mai 09, 2024, 09:40:15 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;)  (Lest 46098 ganger)
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #60 på: september 29, 2010, 23:18:08 pm »

Kjempetøft Rapid!  Kult
Ser virkelig ut som et godt utgangspunkt!
Hadde vel ikke vært feil med all-terrain dekk på denne også, kanskje? Glad

Gleder meg til å følge med på prosessen!
Gledelig med flere synlige splittbusser på forumet! Glad

Ang. bensinvarmeren så kan du nok finne en del informasjon ved å se på manualer for bobla sine, da de vel er stort sett likt bygd opp. f.eks. denne. Min erfaring er at de er litt kresne på bensinmengde og spenning. F.eks. hjelper det bare å ruse motoren for å få litt høyere spenning.

M.
Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
makten1000
Supermedlem
*****
Innlegg: 812
Bosted: Oslo, Disen



Vis profil WWW
« Svar #61 på: september 30, 2010, 07:44:37 am »

Feit splitt:) Resultatet etter rubbinga var meget bra..
Loggført

www.mollythevwcamper.blogspot.com

1965 T-1 - Magda
1970 T-2 Westfalia Molly
2016 Q5
2016 A3 E-tron
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #62 på: september 30, 2010, 17:05:08 pm »

Kjempebra!
Ikke alle ville ha rubbet en slik bil med tanke på den såkalte "patinaen".
Men jeg syns den blir enda finere blank!!!
 Gliser
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #63 på: oktober 05, 2010, 08:42:39 am »

Jaja.. vært en tur på biltilsynet idag med bl.a papirer og salgsmelding...

etter å ha gått igjennom så ser jeg at bilen er førstegangsregistrert 20de desember -66

bilen ble avskiltet i forsvaret 12/6-74.. så bilen har ikke stått siden slutten av åttitallet.. men siden midten av 70 tallet... Gliser

da er det vel nesten mer imponerende hvor godt den har klart seg egentlig... Blunker

nedturen var at bilen IKKE har original motor.. men fikk fabrikkny i 71/72... etter motornr så er det fortsatt en original 1493cm produsert 66-67..

men etter hva jeg har hørt litt nå i morgentimene.. så hadde forsvaret gjerne noen helt nye motorer i bakhånd..

hva menes??
Loggført

Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #64 på: oktober 05, 2010, 08:54:47 am »

JA til blank bil.   Blunker
Loggført
nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #65 på: oktober 05, 2010, 09:11:10 am »

Jeg vil si at du fortsatt har en original motor selv om den er byttet noen år senere. Jeg har akkurat funnet ut at motoren er byttet på Zwitteren vår, men den er fra samme måned som den originale ihht motornummer.
Loggført
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #66 på: oktober 05, 2010, 14:52:12 pm »

En vakker dag blir det mange splittpaneler i Grenlandsområdet. Lykke til med restaurering!
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #67 på: oktober 05, 2010, 18:17:27 pm »

Hva er spesielt med militær biler? Godt holdt eller er det noe mer også? Har en miltær doka Glad
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #68 på: oktober 06, 2010, 14:48:00 pm »

Jaja.. vært en tur på biltilsynet idag med bl.a papirer og salgsmelding...

etter å ha gått igjennom så ser jeg at bilen er førstegangsregistrert 20de desember -66

bilen ble avskiltet i forsvaret 12/6-74.. så bilen har ikke stått siden slutten av åttitallet.. men siden midten av 70 tallet... Gliser

da er det vel nesten mer imponerende hvor godt den har klart seg egentlig... Blunker

nedturen var at bilen IKKE har original motor.. men fikk fabrikkny i 71/72... etter motornr så er det fortsatt en original 1493cm produsert 66-67..

men etter hva jeg har hørt litt nå i morgentimene.. så hadde forsvaret gjerne noen helt nye motorer i bakhånd..

hva menes??

Hvilke papirer krevde de for å registrere bilen din?
Loggført
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #69 på: oktober 06, 2010, 20:03:51 pm »

bare de militære registreringskortene og vognkort.. pluss vanlig salgsmelding. Blunker
Loggført

RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #70 på: oktober 06, 2010, 20:58:09 pm »

OK, da var du heldig som hadde disse da Blunker Har ingenting jeg... må ta det fra starten, men arkivene som visstnok skulle hatt denslags info er det visst ingen i Forsvaret som har peiling på hvor er (ikke noen bombe det...!) Glad Salgsmeldingen som Ole-Jørn fikk tak i fra forrige eier forsvant også hos Biltilsynet i Drammen.
Loggført
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #71 på: oktober 06, 2010, 21:29:14 pm »

mine papirer lå i arkivet på kongsberg trafikkstasjon.. det hadde dem siden 70 tallet. Blunker
Loggført

cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #72 på: oktober 06, 2010, 22:00:27 pm »

Haha hadde en liten artig episode med kongsberg trafikk stasjon idag, har fått sporet ovalen jeg har tilbake dit, når de fant ut skilt nummer så fant de ut at samtidig som ovalen jeg hadde gikk på veien har det vært en motorsykkel med samme reg nr Rekker tunge Det var vist ikke uvanlig på den tiden at det ble litt "rot" Rekker tunge
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #73 på: oktober 06, 2010, 22:06:17 pm »

mine papirer lå i arkivet på kongsberg trafikkstasjon.. det hadde dem siden 70 tallet. Blunker
Sier du det - det var interessant, siden min gjorde tjeneste på Heistadmoen... da er vel Kongsberg nærmeste? Jeg har bare det gamle militære nummeret, kanskje jeg skal sjekke med dem der da?
Loggført
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #74 på: oktober 06, 2010, 22:25:11 pm »

Det hadde jeg gjort, de er utrolig hjelpsomme, de melder seg med engang til og gå igjennom arkivet manuelt, det tar dem max et par dager Glad
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #75 på: oktober 07, 2010, 15:22:38 pm »

Dette prosjektet er til stor inspirasjon - har nå sendt en mail til Kongsberg, så krysser jeg fingre.
Utrolig kjekt at motoren startet - det er noe eget med gamle VWer som kommer ut av dvalen!
Loggført
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #76 på: oktober 07, 2010, 22:31:53 pm »

mine papirer lå i arkivet på kongsberg trafikkstasjon.. det hadde dem siden 70 tallet. Blunker
Sier du det - det var interessant, siden min gjorde tjeneste på Heistadmoen... da er vel Kongsberg nærmeste? Jeg har bare det gamle militære nummeret, kanskje jeg skal sjekke med dem der da?
ha ha ha min tjenestegjorde også på heistad moen... min hadde militærnr 1415
Loggført

ZAR
Supermedlem
*****
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen


Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner


Vis profil WWW
« Svar #77 på: oktober 07, 2010, 23:04:07 pm »

... min hadde militærnr 1415

Siden vi er inne på dette temaet:
Vet noen om militærnummeret var det samme som registreringsnummeret?
Min 1961 transporter hadde militærnummer 1705 og lurer på om dette også var reg nummeret

f


* transp.jpg (110.26 KB, 800x533 - vist 301 ganger.)
Loggført

 
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #78 på: oktober 07, 2010, 23:06:31 pm »

det er helt korrekt... regnr var alltid det samme som internnr i forsvaret...Blunker
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #79 på: oktober 07, 2010, 23:08:44 pm »

hvor kom du over denne kjerra da?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #80 på: oktober 07, 2010, 23:19:09 pm »

hvor kom du over denne kjerra da?
den befant seg i uvdal..Blunker
Loggført

ZAR
Supermedlem
*****
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen


Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner


Vis profil WWW
« Svar #81 på: oktober 07, 2010, 23:44:25 pm »

det er helt korrekt... regnr var alltid det samme som internnr i forsvaret...Blunker

OK, var det noe system i nummerene?
Din er 67 mod med nr 1415, min er 61 mod med 1705 og en militærambulanse i Bergen har 5 siffer i nummeret

f
Loggført

 
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #82 på: oktober 08, 2010, 00:40:55 am »

det jeg vet ang mitt eget nr er at i -91 ble dette nr tildelt en tilhenger med enten en vannpumpe på eller ett aggregat på... denne hengeren var fremdeles registrert på nr 1415 pr dags dato..
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #83 på: oktober 08, 2010, 07:24:56 am »

Hvordan finner man ut militær nummeret?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #84 på: oktober 08, 2010, 08:30:30 am »

Hvordan finner man ut militærnummeret?
Fulgte du ikke med på rekruttskolen?

Begge de to militærbussene stod i Nore og Uvdal og gikk på Heistadmoen i sin tid.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
ZAR
Supermedlem
*****
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen


Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner


Vis profil WWW
« Svar #85 på: oktober 08, 2010, 10:48:57 am »

Hvordan finner man ut militær nummeret?

På min står det i vognkortet
Loggført

 
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #86 på: oktober 08, 2010, 11:09:45 am »

Og på min hang det HELDIGVIS på nøkkelknippet;) ellers kunne det nog blitt litt vanskelig;)
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #87 på: oktober 08, 2010, 11:16:45 am »

Jeg ringte forsvaret i sin tid... men de hadde ikke oversikt... sa Major Dølje.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #88 på: oktober 08, 2010, 11:35:50 am »

Jeg ringte forsvaret i sin tid... men de hadde ikke oversikt... sa Major Dølje.

...På Hjerkinn?

...... Eller Dombås?
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #89 på: oktober 08, 2010, 11:41:42 am »

Forsvaret har eget kjøretøyregister. Men dokumentlagring finner ikke sted etter 10 år. Men mulighetene finnes ved søk på chassinr fikk jeg beskjed om når jeg snakket med dem;)
Loggført

Sider: 1 2 [3] 4 5 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!