mai 11, 2024, 16:06:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3 4 5
31  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Intercooler som oljekjøler.....selvfølgelig :) på: september 17, 2009, 14:43:05 pm
v111
Den var enda finere..."som teoretiker " Glad
Neste gang skal jeg lakke den med dobbelt så mange strøk bare for å vise at jeg er praktiker Glad

Du kan alltids gjøre narr, jeg bryr meg ikke...  Du fikk et godt råd, det vil være praktisk forskjell

Lakk vil gjøre akkurat samme skade på en kjøler som olje, smuss etc
32  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Intercooler som oljekjøler.....selvfølgelig :) på: september 17, 2009, 07:46:22 am
Den fungerer helt sikkert prima, men som teoretiker vil jeg råde deg til å ikke lakkere den neste gang. Lakk har en helt annen varmeledningsevne enn aluminium, og det vil være praktiske forskjeller
33  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: får ikke start på bobla på: april 27, 2009, 23:04:10 pm
Start med basis
Liten vist i å kjøpe deler i hytt og pine.
1. Er det gnist på plugger. Hvis ja, gå til 2., hvis ikke: Finn ut hvorfor det ikke er det. Let tilbake fra plugg til du finner gnist/ikke finner gnist
2. Du har gnist, men motor går ikke=bensinrelatert. Renner den over? Dritt i gasser? Falskluft?
34  Forum / Problemløseren / Sv: Skal på EU tirsdag og oppdaget rust i gulvet!! på: april 12, 2009, 14:58:40 pm
Jeg hadde en gang en bruksbil full av kreative løsninger. Før EU brukte jeg glassfibervev og epoxy for å tette rusthull. Bilen var ellers grei og jeg fikk tynt ut 5 ekstra bruksår med denne metoden. La over tectyl og kjørte godt i gjørma for å få sen skikkelig skitten under. Plate og popnagel er vel et kjent triks. Sikafleks ble nevnt. Har vært med på å  legge stålplater innvendig i dørstokker og fyllt op bak med bygningsskum. Alt går bare du er kreativ nok. Sikkert? Neppe! Er kontrolløren en K** finner han frem skrutrekkeren og stikker etter rust
35  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hvor mye lystgass tåler en std 1300??? på: april 07, 2009, 18:22:27 pm
Ta med kamerea neste gang. HotRod gjorde en lignende test runt 95/96... De slet med å få tenning til å fungere. Tro hva forbrenningstrykket er med full spiker...
36  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Firestone Swamp Cooler! (SOLGT) på: mars 26, 2009, 00:21:57 am
Gleder meg til sommeren!
37  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Firestone Swamp Cooler selges! på: mars 25, 2009, 13:29:56 pm
Henger meg på med 3000
38  Forum / Problemløseren / Sv: bytte topper på: mars 23, 2009, 21:45:21 pm
Var ikke ment nedsettende på noen måte, bare mange som starter litt friskt. Jeg rører aldri en eneste fastrustet skrue uten varme tilgjengelig etter å ha lært "the hard way"
39  Forum / Problemløseren / Sv: bytte topper på: mars 23, 2009, 14:08:18 pm
Og før du starter tenk nøye igjennom
1) Er det nødvendig å utføre en reparasjon
2) Har jeg nødvendig kunnskap til å utføre reparasjonen
3) Har jeg nødvendig utstyr for å utføre reparasjonen

Grunnen er at om du begynner å kødde med eksosanlegg og topet på en gammel motor så kan du banne på at det er skikkelig godt fastrustet, prøver du likevel å brekker en pinnebolt er du i trøbbel, prøver du med grispitt og brekker den er du i skikkelig trøbbel. Demonterer du toppene kan du oppdage noe annet som trenger reparasjon, og da går sommeren.

Min moral er: If its working, leave it alone  Blunker
40  Forum / Problemløseren / Sv: cd spiller i hanskerom på: mars 18, 2009, 12:30:14 pm
Jeg kappet et spor i mitt hanskerom og satte inne en huntonitplate, limte og trekte med stoff... resultatet ser du her.. :

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,13062.0/topicseen.html

Har gjort omtrent det samme, men brukte to plater. ytterste hadde hull tilpasset til rammen på stereo, innerste hadde standart stereostørrelse.
41  Forum / Snikk-snakk / O.T. biltilhenger på: mars 15, 2009, 13:03:16 pm
Har googlet litt etter info, men finner ikke info som er relevant. Finnes mye kunnskap her, så jeg prøver.

1. Vet at tilhengerkontakten er standarisert, men er det en standard i forhold til maksimalbelastninger. Skal montere et arbeidslys som ryggelys på henger, og lurer på om jeg vil få problemer med sikringer. er snakk om 55W

2. Ombygging. Har behov for en henger for frakt av atv/snøscooter. Dette er ikke sånnt som veier stort, og er bare avhengig av en plate av strekkmetall e.l. Hvordan er regelverk for ombygging av f.eks campingvogner, båthengere, mindre varehengere etc..

Kan godt motta tips om informasjon på pm...
42  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Kempi Tig-sveis på: mars 15, 2009, 10:17:22 am

Ikke sikkert det er så mange her som sjekker rubrikk-annonsene på fk.no, så tenkte jeg kunne tipse noen om at det ligger et tig-apparat til salgs der. Ligger på 1. side akkurat nå, men vanskelig å linke dirrekte inn til annonsen

http://fk.no/classifieds/list/
43  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Polering og puss på: mars 12, 2009, 21:24:39 pm
Bruker en best-tools maskin jeg kjøpte for 400 for noen år siden. Kjøpte en svamp i samme sjappe.
Maskinen fungere greit, den bråker en del og blir ganske varmt, men blankt blir det. Bruker ullhetta til å ta av med.

Bruker autoglym Paint renovator først, deretter autoglym Super resin polish og legger autoglym Extra gloss protection

Det blir blankt nok på en veteran i hvertfall
44  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Hanskerom i plastik til oval selges. på: februar 04, 2009, 17:07:40 pm
OK likevell
45  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Hanskerom i plastik til oval selges. på: februar 04, 2009, 14:30:00 pm
De ka æ ha!

Du har ikke tilfeldigvis et metallbånd til å feste det også?

PM meg med kontonummer

46  Forum / Problemløseren / Sv: F... for no driiit...!! på: januar 26, 2009, 09:08:29 am
Du kan jo alltids bruke tid og bannskap på fingermetode, men litt godt med grease er liksom tingen...
47  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Verktøyvogner... Det er så mange å velge i! på: desember 30, 2008, 12:24:31 pm

Tok en liten test på kuttskiver i vår. Skulle skjære 10x60mm flattjern i biter. Dette med 7" kutter.
Først ut var en "Bosh profesjonal" kuttskive. Den holdt 25 kutt.
Andre test var skive kjøpt hos Albert E Olsen. Husker ike merket i farten, prisen var i samme gate som bosh-skiva.  Den holdt de resterene 75 kuttene, samt en god del strekkmetall etter dette. Står fortsatt på kuttern, så vi får se hvor mye lenger den holder:)

48  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Red 9 Design, hva tror vi om denne? på: desember 22, 2008, 11:59:11 am
Forrige gang dette ble diskutert ble det vel utrykkt en del sunn skepsis over hvor lurt det er å la dempertårnene bære bilen.

Tro hva myndighetene sier om du blir stoppet med den double-wishbone-saken ute i trafikken...
Farlig er den sikkert ikke...

49  Forum / Snikk-snakk / Sv: Off topic litt, men en LUPO utenom det vanlige.. W12 eller 2xV6 på: desember 21, 2008, 15:36:50 pm
Finnes vel en artikkel fra ca 1980 med en dobbelmotorisert jetta.
Den ble presentert som som vw's fremtid i rallyskogen.

Her er noen punktum og komma som dere kan få fordele(..........,,,,,,,,,,,)
Samt en del ekstra konsonanter for konsonantfeil(ssssddddrrrrggggbbbpppplllmmmmnnnnkkkk)
 Blunker
50  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Er det noe jeg kan lage, som dere trenger? på: desember 08, 2008, 11:34:14 am
Double wishbone front suspension
51  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Fuchs på: desember 07, 2008, 18:04:17 pm

Nesten så æ har løst te å kjøp dæm bærre fer at de så kort væg te Jøa. Ha nu egentli virri ganske tøfft på V111.

Utfløtta te Namdaln æ å, Grong...
52  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ulemper med turbo? på: desember 02, 2008, 23:01:17 pm
En kompressor begynner å lade fra tomgang og slutter ikke før motoren ikke gidder mer.

For ikke å snakke om mye mindre behov for kjøling, du kan bruke eksosanlegg som du har og er heller ikke SÅ avhengig av intercooler som med turbo.

En kompressor lader vel heller ikke maks i hele registret. er vel varierende grad av effektivitet her også.

Bortsett fra det åpenbare med større overflate på varmeavgivende flater i forhold til kompressor, vil man ha samme varmeutvikling som med turbomotorer
53  Forum / Problemløseren / Sv: garasje senking på: desember 01, 2008, 15:00:51 pm
Plukke ut blader fra fjørpakka
54  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ting som ikke anbefales.. på: november 30, 2008, 15:39:20 pm
Ikke sandblås rundt bensinpåfylling, og oppdag etterpå at maskeringstapen over hullet ikke holdt....
55  Forum / Problemløseren / Senkespindler uten sporvidde-endring på: november 21, 2008, 10:04:01 am

Mener jeg har funnet en eller annen produsent av senkespindler uten sporvidde-endring. Lett litt, men husker ikke hvem som produserte.

Noen som husker?

Kingbolt og tromler!
56  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fant noen gamle repotasjer på: november 20, 2008, 09:58:29 am
Flere som bygde baja da. Denne kommer fra stavanger kanten. Kul, men kansje ikke den beste tankplasseringa jeg har sett





Denne var det en reportasje om i et gammelt bilsport også

Har foresten lett gjennom samlingen med bilblader etter en reportsje fra midten av 90-tallet. Den omhandlet en buggy med bokser 8-er. Noen svensker som hadde smelt sammen to motorer til en. Finner ikke denne lener, er det noen der ute som kjenner til mere om dette prosjektet?
57  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hjelp, jeg bygger motor! på: november 17, 2008, 13:25:34 pm
her er et triks for å sette inn fordeler drevsakgreia uten å dele blokka



Hadde ikke sett den, nå vet jeg hva jeg skal bruke kvelden på!!!
58  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: AC/DC TIG sveis SELGES på: november 06, 2008, 12:37:40 pm
STEIKE!!!! hvor er penga når slike ting dukker opp....

Eller hvorfor må alt som er spennede finnes på østlandet, mens jeg befinner meg i indre Namdal???
59  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilken sveisehjelm på: oktober 23, 2008, 07:27:51 am
Er ikke kjempeopptatt av pris, kjøper heller en dyrere hvis det gir utslag i bedre funksjon.
Noen som har andre å annbefale?
60  Forum / Snikk-snakk / Hvilken sveisehjelm på: oktober 22, 2008, 21:53:30 pm
Skal kjøpe meg automatisk sveisehjelm? Hva bør jeg legge vekt på?

Bruksområde: Hobbysveising med mig/mag ca 30 timer / år

Gasolin har to modeller:
1)
http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=33&products_id=863
2)
http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=33&products_id=317

Biltema har:
http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=880&iItemId=133505

Jula har to modeller:
1)
http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&%40where.ItemID%40EQ=212010
2)
http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&%40where.ItemID%40EQ=212035

Class har en
http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=46131459

Hva finnes ellers? Hva annbefales?
Sider: 1 [2] 3 4 5
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!