VWNorge

Bruktbørsen => Deler selges => Emne startet av: Oddbjørn på mai 16, 2010, 12:18:24 pm



Tittel: 1915 motor selges.
Skrevet av: Oddbjørnmai 16, 2010, 12:18:24 pm
Nevner det jeg husker i farten. Sakset fra gammel salgsannonse
Orginal veiv og råder. 69mm. lettet svinghjul. 8 stift. Ny scat crommoly bolt med skive. Oppmålte og vektjusterte råder.
Ny cima mahle 94mm sats.
Nye Mofoco 042 topper. Nye. Utjevnet kanaler og matchede nye innsug. Vakumtestet. Justert forbrenningsrum. Mofocos medfølgende doble ventilfjærer. Toppet med lash caps på ventilene.
Orginale vippearmer med swivelfeet justerskruer. Shimset opp til rett geometri. Og med nye crommoly støtstenger. Og nye orginale støtstangrør.
Ny Empi oljepumpe. Mener det var en 28mm.
Ny Brazilblokk. Oppmålt etter alle kunstens regler. Good to go. Med påloddet lengre oljepick up. (slageklemme versonen suger somregel luft). Ekstra oljesump.
Det eneste som ble overlatt til tilfedighetene var kammen. Jalle hadde tidligere en 1915 som fungerte akkurat som han ville at den skulle gjøre. Og det eneste som kunne reddes fra denne var nettopp kammen. Hverken kam eller kamfølgere var utenfor slitegrensen. Kamfølgerne sitter såklart slik de ble innkjørt. Men hvordan kam det egentlig er vites ikke. Men vil anta ca 284 grader etter oppførsel i tidligere motor.

Komp er som Jalle nevner 9,5. Fjerner du 0.1mm shims har du 9,9:1.


Motoren ble innkjørt og brukt knappe 3000 km ?
Ble tatt ut av bil da jeg manglet en lashcap etter at ventildeksel ble dunket av.
Nye bolton rockerarmer må monterest før oppstart. Medfølger samt nye lashcaps.
Mistet den ene da orginal vippearm løsnet i messingtråden. Motoren gikk fint frem til dette, men skal det vær i orden så skal det være i orden så den ble demontert.

1 5/8 Merge header å phatboy potte følger med.
Ny dynamo. Ny dynamofot. Påfylling å åndeboks i dynamotårn.
Alle kjøleblekk er nye. Vifta er forsterket.
Motoren befinner seg tørt å fint i kjelleren min på sandnes/ganddal

Prisantydning rundt 30 lapper. Gi bud 


Tittel: Sv: 1915 motor selges.
Skrevet av: Trond Dahlmai 16, 2010, 12:30:07 pm
Kan vel legge til at det er Jee racing aka Erik Dahlberg som har bygget.


Tittel: Sv: 1915 motor selges.
Skrevet av: Oddbjørnmai 16, 2010, 12:36:58 pm
http://www.zendump.com/download.php?file=3d471a814d43281ad6766a6a4f4d989e

flere bilder kan hentes på linken.


Tittel: Sv: 1915 motor selges.
Skrevet av: Oddbjørnmai 16, 2010, 16:33:05 pm
Gassere følger selvsagt med  8)


Tittel: Sv: 1915 motor selges.
Skrevet av: Arild t1mai 16, 2010, 17:01:41 pm
Nevner det jeg husker i farten. Sakset fra gammel salgsannonse
Orginal veiv og råder. 69mm. lettet svinghjul. 8 stift. Ny scat crommoly bolt med skive. Oppmålte og vektjusterte råder.
Ny cima mahle 94mm sats.
Nye Mofoco 042 topper. Nye. Utjevnet kanaler og matchede nye innsug. Vakumtestet. Justert forbrenningsrum. Mofocos medfølgende doble ventilfjærer. Toppet med lash caps på ventilene.
Orginale vippearmer med swivelfeet justerskruer. Shimset opp til rett geometri. Og med nye crommoly støtstenger. Og nye orginale støtstangrør.
Ny Empi oljepumpe. Mener det var en 28mm.
Ny Brazilblokk. Oppmålt etter alle kunstens regler. Good to go. Med påloddet lengre oljepick up. (slageklemme versonen suger somregel luft). Ekstra oljesump.
Det eneste som ble overlatt til tilfedighetene var kammen. Jalle hadde tidligere en 1915 som fungerte akkurat som han ville at den skulle gjøre. Og det eneste som kunne reddes fra denne var nettopp kammen. Hverken kam eller kamfølgere var utenfor slitegrensen. Kamfølgerne sitter såklart slik de ble innkjørt. Men hvordan kam det egentlig er vites ikke. Men vil anta ca 284 grader etter oppførsel i tidligere motor.

Komp er som Jalle nevner 9,5. Fjerner du 0.1mm shims har du 9,9:1.


Motoren ble innkjørt og brukt knappe 3000 km ?
Ble tatt ut av bil da jeg manglet en lashcap etter at ventildeksel ble dunket av.
Nye bolton rockerarmer må monterest før oppstart. Medfølger samt nye lashcaps.
Mistet den ene da orginal vippearm løsnet i messingtråden. Motoren gikk fint frem til dette, men skal det vær i orden så skal det være i orden så den ble demontert.

1 5/8 Merge header å phatboy potte følger med.
Ny dynamo. Ny dynamofot. Påfylling å åndeboks i dynamotårn.
Alle kjøleblekk er nye. Vifta er forsterket.
Motoren befinner seg tørt å fint i kjelleren min på sandnes/ganddal

Prisantydning rundt 30 lapper. Gi bud 

30 50 lapper ::)


Tittel: Sv: 1915 motor selges.
Skrevet av: Oddbjørnmai 16, 2010, 17:16:55 pm
får kansje om du er heldig en ny dynamo for 30 50 lapper    ;D


Tittel: Sv: 1915 motor selges.
Skrevet av: Arild t1mai 16, 2010, 17:45:12 pm
får kansje om du er heldig en ny dynamo for 30 50 lapper    ;D
He he er nok enig med deg der. Motoren ser meget bra ut ;)


Tittel: Sv: 1915 motor selges.
Skrevet av: JonBmai 17, 2010, 00:22:56 am
kr 24.759,- er budt herfra!


Tittel: Sv: 1915 motor selges.
Skrevet av: Oddbjørnmai 17, 2010, 01:57:22 am
495 femtilapper er notert.  8)


Tittel: Sv: 1915 motor selges.
Skrevet av: Arild t1mai 17, 2010, 13:56:39 pm
495 femtilapper er notert.  8)
;D


Tittel: Sv: 1915 motor selges.
Skrevet av: jalokoeymai 19, 2010, 14:16:59 pm
solgt eller??


Tittel: Sv: 1915 motor selges.
Skrevet av: Oddbjørnmai 19, 2010, 15:50:45 pm
Mulig avtale på gang. Money talks