november 10, 2024, 21:36:50 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 815879 ganger)
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1830 på: februar 28, 2013, 10:24:32 am »

Er de rette innerst, eller har de en skrå kant?

Jeg har hukommelse som en gullfisk...mulig Eivind husker?
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1831 på: februar 28, 2013, 10:31:12 am »

Har ikke tatt leak down test. Da jeg ikke har overgang til de tynne pluggene liggende. Men skal såklart få gjort dette.

Har vært borti andre wiseco ringer som har gått opp ned uten at dette kunne merkes nevneverdig på motor. Om det er mye sylinderlekkasje merkes det fort på hvor mye motoren ånder. Denne ånder som Eivind skriver, ingenting.

Målte bare åpningstider på kammen. Men kan såklart også måle løft for å eliminere. Motoren klyper ikke. Kjører nå uten noen form for oljekjøler. Og fikk ikke oljetempen over 70 grader. Om ett lager eller lignende hadde holdt igjen 50 hester ville dette fått direkte innvirkning på oljetemp.

Spørs om ikke Eivind skulle tatt en tur med ferga og lånt litt stash av kb...  

Hva sier engine analyzer om denne motoren? Har ikke programmet tilgjengelig for øyeblikket.
Loggført

Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #1832 på: februar 28, 2013, 10:33:11 am »

Om det kan hjelpe;

Jeg kan ta med stash fra KB over fjorden i morgen så kan Eivind møte meg i Moss.

Med andre ord, jeg har plass bak i Transporteren om det trengs Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1833 på: februar 28, 2013, 10:34:56 am »

Har ikke tatt leak down test. Da jeg ikke har overgang til de tynne pluggene liggende. Men skal såklart få gjort dette.

Har vært borti andre wiseco ringer som har gått opp ned uten at dette kunne merkes nevneverdig på motor. Om det er mye sylinderlekkasje merkes det fort på hvor mye motoren ånder. Denne ånder som Eivind skriver, ingenting.

Målte bare åpningstider på kammen. Men kan såklart også måle løft for å eliminere. Motoren klyper ikke. Kjører nå uten noen form for oljekjøler. Og fikk ikke oljetempen over 70 grader. Om ett lager eller lignende hadde holdt igjen 50 hester ville dette fått direkte innvirkning på oljetemp.

Spørs om ikke Eivind skulle tatt en tur med ferga og lånt litt stash av kb...  

Hva sier engine analyzer om denne motoren? Har ikke programmet tilgjengelig for øyeblikket.

Skal gi 235 hester eller noe. Altså 200 hos deg  Gliser

Om den ikke ånder så kan fortsatt ventilene lekke.. MYE. Jeg så 60%
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1834 på: februar 28, 2013, 10:36:51 am »



Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1835 på: februar 28, 2013, 10:42:04 am »

Om det kan hjelpe;

Jeg kan ta med stash fra KB over fjorden i morgen så kan Eivind møte meg i Moss.

Med andre ord, jeg har plass bak i Transporteren om det trengs Glad

Sweet!
Har i praksis motoren fra signaturen min liggende i deler på en pall.. Så har det meste om noe skulle trengs.. :-)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1836 på: februar 28, 2013, 10:49:53 am »

sikker på att  kamdata til jpm oppgitt ved 0.05 løft?? eller "advertised"
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1837 på: februar 28, 2013, 10:57:44 am »

når har dere fullt moment og når faller det?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #1838 på: februar 28, 2013, 11:05:15 am »

kamdata fra jpm er oppgitt på 0,05
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #1839 på: februar 28, 2013, 11:06:35 am »

når har dere fullt moment og når faller det?

rett under 6000, og da er det brått slutt
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1840 på: februar 28, 2013, 11:09:46 am »

når har dere fullt moment og når faller det?

rett under 6000, og da er det brått slutt

så bare en Peak på 6000 eller startet kurven å flate ut tidligere ?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1841 på: februar 28, 2013, 11:17:58 am »

Om det kan hjelpe;

Jeg kan ta med stash fra KB over fjorden i morgen så kan Eivind møte meg i Moss.

Med andre ord, jeg har plass bak i Transporteren om det trengs Glad

Det hadde vært supert!
Loggført
kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1842 på: februar 28, 2013, 11:20:05 am »

Om det kan hjelpe;

Jeg kan ta med stash fra KB over fjorden i morgen så kan Eivind møte meg i Moss.

Med andre ord, jeg har plass bak i Transporteren om det trengs Glad

Det hadde vært supert!

Ønskes det noe mer enn eksos? Glad
Har stort sett "alt" (utenom fancy tenningsutstyr)...
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1843 på: februar 28, 2013, 11:29:19 am »

Ønskes det noe mer enn eksos? Glad
Har stort sett "alt" (utenom fancy tenningsutstyr)...

Ja, ca 60-80 hester om du kan finne dem....
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1844 på: februar 28, 2013, 11:31:53 am »

Kan noen legge ut flowtallene på toppene, lengde og volum på manifolder. Og detaljene på kammen så kan man nøste litt i EA.  +++

Hvilken knock index har din beregning 66?

Bremser dere med sveip eller "statisk" på på turtall


Har man ikke hatt med JPM på råd i det heletatt? Hva skal dette bli? Bruksmotor eller race motor?

Den snuser vel på 200 virkelige hester og det er vel ikke fy skam?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1845 på: februar 28, 2013, 11:38:01 am »

Kan noen legge ut flowtallene på toppene, lengde og volum på manifolder. Og detaljene på kammen så kan man nøste litt i EA.  +++

Hvilken knock index har din beregning 66?

Bremser dere med sveip eller "statisk" på på turtall


Har man ikke hatt med JPM på råd i det heletatt? Hva skal dette bli? Bruksmotor eller race motor?

Den snuser vel på 200 virkelige hester og det er vel ikke fy skam?

Dette kom fra PCen hjemme så vet ikke. Mener at den hadde 1,3-1,5 maks?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #1846 på: februar 28, 2013, 11:40:43 am »

Om det kan hjelpe;

Jeg kan ta med stash fra KB over fjorden i morgen så kan Eivind møte meg i Moss.

Med andre ord, jeg har plass bak i Transporteren om det trengs Glad

Det hadde vært supert!

Bli enig dere to, så får dere ta kontakt om jeg skal ta med noe over Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1847 på: februar 28, 2013, 11:42:13 am »

Kan noen legge ut flowtallene på toppene, lengde og volum på manifolder. Og detaljene på kammen så kan man nøste litt i EA.  +++

Hvilken knock index har din beregning 66?

Bremser dere med sveip eller "statisk" på på turtall


Har man ikke hatt med JPM på råd i det heletatt? Hva skal dette bli? Bruksmotor eller race motor?

Den snuser vel på 200 virkelige hester og det er vel ikke fy skam?

Det er JPM som har kommet med de fleste anbefalingene til denne motoren. Og lovet vel 230+ hvis ikke jeg husker feil....
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1848 på: februar 28, 2013, 11:43:10 am »

Kan noen legge ut flowtallene på toppene, lengde og volum på manifolder. Og detaljene på kammen så kan man nøste litt i EA.  +++

Hvilken knock index har din beregning 66?

Bremser dere med sveip eller "statisk" på på turtall


Har man ikke hatt med JPM på råd i det heletatt? Hva skal dette bli? Bruksmotor eller race motor?

Den snuser vel på 200 virkelige hester og det er vel ikke fy skam?

Det er JPM som har kommet med de fleste anbefalingene til denne motoren. Og lovet vel 230+ hvis ikke jeg husker feil....

det er riktig.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1849 på: februar 28, 2013, 11:43:58 am »

Om det kan hjelpe;

Jeg kan ta med stash fra KB over fjorden i morgen så kan Eivind møte meg i Moss.

Med andre ord, jeg har plass bak i Transporteren om det trengs Glad

Det hadde vært supert!

Bli enig dere to, så får dere ta kontakt om jeg skal ta med noe over Glad

Eksos, potte og j-tubes takk.
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #1850 på: februar 28, 2013, 11:49:23 am »

Om det kan hjelpe;

Jeg kan ta med stash fra KB over fjorden i morgen så kan Eivind møte meg i Moss.

Med andre ord, jeg har plass bak i Transporteren om det trengs Glad

Det hadde vært supert!

Bli enig dere to, så får dere ta kontakt om jeg skal ta med noe over Glad

Eksos, potte og j-tubes takk.

Da er det avtalt og klart til i morra tidlig Glad
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1851 på: februar 28, 2013, 11:53:06 am »

Kan noen legge ut flowtallene på toppene, lengde og volum på manifolder. Og detaljene på kammen så kan man nøste litt i EA.  +++

Hvilken knock index har din beregning 66?

Bremser dere med sveip eller "statisk" på på turtall


Har man ikke hatt med JPM på råd i det heletatt? Hva skal dette bli? Bruksmotor eller race motor?

Den snuser vel på 200 virkelige hester og det er vel ikke fy skam?

Det er JPM som har kommet med de fleste anbefalingene til denne motoren. Og lovet vel 230+ hvis ikke jeg husker feil....

det er riktig.

Han har anbefalt eksosen altså?  Hvilket fjærtrykk sitter ventilene med?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1852 på: februar 28, 2013, 11:59:03 am »

Kan noen legge ut flowtallene på toppene, lengde og volum på manifolder. Og detaljene på kammen så kan man nøste litt i EA.  +++

Hvilken knock index har din beregning 66?

Bremser dere med sveip eller "statisk" på på turtall


Har man ikke hatt med JPM på råd i det heletatt? Hva skal dette bli? Bruksmotor eller race motor?

Den snuser vel på 200 virkelige hester og det er vel ikke fy skam?

Det er JPM som har kommet med de fleste anbefalingene til denne motoren. Og lovet vel 230+ hvis ikke jeg husker feil....

det er riktig.

Han har anbefalt eksosen altså?  Hvilket fjærtrykk sitter ventilene med?


45 mm Python skal funke ifølge JPM.
Oteva 75 fjærer
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1853 på: februar 28, 2013, 12:07:16 pm »

Kan noen legge ut flowtallene på toppene, lengde og volum på manifolder. Og detaljene på kammen så kan man nøste litt i EA.  +++

Hvilken knock index har din beregning 66?

Bremser dere med sveip eller "statisk" på på turtall


Har man ikke hatt med JPM på råd i det heletatt? Hva skal dette bli? Bruksmotor eller race motor?

Den snuser vel på 200 virkelige hester og det er vel ikke fy skam?

Det er JPM som har kommet med de fleste anbefalingene til denne motoren. Og lovet vel 230+ hvis ikke jeg husker feil....

det er riktig.

Han har anbefalt eksosen altså?  Hvilket fjærtrykk sitter ventilene med?


45 mm Python skal funke ifølge JPM.
Oteva 75 fjærer

Hvilket fjærtrykk? Oteva 75 er ikke et gitt trykk..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1854 på: februar 28, 2013, 12:15:59 pm »

Kan noen legge ut flowtallene på toppene, lengde og volum på manifolder. Og detaljene på kammen så kan man nøste litt i EA.  +++

Hvilken knock index har din beregning 66?

Bremser dere med sveip eller "statisk" på på turtall


Har man ikke hatt med JPM på råd i det heletatt? Hva skal dette bli? Bruksmotor eller race motor?

Den snuser vel på 200 virkelige hester og det er vel ikke fy skam?

Det er JPM som har kommet med de fleste anbefalingene til denne motoren. Og lovet vel 230+ hvis ikke jeg husker feil....

det er riktig.

Han har anbefalt eksosen altså?  Hvilket fjærtrykk sitter ventilene med?


45 mm Python skal funke ifølge JPM.
Oteva 75 fjærer

Hvilket fjærtrykk? Oteva 75 er ikke et gitt trykk..

Vet ikke. JPM som har ordnet/bestemt det i forhold til kam og topper.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1855 på: februar 28, 2013, 12:20:29 pm »

Kan noen legge ut flowtallene på toppene, lengde og volum på manifolder. Og detaljene på kammen så kan man nøste litt i EA.  +++

Hvilken knock index har din beregning 66?

Bremser dere med sveip eller "statisk" på på turtall


Har man ikke hatt med JPM på råd i det heletatt? Hva skal dette bli? Bruksmotor eller race motor?

Den snuser vel på 200 virkelige hester og det er vel ikke fy skam?

Det er JPM som har kommet med de fleste anbefalingene til denne motoren. Og lovet vel 230+ hvis ikke jeg husker feil....

det er riktig.

Han har anbefalt eksosen altså?  Hvilket fjærtrykk sitter ventilene med?


45 mm Python skal funke ifølge JPM.
Oteva 75 fjærer

Hvilket fjærtrykk? Oteva 75 er ikke et gitt trykk..

Vet ikke. JPM som har ordnet/bestemt det i forhold til kam og topper.

Da burde det jo passe
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1856 på: februar 28, 2013, 12:21:14 pm »

Det fjærtrykket Johannes skulle ha til kammen vil jeg gå ut ifra. Er jo pakkebestillte greier. Men ut ifra tidligere erfaringer med ventilflyt kan jeg si at denne ikke flyter.

Har kjørt statisk på rundt 4000 og 5000rpm. Ellers sveip. Pga kam er den litt vrien å stabilisere for statisk brems lenger ned i registeret. På nedadgående bremsing gir denne samme resultat men med noget fetere blanding. Som også stemmer med tidligere erfaringer.

En printscreen som viser effektfallet. (har bremset mere effekt. Men bare som en illustrasjon på kurven)

maks nm, 184nm @ 4800
Vertikal hvit strek på 6845rpm hvor jeg går av gassen.

* putte.jpg (50.08 KB. 800x500 - vist 359 ganger.)


Har dreid en pluggovergang nå. Så leakdown resultater kommer straks

Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1857 på: februar 28, 2013, 12:24:27 pm »

Jeg ser nå problemet... Tom R har hooket meg opp med uekte Windows  Øyerulling
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1858 på: februar 28, 2013, 12:25:58 pm »

Jeg ser nå problemet... Tom R har hooket meg opp med uekte Windows  Øyerulling

Nå kommer noen fra Windowspolitiet og tar deg. Lås døren sier nå jeg..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1859 på: februar 28, 2013, 12:43:43 pm »

Chit.. Det er de med lærreimer og gag-balls det.

Uansett. Da var leakdown test utført. 100% på alle fire sier klokkene. Altså ingen lekkasje.
Loggført

Sider: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!