mai 02, 2024, 01:16:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Trenger råd om hva jeg bør kjøpe.  (Lest 8024 ganger)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #30 på: september 11, 2008, 19:45:53 pm »

Kjøp deg nå en bilcross motor, der er det jo MANGE som kjører folkevogn, snakker med en som kjører, de bruker alt fra 100hk og oppover i bobblene
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #31 på: september 11, 2008, 19:46:47 pm »

Om ei godt vedlikeholdt boble tåler å stå ute? Ja, sjølvsagt. Det er jo ikkje Opel vi fartar rundt i..  Blunker
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #32 på: september 11, 2008, 19:47:46 pm »

nei, er jo ikke det..hehe
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #33 på: september 11, 2008, 20:16:50 pm »

Kjøp deg nå en bilcross motor, der er det jo MANGE som kjører folkevogn, snakker med en som kjører, de bruker alt fra 100hk og oppover i bobblene
Har vært inne på tanken om å kjøpe hele bilen, men de gode bilene får flere hundre bud, så jeg må bruke mye penger på budgivning om jeg ønsker å ha en reel sjanse for å dra hjem noe...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #34 på: september 11, 2008, 21:07:44 pm »

Går jo an å kjøpe privat da..  Glad
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #35 på: september 11, 2008, 21:42:18 pm »

Går jo an å kjøpe privat da..  Glad
Fins det egne forum/interessesider for vw bilcross til salgs? Og er dette generelt holdbare motorer eller beregnet for hyppige overhalinger?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #36 på: september 11, 2008, 22:09:57 pm »

Ta kontakt med Mr.Anderson Racing her inne. Han har nok godsaker til deg, skal du sjå..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #37 på: september 11, 2008, 22:47:57 pm »

Hei.
Jeg holder på med en slik bil nå - riktignok en 69 modell. Blir en 2276 motor (du trenger ikke denne størrelsen for å få en morrobil). Kerscher bremser - godkjent for 160hk (TÜV) med skiver fremme og bak. Blir senket fremme og bak, og med 5,5" originalfelger med bredere dekk (175 - 195). Skifter fra sving- til IRS bakaksling. Jeg henvendte meg til biltilsynet skriftlig, og har fått et svar på ca 4 sider - som ikke er en forhåndsgodkjennelse, men en generell uttalelse. Det ser ut som det skal gå fint med godkjenning.

Kjøp den BESTE originalbilen du kommer over, slik at du slipper lakkering og rustfiks, og bruk resten av budsjettet ditt på motor og bremser.
http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=440.msg2856#msg2856

Har planlagt dette lenge jeg også (39)!  Glad
Loggført
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #38 på: september 11, 2008, 23:58:40 pm »

Kan vise til mange slike saker, jeg tar i mot ca 500 skadede forsikringsbiler hvert år, og du ville blitt ganske overrasket om du viste hvor mange som sitter i driten pga ulovlige ombygninger med bilene sine. Er bilen som har som standard ca 50 hk ,trimmet til 200 hk med originale bremser, vedkommende er uheldig å kjøre på feks et barn på skolevei og invalidiserer vedkommende, så kan du ta deg fan på at forsikringsselskapet krever regress av kunden.. å påstå noe annet er ren idioti.

Espen-x ba deg vise en sak som det har ført til regress, det har du ikke gjort. Det syns jeg du skal gjøre, for det kunne vært inntresant og sett om ikke Espen-X hadde rett. Nemlig at det er i de tilfellene 100% årsak til ulykken er ulovlig ombygging.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #39 på: september 12, 2008, 06:55:35 am »

Hei.
Jeg holder på med en slik bil nå - riktignok en 69 modell. Blir en 2276 motor (du trenger ikke denne størrelsen for å få en morrobil). Kerscher bremser - godkjent for 160hk (TÜV) med skiver fremme og bak. Blir senket fremme og bak, og med 5,5" originalfelger med bredere dekk (175 - 195). Skifter fra sving- til IRS bakaksling. Jeg henvendte meg til biltilsynet skriftlig, og har fått et svar på ca 4 sider - som ikke er en forhåndsgodkjennelse, men en generell uttalelse. Det ser ut som det skal gå fint med godkjenning.

Kjøp den BESTE originalbilen du kommer over, slik at du slipper lakkering og rustfiks, og bruk resten av budsjettet ditt på motor og bremser.
http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=440.msg2856#msg2856

Har planlagt dette lenge jeg også (39)!  Glad
Har lest hele linken din. Skrudde mye bil i ungdommen, men har ikke plass eller tid nå, så tror også jeg må finne et godt eksemplar.
Men kjekt å se fremdriften på et slikt prosjekt...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #40 på: september 12, 2008, 08:41:40 am »

Kjøp deg nå en bilcross motor, der er det jo MANGE som kjører folkevogn, snakker med en som kjører, de bruker alt fra 100hk og oppover i bobblene
Har vært inne på tanken om å kjøpe hele bilen, men de gode bilene får flere hundre bud, så jeg må bruke mye penger på budgivning om jeg ønsker å ha en reel sjanse for å dra hjem noe...

Glem bilcross motorer. Det koster LANGT (x4) mer å bygge en skikkelig motor enn de får for HELE bilen, så da sier det seg selv at snarveier er tatt. Se da heller på Rally motorer, eller kjøp en gatemotor.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #41 på: september 12, 2008, 15:13:34 pm »

bilcross motorer er nå ikke så dyre? Webkongen gå inn på www.bilcross.no og under "KJøp og salg" kan du nå finne eller legge ut etterspørsel;)
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #42 på: september 12, 2008, 15:27:41 pm »

Går jo an å kjøpe privat da..  Glad
Fins det egne forum/interessesider for vw bilcross til salgs? Og er dette generelt holdbare motorer eller beregnet for hyppige overhalinger?

Hvor mye de holder varrierer jo etter hvem som har bygd, og hvilket utgangspunktet motoren var..


http://motorsportavisen.no/
http://rally.no/
http://bilcross.no/

Pleier å kommer noen innom der  Glad


Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #43 på: september 13, 2008, 07:23:09 am »

Kjøp deg nå en bilcross motor, der er det jo MANGE som kjører folkevogn, snakker med en som kjører, de bruker alt fra 100hk og oppover i bobblene
Har vært inne på tanken om å kjøpe hele bilen, men de gode bilene får flere hundre bud, så jeg må bruke mye penger på budgivning om jeg ønsker å ha en reel sjanse for å dra hjem noe...

Glem bilcross motorer. Det koster LANGT (x4) mer å bygge en skikkelig motor enn de får for HELE bilen, så da sier det seg selv at snarveier er tatt. Se da heller på Rally motorer, eller kjøp en gatemotor.
Det stemmer at de bare får 5000 for bilen, men de har allikevel gjerne lagt ut 20-40.000.- Det er derfor de legger inn mange bud (x300.-) på sin egen bil, fordi de vet hvor mye det koster å bygge den opp igjen fra bunn... Men det er sikkert store forskjeller der og som med alt annet.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #44 på: september 13, 2008, 08:13:07 am »

men du trenger jo ikke å kjøpe hele bilen! da blir det jo dyrere med en gang..
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #45 på: september 13, 2008, 09:36:36 am »

men du trenger jo ikke å kjøpe hele bilen! da blir det jo dyrere med en gang..
Du har peil på åssen detta funker eller?

Skal love deg at de bygger ikke opp en motor til15000+++++++ for å selge den for 3-4 tusen før de har brukt den. Men de må selge den til uttrukket kjøper etter løpet og da får du hele greia for noen få tusenlapper. Men alikevel ikke noe motor jeg ville satsa på. Gjerne brukt løse sylynder foringer fra lastebil på disse, og defår ikke den kjølinga de skal ha i hekken på ei boble. Det er tatt snarveier her og der, som JHU sier i sitt innlegg.
« Siste redigering: september 13, 2008, 09:41:58 am av Even Kirknes » Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #46 på: september 13, 2008, 13:50:27 pm »

Du skjønner, i bilcross er det sånn at du kjøper en bil 8 laken også har du kanskje en motor som du bare modifiserer, litte grann, for når de er ferdige å kjøre så blir bilen lagt ut på bud, og da må personen selge til beste bud, og hvis beste bud er er 8000 så lønner det seg jo å ikke har en motor i som er verdt 15...
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #47 på: september 13, 2008, 16:19:25 pm »

Du skjønner, i bilcross er det sånn at du kjøper en bil 8 laken også har du kanskje en motor som du bare modifiserer, litte grann, for når de er ferdige å kjøre så blir bilen lagt ut på bud, og da må personen selge til beste bud, og hvis beste bud er er 8000 så lønner det seg jo å ikke har en motor i som er verdt 15...
Forandra regler siden jeg kjørte da i så fall. Gikk ikke til høyeste bud i det hele tatt. Prisen var/er fast+ 300kr i gebyr, og kommer det flere bud, blir det trukket hvem som får bilen. Tviler på at denne regelen er særlig forandret.
Og det er IKKE dermed sagt at det ikke er lagt en god del mer penger i motor enn 8 tusen.
På Hakkavika i helga gikk det ei boble med motor til nesten 50K bygd av Gjestland. Og ja, jeg fikk se kvitteringer på det. Nå havnet takk og lov bilen hos samme eier, men det var ikke ett gitt utfall på forhånd.
Men detta har fortsatt ingenting med trådstarters spørsmål. Mitt råd er å IKKE kjøpe bilcross motor. Av erfaring så vet jeg at det er tatt endel snarveier med mye av innmaten i disse. Nybygd motor der er ikke dermed sagt at blokk og andre deler ikke har fått bra med deng. Du kan være heldig, men sjansen er i promille skala
« Siste redigering: september 13, 2008, 16:24:02 pm av Even Kirknes » Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #48 på: september 13, 2008, 16:49:45 pm »

Dette var nå bare ment som ett forslag fra min side...
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #49 på: september 15, 2008, 20:10:17 pm »

Du skjønner, i bilcross er det sånn at du kjøper en bil 8 laken også har du kanskje en motor som du bare modifiserer, litte grann, for når de er ferdige å kjøre så blir bilen lagt ut på bud, og da må personen selge til beste bud, og hvis beste bud er er 8000 så lønner det seg jo å ikke har en motor i som er verdt 15...
Forandra regler siden jeg kjørte da i så fall. Gikk ikke til høyeste bud i det hele tatt. Prisen var/er fast+ 300kr i gebyr, og kommer det flere bud, blir det trukket hvem som får bilen. Tviler på at denne regelen er særlig forandret.
Og det er IKKE dermed sagt at det ikke er lagt en god del mer penger i motor enn 8 tusen.
På Hakkavika i helga gikk det ei boble med motor til nesten 50K bygd av Gjestland. Og ja, jeg fikk se kvitteringer på det. Nå havnet takk og lov bilen hos samme eier, men det var ikke ett gitt utfall på forhånd.
Men detta har fortsatt ingenting med trådstarters spørsmål. Mitt råd er å IKKE kjøpe bilcross motor. Av erfaring så vet jeg at det er tatt endel snarveier med mye av innmaten i disse. Nybygd motor der er ikke dermed sagt at blokk og andre deler ikke har fått bra med deng. Du kan være heldig, men sjansen er i promille skala
Da kan det se ut som at jeg har oppfatta det riktig. Forstår at det må gå ut over motivasjonen for å investere kvalitetskomponenter når du risikerer å måtte selge det for 8 høvdinger. men, det er jo det som er poenget, at det skal være en folkesport alle har råd til.
Tror jeg må se meg om etter en mer varig løsning. Betaler heller noe ekstra for noe som virker over tid.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

larsen92
Nybegynner
*
Innlegg: 1
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #50 på: november 04, 2009, 21:24:45 pm »

Her har du en motor :
 http://bilselges.no/ads/search/parts/display_prospect.php?partID=202     Blunker Glad
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #51 på: november 04, 2009, 21:47:32 pm »

Syntes det er gøy når noen svarer på tråder som er over 1 år gamle...  Blunker
Loggført

1961 T1 - Custom
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #52 på: november 05, 2009, 04:08:31 am »

Ja denne tråden er litt gammel ja:)
men jeg Vet ihvertfall etter lang tid i bilcross att dem bila som virkelig går bra
ikke er kosta på ett par tusenlapper og tatt masse snarveier med,ikke uvanlig att
motorene koster fra 30000 og opp til en 50 60 tusen da det er store løp,dem som har reva full av penger sån som hotshop gutta
kerrim og lignede folk som kjører med alt fra 2.2 til 2.6 og opp til 3.0 liter eller x rallycross maskiner som gjør alt for og være best dem
tar fanken meg ikke noen snarveier når det gjelder ett løp,det har dem prøvd i begynnelsen av karieren og vet at det går ikke!
er ganske dumt og starte det viktigeste løpet i sesongen eller karieren og så kjøre noe meter for så og ha motor ras!
folk i bilcross mister till og med kjerring og unger fordi dem satser alt på og vere værst og best! Glad Blunker
Loggført

Vw 1302
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!