mai 04, 2024, 18:35:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Problem med godkjenning av 1600cc!!  (Lest 2791 ganger)
marki
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg



Vis profil
« på: juli 14, 2008, 18:39:41 pm »

Jeg har problem med å få bilen min på veien. Bilen er en 1600cc fra 68 (type 1) som jeg kjøpte for ca 1 år siden..
Jeg hadde bilen på EU-sjekk før vinteren, der fikk jeg vite bla;

- Det var ikke ført inn i vognkortet at bilen hadde fått ny motor, (det sto 1300)
-   -------------- | |-----------------      hadde nytt senkesett.

fikk ikke bilen igjennom.. 

jeg ringte Statens V V som fortalte at jeg måtta ha dokumentasjon på dette, noe jeg da ikke har...




ER DET NOEN SOM KAN HJELPE MEG DER UTE??   


Martin Marki
« Siste redigering: august 06, 2008, 12:37:18 pm av Marki » Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7132
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1 på: juli 14, 2008, 18:42:15 pm »

hvis du søker litt, så ligger det mange gode innlegg om disse emnene her inne, hvor du får svar på det du lurer på, men kort fortalt skaffer Møller den dokumentasjonen du trenger, gitt at du har Puma forstilling.

Roy
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: juli 14, 2008, 19:42:39 pm »

Og skulle du ville bruke litt tid på denne prosessen, kan du levere inn skiltene dine helt gratis, og hente dem gratis igjen når bilen er godkjent.
Loggført
SilverPig
Medlem
***
Innlegg: 125
Bosted: Nesøya, Asker


Joik har større kraft enn krutt!


Vis profil
« Svar #3 på: juli 15, 2008, 09:12:26 am »

Jeg mener at det har sirkulert et skriv fra Møller som dokumenterer at det er tut og kjør med oppgradering til 1600 i alle bobler. Tryll frem et eksemplar av dette, og vips...! Glad
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #4 på: juli 15, 2008, 14:58:39 pm »

http://www.vwnorge.no/index.php?action=dlattach;topic=4109.0;attach=15428;image
Loggført

marki
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg



Vis profil
« Svar #5 på: juli 15, 2008, 15:45:54 pm »

Hjertelig takk! =D
Loggført
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #6 på: juli 15, 2008, 17:04:42 pm »

Bør nevnes at det er lite sannsynlig at Trafikkstasjonen godtar de kopiene av dokumentene nå til dags. (Men hør med dem!)
Du kan få dokumenter med ditt navn på og signatur fra Typegodkjenningen, hos Møller.
Jeg ble forespeilet å få slike dokumenter i august en gang da jeg spurte i juni, men var heldig og fikk dem forrige uke.
I tillegg må du huske at det er statens vegvesen som skal godkjenne dette, og ikke verkstedet du brukte (Antakelig ikke ledig time hos dem heller med det aller første.)

Var ikke meningen å være veldig negativ nå, men er nå hvert fall sånn ståa er for meg nå. Og jeg skal igjennom akkurat det samme med en 1300.

Magnus.
Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #7 på: juli 15, 2008, 17:24:27 pm »

Noen som har gått gjennom mølla og fått godkjent opp mot 100 hk på en 1303? I så fall er jeg veldig interessert i å få dokumentasjon.
Loggført
Wankel
Supermedlem
*****
Innlegg: 1140
Bosted: Bø Midt i Telemark



Vis profil
« Svar #8 på: juli 15, 2008, 18:04:41 pm »

Noen som har gått gjennom mølla og fått godkjent opp mot 100 hk på en 1303? I så fall er jeg veldig interessert i å få dokumentasjon.
Sitter med ett vognkort på en 73 03, denne er godkjent med 62 kw motoreffekt, samt distanseskiver på 25 mm foran og bak. Bilen rullet med dette i mange år den, men nå er den bilcross
Loggført

54/58 T-1
60 T-1
68 T-1 Flippfront
68 Roadster
67 T-1
69 T-1
71 411 LE STV
+ noen til
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #9 på: juli 15, 2008, 18:26:12 pm »

Sitert fra godkjenningspapir fra Møller, datert 19. juni 2007,

"På enkelte eldre modeller har fabrikken opplyst at en kan øke motoreffekten med ca. 10-15 hk uten at en behøver å gjøre noen annen ombygging av bilen.

For Volkswagen "Boble" med f.eks. 1300 motor og 40 hk betyr dette at en original 1600 motor på 50 hk kan monteres uten å gjøre noen andre forandringer"


 Kult
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
magnusB
Seniormedlem
****
Innlegg: 300
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #10 på: juli 15, 2008, 21:40:54 pm »

Noen som har gått gjennom mølla og fått godkjent opp mot 100 hk på en 1303? I så fall er jeg veldig interessert i å få dokumentasjon.
Sitter med ett vognkort på en 73 03, denne er godkjent med 62 kw motoreffekt, samt distanseskiver på 25 mm foran og bak. Bilen rullet med dette i mange år den, men nå er den bilcross
Ok, ca 83 hk, altså. Ingen høyere?  Gliser
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #11 på: juli 16, 2008, 08:13:30 am »

Og du er sikker på at det er en 1600ccm? hvordan så verkstedet denne oppgraderingen? Det er jo kun motor kodene og små detaljer som er forskjell på 1300 og 1600 dobbelt port, nå er vel din levert med enkelport motor da så litt forskjell blir det der.. uansett er det som nevnt over her så liten effekt økning at dette ikke burde være noe problem.

Det er sikkert løsninger for dette hvis det er lenge til du evt får time hos biltilsynet.
Da bytter du forstilling, eller evt skrur den på maks høyde, og drar til ett annet verksted og nevner ingen ting om hverken 1600ccm eller senking.
Det ville jeg gjort hvertfall. Og så evt tatt timen hos biltilsynet når du får den og prøve å få dette godkjent da..

Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #12 på: juli 17, 2008, 11:13:34 am »

skal godkjenne min 1300 69 mod om itte altfor lenge og den sitter det 1600 dobbelportet med litt "dil og dal" på (skal i alle fall bli) og der blir itte je nevnen motor for noen. bare itte si no og ingen legger merke til det annet at en 1600 går litt bedre en en 1300 Gliser
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!