Ingen som kan hjelpe Tvilende? Har en kompis som har lyst å bygge 2,6 til meg, men tror ikke jeg vil bruke 40.000  ::)på maskin.
« Siste redigering: september 10, 2008, 18:07:50 pm av webkongen » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: september 10, 2008, 18:08:28 pm »



Ser at de gamle er finest med langt panser og motordeksel, men de nyere er vel bedre teknisk?



Kombinasjonen av disse to må jo være en 1967 modell med 1500 motor. Da har du gammelt utseende på panser motorlokk, samtidig som du har den nyere forstillingen med skivebremser.
(1966 modellen kan også relativt enkelt skiftes til skivebremser, da den også har denne forstillingen, men med trommelbremser.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: september 10, 2008, 18:11:11 pm »

Er det ikke et helt spesielt motorlokk på 67, som kun passer til 67? Er det vanskelig å få tak i om det skulle bli ødelagt?
Ellers så tenker jeg på skivebremser ja. Men må gjerne ha enda større om jeg passerer 100hk?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #3 på: september 10, 2008, 18:57:14 pm »

'67 har vel et litt kortere motorlokk enn '66, ja. Hvor vanskelig det er å få tak i vet jeg ikke.
Ang bremser/motor bør nok det taes med Biltilsynet før du begynner slik at du vet hva de godkjenner i ditt distrikt.
Blir det 2,6 passerer du nok 100Hk med god margin Gliser
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: september 10, 2008, 19:12:39 pm »

Og om jeg kjøper pre 60 slipper jeg eu kontroll... hvor stor er da sannsynligheten for at jeg får kjøre i fred for biltilsynet?
Jeg er opptatt av at bilen skal være i forsvarlig stand, men kanskje ikke helt forskriftsmessig... Blunker
Med det 2,6 oppsettet kompisen min kjører rally med, tar han ut i overkant av 200hk. (sugemotor)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #5 på: september 10, 2008, 19:42:32 pm »

Men slipper man unna EU-kontroll når bilen ikke er orginal? En får vel ikke registrert bilen som veteran om det sitter en 2.6 l og skivebremser osv osv ?!
Mulig jeg tar helt feil nå (?)  Øyerulling
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: september 10, 2008, 19:52:04 pm »

Men slipper man unna EU-kontroll når bilen ikke er orginal? En får vel ikke registrert bilen som veteran om det sitter en 2.6 l og skivebremser osv osv ?!
Mulig jeg tar helt feil nå (?)  Øyerulling

Tror ikke du tar feil, men hva om jeg gjør det i motsatt rekkefølge...?? Etter den er registrert som veteran og er fritatt for eu, er det vel fritt frem?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #7 på: september 10, 2008, 19:57:38 pm »

Men slipper man unna EU-kontroll når bilen ikke er orginal? En får vel ikke registrert bilen som veteran om det sitter en 2.6 l og skivebremser osv osv ?!
Mulig jeg tar helt feil nå (?)  Øyerulling

Tror ikke du tar feil, men hva om jeg gjør det i motsatt rekkefølge...?? Etter den er registrert som veteran og er fritatt for eu, er det vel fritt frem?


Det går nok greit, så lenge man ikke blir stoppa eller er innblandet i noen kollisjon (så de begynner å granske litt..) så burde vel det gå greit tror jeg  Blunker
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #8 på: september 10, 2008, 20:07:07 pm »

forsikring trenger man heller ikke når man ikke ska krasje eller bli stoppa  Hæ Hæ Hæ bj?rn er du enig
Loggført

1 up
Ove
Supermedlem
*****
Innlegg: 604
Bosted: M&R



Vis profil
« Svar #9 på: september 10, 2008, 20:13:55 pm »

Når du er så voksen som du er,burde du vel egentlig være i stand til å skjønne at å kjøre med en sterkt modifisert bil som ikke er godkjent, ikke akkurat er noe biltilsyn og forsikringsselskap vil applaudere for... Ihvertfall ikke om du skulle komme ut for noe trafikkuhell. Men har du råd til millioner i erstatning til eventuelle ofre så kjør i vei....
Loggført


"De levde som ville dyr, de verken røkte eller drakk!"
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #10 på: september 10, 2008, 20:21:02 pm »

forsikring trenger man heller ikke når man ikke ska krasje eller bli stoppa  Hæ Hæ Hæ bj?rn er du enig

Hehe  Osteaktig Osteaktig

- Uorginal bil, med de orginale papirene og forsikring  + kollisjon  = STORE utgifter... det var jeg lissom mente..

Ble litt mye nå  Osteaktig



Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #11 på: september 10, 2008, 20:24:37 pm »

forsikring trenger man heller ikke når man ikke ska krasje eller bli stoppa  Hæ Hæ Hæ bj?rn er du enig

Hehe  Osteaktig Osteaktig

- Uorginal bil, med de orginale papirene og forsikring  + kollisjon  = STORE utgifter... det var jeg lissom mente..

Ble litt mye nå  Osteaktig






 Blunker Osteaktig
Loggført

1 up
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #12 på: september 11, 2008, 06:26:44 am »

Når du er så voksen som du er,burde du vel egentlig være i stand til å skjønne at å kjøre med en sterkt modifisert bil som ikke er godkjent, ikke akkurat er noe biltilsyn og forsikringsselskap vil applaudere for... Ihvertfall ikke om du skulle komme ut for noe trafikkuhell. Men har du råd til millioner i erstatning til eventuelle ofre så kjør i vei....

Der har du et godt poeng. På jobben er jeg veldig opptatt av HMS og kvalitetsikring.
Forstår at det ihvertfall kan bli en avkortning i utbetalingen eller event. regress ved påføring av skade på annen part.

Tror jeg vil legge det ekstra arbeidet ned i å gjøre det lovlig. Så lenge jeg hele tiden har vært fokusert på at bilen skal være trygg å kjøre, dreier det seg vel egentlig bare om litt mer forskning hos tilsynet først... Takk for oppvekkinga:-)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #13 på: september 11, 2008, 08:09:02 am »

Men slipper man unna EU-kontroll når bilen ikke er orginal?

Ja. Det er da ikke noe krav om at biler før 1960 må være originale for å slippe unna EU-kontroll.

Når du er så voksen som du er,burde du vel egentlig være i stand til å skjønne at å kjøre med en sterkt modifisert bil som ikke er godkjent, ikke akkurat er noe biltilsyn og forsikringsselskap vil applaudere for... Ihvertfall ikke om du skulle komme ut for noe trafikkuhell. Men har du råd til millioner i erstatning til eventuelle ofre så kjør i vei....

Her synes jeg du maler fanden på veggen. Vis til én sak hvor uoriginal motor eller ombygging til skivebremser har gjort at føreren måtte betale millioner i erstatning.

Og at du har en bil som er unntatt krav om periodisk kjøretøykontroll betyr da ikke at bilen ikke er godkjent. Du kan likesågodt se på det omvendt, at bilen er "evig godkjent".

Loggført

1969 Militær-buss
Ove
Supermedlem
*****
Innlegg: 604
Bosted: M&R



Vis profil
« Svar #14 på: september 11, 2008, 08:26:30 am »

Kan vise til mange slike saker, jeg tar i mot ca 500 skadede forsikringsbiler hvert år, og du ville blitt ganske overrasket om du viste hvor mange som sitter i driten pga ulovlige ombygninger med bilene sine. Er bilen som har som standard ca 50 hk ,trimmet til 200 hk med originale bremser, vedkommende er uheldig å kjøre på feks et barn på skolevei og invalidiserer vedkommende, så kan du ta deg fan på at forsikringsselskapet krever regress av kunden.. å påstå noe annet er ren idioti.
Loggført


"De levde som ville dyr, de verken røkte eller drakk!"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #15 på: september 11, 2008, 09:30:53 am »

Kan vise til mange slike saker, jeg tar i mot ca 500 skadede forsikringsbiler hvert år, og du ville blitt ganske overrasket om du viste hvor mange som sitter i driten pga ulovlige ombygninger med bilene sine. Er bilen som har som standard ca 50 hk ,trimmet til 200 hk med originale bremser, vedkommende er uheldig å kjøre på feks et barn på skolevei og invalidiserer vedkommende, så kan du ta deg fan på at forsikringsselskapet krever regress av kunden.. å påstå noe annet er ren idioti.

Idioti eller ikke, syns folk må kunne få ha andre oppfatninger av dette uten å bli stemplet som idioter.
Men jeg kjøper dine argumenter hvis du ut i fra de sakene du mottar faktisk får dokumentert at dette er et reelt problem, fordi da er det konstantert som fakta, og ikke en mening.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Ove
Supermedlem
*****
Innlegg: 604
Bosted: M&R



Vis profil
« Svar #16 på: september 11, 2008, 09:37:03 am »

IKKE INTENSJON OM Å STEMPLE NOEN SOM IDIOTER.
Loggført


"De levde som ville dyr, de verken røkte eller drakk!"
GamleNydal
Supermedlem
*****
Innlegg: 659
Bosted: 2335 Stange


93011499


Vis profil
« Svar #17 på: september 11, 2008, 10:14:01 am »

750 kilo og 90hk virker det også(tilsvarer jo 180 hk i en f.eks V70) . Da kan du få det godkjent på en 1500 67 med skivebrems. Med et greit oppsett, skal man greit få hjulslipp.
Loggført

Bergrenner

93011499
GamleNydal
Supermedlem
*****
Innlegg: 659
Bosted: 2335 Stange


93011499


Vis profil
« Svar #18 på: september 11, 2008, 10:19:03 am »

Eldre lokk passer greit på en 67, blir litt feil på tettningslista, men låsen passer nesten rett i.
Loggført

Bergrenner

93011499
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #19 på: september 11, 2008, 10:46:44 am »

Hvem snakker om 200 hk og originale bremser?? Trådstarter snakker om at han har en KOMPIS  med 200 hk i RALLYbilen sin.

Vi kan være helt enige om at hvis du dunker inn 200 hk i bobla di med originale pre 60-bremser, så kan du få problemer med forsikringsselskapet hvis du i stor fart pløyer inn i en ungeflokk. Da er riktignok forsikringskravet ditt minste problem.

Men for flertallet av oss i boblemiljøet, som har en boble med litt ekstra hester (<100 hk), gode (skive-)bremser og bil i forsvarlig stand, så er det ikke noe fare for regress. For at det skal kunne kreves regress må den ulovlige ombyggingen være DIREKTE årsak til ulykken.

Når en godt voksen mann skriver et innlegg om at han ønsker seg en forsvarlig boble med bra motor, gode bremser, senking og bredda originalfelger - og han skriver at han vil ha det godkjent - så er det å male fanden på veggen å skremme han med millionkrav etc i mine øyne.
Loggført

1969 Militær-buss
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #20 på: september 11, 2008, 11:03:32 am »

Hvem snakker om 200 hk og originale bremser?? Trådstarter snakker om at han har en KOMPIS  med 200 hk i RALLYbilen sin.

Vi kan være helt enige om at hvis du dunker inn 200 hk i bobla di med originale pre 60-bremser, så kan du få problemer med forsikringsselskapet hvis du i stor fart pløyer inn i en ungeflokk. Da er riktignok forsikringskravet ditt minste problem.

Men for flertallet av oss i boblemiljøet, som har en boble med litt ekstra hester (<100 hk), gode (skive-)bremser og bil i forsvarlig stand, så er det ikke noe fare for regress. For at det skal kunne kreves regress må den ulovlige ombyggingen være DIREKTE årsak til ulykken.

Når en godt voksen mann skriver et innlegg om at han ønsker seg en forsvarlig boble med bra motor, gode bremser, senking og bredda originalfelger - og han skriver at han vil ha det godkjent - så er det å male fanden på veggen å skremme han med millionkrav etc i mine øyne.

Fantastisk å få kunne lufte slike ting i forum.. Får liksom se det fra flere vinkler:-) Jeg har sett rallycross bobla på løp, og selv om den er lettet ytterligere og har spesielle oppsett for bruken, har jeg ikke som mål å ha tilsvarende ytelser(som forresten virker "hysteriske") på min bil.
Men det er enda gutt i meg, og hadde vært moro å legge en liten sladd når jeg var en plass ingen kjenner meg... Har også lest om noe som heter slip-differensial, er dette noe bolt-on greier, eller vanskelig/dyrt å montere?
Ellers ser jeg at om jeg skal herje litt uten å skru, er det gjerne lurt å koste på meg ny 1641 maskin med dobble gassere? Burde ikke det normalt gi nok effekt til litt moro? Eller kan jeg komme billigere ut av det om jeg ønsker 100hk som tåler å bli brukt?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #21 på: september 11, 2008, 11:08:16 am »

750 kilo og 90hk virker det også(tilsvarer jo 180 hk i en f.eks V70) . Da kan du få det godkjent på en 1500 67 med skivebrems. Med et greit oppsett, skal man greit få hjulslipp.

Er ikke vant til å forholde meg til denne vekta. Forstår at det har mye å si. Jeg har hatt godt motoriserte biler før, men ikke så lette.
Tror det kjappeste jeg hadde var rekord-77 2,0 med egenmontert turbo. Ladetrykk på 1,4 med orig.komp på 9:1 ga fantastisk moro i 5 uker...

Så en 80-100 hk er gjerne målet om jeg vil litt moro uten at det koster skjorta?..Hmm.. Hvordan får jeg lettest denne effekten?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #22 på: september 11, 2008, 11:11:43 am »

Mange gode svar på det i Epspen x sin tråd,,hvor legger jeg lista,,ellers kan du sikkert som mange andre følge med på cheapo bygget til dkl gutta Glad
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #23 på: september 11, 2008, 11:30:04 am »

Du kommer til å få bakoversveis av hva 100 hester gjør i ei boble. Man får kjøpt bremser gode nok til 160 hester til boble som man kan få godkjent pga Tüf.

Interessant lesning om regress Espen X, i praksis får man ikke regress før man krasjer i hastigheter HØYERE en original toppfart da... i forhold til trimming da?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Ove
Supermedlem
*****
Innlegg: 604
Bosted: M&R



Vis profil
« Svar #24 på: september 11, 2008, 11:40:08 am »

Hvem snakker om 200 hk og originale bremser?? Trådstarter snakker om at han har en KOMPIS  med 200 hk i RALLYbilen sin.

Vi kan være helt enige om at hvis du dunker inn 200 hk i bobla di med originale pre 60-bremser, så kan du få problemer med forsikringsselskapet hvis du i stor fart pløyer inn i en ungeflokk. Da er riktignok forsikringskravet ditt minste problem.

Men for flertallet av oss i boblemiljøet, som har en boble med litt ekstra hester (<100 hk), gode (skive-)bremser og bil i forsvarlig stand, så er det ikke noe fare for regress. For at det skal kunne kreves regress må den ulovlige ombyggingen være DIREKTE årsak til ulykken.

Når en godt voksen mann skriver et innlegg om at han ønsker seg en forsvarlig boble med bra motor, gode bremser, senking og bredda originalfelger - og han skriver at han vil ha det godkjent - så er det å male fanden på veggen å skremme han med millionkrav etc i mine øyne.


 bheklager espen, da må jeg ha misforstått dette :

Og om jeg kjøper pre 60 slipper jeg eu kontroll... hvor stor er da sannsynligheten for at jeg får kjøre i fred for biltilsynet?
Jeg er opptatt av at bilen skal være i forsvarlig stand, men kanskje ikke helt forskriftsmessig...
Med det 2,6 oppsettet kompisen min kjører rally med, tar han ut i overkant av 200hk. (sugemotor)
 
Loggført


"De levde som ville dyr, de verken røkte eller drakk!"
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #25 på: september 11, 2008, 12:01:27 pm »

JHU, du kan få regress hvis ulovlig ombygging er direkte årsak til ulykken. Din tolkning av det blir nok litt snever i så måte.

Dette er ikke en påstand fra meg, jeg henvendte meg til et forsikringsselskap sist denne debatten var oppe på forumet og her har du kopi av mailen jeg fikk tilbake:

"Hvis det skjer en ulykke med bil og det viser seg at bilen er utstyrt med ulovlig utstyr, så er forholdet at selskapet bare vil vurdere regress overfor bileier hvis det er 100% årsaksammenheng mellom det som skjedde og at bilen var utstyrt ulovlig. Det må være en helt klar årsaksammenheng for at selskapene skal ha grunnlag for å kreve regress av skadevolder."
Loggført

1969 Militær-buss
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #26 på: september 11, 2008, 12:14:18 pm »

Ove, ditt uthevede sitat: "Jeg er opptatt av at bilen skal være i forsvarlig stand, men kanskje ikke helt forskriftsmessig..." er vel noe flertallet av brukerne på dette forumet kan si om egne biler. Bilene våre er senket, har andre dekkdimensjoner, har andre motorer etc enn orginalt. Det er kanskje ikke helt forskriftsmessig, men de er i forsvarlig stand.



Loggført

1969 Militær-buss
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #27 på: september 11, 2008, 12:43:29 pm »

En bil med trommelbremser bremser likt fra 120 km/t til 0 om du kjører med 1200, 34 hk eller med 200 hk. Tror litt av poenget her er selvbeherskelse, det å kunne kjøre med vett.

Skjønner ikke all formaningen her jeg. Hvor mange tror dere kjører med stor motor og tromler.... faen ikke få.

Jeg syntes at en straigt bil med en mildt trimmet motor hørtes ut som en god start :-)
Loggført

1961 T1 - Custom
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #28 på: september 11, 2008, 13:12:44 pm »

En bil med trommelbremser bremser likt fra 120 km/t til 0 om du kjører med 1200, 34 hk eller med 200 hk. Tror litt av poenget her er selvbeherskelse, det å kunne kjøre med vett.

Problemet er bare at etter 3,5 sec så kan 200 hesteren ha 120 km/t igjen! Og da mattes bremsene når du bremser ned for andre gang... Derfor skal bremsene stå i samsvar....
Eller så kjører man mer normalt og unngår problematikken  Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #29 på: september 11, 2008, 19:39:37 pm »

En bil med trommelbremser bremser likt fra 120 km/t til 0 om du kjører med 1200, 34 hk eller med 200 hk. Tror litt av poenget her er selvbeherskelse, det å kunne kjøre med vett.

Skjønner ikke all formaningen her jeg. Hvor mange tror dere kjører med stor motor og tromler.... faen ikke få.

Jeg syntes at en straigt bil med en mildt trimmet motor hørtes ut som en god start :-)

Enig, føler meg tryggere på at det er det jeg lander på.  Men ingen har svart på om en vedlikeholdt boble tåler å stå ute hele året?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!