mai 13, 2024, 02:05:16 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Splines på rattaksel - Hvor mange skiller er det?  (Lest 738 ganger)
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« på: mars 13, 2009, 16:35:13 pm »

Jeg lurte litt på dette, da jeg er ute etter å finne ut hvilke ratt som vil passe ulike biler. Har prøvd å google litt og søke på the samba uten særlig hell.

Eneste jeg har funnet ut var det var et skille i 73/74. Men jeg mener at f.eks et 50-talls ratt ikke vil gå på min 71 1302.

Noen som har oversikt over dette?
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #1 på: mars 13, 2009, 19:32:24 pm »

Rattet som kom på 60 modellen av T1 har mindre hull enn på de eldre modellene. Jeg har en cad tegning av splinesen til min 58 modell etter at jeg fikk laget nytt nav på Volvo felt rattet som jeg har i bobla mi. Men jeg kan overhodet ikke greie å huske antallet og diameter på denne nå. På bobla mi var det orginalt dobbelt så grov tanning på rattstammen som i rattet som orginalt sto i. Dvs at bare hvert annet spor i rattet var i bruk. Men jeg tror de fleste rattene fra starten og tom 59 modellen  kan byttes om innenfor denne årsepoken. Så er vel splinesen lik fra 60 og opp til 73 tror jeg.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!