391
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 1970 Impuls-kjøp!
|
på: april 04, 2009, 20:10:19 pm
|
Vet ikke helt om jeg misunner mekkestedet ditt/dammen... Vet du noe om tilstand på motoren ellers? Er ikke godt å si hva den skiven kan finne på, men er jo folk rundtom som lever hele livet med nåler og annet operasjonsutstyr i kroppen... Når skal den røde være ferdig? Har du noe deadline på den? Du har iallefall litt å gjøre på fram til Bugout! Forøvrig så er det vårmønstring på fredagen, så du må nok bare bli i Bergen hele helgen:)
|
|
|
397
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bytte bremseslanger foran..
|
på: april 01, 2009, 21:26:18 pm
|
Jepp, skru løst røret på hovedsylinderen og bytt alt sammen, blir nok den beste løsningen Om ikke du har utstyr til å lage bremserør, så er det vel mulig å få ferdig rør i ca den lengden som du bare kan bøye til selv.
|
|
|
399
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Sommerklargjøring
|
på: mars 31, 2009, 17:48:03 pm
|
Vist det er så lite, så ville eg satsa på å laga den sjølv! Skal du kjøpa to sånne plater så koster dei deg cirka 800kr og så trenger du jo kun den vetle delen..
Blogg-updateVar bare ene innerskjermen som var rusten, se bilde. Valgte å lage en lapp som jeg sveiste i der. Blir ikke 100% som orginalt, men mer enn godt nok for meg Har også fikset kanalenden på høyre side, og brukt en hulromsolje inni kanalen. I løpet av uken skal jeg få fjernet resten av tectylen og malt innerskjermer etc, forhåpentligvis blir bilen klar utvendig snart! Gjenstår også litt polering og montering av steinsprutdeksler..
|
|
|
400
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Sommerklargjøring
|
på: mars 30, 2009, 22:11:22 pm
|
Stjal et bilde fra tråden din og merket hvor rusten er... Det er ikke såå alvorlig, men frister litt med ny plate enn å skulle lage en lapp selv.. I klokkerholm katalogen min finner jeg kun en utgave av innerskjerm bak, og det er den som du har. Blir denne brukt både på venstre og høyre side? (edit: Etter å ha tenkt denne tanken to ganger, så sier det seg jo selv at det ikke er mulig) Rusten er inni den røde sirkelen, er noen hull men henger sammen...(også var det brukt glassfiberduk i kombinasjon med finsparkel )
|
|
|
401
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Sommerklargjøring
|
på: mars 30, 2009, 22:04:03 pm
|
hehe..bare litt overflaterust det der Men skal ta bilder imorgen av den ordentlige rusten! Likner veldig på tyttebæret.. Dessuten tenkte jeg at du kunne bytte først, slik at jeg kanskje fikk noen tips
|
|
|
402
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1958 "Race Car"
|
på: mars 30, 2009, 21:45:00 pm
|
Utrolig kul bil Vil ha bil ned slik look jeg og MEN, du skulle hatt noen litt mer tidsriktige ledninger på motoren. Vet ikke hvor lett det er å få tak i stoffkledde ledninger da men... Ser ikke så veldig bra ut med røde/gule/blå kabelsko og gummiledninger. http://www.vinwire.com.au/
|
|
|
403
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Retro-bilder 17.3.09
|
på: mars 30, 2009, 20:23:49 pm
|
jaja...rust, rust rust Har fortsatt idag med sandblåsing, sliping og demontering bak. Har funnet ut at det er rust i kanalendene på begge sider (lappet med henholdsvis vinduskitt-venstre og glassfiberduk-høyre.. thanx ) Begge dekslene el hva man kaller det rundt torsjonstavene var også rustne, så disse har jeg skrudd av og nye er bestilt. Ganske mye rust, tectyl og dritt...Litt bedreFant også litt rust i høyre innskjerm. Var en stund redd for at jeg skulle gå Tistlo i næringen, men tror jeg har funnet en løsning.. Ble ikke så masse bilder, men slik ble lappen jeg lagde og sveiste i på venstre side i bakkant av kanalen.
|
|
|
408
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: mars 29, 2009, 18:24:34 pm
|
Denne har stått parket i Rådalslien (ved lagunen storsenter) de siste dagene Møtte også en grønn 68> T1 i retning fanafjellet, da jeg var på vei ned etter en luftetur i bmwen..
|
|
|
409
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Retro-bilder 17.3.09
|
på: mars 29, 2009, 17:25:43 pm
|
Update Søndag 29.03.09Har fått sveiset rusthullet i gulvet over fjærfestet på andre siden. Dette hullet var litt mindre, og enklere å reparere 1)2)3)Gjenstår nå og fjerne masse tectyl under bilen, og male understellet i bakkant av bilen. Innimellom sveising og etterbehandling så har jeg begynt å polere litt smådetaljer på bilen. Her er det speilene som har fått seg en omgang med dremel og meguiars polish. FørEtterMotoren har også fått seg en vask samt litt ny lakk på luftfilterboksen.. Gjenstår fortsatt litt pussing, samt et par nye varme og vakuumslanger.. Imageshack SUGER!!!
|
|
|
414
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Retro-bilder 17.3.09
|
på: mars 25, 2009, 19:11:13 pm
|
hehe..jo, men bilen min har sikkert vært jevnlig tectylert siden 70-tallet. Det er bare FOR mye tjukk ekkel guffe under der. Men ingenting en malingskrape og litt varme ikke kan ordne Skal ordne litt mer imorgen så det ser litt bedre ut og gjerne begynne på overflatebehandlingen. Ble veldig fornøyd med hullet jeg skjærte ut for varmekanalen. Sveiste også fast to muttrer slik det er orginalt. Bare synd at den er litt knust Skulle absolutt hatt en ny en(selv om den ikke blir synlig), da den ikke er mulig å skifte senere uten å demontere fjæren. med mindre noen har noen lure knep da men men... Tar det etter litt, så blir det nok bra Bestefar mente forøvrig at jeg ikke trengte å slipe sveisene for det var jo ingen som såg under der og han var redd for at ting skulle ta fyr.. Meeeen, vi skal bli to om den saken
|
|
|
415
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Retro-bilder 17.3.09
|
på: mars 25, 2009, 18:31:58 pm
|
Update 25.03.09 - de gamle bildene vil være på plass i løpet av noen dagerHar funnet litt rust under bilen de siste dagene. Litt skyldes at jeg ikke kontrollerte dette nøye nok da bilen ble lakkert etc, og litt skyldes min medmekaniker og bestefar som har tettet hullenene med henholdvis lettsparkel og rutekitt. Han er en flink bilmekaniker, men når det gjelder understellreperasjoner så er det mye "juksing" Er rustet hull i gulvet over fjærfestene på begge sider. På ene siden har det vært sveist tidligere, men kun kittet og tectylert.. Koko! På andre siden er det bare et bittelite rusthull.. Bilder:Etter dette er ferdig så skal jeg pusse ned og lakkere! Holder også på å fjerne all tectyl fra bakenden av bilen, skal deretter lakkere og kun ha et lag bodyshuts.. Tectyl skulle ikke vært lov å bruke på biler!!!! Og de som mener at bilen bør tectyleres når den har begynt å ruste under skulle hatt seg et kakk i hodet! Edit: Første bildet var visst av stereoen min men men..
|
|
|
417
|
Forum / Problemløseren / Sv: Justere tenningen med tenningslampe
|
på: mars 24, 2009, 20:08:02 pm
|
Har ikke prøvd dette selv, men søkte på nettet etter justering med tenningslampe av ren nyskjerrighet. Kom over en oppskrift, men den sier ikke noe om rpm eller varm/kald motor.
1. Bla opp i verkstedhåndbok og finn ut hva statisk tennings skal være. 2. Sett veiva i den posisjonen du fikk oppgitt i punkt 1. 3. Løsne skruen som holder fordeleren slik at du kan vri den rundt. 4. Finn fram prøvelampe og sett den på stiftene og vri fordeleren til prøvelampa lyser. 5. Akuratt der den tenner lyset, vil coilen indusere høyspenning. strm skruen når du har funnet punktet der prøvelampa lyser. 6. Sett på tenningslampe og kontroler at tenninga blir justert av sentrifugalregulator og vakumregulator etter turtall og belastning i henhold til verkstedhåndbok.
Jeg gjør det slik...
|
|
|
420
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tyttebæret - Den Raude Fare
|
på: mars 23, 2009, 20:42:40 pm
|
Blir det nok Hadde jeg fått den jela photobucketen til å funke så sku eg lagt ut litt sveisebilder selv Fant et lite rusthull idag som eg sku fått litt tips til hvordan å fikse...Var tidligere fikset med vinduskitt el tilsvarende
|
|
|
|