Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 5
|
31
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Intercooler som oljekjøler.....selvfølgelig :)
|
på: september 17, 2009, 14:43:05 pm
|
v111 Den var enda finere..."som teoretiker " Neste gang skal jeg lakke den med dobbelt så mange strøk bare for å vise at jeg er praktiker Du kan alltids gjøre narr, jeg bryr meg ikke... Du fikk et godt råd, det vil være praktisk forskjell Lakk vil gjøre akkurat samme skade på en kjøler som olje, smuss etc
|
|
|
33
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: får ikke start på bobla
|
på: april 27, 2009, 23:04:10 pm
|
Start med basis Liten vist i å kjøpe deler i hytt og pine. 1. Er det gnist på plugger. Hvis ja, gå til 2., hvis ikke: Finn ut hvorfor det ikke er det. Let tilbake fra plugg til du finner gnist/ikke finner gnist 2. Du har gnist, men motor går ikke=bensinrelatert. Renner den over? Dritt i gasser? Falskluft?
|
|
|
34
|
Forum / Problemløseren / Sv: Skal på EU tirsdag og oppdaget rust i gulvet!!
|
på: april 12, 2009, 14:58:40 pm
|
Jeg hadde en gang en bruksbil full av kreative løsninger. Før EU brukte jeg glassfibervev og epoxy for å tette rusthull. Bilen var ellers grei og jeg fikk tynt ut 5 ekstra bruksår med denne metoden. La over tectyl og kjørte godt i gjørma for å få sen skikkelig skitten under. Plate og popnagel er vel et kjent triks. Sikafleks ble nevnt. Har vært med på å legge stålplater innvendig i dørstokker og fyllt op bak med bygningsskum. Alt går bare du er kreativ nok. Sikkert? Neppe! Er kontrolløren en K** finner han frem skrutrekkeren og stikker etter rust
|
|
|
38
|
Forum / Problemløseren / Sv: bytte topper
|
på: mars 23, 2009, 21:45:21 pm
|
Var ikke ment nedsettende på noen måte, bare mange som starter litt friskt. Jeg rører aldri en eneste fastrustet skrue uten varme tilgjengelig etter å ha lært "the hard way"
|
|
|
39
|
Forum / Problemløseren / Sv: bytte topper
|
på: mars 23, 2009, 14:08:18 pm
|
Og før du starter tenk nøye igjennom 1) Er det nødvendig å utføre en reparasjon 2) Har jeg nødvendig kunnskap til å utføre reparasjonen 3) Har jeg nødvendig utstyr for å utføre reparasjonen Grunnen er at om du begynner å kødde med eksosanlegg og topet på en gammel motor så kan du banne på at det er skikkelig godt fastrustet, prøver du likevel å brekker en pinnebolt er du i trøbbel, prøver du med grispitt og brekker den er du i skikkelig trøbbel. Demonterer du toppene kan du oppdage noe annet som trenger reparasjon, og da går sommeren. Min moral er: If its working, leave it alone
|
|
|
40
|
Forum / Problemløseren / Sv: cd spiller i hanskerom
|
på: mars 18, 2009, 12:30:14 pm
|
Har gjort omtrent det samme, men brukte to plater. ytterste hadde hull tilpasset til rammen på stereo, innerste hadde standart stereostørrelse.
|
|
|
41
|
Forum / Snikk-snakk / O.T. biltilhenger
|
på: mars 15, 2009, 13:03:16 pm
|
Har googlet litt etter info, men finner ikke info som er relevant. Finnes mye kunnskap her, så jeg prøver.
1. Vet at tilhengerkontakten er standarisert, men er det en standard i forhold til maksimalbelastninger. Skal montere et arbeidslys som ryggelys på henger, og lurer på om jeg vil få problemer med sikringer. er snakk om 55W
2. Ombygging. Har behov for en henger for frakt av atv/snøscooter. Dette er ikke sånnt som veier stort, og er bare avhengig av en plate av strekkmetall e.l. Hvordan er regelverk for ombygging av f.eks campingvogner, båthengere, mindre varehengere etc..
Kan godt motta tips om informasjon på pm...
|
|
|
43
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Polering og puss
|
på: mars 12, 2009, 21:24:39 pm
|
Bruker en best-tools maskin jeg kjøpte for 400 for noen år siden. Kjøpte en svamp i samme sjappe. Maskinen fungere greit, den bråker en del og blir ganske varmt, men blankt blir det. Bruker ullhetta til å ta av med.
Bruker autoglym Paint renovator først, deretter autoglym Super resin polish og legger autoglym Extra gloss protection
Det blir blankt nok på en veteran i hvertfall
|
|
|
47
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Verktøyvogner... Det er så mange å velge i!
|
på: desember 30, 2008, 12:24:31 pm
|
Tok en liten test på kuttskiver i vår. Skulle skjære 10x60mm flattjern i biter. Dette med 7" kutter. Først ut var en "Bosh profesjonal" kuttskive. Den holdt 25 kutt. Andre test var skive kjøpt hos Albert E Olsen. Husker ike merket i farten, prisen var i samme gate som bosh-skiva. Den holdt de resterene 75 kuttene, samt en god del strekkmetall etter dette. Står fortsatt på kuttern, så vi får se hvor mye lenger den holder:)
|
|
|
48
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Red 9 Design, hva tror vi om denne?
|
på: desember 22, 2008, 11:59:11 am
|
Forrige gang dette ble diskutert ble det vel utrykkt en del sunn skepsis over hvor lurt det er å la dempertårnene bære bilen.
Tro hva myndighetene sier om du blir stoppet med den double-wishbone-saken ute i trafikken... Farlig er den sikkert ikke...
|
|
|
49
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Off topic litt, men en LUPO utenom det vanlige.. W12 eller 2xV6
|
på: desember 21, 2008, 15:36:50 pm
|
Finnes vel en artikkel fra ca 1980 med en dobbelmotorisert jetta. Den ble presentert som som vw's fremtid i rallyskogen. Her er noen punktum og komma som dere kan få fordele(..........,,,,,,,,,,,) Samt en del ekstra konsonanter for konsonantfeil(ssssddddrrrrggggbbbpppplllmmmmnnnnkkkk)
|
|
|
51
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Fuchs
|
på: desember 07, 2008, 18:04:17 pm
|
Nesten så æ har løst te å kjøp dæm bærre fer at de så kort væg te Jøa. Ha nu egentli virri ganske tøfft på V111.
Utfløtta te Namdaln æ å, Grong...
|
|
|
52
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ulemper med turbo?
|
på: desember 02, 2008, 23:01:17 pm
|
En kompressor begynner å lade fra tomgang og slutter ikke før motoren ikke gidder mer.
For ikke å snakke om mye mindre behov for kjøling, du kan bruke eksosanlegg som du har og er heller ikke SÅ avhengig av intercooler som med turbo.
En kompressor lader vel heller ikke maks i hele registret. er vel varierende grad av effektivitet her også. Bortsett fra det åpenbare med større overflate på varmeavgivende flater i forhold til kompressor, vil man ha samme varmeutvikling som med turbomotorer
|
|
|
56
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fant noen gamle repotasjer
|
på: november 20, 2008, 09:58:29 am
|
Flere som bygde baja da. Denne kommer fra stavanger kanten. Kul, men kansje ikke den beste tankplasseringa jeg har sett Denne var det en reportasje om i et gammelt bilsport også Har foresten lett gjennom samlingen med bilblader etter en reportsje fra midten av 90-tallet. Den omhandlet en buggy med bokser 8-er. Noen svensker som hadde smelt sammen to motorer til en. Finner ikke denne lener, er det noen der ute som kjenner til mere om dette prosjektet?
|
|
|
58
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: AC/DC TIG sveis SELGES
|
på: november 06, 2008, 12:37:40 pm
|
STEIKE!!!! hvor er penga når slike ting dukker opp....
Eller hvorfor må alt som er spennede finnes på østlandet, mens jeg befinner meg i indre Namdal???
|
|
|
59
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilken sveisehjelm
|
på: oktober 23, 2008, 07:27:51 am
|
Er ikke kjempeopptatt av pris, kjøper heller en dyrere hvis det gir utslag i bedre funksjon. Noen som har andre å annbefale?
|
|
|
|