363
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 1970 Impuls-kjøp!
|
på: mai 11, 2009, 22:51:15 pm
|
15 er strøm som går igjennom tenningslåsen(+) 1 er mellom minus på fordeler og coil ja 4 er mellom fordeler og pluss på coilen 31 er vel jord... og 30 direkte strøm fra batteriet.. Eller er jeg heelt ute å kjøre nå
|
|
|
364
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Rabatt Würth
|
på: mai 08, 2009, 10:14:35 am
|
Så eg må finna eit lokalt Würth utsalg for å få rabatt? Det er jo ikkje noko utsal på Voss.... Bare å ta en tur til bergen det
|
|
|
365
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 4*130 Felger i Hordaland...
|
på: april 28, 2009, 20:28:55 pm
|
Ønsker å kjøpe pene felger til min 1302S.. Felgene må passe under orginale skjermer, og være bredere/større enn org felgene som er 4*15 Med dekk/uten dekk, alu/breddet stål. Jeg er åpen for det meste! Helst 4*130, evt inkl spacere el skiver/tromler med aktuell boltsirkel.. Har ikke satt meg noe pris, men er ikke interessert i super sjeldne felger som kun menn i vw tskjorter og uten koner forstår verdien i..
|
|
|
366
|
Forum / Problemløseren / Sv: veteranskilt fabrikk
|
på: april 28, 2009, 20:24:07 pm
|
Kven av desse har minst leveringstid??
Lator lager iallefall kun veteranskilt om torsdagen(el var det onsdag)... Dvs nå som biltilsynet i Bergen ikke bruker dem lengre så lager de gjerne veteranskilt og husnumre dagen lang Er iallefall super kvalitet, og skiltene blir lagd på samme måte og med samme utstyr som da de ble levert på nye biler
|
|
|
370
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Snart klar for vårmønstring, Bug out, Scc og Cruising!:D
|
på: april 16, 2009, 21:12:10 pm
|
slitt frontrute som 2-er feil og slakk i hjullager som 1? skjønner mindre å mindre av eu-kontroll je men grisetøff bil du har;D er noe dritt med den rusta men det ordner sei....du kunne jo kjøpt de innerskjermene...kjenner je en viss entusiast her inne på forumet riktig så drar han vel på seg mer jobb og rust sveising så å få solgt dem er nok itte no problem Jeg forstår meg ikke helt på disse Eu kontrollene heller.. Naf anmerket solfilm på siderutene framme på bmwen min, mens biltilsynet ettergodkjente den (med filmen på) Er fortsatt litt å gjøre med understellet, om jeg skal ha det helt på stell. Men det får bli neste vinter... Nå er det kjøring!
|
|
|
371
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Sommerklargjøring
|
på: april 16, 2009, 20:23:37 pm
|
Utrolig fin 1302 du har her! Merker at jeg savner min litt, når jeg ser den her..hehe Takk for det Her kommer noen bilder fra idag.. Tok en del bilder, men var ikke så mange som ble noe å ta vare på. Leter stadig etter bra bakgrunnsmotiver
|
|
|
372
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Sommerklargjøring
|
på: april 16, 2009, 19:39:08 pm
|
UpDaTe
I det siste har jeg rengjort mye av understellet, sveist litt og byttet torsjonstavdekslene på begge sider. Hadde bilen til PKK idag og fikk følgende anmerkninger:
(2) Slitt frontrute (1) Slakk i hjullager bak (2) Ulyd i hjullager foran
Har bestilt nytt hjullager og frontrute idag så håper å få byttet dette i løpet av neste uke. Bestilte rute med sort/grønt felt oppe..
Har også satt på oransje blinklys framme igjen og montert en ny lyktering da den ene fant ut at den skulle fly av på straumevegen. Ordnet deler over en hyggelig prat med Barndoor her på forumet.
Har en del bilder, disse håper jeg å få lagt ut ikveld:)
|
|
|
373
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 1970 Impuls-kjøp!
|
på: april 16, 2009, 18:25:58 pm
|
Men kjem vel ikkje til dei fira øverste boltane med motoren i bilen? Skal invistera i ein Jekk no snart så tenker eg att ta-ut-motor fobien forsvinner... men dette var faktisk fyrste gong eg gjor det med karosseriet på og det tok meg ein halv dag... (balte med att bolten ved startaren forsvant frammover, sånn att halvmånen datt ut av hakket, som betydde att den berre gjekk rundt.....) For å kalle deg skikkelig Vw mekaniker så bør du vel klare å skru ut motor, bytte clutch og sette den inn igjen på under en time
|
|
|
375
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min 68mod vw "army" roadster
|
på: april 14, 2009, 17:57:01 pm
|
Billigversjonen er å matte dem ned med fint papir(ca 1000), grunne med plastprimer og så lakke sort. Har gjort dette på flere deler, både med 2k lakk og spraylakk, holder bra!
|
|
|
376
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 1970 Impuls-kjøp!
|
på: april 14, 2009, 17:36:37 pm
|
Gratulerer Bio Micro er super! Toppene er vel greie å skru av, men tror ikke jeg hadde brydd meg om å gjøre så mye om det kun var denne svettingene du vil ha vekk.
|
|
|
382
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lavprofildekk med bredde.
|
på: april 09, 2009, 21:57:56 pm
|
Utrolig hvilke kombinasjoner av felg og dekk man får til, men jeg tror det vil bli skummelt og kjøre på. Dekket vil nok "krenge" mye når du kjører i sving...
Det blir vel litt motsatt av den effekten jeg er ute etter ja
|
|
|
383
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvordan virker T-Handel shifter
|
på: april 09, 2009, 21:54:03 pm
|
Kjøp heller Csp sin med "butterfly" knapp for reversen.. Syntes det er penere Jeg har denne, bare med buet stang.. Er forøvrig mye billigere å kjøpe på cip1.com enn i Norge..
|
|
|
384
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tyttebæret - Den Raude Fare
|
på: april 09, 2009, 18:43:03 pm
|
Jeg ville skrudd av den bakkelitt-varmekanalen..! Sikkert noe overflaterust el verre rundt åpningen!
Men husk å sett den på plass igjen før du setter den på rammen, tror ikke det er mulig få den forbi torsjonsfjæren..
|
|
|
387
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tyttebæret - Den Raude Fare
|
på: april 08, 2009, 16:25:41 pm
|
Så og si hver gang jeg brenner hull så er det ikke pga varmen men pga trådmatingen. Gjerne for høy mating i kombinasjon med at underlaget er dårlig slik at det ikke tenner så bra, da blir det så og si alltid hull og bare rot.. Jeg har funnet ulike innstillinger som passer mitt apparat, en til nytt stål(0. og en til nytt stål men hvor det gjerne skal sammen med noe litt tynnere plate. Jeg bruker like mye trådmating, men bruker litt mer strøm på nytt stål.
|
|
|
388
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tyttebæret - Den Raude Fare
|
på: april 07, 2009, 08:03:43 am
|
Lite tips ved rustsveising, juster trådmatinga på det på ett minimum, ikke sveis så lenge som 2 sek. 0,5 sek er nok, opphold i 0,5 sek da rekker smeltebadet å kjøles ned. Følger du denne metoden så smelter stålet i sammen med tråden. Sveisetråden blir ikke liggende som en kul oppå stålet, det minimalt med sliping etterpå.
Enig..! Jeg har kommet til denne konklusjonen selv også etter å ha "øvd" litt med en del rustsveising.. Føler at det nå begynner å komme seg Får håpe bilen blir bra til slutt! Kan jo fort bli litt mye penger utav vinduet hvis ikke...
|
|
|
389
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tyttebæret - Den Raude Fare
|
på: april 05, 2009, 20:22:49 pm
|
Jeg skal ikke si noe sikkert, men har lest litt i en prosjekttråd til en som breddet en bil og brukte tec7.
På ene siden hadde han limt stylingen rett på stålet med tec7 og på andre siden var det lakk under tec7.
På siden som var bart stål under, sprakk lakken opp igjen på utsiden og limen løsnet som følge av at det var kommet rust under fugen..
|
|
|
|