BERGER
|
|
« Svar #1830 på: februar 28, 2013, 10:24:32 am » |
|
Er de rette innerst, eller har de en skrå kant?
Jeg har hukommelse som en gullfisk...mulig Eivind husker?
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #1831 på: februar 28, 2013, 10:31:12 am » |
|
Har ikke tatt leak down test. Da jeg ikke har overgang til de tynne pluggene liggende. Men skal såklart få gjort dette.
Har vært borti andre wiseco ringer som har gått opp ned uten at dette kunne merkes nevneverdig på motor. Om det er mye sylinderlekkasje merkes det fort på hvor mye motoren ånder. Denne ånder som Eivind skriver, ingenting.
Målte bare åpningstider på kammen. Men kan såklart også måle løft for å eliminere. Motoren klyper ikke. Kjører nå uten noen form for oljekjøler. Og fikk ikke oljetempen over 70 grader. Om ett lager eller lignende hadde holdt igjen 50 hester ville dette fått direkte innvirkning på oljetemp.
Spørs om ikke Eivind skulle tatt en tur med ferga og lånt litt stash av kb...
Hva sier engine analyzer om denne motoren? Har ikke programmet tilgjengelig for øyeblikket.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #1832 på: februar 28, 2013, 10:33:11 am » |
|
Om det kan hjelpe; Jeg kan ta med stash fra KB over fjorden i morgen så kan Eivind møte meg i Moss. Med andre ord, jeg har plass bak i Transporteren om det trengs
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1833 på: februar 28, 2013, 10:34:56 am » |
|
Har ikke tatt leak down test. Da jeg ikke har overgang til de tynne pluggene liggende. Men skal såklart få gjort dette.
Har vært borti andre wiseco ringer som har gått opp ned uten at dette kunne merkes nevneverdig på motor. Om det er mye sylinderlekkasje merkes det fort på hvor mye motoren ånder. Denne ånder som Eivind skriver, ingenting.
Målte bare åpningstider på kammen. Men kan såklart også måle løft for å eliminere. Motoren klyper ikke. Kjører nå uten noen form for oljekjøler. Og fikk ikke oljetempen over 70 grader. Om ett lager eller lignende hadde holdt igjen 50 hester ville dette fått direkte innvirkning på oljetemp.
Spørs om ikke Eivind skulle tatt en tur med ferga og lånt litt stash av kb...
Hva sier engine analyzer om denne motoren? Har ikke programmet tilgjengelig for øyeblikket.
Skal gi 235 hester eller noe. Altså 200 hos deg Om den ikke ånder så kan fortsatt ventilene lekke.. MYE. Jeg så 60%
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1834 på: februar 28, 2013, 10:36:51 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
kb
Medlem
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #1835 på: februar 28, 2013, 10:42:04 am » |
|
Om det kan hjelpe; Jeg kan ta med stash fra KB over fjorden i morgen så kan Eivind møte meg i Moss. Med andre ord, jeg har plass bak i Transporteren om det trengs Sweet! Har i praksis motoren fra signaturen min liggende i deler på en pall.. Så har det meste om noe skulle trengs.. :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1836 på: februar 28, 2013, 10:49:53 am » |
|
sikker på att kamdata til jpm oppgitt ved 0.05 løft?? eller "advertised"
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1837 på: februar 28, 2013, 10:57:44 am » |
|
når har dere fullt moment og når faller det?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
Innlegg: 869
Bosted:
|
|
« Svar #1838 på: februar 28, 2013, 11:05:15 am » |
|
kamdata fra jpm er oppgitt på 0,05
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
holmsen
Supermedlem
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
|
« Svar #1839 på: februar 28, 2013, 11:06:35 am » |
|
når har dere fullt moment og når faller det?
rett under 6000, og da er det brått slutt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1840 på: februar 28, 2013, 11:09:46 am » |
|
når har dere fullt moment og når faller det?
rett under 6000, og da er det brått slutt så bare en Peak på 6000 eller startet kurven å flate ut tidligere ?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1841 på: februar 28, 2013, 11:17:58 am » |
|
Om det kan hjelpe; Jeg kan ta med stash fra KB over fjorden i morgen så kan Eivind møte meg i Moss. Med andre ord, jeg har plass bak i Transporteren om det trengs Det hadde vært supert!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kb
Medlem
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #1842 på: februar 28, 2013, 11:20:05 am » |
|
Om det kan hjelpe; Jeg kan ta med stash fra KB over fjorden i morgen så kan Eivind møte meg i Moss. Med andre ord, jeg har plass bak i Transporteren om det trengs Det hadde vært supert! Ønskes det noe mer enn eksos? Har stort sett "alt" (utenom fancy tenningsutstyr)...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1843 på: februar 28, 2013, 11:29:19 am » |
|
Ønskes det noe mer enn eksos? Har stort sett "alt" (utenom fancy tenningsutstyr)... Ja, ca 60-80 hester om du kan finne dem....
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #1844 på: februar 28, 2013, 11:31:53 am » |
|
Kan noen legge ut flowtallene på toppene, lengde og volum på manifolder. Og detaljene på kammen så kan man nøste litt i EA. +++
Hvilken knock index har din beregning 66?
Bremser dere med sveip eller "statisk" på på turtall
Har man ikke hatt med JPM på råd i det heletatt? Hva skal dette bli? Bruksmotor eller race motor?
Den snuser vel på 200 virkelige hester og det er vel ikke fy skam?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1845 på: februar 28, 2013, 11:38:01 am » |
|
Kan noen legge ut flowtallene på toppene, lengde og volum på manifolder. Og detaljene på kammen så kan man nøste litt i EA. +++
Hvilken knock index har din beregning 66?
Bremser dere med sveip eller "statisk" på på turtall
Har man ikke hatt med JPM på råd i det heletatt? Hva skal dette bli? Bruksmotor eller race motor?
Den snuser vel på 200 virkelige hester og det er vel ikke fy skam?
Dette kom fra PCen hjemme så vet ikke. Mener at den hadde 1,3-1,5 maks?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #1846 på: februar 28, 2013, 11:40:43 am » |
|
Om det kan hjelpe; Jeg kan ta med stash fra KB over fjorden i morgen så kan Eivind møte meg i Moss. Med andre ord, jeg har plass bak i Transporteren om det trengs Det hadde vært supert! Bli enig dere to, så får dere ta kontakt om jeg skal ta med noe over
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #1847 på: februar 28, 2013, 11:42:13 am » |
|
Kan noen legge ut flowtallene på toppene, lengde og volum på manifolder. Og detaljene på kammen så kan man nøste litt i EA. +++
Hvilken knock index har din beregning 66?
Bremser dere med sveip eller "statisk" på på turtall
Har man ikke hatt med JPM på råd i det heletatt? Hva skal dette bli? Bruksmotor eller race motor?
Den snuser vel på 200 virkelige hester og det er vel ikke fy skam?
Det er JPM som har kommet med de fleste anbefalingene til denne motoren. Og lovet vel 230+ hvis ikke jeg husker feil....
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1848 på: februar 28, 2013, 11:43:10 am » |
|
Kan noen legge ut flowtallene på toppene, lengde og volum på manifolder. Og detaljene på kammen så kan man nøste litt i EA. +++
Hvilken knock index har din beregning 66?
Bremser dere med sveip eller "statisk" på på turtall
Har man ikke hatt med JPM på råd i det heletatt? Hva skal dette bli? Bruksmotor eller race motor?
Den snuser vel på 200 virkelige hester og det er vel ikke fy skam?
Det er JPM som har kommet med de fleste anbefalingene til denne motoren. Og lovet vel 230+ hvis ikke jeg husker feil.... det er riktig.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1849 på: februar 28, 2013, 11:43:58 am » |
|
Om det kan hjelpe; Jeg kan ta med stash fra KB over fjorden i morgen så kan Eivind møte meg i Moss. Med andre ord, jeg har plass bak i Transporteren om det trengs Det hadde vært supert! Bli enig dere to, så får dere ta kontakt om jeg skal ta med noe over Eksos, potte og j-tubes takk.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #1850 på: februar 28, 2013, 11:49:23 am » |
|
Om det kan hjelpe; Jeg kan ta med stash fra KB over fjorden i morgen så kan Eivind møte meg i Moss. Med andre ord, jeg har plass bak i Transporteren om det trengs Det hadde vært supert! Bli enig dere to, så får dere ta kontakt om jeg skal ta med noe over Eksos, potte og j-tubes takk. Da er det avtalt og klart til i morra tidlig
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #1851 på: februar 28, 2013, 11:53:06 am » |
|
Kan noen legge ut flowtallene på toppene, lengde og volum på manifolder. Og detaljene på kammen så kan man nøste litt i EA. +++
Hvilken knock index har din beregning 66?
Bremser dere med sveip eller "statisk" på på turtall
Har man ikke hatt med JPM på råd i det heletatt? Hva skal dette bli? Bruksmotor eller race motor?
Den snuser vel på 200 virkelige hester og det er vel ikke fy skam?
Det er JPM som har kommet med de fleste anbefalingene til denne motoren. Og lovet vel 230+ hvis ikke jeg husker feil.... det er riktig. Han har anbefalt eksosen altså? Hvilket fjærtrykk sitter ventilene med?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1852 på: februar 28, 2013, 11:59:03 am » |
|
Kan noen legge ut flowtallene på toppene, lengde og volum på manifolder. Og detaljene på kammen så kan man nøste litt i EA. +++
Hvilken knock index har din beregning 66?
Bremser dere med sveip eller "statisk" på på turtall
Har man ikke hatt med JPM på råd i det heletatt? Hva skal dette bli? Bruksmotor eller race motor?
Den snuser vel på 200 virkelige hester og det er vel ikke fy skam?
Det er JPM som har kommet med de fleste anbefalingene til denne motoren. Og lovet vel 230+ hvis ikke jeg husker feil.... det er riktig. Han har anbefalt eksosen altså? Hvilket fjærtrykk sitter ventilene med? 45 mm Python skal funke ifølge JPM. Oteva 75 fjærer
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1853 på: februar 28, 2013, 12:07:16 pm » |
|
Kan noen legge ut flowtallene på toppene, lengde og volum på manifolder. Og detaljene på kammen så kan man nøste litt i EA. +++
Hvilken knock index har din beregning 66?
Bremser dere med sveip eller "statisk" på på turtall
Har man ikke hatt med JPM på råd i det heletatt? Hva skal dette bli? Bruksmotor eller race motor?
Den snuser vel på 200 virkelige hester og det er vel ikke fy skam?
Det er JPM som har kommet med de fleste anbefalingene til denne motoren. Og lovet vel 230+ hvis ikke jeg husker feil.... det er riktig. Han har anbefalt eksosen altså? Hvilket fjærtrykk sitter ventilene med? 45 mm Python skal funke ifølge JPM. Oteva 75 fjærer Hvilket fjærtrykk? Oteva 75 er ikke et gitt trykk..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1854 på: februar 28, 2013, 12:15:59 pm » |
|
Kan noen legge ut flowtallene på toppene, lengde og volum på manifolder. Og detaljene på kammen så kan man nøste litt i EA. +++
Hvilken knock index har din beregning 66?
Bremser dere med sveip eller "statisk" på på turtall
Har man ikke hatt med JPM på råd i det heletatt? Hva skal dette bli? Bruksmotor eller race motor?
Den snuser vel på 200 virkelige hester og det er vel ikke fy skam?
Det er JPM som har kommet med de fleste anbefalingene til denne motoren. Og lovet vel 230+ hvis ikke jeg husker feil.... det er riktig. Han har anbefalt eksosen altså? Hvilket fjærtrykk sitter ventilene med? 45 mm Python skal funke ifølge JPM. Oteva 75 fjærer Hvilket fjærtrykk? Oteva 75 er ikke et gitt trykk.. Vet ikke. JPM som har ordnet/bestemt det i forhold til kam og topper.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1855 på: februar 28, 2013, 12:20:29 pm » |
|
Kan noen legge ut flowtallene på toppene, lengde og volum på manifolder. Og detaljene på kammen så kan man nøste litt i EA. +++
Hvilken knock index har din beregning 66?
Bremser dere med sveip eller "statisk" på på turtall
Har man ikke hatt med JPM på råd i det heletatt? Hva skal dette bli? Bruksmotor eller race motor?
Den snuser vel på 200 virkelige hester og det er vel ikke fy skam?
Det er JPM som har kommet med de fleste anbefalingene til denne motoren. Og lovet vel 230+ hvis ikke jeg husker feil.... det er riktig. Han har anbefalt eksosen altså? Hvilket fjærtrykk sitter ventilene med? 45 mm Python skal funke ifølge JPM. Oteva 75 fjærer Hvilket fjærtrykk? Oteva 75 er ikke et gitt trykk.. Vet ikke. JPM som har ordnet/bestemt det i forhold til kam og topper. Da burde det jo passe
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #1856 på: februar 28, 2013, 12:21:14 pm » |
|
Det fjærtrykket Johannes skulle ha til kammen vil jeg gå ut ifra. Er jo pakkebestillte greier. Men ut ifra tidligere erfaringer med ventilflyt kan jeg si at denne ikke flyter. Har kjørt statisk på rundt 4000 og 5000rpm. Ellers sveip. Pga kam er den litt vrien å stabilisere for statisk brems lenger ned i registeret. På nedadgående bremsing gir denne samme resultat men med noget fetere blanding. Som også stemmer med tidligere erfaringer. En printscreen som viser effektfallet. (har bremset mere effekt. Men bare som en illustrasjon på kurven) maks nm, 184nm @ 4800 Vertikal hvit strek på 6845rpm hvor jeg går av gassen.
putte.jpg (50.08 KB. 800x500 - vist 359 ganger.) Har dreid en pluggovergang nå. Så leakdown resultater kommer straks
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #1857 på: februar 28, 2013, 12:24:27 pm » |
|
Jeg ser nå problemet... Tom R har hooket meg opp med uekte Windows
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1858 på: februar 28, 2013, 12:25:58 pm » |
|
Jeg ser nå problemet... Tom R har hooket meg opp med uekte Windows Nå kommer noen fra Windowspolitiet og tar deg. Lås døren sier nå jeg..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #1859 på: februar 28, 2013, 12:43:43 pm » |
|
Chit.. Det er de med lærreimer og gag-balls det.
Uansett. Da var leakdown test utført. 100% på alle fire sier klokkene. Altså ingen lekkasje.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|