VWNorge

Forum => Type 1 1946-1957 => Emne startet av: 52 splitt deluxe på mars 23, 2008, 20:07:24 pm



Tittel: viftehuset med sveisekant, forsvant når?
Skrevet av: 52 splitt deluxemars 23, 2008, 20:07:24 pm
siden www.vwtyp1.com forteler at sveisekanten forsvant mellom

Ch.nr. 1-0 306 417 (27.11.1951) Ventilerna ändrar utseende.
Ch.nr. 1-0 308 653 (01.12.1951) Blinkerslampan ändrar watt från 1,2 till 0,6 watt.


--------------------------------------------------------------------------------
1952
114 348 bilar tillverkas. Typ2 Pickup introduceras. Vevaxeln blir justerbar med 3 st schims. Tidigt på året försvinner sömmen som går över ryggen på fläktkåpan.
     

Ch nr. 1-0 313 830 Svenska bilar utrustas med Cyklon.luftrenare.
Ch.nr. 1-0 324 758 Flottören i bromsvätskebehållaren försvinner.


er dette riktig?
min splitt 1952 med nummer 319806 deluxe modell....noen som vet om min bil skal ha den type viftehus??
eller var det forskjellig mellom landene Sverige - Norge - Finland?
håper at jeg skal ha den....dro helt til Skåne for å hente.... :o



Tittel: Sv: viftehuset med sveisekant, forsvant når?
Skrevet av: Dr. Ing. Brezelfürstenmars 24, 2008, 00:31:01 am
Jeg vet ikke om ALT i listene til vwtyp1.com er til å stole på. Jeg har flere ganger selv forsøkt å finne
svar på dette spørsmålet, men har ikke funnet noen 100% sikre svar sett i forhold til dato og ch.nr. Etter min oppfatning forsvant dette et sted mellom januar og april i 1952. Denne tråden her kan gi noe mer info:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=165130&postdays=0&postorder=asc&highlight=seamed+fan&start=0

HUSK også: I perioden frem til første 30hk ble det brukt ett eget viftehus som også diskuteres i denne tråden - ett såkalt "non-seamed fanshroud". Lykke til videre og gi gjerne beskjed hvis du finner ett mer nøyaktig svar enn hva jeg kan gi :)

siden www.vwtyp1.com forteler at sveisekanten forsvant mellom

Ch.nr. 1-0 306 417 (27.11.1951) Ventilerna ändrar utseende.
Ch.nr. 1-0 308 653 (01.12.1951) Blinkerslampan ändrar watt från 1,2 till 0,6 watt.


--------------------------------------------------------------------------------
1952
114 348 bilar tillverkas. Typ2 Pickup introduceras. Vevaxeln blir justerbar med 3 st schims. Tidigt på året försvinner sömmen som går över ryggen på fläktkåpan.
     

Ch nr. 1-0 313 830 Svenska bilar utrustas med Cyklon.luftrenare.
Ch.nr. 1-0 324 758 Flottören i bromsvätskebehållaren försvinner.


er dette riktig?
min splitt 1952 med nummer 319806 deluxe modell....noen som vet om min bil skal ha den type viftehus??
eller var det forskjellig mellom landene Sverige - Norge - Finland?
håper at jeg skal ha den....dro helt til Skåne for å hente.... :o




Tittel: Sv: viftehuset med sveisekant, forsvant når?
Skrevet av: JSmars 24, 2008, 12:44:07 pm
Om de er til å stole på vet jeg ikke men de er i alle fall VELDIG mangelfulle. Det skjedde bla. et hav av ting mellom 1958-60.
Noen som har en link til en bedre side ang. modellforandringer?


Tittel: Sv: viftehuset med sveisekant, forsvant når?
Skrevet av: Oval57mars 24, 2008, 18:00:05 pm
Slike lister blir aller mest som en pekepinn. De eneste sikre data er i fra VW i Wolfsburg. Men mange av disse ch.nr endringene kommer frem i verkstedhandbøker. Det var f.eks. der jeg fant ut når de byttet ut 14 mm. hode på Kamax til 13 mm. hode. (Mars 1958).

Det er morsomt å finne ut av slike endringer, men egen forskning ved å studere et fåtall biler blir fort lite nyansert.

Om viftehuset med søm på toppen ble byttet ut så tidlig er det nesten rart at det er så mange av det i Norge. De færreste veit visst at det kom et nyere på 25 HK. Og om de veit det, så er det nok flere enn en som har satt på eldre fordi det er kulere.

Jeg skal dessverre ikke ha det på min, og gråter en skvett hver kveld!